Vader vriend probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Vader vriend probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 15:36

Hai Bokkers,
Ik heb nu al 1,5 jaar een relatie met mijn vriend. Eerst was altijd alles gezellig bij ons thuis ook als hij er was. Mijn vriend is vaak wat stiller als hij met meerdere mensen is.
Dat is hij dus ook vanaf het begin af aan.

Mijn vader is iemand die de kat uit de boom kijkt en is ook niet echt een prater. Nu hij mijn vriend beter kent is hij niet meer zo zwijgend maar kan nog wel vaak boos tot saggo overkomen.

Nu loopt mijn vader sinds een tijdje tegen mij te klagen over dat mijn vriend zich zo afzonderd en zo stil is enzo. Terwijl hij dat altijd is geweest en mijn vader ook niet een van de makkelijkste is.
Ik weet gewoon niet wat ik hier mee aan moet.
Wie heeft er tips?

Tracy_

Re: Vader vriend probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:39

Mischien moeten je vriend en je vader een keertje alleen met elkaar zijn

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:40

Ga eens een rustig gesprek aan met je vader wat het probleem nu precies is. Dat je vriend stil is, is niet erg, dus vraag even wat je vader nu stoort.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:40

Lastig.
Weet jou vriend dat je vader hem zo stil en afgezonderd vindt? En wat zegt hij zelf hier over? 1,5 jaar is al een aardig tijdje, is je vriend altijd stil en teruggetrokken of moet ie (nogsteeds) wennen?

Ik zou het gewoon met je vriend bespreken, desnoods geef je aan waar hij met je vader over kan praten (hebben ze geen gezamenlijk intresses; de olympische spelen/voetbal oid?) En ook met je vader bespreken, je vriend is zo, dat moet hij ook accepteren! Succes Lachen

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 16:17

Hij is altijd stil en terug getrokken geweest.
Mijn vriend weet niet wat mijn vader vind omdatik bang ben dat hij dan met tegen zin naar mij toe komt

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:53

ik zou toch bij je vriend een balletje opgooien, je hoeft niet te zeggen dat je vader hem stil vindt je kunt ook opmerken 'dat je hem in de buurt van je vader zo stil vindt'.
Misschien voelt hij zich niet op zijn gemak bij je vader, en voelt hij aan dat het wederzijds is...