Landmacht, Hier nog meer toekomstige militairen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Landmacht, Hier nog meer toekomstige militairen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 08:43

Hey!

Ik denk laat ik even een topic openen want ik wil graag bij de landmacht.
Natuurlijk is dat lastig omdat ik met me paarden zit daarom wil ik zowiso mijn huidige opleiding afmaken (nog 1 jaar, mischien 2)

Maar toch ben ik al flink aan het orienteren gegaan, omdat ik weet dat voor je daadwerkelijk goedgekeurd bent aardig wat tijd verstrekt.

Mijn 1e stap is 9 september naar de Kennismakings dag speciaal voor vrouwen in Oirschot.
Ik heb er erg veel zin in en ben benieuwt wat ik verwachten moet.

Dus Mede bokkers die bij de landmacht zitten, er bij gaan, twijfelen of ze er ook bij willen hoop jullie hier tegen te komen! Haha!

wendely

Re: Landmacht, Hier nog meer toekomstige militairen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:59

In September begin ik bij de Marine, daar ga ik 4 jaar volmaken als Onderofficier Medische Dienst. Daarna ben ik vanplan nog een interne opleiding tot AMV-er bij de landmacht te volgen. Eerst mijn 4 jaar hier maar eens afmaken voldoet het goed en kan ik bijtekenen doe ik dat misschien ook wel. We zien wel waar het schip strand.

Overigens ken ik veel mensen die bij de Landmacht werken. Mijn vriend is er net in December gestopt wegens privéredenen. Hij heeft daar 3.5 jaar gewerkt als Tankcommandant.

Weet je al op wat voor functie je wilt gaan solliciteren bij de Landmacht?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:52

Ik wil denk ik solliciteren op een functie Onder officier Logistic of onder officier Atelerie.

Maar wendely mag ik vragen heb je een eigen paard en zo ja hoe combineer je dat?

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:54

Mijn broer zit in het leger Knipoog. Hij is 2 dagen geleden voor de echte 2e keuring geweest en is goed gekeurd. Cluster 4, ze willen heb overal hebben. Vind het wel eng hoor. Maar wel leuk voor hem, hij wil het echt!

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:58

ik wil ook graag bij de landmacht!
ik zit nu in mn examenjaar, ik wil graag eerst het orientatie jaar doen Haha!
ik weet alleen niet zo goed wanneer ik moet solliciteren... Bloos

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:02

wil je orientatie jaar van Vrede en veiligheid doen?

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:29

Buxy schreef:
Ik wil denk ik solliciteren op een functie Onder officier Logistic of onder officier Atelerie.

Maar wendely mag ik vragen heb je een eigen paard en zo ja hoe combineer je dat?

Wees je er van bewust dat je bij de Artillerie een lopende schietschijf bent in oorlogsgebieden!

Ik heb een eigen paard ja die ik ook in de wedstrijden uitbreng. Ik moet in September eerst 3 maand EMMV doen (zelfde als de AMO van de Landmacht) dat is dus intern. Daarna moet ik 2 maand onderofficiersopleiding doen ook intern. Je bent dan alleen weekends thuis en soms moet je ook wel een weekend blijven om wacht te lopen. Voor die periode heb ik een goede vriendin die haar op niveau doortraind. Daarna moet ik nog even zien, dan heb ik gewoon een fulltime baan en kan ik savonds gewoon naar huis. Dat is voor mij ook wel te doen kwa reistijd dus dat scheelt. Ik ben ook actief kickbokser (wedstrijden) dus ik moet nog even gaan zien of ik beide ga redden. Mijn vriend is sowieso ook helemaal gek op mijn paard. Hij kan haar ook altijd beweging geven als het nodig is. Maarja dit kun je nooit van te voren weten of je dat gaat redden of niet. De tijd zal leren dus ik moet gewoon even afwachten hoe ik dat alles ga combineren en of dat überhaupt lukt Lachen

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 07:29

Volgens mij valt atillerie toch nog wel mee als schietschijf? het is inprincipe een gevechtsondersteunende functie?

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:45

Buxy schreef:
wil je orientatie jaar van Vrede en veiligheid doen?

Ja Haha!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:49

ik ga 10 september beginnen met mn orientatiejaar vrede en veiligheid.
heb er superveel zin in ookal weet ik dat het heel erg zwaar gaat worden.
daarna wil ik graag opleiding onder officier gaan doen. als ik het dan nog aan kan. hoop natuurlijk van wel.

wat ga je allemaal doen in het orienatiejaar V&V ?

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:55

quera schreef:
ik ga 10 september beginnen met mn orientatiejaar vrede en veiligheid.
heb er superveel zin in ookal weet ik dat het heel erg zwaar gaat worden.
daarna wil ik graag opleiding onder officier gaan doen. als ik het dan nog aan kan. hoop natuurlijk van wel.

wat ga je allemaal doen in het orienatiejaar V&V ?

www.werkenbijdelandmacht.nl staat veel informatie op,
kon je makkelijk door de keuring heen komen?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 14:46

V&V doe je gewoon op een ROC lokatie, dus gewoon even kijken welke roc in jou buurt V&V geeft.

Mijn broer heeft 2jaar V&V gedaan en het is inderdaad een zware opleiding ( ze zeggen dat de opleiding V&V zwaarder is dan de AMO )

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 07:57

ik heb me begin vorige week opgegeven voor kennismakings dag 9sep. in oirschot, helaas nog steeds geen brief ontvangen maar ik ging net even op NS kijken of ik daar met de trein kon komen:
Ik moet om kwart voor 6 al in de trein zitten Clown en kan niet met de bus oid. bij de karzerne komen Boos!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:56

ik weet al naar welke school ik ga en weet ongeveer wat je gaat doen oa stages lopen. maar wat ga je precies in de stages doen Tong uitsteken .

keuring was redelijk zwaar psygisch totaal niet kwam ik heel makkelijk doorheen . lichamelijk was ik alleen iets te zwaar. maar ik sport al onwijs veel. dus kan er niet echt iets aan doen.
en bij de sportkeuring moest je iets met gewichten doen dat ging op zich wel. en je moest ook op de crosstrainer. ik moest ervanaf omdat ik een hoge hartslag had.
toen ben ik twijfelachtig gekeurt en moest ik in rotterdam nog een extra keuring doen toen ben ik met gemak geslaagt want toen werd je hartslag niet gemeten. want was bij die fietskeuring ook niet moe ofzo.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 09:17

Mijn broer kon toen wat stage betreft kiezen (V&V) tussen mariene en Landmacht.
Hij heeft toen landmacht gekozen. je zit dan gewoon 3 weken achter elkaar op de karzerne en gaat onderandere op bivak.

Het 2e jaar is hij stage geweest bij de marine daar gingen ze onderandere varen enz. op zee en ook op bivak op texel.

Verder had hij op school gewoon vakken (zoals engels en ict)
En een uitgebreid sportprogramma op school op een buitenterein en natuurlijk een aantal verplichte uren sportschool

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:40

oke dat klinkt wel super zeg Haha!