Verliefdheid die niet wederzijds is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dutchy_

Verliefdheid die niet wederzijds is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 22:04

Dit is waarschijnlijk een vage titel, maar ik wist even niet hoe ik het moest verwoorden. Ik vroeg me af wat jullie hier van vinden, heb er laatst een lange discussie over gehad met een paar vrienden.

Een goede vriendin van mij had al een tijdje een vriend. Het liep niet lekker meer en heeft hij het uitgemaakt, maar zij was nog steeds heel erg verliefd op hem. Hoe duidelijk hij ook maakte dat hij haar niet terug wilt, ze bleef het proberen en ze gaf niet op, ze moest en zou hem terugkrijgen. Aan de ene kant vind ik het stoer dat ze doorzet, maar aan de andere kant denk ik: 'Hij wil niet, dus waarom blijf je je aan hem opdringen.' Hij vind het alleen maar irritant en wil haar gewoon zien als een normale vriendin.

Later kwamen ze weer bij elkaar, maar van zijn kant uit meer uit medelijden voor haar, dan dat hij haar echt terug wilde. Ik zei tegen haar dat het zo toch ook niet leuk was, dat je een vriend hebt die niet bij je is omdat hij je leuk vind, maar uit medelijden. Ze reageerde daar niet echt op, liefde maakt blind natuurlijk. Nu zijn we weer een paar maanden verder en zijn ze weer een leuk koppel, hij is ook weer echt verliefd op haar en is uiteindelijk blij dat ze doorgezet heeft.

Mooi verhaal uiteindelijk, maar wat vinden jullie hier nou van. Als je echt verliefd bent op iemand, maar die persoon wilt niks met je, zet je dan door of leg je je erbij neer. En waar ligt de grens, wanneer denk je, nu moet ik hem echt laten gaan? Ben benieuwd naar de mening van anderen. Ik zelf vind dat je niet te snel moet opgeven, maar als hij echt duidelijk aan geeft dat het voor hem genoeg is, dan denk ik wel dat je je er maar gewoon bij neer moet leggen.

FleurBscht

Re: Verliefdheid die niet wederzijds is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:27

Zelfde is bij mij gebeurd. Mn vriend maakte het uit, maar ik heb nooit opgegeven. Uiteindelijk is het weer aangegaan en we zijn nu 8 maanden verder, gisteren ons 1 jarig jubileum gevierd en alles gaat super Haha!.

Ik ben dus van het niet zo snel opgeven.. Als ik iets echt wil, ga ik er ook voor. Maar het moet natuurlijk niet uit de hand lopen. Ik had de moed al bijna opgegeven, en toen wilde ie me ineens weer terug. Er is ergens een grens.. En die moet je niet overgaan. Dat is alleen maar vervelend voor die jongen.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:17

Als ik merk dat de verliefdheid niet wederzijds is dan zal ik die jongen met rust laten. Het wordt alleen maar irritant als iemand steeds zo achter je aan blijft lopen en zijn best voor je blijft doen.
Je kunt natuurlijk wel contact houden en zo hopen dat ie alsnog voor je valt. Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:20

tsja, ik zelf zou het opgeven denk ik, maar zoals je ziet kan t dus ook goed zijn om door te zetten blijkbaar...

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:32

Ik ken dit verhaal EXACT! Gewoon ook precies zo... Alleen hadden hun nog iets meer knipperrelatie en hadden ze soms ook gewoon casual sex met elkaar (zij wilde natuurlijk meer, maar hij vond het zo wel makkelijk).

Ik begreep er ook niets van, iedere keer als het uitging dikke tranen... Maar ze bleef maar naar hem toegaan enzo. Ik vond het best stom:P maarja uiteindelijk: de aanhouder wint want ze zijn nu dolgelukkig met elkaar (hij besefte opeens dat ie ook echt van haar hield) (ik vind dat echt raar maar oke Tong uitsteken)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:43

Hmmm, ik heb ook zo'n verhaaltje ongeveer. Mijn vriend had het net uit gemaakt met zijn ex, en wou nog geen vaste relatie [ dacht ie Huilen van het lachen ] en hij ging al wel veel met mij om ook gezoent. Toen vertelde hij dat hij dacht dat het niets werd, maar dat hij het zo wel leuk vond. Ok ik wou hem nog wel zien maar zou er niets meer van verwachten. En een paar dagen later, ik vind je eigenlijk toch wel super leuk en ik wil het toch proberen.
Tadaaam en ondertussen zijn wel al weer 8 maanden verder.

Kijk ze zeggen de aanhouder wint, maar je moet het niet gaan overdrijven anders krijg ik zo'n stalker idee Nagelbijten / Gniffelen
En wat de vriendin van de TS betreft tja ik zou er zelf geen genoegen mee nemen als hij me terug neemt uit medelijden.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:55

Ik denk persoonlijk inderdaad wel dat je daarvoor je eigenwaarde en je common sense ernstig opzij moet schuiven, anders hou je dat niet vol :|
Ik zou het niet kunnen hoor, maar ik haak al af al word een date afgezegd omdat er iets tussen kwam ("Oh zo leuk om te zorgen dat het door kan gaan vind je me dus niet? oke laterr:P)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:22

Pff ik zou zeggen: opgeven... máár als ik nu bedenk dat mijn vriend bij me weg zou gaan oid, zou ik écht niet zomaar opgeven en hem loslaten Tong uitsteken
Dusja, volgens mij kan je hier niet over oordelen als je zelf niet in de situatie zit Lachen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:24

Ik blijf mezelf niet opdringen, daar doe ik mezelf alleen maar pijn mee. Natuurlijk hou ik het een tijdje heel intensief vol, maar als ik voel: nu kappen Jits, het wordt teveel allemaal.. Dan kap ik er mee.
In sommige gevallen komen ze dan juist naar je toe, omdat je ineens afhaakt. Maar dat gebeurt ook niet altijd Clown Nouja, leven gaat gewoon door, dus ik ook Tong uitsteken

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:39

Goh, mijn eerste vriendje moet mij echt irritant gevonden hebben... Ik wou hem echt niet zomaar laten gaan. Bloos

Maar nu zijn we x-aantal jaar en x-aantal vriendjes verder en laat ik ze voor wat ze zijn als het gedaan geraakt.
Meestal toch m'n eigen beslissing.

Alhoewel ik het nog steeds moeilijk heb met m'n vorige ex. (meer info lees hier ergens in LZP, niet meer welkom)
Ik denk dat zijn vriendin toen zoiets had van ik zet alles op alles want ik wil hem terug!! Daar ben ik uiteindelijk door gekwetst, maar laat hem verder wel zo goed als met rust.
Stuur af en toe nog eens een smsje om te vragen hoe het gaat maar that's it...

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:47

Pff, ik had het opgegeven. Ik had een vriend, een jaar geleden, waar ik helemaal gek op was. Toen maakte hij het uit en heb ik echt twee dagen gezeten van "ik ga voor hem vechten, no way dat ik het zo makkelijk opgeef" .. Maar na een paar dagen bezonk de situatie en kwam het besef van "Waarom mezelf onnodig pijn doen? We zijn nu semi-vriendschappelijk uit elkaar gegaan, waarom zou ik die band nog proberen te verknoeien met mijn gedrag?".. Ik had het opgegeven, ik ben niet het type dat zichzelf onnodig graag pijn doet.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:39

Ik heb het wel eens geprobeert maar het werkte averechts, ik heb nu een ex die me echt haat! Soms denk ik wel eens dat ik te eerlijk ben geweest of dingen verkeerd heb gebracht mja ik deed er alles aan om hem terug te krijgen. Ik miste de boot maar was daarna ook meteen genezen! Dus zo lang achter iemand aanhuppelen doe ik niet meer. Diegene moet op eigen kracht tot de conclusie komen dat hij je mist. Je kunt wel altijd om elkaar heen proberen te blijven draaien, maar dat is misschien ook een gebed zonder eind, lees eeuwige strijd haha.

Toch mooi dat het sommige mensen wel lukt, maar of het echt garantie biedt voor een goede relatie daarna gebouwd op echte liefde of medelijden, ik weet het niet.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:06

Ik geloof niet dat ik het zou kunnen... Hoe dierbaar iemand me ook is, als ie het uitmaakt dan is het voor mij ook klaar, hoe erg ik hem ook mis... Nou vind ik er wel een verschil in hoe het uit is gegaan. Een van mijn exen ging vreemd, ja dan is het al gauw klaar en ga ik zeker mijn best niet doen om hem terug te krijgen Doei, doei Een ander zijn gevoel was weg, tsja, een veelgebruikte reden om een relatie uit te maken. Ik ga er dan eigenlijk vanuit dat gevoel ook niet zomaar terugkomt, nou bewijzen verhalen in dit topic wel het tegendeel maar ik sta daar vrij sceptisch tegenover Bloos

De laatste relatie die uit ging was nadat we het nog 2 maanden hadden geprobeerd na een eerdere dip. Tsja, dan heb je er al voor gevochten, waarom dan nog proberen om hem terug te krijgen? Overigens wilde hij mij wel terug maar heb toen ook gezegd dat ik dat niet wilde Bloos Ik geloof er gewoon niet zo in, het gaat niet voor niets uit... En als het echte liefde is, dan komt het vanzelf wel weer goed zonder dat je het onwijs hoeft te dwingen Lachen

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:17

Pff ja daar heb je gelijk in Tamara, maar ik weet nog van mijn ex dat mensen ook tegen me zeiden, laat het rusten, het komt wel goed. Maar ik was bang dat als ik hem te 'los' liet, dat we echt uit elkaar zouden groeien, hij vond me super irritant en uiteindelijk heb ik het opgegeven. Nu zijn we weer goede maatjes en ben ik blij dat het niet meer goedgekomen is toen.

Inderdaad, als het echte liefde is komt het vanzelf wel goed. Ik vind het toch interessant om te lezen hoe iedereen er verschillend mee omgaat.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:23

Tsja loslaten is een van de moeilijkste dingen als het uit is, in het begin verwacht je dan nog veel te veel van elkaar terwijl dat niet meer terecht is omdat het uit is. Dat heeft tijd nodig om te slijten Lachen

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:33

Ik ben echt niet vanplan om als een hondje achter iemand aan te gaan lopen wanneer hij zegt dat het klaar is. Hoe gek ik ook op hem ben.
Nou moet ik zeggen dat ik nog nooit in zo'n situatie gezeten heb dus helemaal zeker weten doe ik het niet..
Maar als het andersom is en ik maak het uit en diegene blijft achter mij aanhollen dan stoot dat mij alleen maar af, ik zou er echt letterlijk stapelgek van worden!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:45

Ik denk dat ik het zou opgeven... Ik vind het ook vreemd dat sommigen met doorzetten hun vriend terugkrijgen. Het klinkt zo raar, in mijn ogen. Net alsof dat gevoel opeens terugkomt. Maar ik denk niet dat een jongen dat moest appreciëren, als hij echt duidelijk heeft gemaakt dat het voor hem gedaan is. Tenminste, ik zou het zeker niet doen moest een jongen dit ooit bij mij doen. Naar mijn idee komt het nogal stalkerig en een beetje zielig zelfs over. Natuurlijk moet je hem niet zomaar laten gaan als je echt enorm om hem geeft, maar er mee blijven aanpappen en achterhangen uit hoop dat hij je terug wilt... Neen, echt niets voor mij. Dan maar mooi mijn eigenwaarde behouden en flink uithuilen, praten met vriendinnen, een schop onder m'n kont en weer verder. Uiteraard heeft het even tijd nodig om te slijten en dat willen sommigen al eens vergeten.
Ben het verder eens met Tamara. Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:32

Ik zelf zou denk ik ook niet zover gaan om die jongen terug te krijgen. Ik heb het wel eens meegemaakt met me ex, ik had nog maar 2 maanden met hem maar het was eig niet echt serieus. Toen hadden we samen besloten om het uit te maken, maar ik kwam erachter dat ik hem toch terug wou. Hem dat laten weten per sms en noem maar op, en steeds zowat gesmeekt of die me niet terug wou.. maar dat schiet niet op. Het moet wederzijds zijn en als diegene je dan terugneemt heb ik ook het idee dat het alleen maar uit medelijden is. Kan me niet voorstellen dat het dan weer helemaal goedkomt. Uiteindelijk is het met mij en me ex ook niks meer geworden (is al langer dan 2 jaar geleden hoor) maar daar ben ik achteraf wel blij om geweest, en toen begreep ik echt niet waarom ik hem perse terug wou.
Ik snap wel dat je zover kunt gaan als je een persoon zooo leuk vind, maar dat is voor die persoon ook niet leuk en je kwelt jezelf er ook alleen maar mee. Als je echt zowat 'bezeten' bent van een persoon zou ik juist zeggen; neem afstand en ga door met leven.. je komt vanzelf wel weer een ander tegen.

Ik vind het ook best raar dat de jongen in dit verhaal haar ook opeens terugneemt, 'verlieftheid' kan niet INEENS terugkomen. Dat heeft met gevoelens te maken en dat bouw je op. Er zijn natuurlijk wel mensen die plotseling verlieft kunnen zijn/worden.. maar ik denk dat dat dan niet zo serieus is als ze zelf denken. Zo denk ik erover, maarja gevoelens kunnen altijd vreemd zijn voor een ander, maar tis toch wat je er zelf van voelt.