verkiezingen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:54

Het kan nog leuk worden denk ik Lachen
Ik verwacht een CDA-PvdA kabinet. Deze zal na moeizame onderhandelingen tot stand komen. Beiden moeten water bij de wijn doen, er ontstaat een regeerakkoord dat zwabbert.
Daarnaast proberen de heren en dames PvdA'ers dualisme te creeëren. Hun politiek leider zit in de kamer. En iedereen denkt dat Bos kritisch de lijn van het kabinet gaat volgen. Welnee, Bos wordt het poppetje van Balkenende. Balkenende heeft een enorm voordeel door de rechtse meerderheid in de kamer. Beleid moet natuurlijk via de Tweede Kamer. Als Verhagen iets niet bevalt, doet hij gewoon een motie van wijziging indienen; VVD en LPF stemmen braaf in, CDA ook. Al doet Balkenende water bij de wijn, in de kamer kan dit allemaal worden teruggedraaid. Elk rechts voorstel van het CDA floept er zo doorheen, maar elk voorstel van de PvdA zal een kleine meerderheid tegen hebben...
Kijken hoe lang Bos dit pikt. Uiteindelijk zal hij breken... en wie breekt betaalt de schade. Kiezers laten de PvdA gedesillusioneerd achter: deze vloeien af naar SP en GL, een klein gedeelte wellicht ook naar CDA en VVD. Verder zal het CDA ook wel verliezen, voornamelijk de VVD'ers die op CDA gestemd hebben om de PvdA niet de grootste te laten worden. Dan zal de VVD dus de grote winnaar worden .

Balkenende kan dit spelletje nog leuk gaan spelen. Eerst lekker concessies doen in de formatie. Dan denkt Bos dat hij helemaal het mannetje is. En dan langzaam aan beginnen, eerst een vrij onbelangrijk thema. Steeds meer opbouwen, en Bos langzaam uit kleden, door zijn eigen dualisme tegen hem te gebruiken.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 12:57

Desiree schreef:
Ik vind het trouwens niet egoistisch als iemand ergens hard voor werkt, het ook nog wil behouden. Mensen die niets hebben willen altijd graag delen en die stemmen op de PvdA, op een paar oprechte na die wel iets hebben wat ze willen delen. Voorbeeld zijn studenten. die hebben niets, willen wel delen! Ontvangen bedoelen ze eigenlijk. En als ze werken en ze verdienen goed willen ze graag houden en dan plotseling gaan ze VVD stemmen. Nee, als ze dan principieel zijn, zijn zij aan de beurt om te delen en dan moeten ze ook PvdA blijven stemmen!


Kijk, als het het zo stelt is er wel wat voor te zeggen, maar ik voel me gewoon meer aangetrokken tot links. En het zijn echt niet alleen studenten die willen ontvangen, daarmee kom je niet aan zoveel stemmen. Er moeten een heleboel mensen stemmen, dus wel meer dan een paar 'oprechte mensen die echt willen delen'.

Ik hoop dat de PvdA in de regering komt en de belangen van de minderbedeelden kan verdedigen en ook kan zorgen dat asielzoekers niet al te rigelreus (hoe schrijf je dit woord Lachen Verward ) worden geweigerd.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:06

Ik vind het nogal kort door de bocht, er zijn zat mensen die op de grens van de armoede leven en daar niks aan kunnen doen.
En je theorie klopt niet, er zijn zat mensen die veel verdienen en toch bij een van de linkse partijen zitten. En er zijn echt heeeel veel studenten die VVD stemmen, geloof mij maar.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:07

Bij het scenario van het zwalkende regeerakkoord en het dualisme van Bos dat hem de das om zal doen, moet je niet uit het oog verliezen dat het helemaal in het voordeel is van het cda.......
Die partij trekt eigenlijk aan de touwtjes, op punten waar de vvd in hun ogen te rechts is waaien ze lekker met de linkervleugel van de kamer mee, op de punten waar de pvda te links is waaien ze lekker met de vvd en lpf mee. Een erg vervelende situatie, maar in mijn ogen een droomscenario voor het cda.......elke beslissing zal wel steeds met een krappe meerderheid van stemmen erdoor komen.....Hopen dat er niet teveel zieken zijn, of mensen met eigen initiatief die geheel tegen de fractiediscipline in durven gaan*hoopt op rebelse cda'ers Haha!*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:10

Wij hebben gister bij de tv staan juichen.
Rechts is toch nog mogelijk! Party!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:11

Sjuimpje schreef:
Wij hebben gister bij de tv staan juichen.
Rechts is toch nog mogelijk! Party!!


nee, want D66 en LPF willen niet

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:12

Hahaha dan gok ik op die grappige mevrouw van het CDA met die blonde kuif Fernando

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:14

Kayla"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Wij hebben gister bij de tv staan juichen.
Rechts is toch nog mogelijk! Party!!


nee, want D66 en LPF willen niet
[/quote]
Wie weet kunnen ze babbelen met o.a. CU,
zeg nooit nooit Knipoog

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:16

Desiree"]
Jouw opmerking over de LPF is eigenlijk wel heel eerlijk, ik moet het met je eens zijn. Maar ik ben nog steeds boos op bepaalde personen binnen de LPF die zo nodig ruzie moesten maken. MAar je hebt wel gelijk, er kwam te veel ineens op ze af, hadden geen tijd om te organiseren en om op te bouwen. Misschien komt dat wel goed in de toekomst. De LPF bestaat nu, en krijgt nu geleidelijk de kans aan om te groeien in het werk.
[/quote]

Tuurlijk, daar ben ik het ook mee eens. En dan die reclamecampagnes van ze. Men noemt het geen eerbied voor Pim Fortuijn.
Maar aan de andere kant... ze staan achter zijn visie, willen dit graag uitvoeren en de beste man is nog geen jaar dood! LPF heeft de naamsbekendheid door Pim gekregen. LPF was gewoon Pim.

Ik was ook kwaad, vooral toen steeds meer niet zuivere mensen in die partij zaten. Maar hoe kan het ook anders. Eind februari is de LPF opgericht, toen nog mensen uitzoeken, toen nog een programma schrijven en toen al campagne voeren. Niet iedereen was gescreend.

Ik denk nog steeds dat de LPF wel een kans verdiend. Ik heb erg staan twijfelen. Het programma spreekt mij aan, maar... ik woon in de grote stad. Als je in een dorp woont kan het allemaal compleet anders zijn... het heeft met het dagelijks leven te maken.
Maar... ik heb niet op ze gestemd, ondanks dat ze uit alle test die ik heb gedaan als beste naar voren kwamen. Ik durfde het toch niet op de een of andere manier.

Gisteren hoorde ik hier treffende woorden over. Zo van "jij hebt toch ook weleens ruzie? Dan krijg je toch ook vaak een tweede kans"
"Als je Feyenoord supporter bent, dan blijf je toch ook achter ze staan in slechte tijden?" Dat laatste kwam uit de mond van een oud vrouwtje!!!!!!

[quote="ruiterinrust schreef:
... op de punten waar de pvda te links is waaien ze lekker met de vvd en lpf mee.

Sja... dan is de LPF opeens goed genoeg voor Harry Potter!

Gisteren heb ik dus echt kotsneigingen van die man gehad.
Vond hem in en in triest!
Dat je CDA stemt, dat moet ieder voor zich weten, maar dat je jezelf zo uitlaat als dat hij doet... dat vind ik getuigen van weinig respect naar het volk toe!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:18

Sjuimpje"]
[quote="Kayla"][quote="Sjuimpje schreef:
Wij hebben gister bij de tv staan juichen.
Rechts is toch nog mogelijk! Party!!


nee, want D66 en LPF willen niet
[/quote]
Wie weet kunnen ze babbelen met o.a. CU,
zeg nooit nooit Knipoog
[/quote]

CDA+VVD+CU is 75, eentje te weinig

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:19

Kayla"]
[quote="Sjuimpje"][quote="Kayla"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Wij hebben gister bij de tv staan juichen.
Rechts is toch nog mogelijk! Party!!


nee, want D66 en LPF willen niet
[/quote]
Wie weet kunnen ze babbelen met o.a. CU,
zeg nooit nooit Knipoog
[/quote]

CDA+VVD+CU is 75, eentje te weinig
[/quote]
Dan doen ze de partij voor de dieren erbij Knipoog

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 13:29

Ik denk dat Potter niet om de PvdA heen kan, en hoop dat hij dat zelf ook inziet!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:30

haha die hebben geen zetel, wordt toch wat lastig denk ik Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:31

Kayla schreef:
haha die hebben geen zetel, wordt toch wat lastig denk ik Haha!

Ach, toch wel een halve zetel Knipoog

Of Emiel Ratelband erbij! Clown

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:33

Een halve zetel is geen zetel en Ratelband heeft ook geen zetel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:34

Van mij mag Balkenende Wouter een enorme nekslag verkopen,
toedeledoki!
Ga maar lekker in de oppositie!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:35

Ratelband, de Partij voor de Dieren en Johan Vlemminx samen?
Dat moet toch wel een zeteltje zijn!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:36

Kayla schreef:
Een halve zetel is geen zetel en Ratelband heeft ook geen zetel.

HEY Boos!
Niet zo serieus jij!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:36

Maar dat is dus kennelijk niet mogelijk en helemaal niet rechtvaardig, de kiezer heeft de PvdA niet voor niks 42 zetels gegeven.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 13:37

Sjuimpje schreef:
Van mij mag Balkenende Wouter een enorme nekslag verkopen,
toedeledoki!
Ga maar lekker in de oppositie!


Waarom? Onderbouw dat is! Is het niet zo dat nederland duidelijk heeft gesproken en dat de regering daar gehoor aan moet geven?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:38

Kleintje"]
[quote="Kayla schreef:
Een halve zetel is geen zetel en Ratelband heeft ook geen zetel.

HEY Boos!
Niet zo serieus jij!
[/quote]

Sorry Verdrietig
maar ben nogal geirriteerd Extreme duivel

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:39

Ik vind dat de economie van Nederland vraagt om een rechts kabinet.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:39

Sjuimpje schreef:
Ik vind dat de economie van Nederland vraagt om een rechts kabinet.

Maar zien alle stemmers op de PvdA dat dan verkeerd???

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:40

Ik vind dat de maatschappij en het millieu vragen om een links kabinet. En economisch gezien doen ze het ook zo slecht nog niet.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:41

als bos de oppositie in moet, zit balkenende zelf met een probleem.........voor het overgrote deel linkse kamer zal alle rechtse ideeën boycotten! Balkenende heeft aangegeven dat het met de LPF ongeloofwaardig is, d66 wil niet........hij heeft niet heel veel keuze