Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Melissa schreef:Ik heb een jaar in de paarden gewerkt en bedacht mij toen hetzeflde. Ik vond het leuk, maar xag mij dit nog niet mijn hele leven doen.
Toen ben ik verder gaan kijken en dus een andere opleiding gaan doen (betaalde opleiding) en het bevalt super goed. Heb ook veel mogelijkheden om allerlei andere kanten op te gaan in de organisatie zelf. Dus denk dat ik hier niet zo snel uitgekeken ben
MISTRAL94 schreef:Ik de zorgen voor een kind heb die straks naar school gaat wat je handen vol geld kost?

Fleurtje100 schreef:Als je het echt wilt, altijd doen en je niet laten tegenhouden. Je werkt waarschijnlijk tot je 65e, misschien wel 70e straks dus doorleren is nooit voor niets. Mijn moeder is op haar 43e nog Pabo gaan doen, dat wilde ze al jaren en nu heeft ze eindelijk doorgezet en netjes binnen vier jaar haar diploma behaald. Achteraf had ze het liever eerder gedaan. Ze heeft nu toch een paar jaar een minder leuke baan met minder salaris gehad omdat ze een beetje opzag tegen de studie en er daardoor niet eerder aan is begonnen.
Maar ook niet geheel onbelangrijk is dat ik niet straks elk dubbeltje om wil draaien om rond te komen. Studerende kinderen zijn nou eenmaal duur zeker omdat ik er alleen voor sta. 
Jasper schreef:Al snap ik jouw onrust, het is geen kwestie van nu of nooit. Ik ben op dertigste van baan veranderd en op mijn 48e ben ik weer ander werk gaan doen.
Maar aan de andere kant is het natuurlijk zonde om een mooie kans weg te gooien. Dus als je een leuke opleiding ziet en je kan het je veroorloven, altijd doen!