Jahoor heb ik weer! Ov hel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miemserik

Jahoor heb ik weer! Ov hel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 01:30

23.00 stapte ik de deur uit bij mijn werk en 3 minuten later kwam mijn tram. Joepie dacht ik hoef ik niet in dit kudtweer op die tram te wachten.
Volgende station begon het gezeik. De tram kon niet meer rijden want er was een wisselstoring dus we moesten even wachten.
20 minuten later werd er omgeroepen dat de tram voorlopig niet meer ging rijden, dus moesten we naar het volgende grote station lopen.
Nouja eenmaal daar aangekomen bleken er helemaal geen trams meer te rijden.
Ja jullie moeten met de metro.... Metro reed ook niet Clown .
Toen kregen we het briljante idee om met de trein te gaan. Treinkaartje gekocht... kijken we boven op dat bord, geen enkele trein die naar amsterdam CS ging!
Nouja toen zijn we via het ene station bij een ander station gekomen waar WEL een trein naar amsterdam centraal ging, maar die ging pas over een half uur.
Ondertussen was het al 00.20 en waren we nog steeds niet op amsterdam centraal.
Maargoed trein gepakt kwamen we om 00.36 op amsterdam centraal, ik rennen voor mijn laatste tram, RIJD HIJ VOOR MIJN NEUS WEG!
Grrrrrrrrrrrrrr.....
Nouja dan maar de nachtbus... wéér een half uur wachten eenmaal in de nachtbus staan er 2 lampen in de fik en het plastic begon te smelten, hoppa iedereen de bus uit.
Op de volgende bus wachten... wéér een half uur... Nou ben ik na 3 uur en een kwartier EINDELIJK thuis.

Zo moest even mijn hart luchten en mij zie je voorlopig niet meer in een tram of bus of iets dergelijks.

_WenDy

Re: Jahoor heb ik weer! Ov hel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 02:27

aaah das niet fijn....weltrusten!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:34

Soms heb je van die dagen Knipoog

ik ben blij met mijn auto en fiets Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:17

Tja, dat is idd vervelend. Maar wist je niet dat metros al een heel tijd niet rijden en voorlopig dat ook niet doen.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:18

Woo, dat is ook wel erg veel van het goede Tong uitsteken jeetje zeg.. Hopelijk heb je lekker geslapen Tong uitsteken

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:22

Bloos sorry maar ik moest een beetje lachen, je verteld het heel mooi.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:31

Oh ik ken dat OV VERSCHRIKKELIJK! Al regent het stront van de daken ik MOET en ZAL met mijn fiets, want OV nee nooit meer voor mij als het even niet hoeft. Al moet ik anderhalf uur fietsen... Arme jij!!! Hoop dat je een beetje hebt kunnen uitslapen want jemienee wat was jij laat thuis..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:38

Vresselijk dat OV!
Maar gelukkig ben je thuis gekomen, alleen wel jammer dat je er 3 uur over gedaan hebt!

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:41

Fijn he OV :S

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:42

leve het openbaar vervoer Scheve mond

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:44

Ga ik even positief doen over OV. Ik ben ontzettend blij dat het er is. Er was een tijd dat ik elke dag met OV naar school ging en altijd waren ze op tijd of soms 5 minuten later, ach vervelend maar kan gebeuren.
Legde ook heel vaak traject hoorn-groningen af (dus betekent hoorn-amsterdam-amersfoort-groningen) Nooit 5 min later aangekomen dan de aangeduide tijd.. ALTIJD precies op tijd in Groningen. (als er eens iemand voor trein is gesprongen, dan niet, maar kan NS wat aan doen dat er iemand voor trein springt)
Trams die eens niet rijden, tja vervelend maar er is altijd wel een goede reden waarom ze niet rijden of later komen.

Als OV nou eens 1 HELE dag plat gaat, zullen jullie wel beseffen hoe waardevol de hele OV is.

Ook als je eens 1 maand lang alleen maar gaat reizen in buitenland per trein/bus ga je nederlanse OV echt wel waarderen Knipoog
Heb vertragingen meegemaakt van minstens 3 uur, in italie kwamen we 2 uur later aan dan de bedoeling, in bulgarije kwam de bus soms helemaal niet, en als hij wel komt is dat altijd minstens half uur later. Een treinreis die normaal 15 uur duurt, duurt opeens 18 uur (15 uur is al klote, 18 uur helemaal)... etc etc etc
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 09-08-08 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:47

Aah daar wordt je ook gek van hoor.. Ik heb het deze vakantie ook weer 2 keer gehad. Ga in de vakantie niet heel veel met het OV, maar de enige paar keer dat ik wel ga is het dan ook meteen mis. M'n moeder en ik kwamen 's avonds laat met de ICE terug uit Basel. Moeten we er ineens bij Driebergen-Zeist uit omdat de ICE kapot was. Iedereen uit de ICE moest maar met een intercity verder naar Amsterdam.

En eergisteren gingen we naar Luik met de trein, ook weer een uur vertraging omdat de trein door het onweer niet sneller kon rijden en een tijd stil stond.. Clown

Achja MoonChloe, ik heb ook blij dat het er is, maar het is af en toe behoorlijk frustrerend. Maarja, ze doen hun best hè.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:30

MoonChloe schreef:
Ga ik even positief doen over OV. Ik ben ontzettend blij dat het er is. Er was een tijd dat ik elke dag met OV naar school ging en altijd waren ze op tijd of soms 5 minuten later, ach vervelend maar kan gebeuren.
Legde ook heel vaak traject hoorn-groningen af (dus betekent hoorn-amsterdam-amersfoort-groningen) Nooit 5 min later aangekomen dan de aangeduide tijd.. ALTIJD precies op tijd in Groningen. (als er eens iemand voor trein is gesprongen, dan niet, maar kan NS wat aan doen dat er iemand voor trein springt)
Trams die eens niet rijden, tja vervelend maar er is altijd wel een goede reden waarom ze niet rijden of later komen.

Als OV nou eens 1 HELE dag plat gaat, zullen jullie wel beseffen hoe waardevol de hele OV is.

Ook als je eens 1 maand lang alleen maar gaat reizen in buitenland per trein/bus ga je nederlanse OV echt wel waarderen Knipoog
Heb vertragingen meegemaakt van minstens 3 uur, in italie kwamen we 2 uur later aan dan de bedoeling, in bulgarije kwam de bus soms helemaal niet, en als hij wel komt is dat altijd minstens half uur later. Een treinreis die normaal 15 uur duurt, duurt opeens 18 uur (15 uur is al stinkmodder, 18 uur helemaal)... etc etc etc

Nou, ik kom misschien 1 van de 20 keer op tijd op school.. Word ramgek van het OV soms. Vind het een zooitje ongeregeld, sorry dat ik het zeg. Met toetsweken ook, dan heb ik al zoiets van, oh nee, als het maar op tijd rijdt.

Als je er nou niet zoveel voor betaalde, maar ik vind het echt schandalige prijzen. Hoe vaak het wel niet voorkwam dat ik weer 20 euro voor een retourtje betaalde en ik een uur te laat op school kwam. Ja, sorry hoor, maar het is hartstikke veel geld, daarvoor mag je toch ook wel wat goeds verwachten Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:35

Misschien eens 1 bus/trein eerder nemen?
Ik had dat ook altijd, maar is ook geen wonder als je maar 2 minuten tijd hebt om over te stappen.. Ik moest van de ene kant naar de hele andere kant naar busstation rennen. Dan is het ook logisch dat ik soms te laat kom. Toen heb ik maar gewoon 1 trein eerder genomen zodat ik op mijn gemak naar bus kan lopen.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:46

Ik ga geen trein eerder nemen omdat het OV niet op tijd kan komen , laat ze maar op tijd rijden. Bij iets belangrijks oid zorg ik wel dat ik genoeg speling heb, maar anders kom ik maar wat later op school, is imo niet mijn schuld. Moet wel vroeg genoeg m'n bed uit Haha! .

Maar ach, ben best blij met het OV, anders kon ik niet op school komen en gelukkig rijden ze nog wel iets vaker op tijd dan te laat.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 12:55

De treinen kwamen wel op tijd, daar heb ik niks over te klagen, maar de aansluiting van zuid wtc naar amsterdam centraal is echt verschrikkelijk! Daarbij betaal ik me al blauw aan mijn ov abbonement maar nu moest ik ook nog eens een treinkaartje kopen én een kaartje voor de nachtbus Dromen
Maargoed voortaan lekker op de fiets (zal je zien dat ik de eerst volgende keer een lekke band krijg Clown )

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:09

MoonChloe schreef:
Misschien eens 1 bus/trein eerder nemen?
Ik had dat ook altijd, maar is ook geen wonder als je maar 2 minuten tijd hebt om over te stappen.. Ik moest van de ene kant naar de hele andere kant naar busstation rennen. Dan is het ook logisch dat ik soms te laat kom. Toen heb ik maar gewoon 1 trein eerder genomen zodat ik op mijn gemak naar bus kan lopen.

Ik ga echt niet een trein eerder nemen omdat die treinen niet op tijd komen. Ik hoef ook niet over te stappen Knipoog Als ik om 10 voor 7 met de trein ga, kan ik kwart over 8 makkelijk op school zijn. Maar kom heeeel vaak te laat, terwijl ik om kwart voor 9 moet beginnen. Nou sorry hoor, ga niet nog eerder met de trein. Kijk, nu heb ik een OV, dan vind ik het een ander verhaal. Maar als ik me scheel betaal, verwacht ik ook dat het op tijd rijdt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:34

MoonChloe schreef:

Als je een krappe aansluiting hebt is 5 minuten al te veel...
Een trein eerder kan ja, maar waarom geeft de ns site dan deze aansluiting aan?

Bovendien zijn de treinen hier wel heel vaak stuk, het is toch bizar dat je als je iets belangrijks hebt gewoon minimaal een uur eerder de trein moet nemen? Voor het geval dat...
Laatst reed er een trein niet wegens tekort aan materieel, midden in de vakantie.
Of dat ze omroepen dat de trein 10 minuten later vertrekt, zeg gewoon eerlijk dat ie vertraging heeft!

En nu ik toch bezig ben: erger me ook dood aan vieze treinen. In de trein tussen Gouda en Alphen durf ik op de helft van de plaatsen niet te gaan zitten, zo ranzig zijn ze.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:53

Jeetje, dat is wel héél erge pech. Nagelbijten / Gniffelen

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:35

em dat heet toch openbaar vervoer? Clown