ben het even helemaal kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

ben het even helemaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:26

op dit moment weet ik echt even niks anders te doen dan hier mijn verhaal neer te zetten
getwijfeld of ik een sa wil aanvragen maar waarom ook denk ik dan

ik ben het echt even kwijt en weet echt niet meer wat ik moet doen
er is de laatste tijd teveel in mijn leven gebeurd
een half jaar geleden is mijn beste vriendinnteje overleden
ik heb hier elke dag problemen mee maar dat is logisch
daarbij heb/had ik nog 1 hele goede vriend die me net aan de telefoon verteld dat hij me niet weer wil zien
en dit op een niet zo leuke manier , tuurlijk is er wat voorgevallen , in mijn ogen niet al te groot maar in zijn ogen wel
oke dat is prima dat probeer ik te respecteren
maar ik voel me zo gedumpt ik heb zoveel voor hem gedaan
als hij om 4 uur s'nachts belde dat hij moeilijk zat dan nam ik de tijd voor hem omdat dat iets is wat vrienden doen denk ik dan en omdat ik dat graag voor hem wou doen omdat hij mij ook vaak hielp en ga zo maar door
nu had ik van hem hulp nodig en hij laat me zo vallen
dit voelt zo verkeerd en ik vraag me af ben ik nu zo naief wat vriendschappen betreft ?
ik ben nu niet alleen mijn vriendinnteje kwijt maar ook mijn beste vriend
ik kan op dit moment echt niks meer hebben , ook komt mijn hele verleden boven en ik kan het niet meer handelen
het word echt te veel nu
ik loop hier de tranen uit mijn kop te janken
tuurlijk komt dit niet zomaar opzetten dit sluimert ook al langer natuurlijk maar het is nu zo hevig ineens
ik weet niet meer wat ik moet doen ben zo in de war
hulp is al ingeschakeld maar dat gaat helaas niet 1 2 3 allemaal
ggz is al gebeld maar de wachtlijsten zijndaar lang en directe hulp is er dus niet , evenals particuliere psychologen
mijn hoofd slaat zo op hol op dit moment ik weet het echt niet meer
probeer van alles nu om rustig te worden maar het wil niet
heb al een borreltje staan en mijn hondje en katjes lekker thuis maar kan helemaal niet tegen het gezelschap op de 1 of andere manier
elke beweging word ik gek van maar kan ook niet stilzitten
voel me zo in de steek gelaten op dit moment dat het voelt alsof ik letterlijk uitelkaar getrokken word
mis mijn vriendin zo en nu komt er nog een klap van mijn beste vriend die zegt dat hij me niet weer wil zien
mijn vriend is helaas de deur uit en kan ik ook niet bereiken
ik ben zo bang dat ik gek word en rare dingen doe (heb wel zelfcontrole maar dat gevoel is eng)

sorry voor het hele verhaal maar moet het kwijt

_Inga

Re: ben het even helemaal kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:27

Zou je mss kunnen uitwijden over de ruzie met je beste vriend, want dan snap ik het verhaal wat beter?!

Heb je verder ook geen vrienden die je anders kunt bereiken, waar je evt. ook mee zou kunnen praten?

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:33

kan je niet via de dokter regelen dat je naar een psycholoog mag.. ik weet wel dat mijn moeder zo ook voorang heeft gekregen.. zij zat heel erg met het verwerken van mijn vaders plotselingen overlijden..

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:35

ik heb mijn vriend altijd geholpen , hij zit soms wat moeilijk met zichzelf en dan belde hij mij , vaak op ongepaste momenten zoals 4 uur s'nachts
dit vormde voor mij niet een heel groot probleem omdat ik zelf de keuze heb gemaakt de vriendschap aan te gaan
nu had ik zijn hulp eens nodig op een wat rare tijd (dit was een week geleden ) hij kon me die hulp niet geven , geen probleem verder maar nu belde hij op dat hij het niet vond kunnen dat ik hem zolaat belde en dat als het zo word hij met rust gelaten wil worden , hier heb ik het niet bijgelaten en heb hem teruggebeld dat ik dit niet vind kunnen ik heb altijd alle geduld met hem gehad en dat het niet perse voor wat hoort wat moet zijn maar dat ik dacht dat ik bij hem terecht kon
dit wou hij niet horen en als het zo moest had hij er geen zin in en hoeft het voor hem niet meer
uiteraard in wat minder vriendelijke woorden van alle twee de kanten

helaas heb ik niet verdere vrienden om hier over te praten

@ leniejj de aanvraag is via de huisarts gegaan maar helaas ....

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:40

..oooggh..jee...nou,denk dat je er sowieso goed aan doet om dit op te schrijven...lekker van je afschrijven kan heel goed helpen...maar het is ook allemaal niet niets en het verwerken van het verlies van je vriendin gaat heel veel tijd kosten...en als er dan nog zoiets bij gebeurt dan is het logisch dat je het even niet meer ziet zitten...maar kom op he!..blijf lekker huilen en van je afschrijven...Ik zou echt niet weten wat je zo 1,2,3 het beste kan doen...misschien lotgenoten zoeken op het internet??..

iig heel veel sterkte..en doe voorzichtig!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:42

maar wat wil je nu precies van t ggz? opgenomen worden of alleen gesprekken? wanneer je een gevaar bent voor jezelf kun je via de huisarts de crisisdienst laten komen en die gaan dan pel voor je regelen. ik snap ook hoe moeilijk het is iemand te verliezen. ben de afgelopn jaren echt veel mensen verloren waar van 2 hier van bokt. ook mijn oom die als een vader voor me was ben ik verloren. dus ik weet wel hoe je je nu moet voelen. en die vriend van je... dat is geen echte vriend. want een echte vriend, daar kan je mee lachen EN huilen. balen dat je daar op zo;n manier achter moet komen maar hij is jou niet waard. je mag me altijd pben als je even je verhaal kwijt wil. en doe alsjeblieft geen domme dingen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:55

ik zou graag weer opnieuw in behandeling willen bij ggz
ik ben daar behandeld al een keer en meerdere trajecten doorgelopen maar ik viel overal tussen dus er was toen niet 1 2 3 een behandeling voor mij ik viel overal wat tussen
mijn behandeling is toen afgesloten na wat gesprekken (dat de behandeling is afgesloten is ook deels eigen schuld ik head beter moeten aangeven dat het niet ging)

ik zou graag crisis hulp willen hebben maar dit doet ggz ook niet
ook al via de huisartsenpost gedaan maar werd weggestuurd met 3 van de bekende pammetjes (oxzasepam) om rustig te worden en werd ik dat niet dan moest ik de volgende dag mijn ha even bellen maar ja van 50 milligram pammetjes ben ik wel een dag rustig en dan was het ergste voorbij toch bel ik de ha dan maar die zag geen urgentie dus ik moest gewoon de wachtlijst afwachten van ggz
dit is me nu al 2 keer gebeurd

dat die vriend geen vriend is daar ben ik nu achter maar het triggert bepaalde andere gevoelens uit mijn verleden die me nu compleet wanhopig maken
plus het feit dat ik dacht dat het een vriend was en nu na 5 jaar close vriendschap alles afkapt doet me heel erg pijn
dit zijn gevoelens die ik niet goed kan plaatsen nu

dank je lonneke ik doe geen domme dingen nu althans ik probeer het en dat gaat goed komen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:58

Kan je er niet met iemand overpraten? Heb je geen ouders? Je vriend is nu de deur uit zeg je maar wanneer komt die terug dan? Als die er weer is kun je toch met hem praten..
Ik vind het eerlijk gezegt een beetje raar van die vriend, dat die zomaar zegt dat die dit niet pikt enz terwijl hij hetzelfde bij jou deed. Laat het even bezinken en probeer hem over een paar daagjes weer te bellen om er even weer rustig over te praten. Als je allebei boos bent schiet het niet op want dan komt er vaak niks nuttigs uit.
Heel erg spijtig van je overleden vriendin, heel veel succes ermee en blijf sterk. Als het je lukt, praat er dan zoveel mogelijk over, desnoods keivaak hier op bokt.. er zijn echt wel mensen die je helpen!
Succes meissie

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:59

Dat die gozer zich jouw beste vriend heeft genoemd, ongelofelijk Scheve mond Ik kan me voorstellen dat je daar flink van ondersteboven bent, hij laat je op een niet bepaald zachtzinnige wijze vallen en uiteindelijk komt het er op neer dat je dus wél altijd voor hem klaar moet staan maar dat andersom absoluut niet geldt.. Lekkere vriendschap Scheve mond

Meid, snap dat je het daar moeilijk mee hebt, maar probeer in te zien dat iemand die jou op zo'n manier behandeld, absoluut de moeite van jouw vriendschap niet waard is. Iemand mag in zijn handjes knijpen met een vriendin zoals jij! OK dan!

Probeer weer even te focussen op wat wél goed gaat, wat wél fijn is. Lekker thuis zitten, je beestjes om je heen, een lieve vriend, een leuke baan? Andere mensen bij wie je terecht kunt? Kan me voorstellen dat dat moeilijk is, maar probeer toch ook de positieve kant van het leven te blijven zien, waarom het de moeite waard is om te blijven vechten. Kop op meis!

Praten met een psycholoog is toch geen wachtlijst voor of wel? Als je iemand kunt vinden met wie je fijn kunt praten zal dat ook alweer opluchten denk ik Lachen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:12

dank je wel tamara voor je lieve woorden en moelie ook

helaas heb ik geen ouders en ook geen echte goede vrienden om mee te praten
ik zie zeker de mooie kant van het leven alhoewel dat heel moeilijk is de laatste tijd want voor mijn gevoel raak ik alles wat mooi is kwijt waardoor ik er wat bang voor ben
ik weet dat je ook overal zelf energie in moet steken maar ik heb het nu niet meer
het klinkt dramatisch maar ik heb alles gestoken in overleven
ik kan hier niet alles uit de doeken doen maar het valt me nu gewoon allemaal te zwaar
ik denk dat het wel weer overgaat maar ben echt even op nu

praten met een psycholoog is helaas niet op korte termijn haalbaar omdat daar ook wachtlijsten voor zijn zij het korter dan ggz maar wel een wachtlijst

dit typen helpt zeker en bedankt dat jullie het lezen

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:26

ojeetje dit gevoel ken ik , ik ben pas geleden ook helemaal ingestort , een vriend van mij had zelfmoord gepleegt bla bla ba en ik voelde me net zo als jij, ik heb 2 kids en een lieve man en die konden mij ook niet helpen, ik ben helaas wel bij crisis dienst terecht gekomen, en dat kom je alleen als je een gavaar voor eigen leven bent, dus wacht lijsten had ik niet!
ik liep ook al jaren te kampen met problemen, ben nu redelijk op de rails hoor, mijn paardjes hebben mij daar mee geholpen die waren voor mij het enige wat hielp!
Ik dacht dat ik nooit meer kon genieten van het leven en nooit meer me eigen goed kon voelen, maar geloof me , het komt uiteindelijk allemaal goed al heeft het tijd nodig, hulp heb je zeker nodig en ga die ook gewoon zoeken!
praten helpt zeker of schrijven wat je nu doet! ik heb nu weer plezier in mij leven en hou vreselijk veel van mijn kindjes en man en eindelijk ben ik er weer voor ze!
bel morgen even je huisarts en vertel goed hoe je je voelt en dat je het niet langer trekt dat moet een beetje helpen!
meid het komt allemaal wel weer goed al denk je nu van niet!
heel vee sterkte je bent niet alleen , er zijn echt veel mensen die dit soort problemen hebben! of hebben gehad, je komt er sterker uit dat is zeker!
maar soms moet je even diep gaan om je weer sterker uit de strijd de laten komen!
mag ik vragen ? waar is je vriendin aan overleden?
groetjes van bren!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:41

nee, alleen ben je zeker niet. je mag mij altijd pben en ik denk dat heel veel bokkers met je meeleven. het is ook allemaal niet makkelijk. wat bennie zegt klopt. als jij het echt niet meer ziet zitten kan je via de crisisdienst opgenomen worden. het risico is wel groot dat er dan bij jou in de buurt geen plek is en dat je elders in nederland of zelfs in belgie word opgenomen. maar echt, geloof me, een opnamen op een crisisafdeling wil je echt niet. ik heb er ook gezeten en je zit tussen allemaal mensen met psygoses, manisch depressieve en schitzofene mensen. daar wil je echt niet tussen zitten, geloof me. meid kom op, ook voor jou gaat t zonnetje weer schijnen al zie je dat nu niet.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:43

mijn vriendin heeft zelfmoord gepleegd
het heeft hier nog op de voorpagina gestaan daarom was het ook moeilijk voor mij om dit op bokt te plaatsen

ik weet dat ik me beter ga voelen ben hier al een keer doorheen geweest maar blijf het eng vinden
tot nu toe is mijn eigen veiligheid niet echt in gevaar geweest omdat ik mezelf redelijk snel weer bijelkaar kon pakken
er zijn wat precaire momenten geweest maar heb het altijd gered
ben ergens ook bang voor opname want word dan uit mijn vertrouwde omgeving gehaald en ik word dan helemaal gek en zodoende ben ik bang voor separeer
ik weet volgens mij totaal niet wat ik wil hierin en dat is het probleem ook

ik denk dat ik nu ook eerlijk moet zijn
op dit moment komen al mijn gevoelens van afwijzing boven
ik ben opgegroeid in kindertehuizen pleeggezinnen en zelfs op straat een paar maanden
dus het gevoel in de steek gelaten zijn is helaas te bekend en nu dus te pijnlijk
ik heb nu heel veel om voor te leven en daar heb ik zelf voor gevochten dus het is iets waar ik werkelijk trots op ben
maar toch telt dat nu niet voor mij , het zijn de geijkte antwoorden
mijn gevoel is zoveel nu dat ik er niets mee kan en alleen maar gek word

ik had mijn leven ook weer redelijk op de rails maar alles lijkt nu zo onder mijn voeten weg te glijden

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:53

maar dat is juist het rotte van borderline. je denkt dat je je leven weer op de rails hebt maar dan val je keihard weer terug. dat zal altijd zo blijven. maar met die teraphie die ik je voorstelde kun je het allemaal beter hendelen. dan komen er tussen het zwarte (dus slechte) gebied en het witte ook een grijs gebied. waarin je dus nog wel de controle over je zelf hebt en bijtijds kunt aangeven dat het niet goed gaat. en waarin je je nooit ineens helemaal rot voelt. heb jij een signaleringsplan? dat is een plan wat je samen met je behandelaar maakt en waar in staat wat je doet als je in gebied groen, oranje en rood zit. groen is uiteraard goed, onranje is opletten, rood is helemaal fout. je kunt met dat signalieringplan dan gewoon opzoeken wat je moet doen als je in de oranje of roden fase zit. dat schapt wat vertrouwen en het kan je helpen om te zien wat je er aan kunt doen. je moet dan dus bij elke fase zetten hoe je je in die fase voelt, en wat je er aan zou kunnen doen door middel van afleiding enz. ik heb hem ook en ik kan hemzo langzamerhand wel dromen. mij helpt tv kijken en computeren heel erg goed. maar ook wandelen met de hond kan daarbij helpen. ik hoop dat je hier iets aan hebt.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:40

je hoeft helemaal niet opgenomen te worden hoor! dat gebeurd niet als je dat niet wilt!
heb ik ook niet gedan gewoon therapie krijg je dan , dus maak je daar geen zorgen om!
niemand in nederland word tegen zijn zin in opgenomen tenzij , je echt de weg kwijt bent! en een gevaar vormt voor een ander of jezelf!
ik wens je heel veel beterschap toe, aan het einde van de tunnel is er altijd een lichtje!
zoek wat afleiding, maar ga zeker praten met je huisarts die kan je ook wat medicijnen voor schrijven, dat helpt je de wacht periode even heen!
knuffies van bren!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 14:15

dank jullie nogmaals voor jullie lieve woorden

@lonneke ik ben bekend met het kookpannetjes schema
een gelijk iets als wat jij schrijft

ik bedoel met bang voor opname , dat ik mezelf compleet verlies en dat de macht uit mijn handen word genomen door anderen

vaak weet ik dit van te voren te herkennen en kan ik die buien beperken
maar ik heb nu totaal geen energie ervoor om mezelf in de hand te houden , maar dat gaat vast wel goed komen

ik voel me iets beter dan gister , heb weinig geslapen en mijn hoofd is nog niet op orde
gelukkig kwam mijn vriend niet al te laat thuis en heb ik met hem kunnen praten , dat heeft zeker geholpen , ook omdat mijn vriend het ook niet goedkeurt wat er gebeurt is tussen mij en mijn beste vriend
maar het doet wel pijn nu en krijg het ook niet zo goed uit mijn hoofd
en ik baal ervan dat ik mezelf weer een beetje verloren ben gister want het ging allemaal net weer goed
ik probeer mezelf er nu ook weer uit te schoppen maar ja alles komt een beetje boven nu en dat doet vooral pijn
en daar kan ik niet zo goed mee omgaan

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:12

ja het pannetjes schma ken ik ook. ik heb die teraphie ook gehad. heb je nog wat gedaan met die link van schemagerichte teraphie? kom op meid, je kan het. je bent er altijd uitgekomen en nu kan je dat ook. je weet het he, ik ben er voor je als t nodig is.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:59

gelukkig voel je je ietsje beter als gisteren meid!! you go girl!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:16

ik weet wel wie die vriendin was.. echt heel erg was dat Verdrietig
ik ben zelf ook een vriendin verloren en weet hoe het kan zijn.
Je bent erg geschrokken omdat die gozer jou heeft laten stikken, in het begin ben je daar gewoon erg ondersteboven van, dat word vaak vanzelf minder.. sterkte iig Ach gut

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:26

Ach ach lieve meid,ja ik herken je gevoel.
Vorig jaar heb ik héél veel verdriet gekend,en kwam in een giga depressie terecht.(is nog spelende)
Is er bij jou in de buurt geen Maatschappelijk werk??
Niet dat ze jou de juiste hulp kunnen bieden,want dit is idd meer het terrein van een ervaren psygoloog.
Maar al kan je (nu je toch moet wachten op de juiste hulp)daar toch wat van je af praten.
Een oprecht luitsterend oor kan je nu best gebruiken.
Ik wens je alle sterkte van de wereld toe.Groetjes, Ach gut