Sonja Bakker met beperkt budget?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Sonja Bakker met beperkt budget?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 09:49

Hallo hallo,

omdat ik vanaf 15 september op kot/kamers ga en zelf voor mijn eten moet zorgen wou ik beginnen met Sonja Bakker.
Ik heb 25 euro per week om voor eten en drinken te zorgen maar ik vroeg me af of het wel genoeg was? Ik kan namelijk geen 40 of 50 euro in de week uit geven aan eten en drinken want dat wordt het mij wel wat te veel.

Dus wie o wie heeft het verlossende antwoord?

mvg,
Suzanne

jasmijn78

Re: Sonja Bakker met beperkt budget?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:55

Ik zou zeggen: bekijk derecepten van Sonja Bakker, kijk wat de ingredienten kosten en bereken of je die kan kopen. Kon je daar zelf niet op komen?

Alles wat te duur is, neem je gewoon niet. Dat lijkt me dan de beste oplossing.

En anders gewoon op water en brood. Dat past zeker binnen je budget en je wordt er niet dik van. Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:58

Sowieso hoef je de merkartikelen niet te kopen natuurlijk. Er zijn bij de Aldi/Lidl ook producten te koop die bijna gelijk zijn aan de merkartikelen: sultana's, optimel-achtige producten.
Daarnaast gebruikt Sonja Bakker heel veel verschillende soorten fruit. Kiwi's, aardbeien etc. zijn regelmatig bijna niet te betalen. Dat kan je natuurlijk vervangen voor ander fruit, wat wat betaalbaarder is.
Vlees is bijna elke week hetzelfde: kipfilet, tartaar en gehakt. Koop het in grote voordeelverpakkingen en vries dan per portie in.
Voor vis kan je de duurdere soorten vervangen door witvis. niet precies hetzelfde natuurlijk, maar wel een eind in de richting en een stuk goedkoper.
Zo kom je denk ik een heel eind!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:59

Als je alleen woont (en eet) is Sonja Bakker redelijk duur om te doen, als je het precies volgens het boekje doet. Je moet dan bv een pak optimel kopen (wat sowieso al erg duur spul is). Vervolgens gebruik je daar een kwart van. De dagen erop komt het niet voor in je dieet en kun je dus de rest van het pak weggooien.

Met 25 euro per week kun je prima je boodschappen doen maar dan moet je wel een beetje op de aanbiedingen en goedkopere producten letten. Het lijkt mij erg lastig om dat te combineren met Sonja.

Oh zie nu de post van Erleyne; de rest invriezen is natuurlijk wel slim ja! Dat maakt t beter betaalbaar!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 10:03

@ erleyne: bedankt, dat is een reactie waar ik wat aan heb. Het dieet zal dan niet echt hetzelfde zijn maarja, zolang het maar gezond blijft eh Lachen

@ ir111: ik had al gedacht dat het duur zou zijn maar ik ga de tips van erleyne zeker toepassen, opletten met wat ik koop en hoe ik het kan gebruiken dat ik zo min mogelijk moet weggooien

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:41

Groente en fruit koop ik ook voornamelijk bij de Lidl, dat scheelt echt veel geld vergeleken met de AH Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:45

Ik doe al vanaf 17 december aan Sonja en ook wij hebben het niet breed.
Er is zeker een mauw aan te passen en je hebt genoeg merkartikelen die je kan vervangen voor de goedkopere variant.
Daarbij koop ik vaak kipfilet e.d in de reclame en vries dit in.
Met beleg kun je ook smokkelen. Want je mag best ander vleesbeleg nemen als je het oude nog niet ophebt Knipoog

Groente en fruit... tja aanbiedingen volgen. Maar als je alleen moet eten is dat niet eens het duurste

Vis zoals kabeljauw koop ik niet, vind ik echt te duur. Daarom koop ik altijd een zak pangasiusfilets bij de Aldi, kun je even een tijdje meedoen! Viskruiden van Silvo eroverheen, klaar! Vingers aflikken

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:48

Toen ik nog samenwoonde, zocht ik de ingredienten bij elkaar, ging naar de Lidl en alles wat ik daar niet kon vinden haalde ik bij de C1000. Verder id bruikbare verssoorten, zoals kip, vlees, vis en vleeswaren in de aanbieding kopen en dan in de vriezer doen.....

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:54

Ir111 schreef:
Als je alleen woont (en eet) is Sonja Bakker redelijk duur om te doen, als je het precies volgens het boekje doet. Je moet dan bv een pak optimel kopen (wat sowieso al erg duur spul is). Vervolgens gebruik je daar een kwart van. De dagen erop komt het niet voor in je dieet en kun je dus de rest van het pak weggooien.

Met 25 euro per week kun je prima je boodschappen doen maar dan moet je wel een beetje op de aanbiedingen en goedkopere producten letten. Het lijkt mij erg lastig om dat te combineren met Sonja.

Oh zie nu de post van Erleyne; de rest invriezen is natuurlijk wel slim ja! Dat maakt t beter betaalbaar!
(reactie op cursief stukje hierboven) Dan neem je de volgende dag(en) toch ook optimel in plaats van wat er dan in je 'dieet' staat Knipoog Met de meeste diëten moet je inderdaad wat creatief omgaan en niet te strak vasthouden aan het voorgeschreven menu, worden er bijv. peultjes voorgeschreven kan het ook prima (en een stuk goedkoper) met sperzie- of snijbonen en biefstuk kan vervangen worden door een bieflapje... Het gaat niet om het naametiketje maar om het soort voedsel. Veel succes met je afvalrace!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:59

In plaats van optimel koop ik gewoon kleine pakjes halfvolle melk of chocomel.

Ik koop die optimel niet want dan kan ik het ook steeds weggooien!

Biefstuk eet je niet heel vaak bij Sonja hoor Knipoog
Zolang je maar in hetzelfde genre blijft kun je veel varieëren Ja

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:01

Sonja Bakker neemt vaak merk-artikelen op in haar recepten, maar je hoeft niet persee de merk artikelen te kopen! Kijk gewoon goed op de achterkant van de verpakking naar de voedingswaarden en vervang dan de duurdere merkproducten door een gelijkwaardig en goedkoper huismerk artikel.

Je kan idd ook erg creatief zijn in de dagrecepten. Vaak zijn die zo samengesteld dat je per dag een bepaald maximum aan kalorieën binnen krijgt en dat is per dag ongeveer hetzelfde. De variatie in de recepten van Sonja is zodat je niet verveeld raakt en door blijft gaan, maar zolang je je aan het maximum aantal kalorieën per dag houdt kan je daar wel een beetje in smokkelen.

erleyne schreef:
Vlees is bijna elke week hetzelfde: kipfilet, tartaar en gehakt. Koop het in grote voordeelverpakkingen en vries dan per portie in.

Grote verpakking zijn niet altijd voordeliger dan kleine verpakkingen. Als je maar beperkte vriesruimte hebt moet je goed op de kiloprijs letten. Mijn ervaring is dat een verpakking met één stuks vlees vaak net zoveel kost per kilo als een verpakking met twee kilo inhoud.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:04

Sonja noemt de merkartikelen min of meer ook omdat men dan weet om welke artikelen het gaat Knipoog
Ze heeft ook in haar boek vermeld staan dat je goedkopere varianten mag nemen als je maar wel ongeveer op hetzelfde aantal calorieën blijft Knipoog

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:52

Ir111 schreef:

Je krijgt hier in de supermarkt ook kleine bakjes optimel yoghurt/drink. Die zijn ook erg handig en langer houdbaar Ja
Zelf sb ik ook en ik sjoemel wel vaker wat met tussendoortjes of ontbijten, zodat ik toch de producten opmaak die ik in huis heb, en zodat ik niks hoef weg te gooien. Vind zelf dat dat best kan en blijf er toch genoeg mee afvallen Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:19

Kijk gewoon naar de alternatieve.
Ik vind 25 euro per week niet heel erg weinig, ik ben minder kwijt en leef echt niet op droog brood en water Clown

Ze zeggen dat AH duur is, maar ik ben toch altijd het goedkoopst uit. Eigenmerk producten en Euroshopper zijn prima en goedkoper dan merkproducten. Vergelijk de producten dus goed en neem de tijd om boodschappen te doen, dan moet het prima te doen zijn.