Incassomedewerker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Incassomedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 14:33

Juist ja. Mensen dat als baan gehad of andere ervaringen ermee?

Via een uitzendbureau terecht gekomen. Hartsikke leuk bedrijf, héel aardige baas (en nog knap ook, ook niet verkeerd Haha! ), voor 32 uur in de week, niet te ver van mn huis en werkzaamheden klinken prima én doodseng.

Want ik krijg een opleiding en ga daarna klanten van het begin dat ze zich melden bij het bedrijf (omdat ze nog geld van iemand krijgen) begeleiden. Dat houdt in, contact met de klanten onderhouden en ze juist informeren, hun wanbetaler opzoeken en die achter de broek aanzitten, mocht het dan nog niet zo ver zijn dan een rechtzaak bij de kantonrechter voorbereiden en als die een positieve uitspraak doet een deurwaarder (werkt op hetzelfde bedrijf) ingeschakelen.

Lijkt me zeer boeiend om het voor een jaar te doen (ik ga volgend jaar rechten studeren) en ook best leuk, afwisselend werk!
Maar het lijkt me dus ook doodseng Tong uitsteken Omdat ik best veel verantwoordelijkheden krijg.

Vandaag eerste sollicitatiegesprek gehad, binnenkort weer éen met de 'grote' baas erbij.
Ik ben benieuwd wat me gaar gebeuren! Lachen

Tallie1979

Re: Incassomedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:35

Ik weet dat Vippie hier op bokt bij een incassoburaeu werkt Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:43

Jaaaren gedaan, van incassomedewerker particulier naar b2b, daarna hoofd b2b en doorgestroomd naar incasso buitenland. Erg leuk om te doen en ik denk dat je er zeker een hoop van leert met het oog op je studie!

Nog steeds heb ik er in mijn huidige werkomgeving soms profijt van dat ik bepaalde kennis heb opgedaan destijds.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 15:58

Het bedrijf werkt niet particulier. Ze werken voor bedrijven en overheid.
Hoe vond je het om te doen daffodil? Ik vind het echt een reuze spannend idee dat ik mensen moet gaan benaderen. En volgens mij is het best een verantwoordelijkheid!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:35

Heel erg leuk maar ik zal eerlijk zijn dat ik nooit last heb gehad van aarzeling om te bellen of iets dergelijks. Heb altijd de instelling gehad dat ik ook maar de opdracht krijg en dienovereenkomstig handel.

Wij werkten ook uiteraard voor bedrijven, dus niet voor particulieren maar ik bedoelde vorderingen op particulieren (telefoonrekeningen enzo). Dat zijn de minst leuke omdat daar gewoon erg weinig inzit. Wel de normaalste zaak om mee te beginnen overigens.

Ik vond het echt heel erg leuk, heb helaas een arbeidsgeschil gehad anders had ik er misschien wel nog steeds gezeten!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 16:41

Ik vind bellen een ramp Tong uitsteken Maar ik neem aan na een opleiding dat het wel moet lukken. T is toch een standaardverhaaltje van: meneer A ik ben Rosa * van *. Ik bel u omdat u nog een rekening heeft openstaan bij *. U dient dit binnen * dagen over te maken.
En nagelang iemand nog steeds niet betaald ga je steeds pittiger er achter aan.
Of dat idee heb ik erbij.
Het kantoor werkt voor MKB, de overheid, woningcoörperaties, advocaten en uhh nog wat.
Het enigste waar ik wat aan twijvel is dat ik er een jaar aan vast zit, mocht het tegenvallen.

*Edit: vind je het niet raar dat ik vers van het VWO en zonder enige werk ervaring dat werk ga doen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:47

Lijkt me heel leuk werk. Alleen zou ik het wat moeilijker hebben in de gevallen bijstandsmoeder met drie kinderen en een agressieve ex met een huurschuld........ ik weet niet of ik die mensen aan zou kunnen pakken......

de kladlopers zou ik heerlijk vinden Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 16:50

Gelukkig hoef ik niet de spullen weg te halen (als het zover komt), ik blijf er achter aan gaan, nog niet betaald dan rechtszaak voorbereiden dan overgeven aan de deurwaarder die de rest moet doen.
Overigens kom ik iig niet op de wooningcoörperatie 'afdeling', daar zit genoeg personeel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:53

je snapt wel wat ik bedoel toch Haha! Haha! Haha!

er zijn mensen die echt geheel buiten hun schuld om in een hele nare situatie terecht komen Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:53

Je krijgt ongetwijfeld telefoontraining! Ik werd daar ook wel eens voor gebruikt want mij wil je dus echt niet aan de telefoon krijgen!!! Daarom was ik wel erg leuk en geschikt om als materiaal te gebruiken....vond die cursusleider.

Dit werk kun je gerust doen zonder enige werkervaring hoor dus daar zie ik niets raars in.

Vind t ook wel werk voor jou Kim.......dus dat voel je goed aan. En echt hele sneue gevallen, ja ach, je probeert dan een redelijke regeling te treffen, meer kun je niet doen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 16:57

Jups jups, ik snap je. Maar ik was blij om te horen dat ik dat dus niet hoef te doen Lachen

Verder ben ik benieuwd wanneer ik ronde 2 heb en hoe dat uitpakt. Want zo'n kans als dit krijg ik niet snel meer denk ik! En een jaar lang als tikgeit werken is helemaal niets voor mij Haha!

Maar wat vind jij ervan dat ik op zo'n baan terecht kan komen Kim?

@ daffodil, ow help Tong uitsteken Ik weet wel van mezelf dat ik de meeste moeite heb met de telefoon pakken en het nr in toetsen, als ik eenmaal bel gaat het wel okee. En als iemand vervelend is vergeet ik geloof ik ook wel dat het via de telefoon gaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:01

hihi wat ik ervan vind doet er niet echt toe. Lachen Ik denk wel dat het een leuke baan is, en zeker als je ook je sociale gevoel erin mee kan laten spelen en ervoor kan zorgen dat de schrijnende gevallen ook uit de penarie komen Knipoog

Ik persoonlijk ga echt met volle vaart in mensen die de boel in de zeik nemen Haha! lijkt me heerlijk Lachen Lachen kom maar op Lachen

Ik denk dat jij dat heel goed kan, en dat je er zeker voor moet gaan Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 17:06

Hihi, thanks Lachen
Ik denk ook dat ik ervoor moet gaan, t zal alleen wel een ramp periode zijn in het begin. Maargoed, ik ben ook weer niet zo scheiterig dat ik niet over dat dooie punt bellen heen kan komen Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:33

KiWiKo schreef:
je snapt wel wat ik bedoel toch Haha! Haha! Haha!

er zijn mensen die echt geheel buiten hun schuld om in een hele nare situatie terecht komen Knipoog

Inderdaad, toen ik net van school af kwam heb ik bij 2 gerechtsdeurwaarderskantoren gewerkt...en diee opleiding gedaan. Waar ik moeite mee had was o.a. bv een situatie die ik nooit zal vergeten, nederlandse vrouw, getrouwd met een antiliaan (geweest) 2 kinderen daarvan, vent vertrokken met onbekende bestemming, maar had heel veel (destijds 100.000gulden) schulden gemaakt waar zij niets van af wist, pas toen wij aan de deur stonden (alle correspondentie van de rechtzaken had hij achter gehouden) maar zij moest betalen omdat de schulden waren ontstaan tijdens het huwelijk en zij de enige was die we konden vinden...........

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 18:42

Oeh gat, dat is idd een pijnlijk voorbeeld Ach gut

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 11:30

25 augustus om 9.30 2e ronde sollicitatiegesprek Ja Haha!
Rutger is zeer enthousiast over me, nu alleen nog dat gesprek met de officemanager erbij. Dus ik ben benieuwd en heb er zin in Haha!