Persoon voor de trein gesprongen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Persoon voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 06:47

Ga met m'n moeder drie dagen naar Wageningen, zou de trein van acht uur nemen.
Is het treinverkeer tussen het eerste traject gestops wegens een aanrijding van een persoon met een trein.
Bahbah, vind het maar eng, is dichtbij dus ben een beetje bang dat het een bekende is die voor de trein is gesprongen.

Dus nu maar met de bus. Koe

Anoniem

Re: Persoon voor de trein gesprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:00

Ja, ik heb de laatste tijd ook al 2x fikse vertraging gehad door een 'aanrijding met een persoon'.
Krijg er ook een beetje een naar gevoel van ja. En een chagrijnig gevoel door de vertraging Clown

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:12

Voor de trein springen is wel 'in' zeg de laatste tijd. Scheve mond

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:29

t geeft zo'n zooitje..

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:49

@Leliev, lekker hard gezegt.

Nooit leuk als iemand voor de trein springt.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:52

Djaleesa schreef:

Ik vind het maar egoistisch!
Als je er dan zo nodig een einde aan wilt maken, val er dan geen anderen mee lastig!
Denk een een de machinist, die de persoon voor de trein heeft gekregen.
Erger nog.. de mensen die de trein weer schoon moeten maken...
Tuurlijk is het voor de nabestaanden wel erg triest.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:57

Mijn broer ís machinist en heeft dit al een paar keer meegemaakt.

Hij wordt daarna altijd meteen heel goed opgevangen door de NS, krijgt psychologische hulp en zo, maar het hakt er enorm bij hem in.
De conducteur is, als ik het goed heb, degene die moet gaan kijken, zodra de machinist stopt.
Dat lijkt me echt verschrikkelijk voor zo iemand.
Na afloop wordt de trein altijd door anderen weggereden en schoongemaakt.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:01

Natasja91 schreef:
Ga met m'n moeder drie dagen naar Wageningen, zou de trein van acht uur nemen.
Is het treinverkeer tussen het eerste traject gestops wegens een aanrijding van een persoon met een trein.
Bahbah, vind het maar eng, is dichtbij dus ben een beetje bang dat het een bekende is die voor de trein is gesprongen.

Dus nu maar met de bus. Koe

Ik woon heel dicht bij station Ede-wageningen, en helaas gebeurt het idd wel eens af en toe daar ja..

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:23

kehdra schreef:
Djaleesa schreef:

Als je er dan zo nodig een einde aan wilt maken, val er dan geen anderen mee lastig!

Dat is inderdaad zo je kan er altijd nog anders afkomen. Maar helaas zijn er mensen die deze weg nemen. Je kan ze helaas niet tegenhouden.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:36

kehdra schreef:
Djaleesa schreef:

Ben het met je eens.

Mensen die zelfmoord willen plegen, moeten dit maar doen op een manier, waarbij ze het leven van anderen zo min mogelijk verwoesten. (Lees; Niet van een flatgebouw springen in een drukke stad, niet voor de trein springen, niet van een brug springen die over een snelweg heen gaat.. etc)
Mensen, die het zo ver laten komen, dat ze inderdaad zelfmoord willen plegen, zouden moeten weten hoe het is als je leven verwoest is, en als je een beetje respect hebt voor de medemens, dan bespaar je hun een verwoest leven. Maar dat is mijn point of vieuw..
Bij ons gebeurt het ook regelmatig (zit in amsterdam op school, en met moet met de metro). Hoor ook vaak verhalen van mensen uit mijn klas die met de trein moeten.. Scheve mond

Bovendien, had ik ergens gelezen dat een medium zij dat meer dan de helft van de mensen die van een gebouw sprongen, bedachten dat voor alle problemen een oplossing was, behalfe voor het feit dat ze net van een gebouw waren gesprongen.. Denk dat, dat niet veel anders zal zijn als je voor een trein springt (in de zin van, als hij al zo dicht bij is dat je niet meer weg komt, dat je dan mischien spijt kan krijgen).
Dat is een gedachten die veel 'zelfmoordneigers' in hun hoofd zouden moeten houden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:41

Innepin schreef:
De conducteur is, als ik het goed heb, degene die moet gaan kijken, zodra de machinist stopt.

Klopt. Mijn vader was conducteur en die moest er altijd als eerste heen. Hij is er wel hard in geworden hoor, zag het meer als: zo, weer een dagje vrij.
Mijn broer moest de treinen inderdaad schoonmaken. Was geen prettig werkje.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:46

Er zijn al en hoop topics over dit onderwerp, lees die anders nog eens door als je ervaringen wilt, deze zijn wel al een tijdje oud.

Verders hoor ik er teveel van, mijn vader is machinist en heeft al koeien, auto's, mensen, paarden.. onder de trein gehad. Geen lachertje, kan ik je verzekeren Lachen

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:49

2 van mijn collegas kende de persoon waar je het over hebt, sneu hoor was nog een jonge knul.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:51

Gebeurt veel bij Wageningen. Naar hoor..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:56

Mijn vader werkt als stationchef voor de NMBS en ik kan je wel zeggen, hij heeft al wat meegemaakt en als dochter van pik je natuurlijk ook wat mee...

Zo bracht ik hem een keer een pot soep toen hij met de nachtshift stond, was rond een uur of elf dat ik voor zijn deur stond. Zag al een tijdje dat er iemand rond het spoor aan het dwalen was en had dat dan ook even gemeld. Ik was het aan het zeggen toen we opeens noodsignaal van de trein hoorden en toen wisten we weer hoe laat het was. Zag de vrouw nog net gebukt met haar hoofd tegen haar borstkas gedrukt in het spoor zitten. Maar na een tijdje wordt je er hard voor, het raakt je wel maar toch...

Netjes is het niet om te zien. Het kost de nabestaanden ook handenvol geld om de opgelopen schade te vergoeden.

Met alle respect, maar als je er dan toch aan wilt, er zijn andere manieren die je nabestaanden financieel minder last bezorgen...

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:12

chipieke schreef:
Netjes is het niet om te zien. Het kost de nabestaanden ook handenvol geld om de opgelopen schade te vergoeden.

Met alle respect, maar als je er dan toch aan wilt, er zijn andere manieren die je nabestaanden financieel minder last bezorgen...

Sorry maar ik vindt het een beetje grof gezegd. Als je zoon/dochter of een ander close iemand zichzelf voor de trein werpt dan zit je niet echt in over het geld hoor. Het enige wat je dan wilt is die persoon terug.

Verder ben ik het wel met je eens, het is egoïstisch Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:13

Diablo schreef:
Klopt. Mijn vader was conducteur en die moest er altijd als eerste heen. Hij is er wel hard in geworden hoor, zag het meer als: zo, weer een dagje vrij.
Mijn broer moest de treinen inderdaad schoonmaken. Was geen prettig werkje.

Wat afschuwelijk, ik weet idd van de conducteur dat hij/zij moet kijken en dat moet vreselijk zijn de eerste keer. En de keren daarna ook wel... Dat schoonmaken heb ik nooit bij nagedacht eigenlijk maar dat moet idd ook gebeuren. Ik ben liep eens voor het station toen er net iemand voor gesprongen was, het beeld van de voorkant van die trein vergeet ik nooit meer. Ook vergeet ik nooit meer hoe de brandweermannen en ambulancepersoneel alles opraapten en in zakken deden Misselijk

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:15

Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe het is als iemand een eind aan zijn leven maakt door voor de trein te springen en ik denk niet dat iemand op zo'n moment nog nadenkt over wat hij een ander aandoet. Als je zelfmoord pleegt en daarbij al niet eens meer denkt aan het verdriet wat je je nabestaanden aandoet (ze zijn al zo "ver heen" dat ze echt denken dat de wereld beter af is zonder hen) dan denk je al helemaal niet na over een anonieme machinist. Het is lekker makkelijk om als "normaal denkend mens" te zeggen dat ze niet zo asociaal moeten zijn, maar dat is het hem juist, iemand die zelfmoord wil plegen denkt niet meer normaal.

Ik vind het wel hard hoor, hoorde laatst ook weer iemand foeteren omdat die een half uur vertraging had omdat "de een of andere loser voor de trein stond" en "die klote NS het niet snel kan oplossen". Als ik dat hoor kan ik wel janken, zijn we nu met zn allen al zo hard geworden dat we alleen maar aan ons eigen ongemak denken en alle drama die er voor zowel machinist en conducteur als nabestaanden aan vast zit maar gewoon ter zijde schuiven?

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:18

Meestal doen mensen zulke dingen ook omdat ze dan zeker zijn dat ze sterven om het zo maar te zeggen. Als je jezelf op het treinspoor neerzet en je blijt zitten ga je zowieso dood. En laat dat nou precies hetgene zijn dat de persoon in kwestie zelf wil Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:07

DarkDreamer schreef:
Bovendien, had ik ergens gelezen dat een medium zij dat meer dan de helft van de mensen die van een gebouw sprongen, bedachten dat voor alle problemen een oplossing was, behalfe voor het feit dat ze net van een gebouw waren gesprongen..

Nou, dat was volgens mij in de serie Medium, fictie dus. Kan alsnog wel waar zijn, maar dat zullen de meeste mensen nooit weten.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:13

Jullie gaan heel anders praten, als je zélf daar voor die trein hebt gestaan.
Egoistisch? Ja misschien wel, maar wat moet je dan? Je staat daar verdomme toch niet voor je plezier!
Als je zo diep zakt in je leven, kún je niks anders, dan zie je dat misschien wel als enigste oplossing.

Je kunt wel roepen 'Goh wat een egoistisch persoon!', maar dat vind ik meer een teken van onbegrip.

Het heeft 2 kanten..Iedereen maakt zijn eigen keuzes, en jij kunt niet zomaar gaan roepen dat die keuze egoistisch is.
Niet 'de meest handige manier' om uit je leven te stappen, maar daar denk je op dat moment écht niet over na.

Ik heb er gewoon niet meer woorden voor, alleen maar heel veel medelijden met al die mensen...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:13

Er is al eens een discussie geweest over het egoisme achter zelfmoord... maar ik denk dat als je zover heen bent dat je echt zeker wilt weten dat je dood bent, je niet meer nadenkt over hoe egoistisch het is.
En net wat Wartertje zegt - als je maar zeker weet dat je daarna dood bent.

Een vriendinnetje van me heeft in haar zware leven eerst pillen geslikt - toen is ze weer opgelapt, want iemand vond haar. Toen is ze met de auto het water ingereden - ze werd eruitgehaald. Ze heeft haar polsen doorgesneden - maar ook nu werd ze weer gevonden. Toen is ze van 13 hoog naar beneden gesprongen.
Ja, daarna was ze dood, wat haar betreft eindelijk. Ja, iemand 'moest de rommel opruimen'. Maar in haar afscheidsbrief de hartverscheurende woorden: 'Ik dien nergens toe. Zelfs er een einde aan maken lukt me niet.'
>> Als je zover heen bent, denk je niet meer na over dat iemand de rommel op moet ruimen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:14

daNiielle_ schreef:
Jullie gaan heel anders praten, als je zélf daar voor die trein hebt gestaan.
Egoistisch? Ja misschien wel, maar wat moet je dan? Je staat daar verdomme toch niet voor je plezier!
Als je zo diep zakt in je leven, kún je niks anders, dan zie je dat misschien wel als enigste oplossing.

Je kunt wel roepen 'Goh wat een egoistisch persoon!', maar dat vind ik meer een teken van onbegrip.

Het heeft 2 kanten..Iedereen maakt zijn eigen keuzes, en jij kunt niet zomaar gaan roepen dat die keuze egoistisch is.
Niet 'de meest handige manier' om uit je leven te stappen, maar daar denk je op dat moment écht niet over na.

Ik heb er gewoon niet meer woorden voor, alleen maar heel veel medelijden met al die mensen...

Precies!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:17

het lijkt me echt het verschrikkelijkst wat je kunt doen, maar volgens mij is het het weekend al meer gebeurd tenminste hoorde zoiets op het nieuws...

sterkte voor de nabestaanden

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:39

Ik hoorde het vanmorgen ook..
Het is de zoon van vrienden van een collega van me, zoals letsdunit al zei, zo'n jong iemand..