Voel me niet thuis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Voel me niet thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 22:42

Na lang denken toch maar besloten om een topic te openen.
Ik heb al een aantal jaar dat ik me niet thuis meer voel in Nederland.
Veel mensen zeggen dan altijd, ja maar dat heb ik ook, je raakt erop uitgekeken en bla bla bla.
Maar het gaat veel dieper bij mij. Als ik in het buitenland ben geweest en weer terug moet, staat het huilen me nader dan het lachen. Ik stap met een vreselijke buikpijn terug in het vliegtuig en hoe dichterbij Nederland komt, hoe erger het word. Ik voel me niet thuis, ik voel me een buitenlander. Ondanks ik vele vrienden heb hier, voel ik me ontzettend eenzaam. Terwijl ik dat bij mij buitenlandse vrienden niet heb. Ik voel me zoo intens gelukkig als ik buiten Nederland ben, ik fleur gewoon helemaal op. En als ik weer in Nederland ben dan komt de donkere wolk weer tevoorschijn.
En het wordt alleen maar erger en erger. 's Avonds lig ik gewoon tot 2 uur 's nachts wakker omdat ik erover pieker. Nu ben ik al een vreselijke denker en dit kan me dus uren bezig houden.
Ik slaap slecht, heb nergens meer zin in. Dit kán gewoon niet gezond zijn voor een 19 jarige.

Ik moest het gewoon even kwijt.
Zijn er meer mensen die zichzelf hierin herkennen?

Babeth.

rakni

Re: Voel me niet thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:48

meid, ga een poosje naar het buitenland. Dan kun je het misschien relativeren en ook de mooie kanten van nederland weer zien. of je blijft er, dat is een risico...
Of misschien is dit gevoel een bericht dat je verandering nodig hebt in je bestaan? Ik schiet er maar even op hoor!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 22:51

Ik wil dolgraag naar het buitenland. Maar ik kan mijn paard niet achterlaten hier. Anders had ik allang in het buitenland gezeten, heb nog een aanbod van een baan op Ibiza staan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 06:48

Kun je niemand voor je paard zoeken?
Ik zou als ik jou was voor een tijdje naar het buitenland gaan en eens kijken hoe je er dan over denkt.

Ik heb precies hetzelfde gehad als jou maar na bijna 2,5 jaar in het buitenland ben ik blij weer in Nederland te zijn. (en ja nog steeds trekt het buitenland me en sta ik met één been hier en met één been daar, maar hier is het zoveel malen beter wbt toekomst etc..)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:27

Idd, ga eens voor een jaar naar het buitenland. Je hoeft echt niet meteen alles definitief achter je te laten, er zijn een hoop mensen die gewoon eens een jaartje in het buitenland gaan werken of studeren. Kun je altijd kijken of het wat voor je is zonder dat je meteen 'een beslissing voor het leven' maakt (en die maak je sowieso niet, je kunt altijd weer ergens anders naartoe of terug naar NL). Is het niet mogelijk om iets te zoeken waarbij je paard mee kan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:31

Ik heb precies hetzelfde en het erge is, dat toen ik lmeerdere keren voor langere tijd in het buitenland was geweest, dat gevoel nog vele malen sterker werd.......
Ach ja, voorlopig doe ik het met wat ik hier heb, wat overigens hartstikke leuk heb, maar zodra ik de kans krijg ben ik weg, want het is hier net niet compleet!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:33

Babeth schreef:
Ik wil dolgraag naar het buitenland. Maar ik kan mijn paard niet achterlaten hier. Anders had ik allang in het buitenland gezeten, heb nog een aanbod van een baan op Ibiza staan.

Heel snel je koffers pakken en vertrekken. Als je dat gevoel hebt dan moet je er iets mee.
Ik denk dat je echt moet onderzoeken of je gelukkiger wordt in een ander land als je daar ook een werkend leven hebt. Als het vakantie is, kan je het niet vergelijken denk ik.
Voor je paardje zal er heus wel een oplossing komen.
De bokkers denken vast wel met je mee.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:33

Niemand zegt dat je in Nederland moet blijven omdat je toevallig een Nederlands paspoort hebt en/of er geboren bent. Knipoog

Dus als je je ergens anders ter wereld meer thuis voelt ben je vrij om te proberen daar een bestaan op te bouwen. Niks mis mee om af en toe naar NL te komen om even familie en vrienden op te zoeken en dan weer terug te gaan naar je nieuwe 'thuisland'. Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:38

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:47

Ik had het ook, maar dan iets dichterbij dan het buitenland.
Ik ben geboren in het Gooi en heb daar tot m'n 19e gewoond. Al zolang ik me kan herinneren wilde ik daar weg. Ik had het er niet slecht, maar ik voelde me niet thuis. Ik wilde weg uit de drukte.
Na de zoveelste poging om m'n ouders over te halen te verhuizen vroeg m'n moeder waarom ik niet zelf ging.
Tja, dat was wel even wat anders. Uiteindelijk heb ik het gedaan, ik ben in Lunteren gaan wonen en heb het hier zo ontzettend naar m'n zin. Ik heb geen moment spijt gehad.

Dus gewoon je gevoel volgen en gaan. Neem je paard lekker mee.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:52

Babeth schreef:

Echt waar? Wauw. Ik had het al lang gedaan. Kun jij je paard niet missen, je paard jou niet? Kun je hem niet meenemen? Je kan hem misschien ook tijdelijk ergens onder brengen waar ie goed verzorgd wordt?
Echt, ik heb twee paarden verkocht, het lijkt erg, maar kan er heel goed mee leven. Beide dames hebben het uitstekend getroffen. En hoewel ik al goed was voor mijn paarden, hebben ze het nu nog beter. En ik vind jouw eigen geluk nog altijd voor gaan hoor. Mits je een goed tehuis/ oplossing zoekt, uiteraard.
Als ik jou zo hoor, wil je dolgraag naar het buitenland. Je bent 19, nu kan het nog. Doe het!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:56

Je kunt misschien ook gaan werken in het buitenland met paarden, en dan kan je misschien je paard meenemen.

Ga lekker naar het buitenland zeg! Trek erop uit!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:59

Ja, je hebt een haf, neem hem mee naar Oostenrijk! Eh, naar welk land zou je eigenlijk willen?

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:00

als ik dat zo lees, dan is jouw keuze al bijna gemaakt! Als je je hier niet happy voelt, waar wacht je dan nog op? Zoek een oplossing voor je paard en ga je gevoel achterna Knipoog
Succes!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:08

Babeth ik herken mezelf heel erg in jou.
Zelf ben ik aan het kijken om in januari 2 maanden naar australie te gaan,,weg van Nederland.
Grijp deze kans! Terug kun je altijd nog Lachen

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 10:46

Hier precies hetzelfde. Die dagelijkse sleur in Nederland ben ik gewoon helemaal zat. Ieder jaar dat verschrikkelijke weer, heb het helemaal gehad!
Vandaar dat ik een reis gepland heb staan naar Australië! Even wat anders, even weg!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:14

Ik heb hetzelfde. Over 2 jaar ga ik daarom bij mijn vrienden op FuerteVentura wonen, kan niet wachten. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:22

Met zo'n aanbod en het gevoel dat jij hebt over nederland, ging ik die baan echt proberen.
Voor je paard moet toch wel een fijn plekje te vinden zijn zonder meteen te verkopen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:47

Kun je anders niet ergens op een ranch gaan werken ofzoiets, dat je paard meekan? Ik noem maar iets.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:51

Ik ken je gevoel. Ik wil ook al heel lang weg.
Maar echt, ik hoop voor je dat het lukt om naar Ibiza te gaan. Ik denkd at die baan je wel zal bevallen!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:17

Hier nog een, ik maak hier mijn opleiding(en) af en dan ben ik ook vertrokken, tussendoor wil ik zoiezo een jaar naar australie en misschien dat ik dan al niet meer van plan ben om terug te komen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:03

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Die baan op Ibiza ga ik denk ik niet doen. Stel dat het tegenvalt (en ik denk dat ik me op zo'n klein eiland stierlijk ga vervelen) moet ik mijn paard weer mee terug slepen. Wil haar dat niet aandoen, ook niet met haar eczeem.
Ik denk dat ik het nog even uit moet zingen tot ik mijn paard emotioneel los kan laten. En meenemen, dat zou kunnen, maar is dat wel eerlijk voor haar?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:11

Paarden wennen snel hoor, dat is het probleem niet.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:12

Ik denk niet dat je je op Ibiza snel zal gaan vervelen. Denk wel dat het er voor je paard met zomereczeem niet zo lekker is.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 07:15

Ilzas schreef:
Ik denk niet dat je je op Ibiza snel zal gaan vervelen. Denk wel dat het er voor je paard met zomereczeem niet zo lekker is.

Nou, de sporten die ik beoefen zijn daar niet te doen. En aangezien ik heeul veel sport... Haha! Plus dat mijn werkplek heel afgelegen ligt en ik moet wel mensen om me heen hebben.