Hoeveel voldoening geeft jou werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Hoeveel voldoening geeft jou werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 14:50

Ik ben nu alweer ruim 1.5 jaar aan het werk als doktersassistente. Het werk is erg leuk en geeft me ook voldoening maar ik vraag me af of dit over tig aantal jaren nog steeds zo is. Inmiddels maakt het me behoorlijk onrustig ook omdat ik nu nog in aanmerking kom voor studiefinanciering ed om dus eventueel een vervolgopleiding te gaan doen. Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen? Dat onrustige gevoel van het nu naar de zin hebben op het werk maar wat brengt de toekomst. Ik ben kostwinner misschien dat daar ook een stukje onrust vandaan komt. Zit erg in dubio of ik weer naar school ga. De vervolgopleiding van wat ik nu doe is een studie van 2 jaar van 1 dag in de week naar school. Het lijkt nu allemaal zo lang, nog 2 jaar lang naar school toe. Zijn er meer mensen die in deze fase zitten en heb je daar iets mee gedaan?

Girlgamer

Re: Hoeveel voldoening geeft jou werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:52

Als je werk je bevalt, waarom nu al druk maken over later?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 14:53

Omdat ik kostwinner ben? Ik de zorgen voor een kind heb die straks naar school gaat wat je handen vol geld kost? Ik nu nog jong ben dus nu nog de mogelijkheden heb om te gaan leren?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:55

Ik heb een jaar in de paarden gewerkt en bedacht mij toen hetzeflde. Ik vond het leuk, maar xag mij dit nog niet mijn hele leven doen.
Toen ben ik verder gaan kijken en dus een andere opleiding gaan doen (betaalde opleiding) en het bevalt super goed. Heb ook veel mogelijkheden om allerlei andere kanten op te gaan in de organisatie zelf. Dus denk dat ik hier niet zo snel uitgekeken ben Haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:56

tja moeilijk dilemma vooral omdat je ook de zorg voor je dochter hebt en als je verder doorleert heb je natuurlijk wel meer kans om meer te gaan verdienen, maar hoe oud ben je dan eigenlijk?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 14:59

Melissa schreef:
Ik heb een jaar in de paarden gewerkt en bedacht mij toen hetzeflde. Ik vond het leuk, maar xag mij dit nog niet mijn hele leven doen.
Toen ben ik verder gaan kijken en dus een andere opleiding gaan doen (betaalde opleiding) en het bevalt super goed. Heb ook veel mogelijkheden om allerlei andere kanten op te gaan in de organisatie zelf. Dus denk dat ik hier niet zo snel uitgekeken ben Haha!

Ik werkte altijd in de thuiszorg maar toen mijn dochter geboren is wilde ik toch iets gaan doen wat meer zekerheid zou bieden wat meer zou verdienen dus toen ben ik gaan leren voor doktersassistente.
Maar ondanks dat ik het erg naar mijn zin heb en dat het me voor nu voldoening geeft vraag ik me af hoe dat over tig aantal jaar zal zijn moet zeggen dat maakt me best onrustig Haha!

Alja ik ben 26 en idd de zorgen van je kind erbij is niet niks. Je bent niet meer alleen je hebt de verantwoordelijkheid van je kind erbij. Voor je kind wil je ook een goede toekomst zodat zij straks ook kan gana studeren ed.
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 10-08-08 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:00

MISTRAL94 schreef:
Ik de zorgen voor een kind heb die straks naar school gaat wat je handen vol geld kost?

Dat kan ik niet ruiken natuurlijk Clown

Tot welke leeftijd kom je nog in aanmerking voor stufi dan?

Maar volgens mij las ik het ook verkeerd. Je wil een vervolgopleiding gaan doen voor het soort werk wat je nu al doet? Dus niet een kompleet andere richting op?

Maar goed, mijn vriend en ik wonen samen, hij is 28 jaar.
Hij gaat volgende maand met een deeltijd HBO studie beginnen die 4 jaar duurt. Hij krijgt de studie betaald van zijn huidige werkgever. Hij gaat 2 avonden in de week naar school, maar gaat wel 4 dagen werken ipv 5.
Het zal zwaar worden en dat weten we allebei. Wij hebben nog geen kinderen, dus dat scheelt denk ik heel veel.

Maar ik denk dat je nooit te oud bent om terug naar school te gaan. En wat is 2 jaar nou? Grijp die kans, zeker nu het nog kan!
Laatst bijgewerkt door Girlgamer op 10-08-08 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:01

met die 1 dag in de week naar school.... dan is t toch een bbl opleiding....

ben bang dat je daar geen studiefinanciering voor krijgt.
je kunt natuurlijk een "betaalde stage"zoeken...maar volgens mij krijg je daarvoor geen studiefinanciering

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:04

Tot je 30e kun je geloof ik studiefinanciering krijgen. Ik heb mijn doktersassistente opleiding ook gedaan met 1 dag in de week en kreeg hiervoor wel studiefinanciering. Wat ik begreep van die school was dat ook deze HBO opleiding daarvoor in aanmerking kwam.

Dit werk ligt mij wel wat ik nu doe dus een vervolgopleiding hiervan zou mij niet verkeerd lijken. Maar de vervolgopleiding is natuurlijk veel uitgebreider dan wat ik nu doe.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:14

Als je het echt wilt, altijd doen en je niet laten tegenhouden. Je werkt waarschijnlijk tot je 65e, misschien wel 70e straks dus doorleren is nooit voor niets. Mijn moeder is op haar 43e nog Pabo gaan doen, dat wilde ze al jaren en nu heeft ze eindelijk doorgezet en netjes binnen vier jaar haar diploma behaald. Achteraf had ze het liever eerder gedaan. Ze heeft nu toch een paar jaar een minder leuke baan met minder salaris gehad omdat ze een beetje opzag tegen de studie en er daardoor niet eerder aan is begonnen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:16

Fleurtje100 schreef:
Als je het echt wilt, altijd doen en je niet laten tegenhouden. Je werkt waarschijnlijk tot je 65e, misschien wel 70e straks dus doorleren is nooit voor niets. Mijn moeder is op haar 43e nog Pabo gaan doen, dat wilde ze al jaren en nu heeft ze eindelijk doorgezet en netjes binnen vier jaar haar diploma behaald. Achteraf had ze het liever eerder gedaan. Ze heeft nu toch een paar jaar een minder leuke baan met minder salaris gehad omdat ze een beetje opzag tegen de studie en er daardoor niet eerder aan is begonnen.

Nou dat is idd ook de gedachte erachter, nu is het leuk maar zie ik mezelf dit tot aan minimaal mijn 65e doen Nagelbijten / Gniffelen Maar ook niet geheel onbelangrijk is dat ik niet straks elk dubbeltje om wil draaien om rond te komen. Studerende kinderen zijn nou eenmaal duur zeker omdat ik er alleen voor sta.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:24

Ik heb onlangs ook besloten om van baan te wisselen omdat het werk steeds minder leuk werd en het werk steeds minder wordt. Alles wordt geautomatieseerd.
Ik heb een werkgever gevonden die mij wil omscholen. Ik ga een avond naar school.

Voltijd naar school krijg je studiefinanciering.
Deeltijd naar school (1 dag in de week) krijg je de rest gewoon betaald.
Duaal is 2 dagen studie en minimiaal 24 uur werken. Hierbij krijg je gewoon betaald maar kun je ook studiefinanciering krijgen.

Ik ben nu nog jong en heb er bewust voor gekozen om het nu te doen. Met ee n paar jaar doe je het niet meer.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:27

Al snap ik jouw onrust, het is geen kwestie van nu of nooit. Ik ben op dertigste van baan veranderd en op mijn 48e ben ik weer ander werk gaan doen.
Maar aan de andere kant is het natuurlijk zonde om een mooie kans weg te gooien. Dus als je een leuke opleiding ziet en je kan het je veroorloven, altijd doen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:22

Jasper schreef:
Al snap ik jouw onrust, het is geen kwestie van nu of nooit. Ik ben op dertigste van baan veranderd en op mijn 48e ben ik weer ander werk gaan doen.
Maar aan de andere kant is het natuurlijk zonde om een mooie kans weg te gooien. Dus als je een leuke opleiding ziet en je kan het je veroorloven, altijd doen!

Daar heb je wel gelijk in natuurlijk dat het altijd nog kan Ja

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:40

Ik haal heel veel voldoening uit mijn werk. Hoe lang nog? Geen idee. Ik ga wel in september verder studeren, gewoon omdat ik daar zin in heb, weer wat te leren.

Recht op stufi heb je tot je 30ste, maar als je deeltijd gaat studeren heb je daar weinig aan. Je verdient dan per jaar bruto te veel om in aanmerking te komen voor stufi.Laat dit dus geen beweegreden zijn om nu al te gaan studeren, dat kan altijd nog Lachen

Mijn baas is zo aardig mijn studie te bekostigen in tijd en geld. Wellicht is dit voor jou ook een optie, niet alleen jij wordt beter van een studie, je baas ook Lachen