Macbook ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tuna

Macbook ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 14:55

Hallo Lachen

Ik ben van plan om een Macbook te kopen, maar ik wil graag eerst horen van andere Macgebruikers wat ze ervan vinden.
Plus -en minpunten? ik heb ook gehoord dat het toetsenbord anders is? En hoe zit het met MSN op n Macbook, is dit mogelijk?
Ikzelf heb niet zoveel ervaring met PC's dus wou ik graag wat hulp. Lachen

Alvast bedankt x

Liezel1

Re: Macbook ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:57

Vrienden die een ICT of grafische opleiding doen zweren erbij...
Zelf vind ik het niet prettig werken, maar ik heb er dan ook werkelijk geeeeen verstand van!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:58

Ik vind hem super prettig werken, en msn gaat gewoon er is een macversie.

Tuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:03

Bedankt Lachen Hoe zit het eigelijk met Office voor Mac ? Staat deze er al op bij aankoop ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:04

Tuna schreef:
Bedankt Lachen Hoe zit het eigelijk met Office voor Mac ? Staat deze er al op bij aankoop ?

Bij mij stond er een tijdelijke op, kan je zo een pakket aan studentenprijs kopen

Tuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:08

Is het eigelijk mogelijk om Windows op n Mac te installeren ? Lachen

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:25

Jawel, het is mogelijk om Windows te draaien op een OS X. Het was zelfs uit onderzoek gebleken dat windows als beste draaide op een os x Clown

Office for Mac, die moet je wel kopen maar er is ook een gratis variant; open office (even googlen) en ik zou die even eerst gaan proberen. Het schijnt dat de documenten ook kan geopend worden in gewone word etc. Open office is btw gratis te downloaden. Zelf heb ik geen ervaring ermee omdat ik meteen office for mac heb gekocht tegen studentenprijs.

Verder heb je trouwens een topic voor Apple gebruikers en daar staan ook al paar vragen/antwoorden op! [HK] iBokt: MacFans verkiezen Apple's boven Peren

Succes!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:43

Windows op een Mac kan, maar mijn ervaring is dat het NIET stabiel is.
Verder bevalt mijn Macbookje uitstekend!
Je moet even weten dat CRTL het appeltje is, en dat de DELETE toets Fn en Backspace is, verder is het toetsenbord niet echt anders.
Komt met erg veel software al geïnstalleerd, geen gedoe met drivers, en voor Office kan je ook erg goed OpenOffice gebruiken.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:48

Als je tóch windows wilt gaan draaien, waarom koop je dan een mac? Tja ik ben net zelf ook in the market voor n nieuwe klapdoos, en ik wilde eigenlijk ook een mac, juist omdat ik graag met mac werk. Voor een beetje macbook ben je toch al gauw 1200 euries kwijt, en als je toch windows gaat draaien kun je beter op zoek naar een goeie HP ofzo, dan ben je al snel de helft minder kwijt Knipoog

Dan even terug op je vraag over ervaringen met Mac, I just love it Knipoog Als je altijd windows gewend bent zal het appeltje (command toets) wel even wennen zijn, en zo zijn er nog wel meer dingen, maar het went snel hoor Knipoog Zijn leuke dingen, die macs Knipoog Zeker in de grafische sector zweren we erbij. Ik weet niet wat je er mee wilt, maar Spelletjes zijn er amper voor te krijgen (zegt m'n vriend) en er is ook minder software voor te krijgen (ook weer m'n vriend) De Prijs-Prestatie verhouding vind ik zelf dus een beetje krom, want waar ik een HP met 4gig werkgeheugen en een hd van 320gig koop, leg ik voor een macbook met 2gig werkgeheugen en een hd van 160gig het dubbele neer... Maar goed, ik snap ook wel weer dat je er graag een wilt, want ze zijn wel super aaibaar natuurlijk Knipoog

Succes met je beslissing!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:02

Ik heb sinds kort een macbook. Wat de anderen zeggen over de command knop enzo, dat klopt, maar daar ben je zo aan gewend. Ik heb office 2008 voor mac erbij gekocht, via internet zo'n onderwijs editie, dat is niet zo duur. Daar zit dan ook gelijk MSN bij. Mij bevalt het tot nu toe super!

Tuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 18:33

NaNi schreef:
Als je tóch windows wilt gaan draaien, waarom koop je dan een mac? Tja ik ben net zelf ook in the market voor n nieuwe klapdoos, en ik wilde eigenlijk ook een mac, juist omdat ik graag met mac werk. Voor een beetje macbook ben je toch al gauw 1200 euries kwijt, en als je toch windows gaat draaien kun je beter op zoek naar een goeie HP ofzo, dan ben je al snel de helft minder kwijt Knipoog

Dan even terug op je vraag over ervaringen met Mac, I just love it Knipoog Als je altijd windows gewend bent zal het appeltje (command toets) wel even wennen zijn, en zo zijn er nog wel meer dingen, maar het went snel hoor Knipoog Zijn leuke dingen, die macs Knipoog Zeker in de grafische sector zweren we erbij. Ik weet niet wat je er mee wilt, maar Spelletjes zijn er amper voor te krijgen (zegt m'n vriend) en er is ook minder software voor te krijgen (ook weer m'n vriend) De Prijs-Prestatie verhouding vind ik zelf dus een beetje krom, want waar ik een HP met 4gig werkgeheugen en een hd van 320gig koop, leg ik voor een macbook met 2gig werkgeheugen en een hd van 160gig het dubbele neer... Maar goed, ik snap ook wel weer dat je er graag een wilt, want ze zijn wel super aaibaar natuurlijk Knipoog

Succes met je beslissing!!

Ik wil graag Windows op men Mac omdat ik dingen zoals Microsoft Office al heb voor men Windows, aangezien ik het een beetje stom vind om het nog is dubbel te gaan kopen, ook nog een heleboel programma's van school weet ik dat ze er niet op zouden werken. Aangezien ik van mijn ouders nu definitief een eigen pc mag, wil ik graag n goede, liefst dan ook een met een mooi design. Lachen Dus kwam ik bij n Mac uit. Het is indd niet echt een koopje vergeleken met andere pc's maar omdat ik deze nog jaaaaren kan gebruiken voor school vind ik het wel oke. Lachen