Al een tijdje, zeker al een halfjaar voelde ik me niet meer fijn op me werk. Ik heb daar een jaar gewerkt en was al sinds een halfjaar opzoek naar ander werk. Schoot elke keer niet op, of er zaten dagen tussen dat ik het weer leukvond en had toen zoiets; Ach, laat ook maar zitten ik blijf wel hier werken. Of er zaten dagen tussen dat ik het gewoon niet zocht om opzoek te gaan naar ander werk; al dat gedoe.
De grootste reden dat ik me niet fijn voelde op het werk was omdat 1 van mijn bazen daar een ontzettende bitch was! Ik werkte bij Primera, daar had ik 3 bazen (ouders en zoon). De zoon ging de zaak overnemen in 2009 en dan stopte de ouders ermee.
Maar die moeder daar, ow ow ow.. wat was dat een trut. Ik moest elke donderdag met haar samenwerken, dan waren we met zijn tweetjes en ik durfde de laatste tijd echt niet meer. Heb me op die dagen nooit ziekgemeld of iets dergelijks, maar stond wel vaak op het puntje!
Ze had overal kritiek op, maar dan ook overal op. Zelfs als er klanten bij waren zei ze banketstaaf dingen tegen me. Was zelfs een keer zover gekomen dat een klant er iets van zei tegen haar. Dat is toch niet normaal! Ook hield ik de winkel bij kwa poetswerk maar nooit deed ik het goed genoeg, altijd had ze er kritiek op. Ze heeft me zelfs een keer klein kind genoemd en dom. En dat is echt niet overdreven. Haar man zelfs heeft een aantal keer gezegt dat ze normaal moest doen.
Toen ik er nog maar net werkte had ik een kassafout gemaakt, mijn enigste kassafout in dat jaar dat ik daar heb gewerkt! Ze zei toen tegen me dat ik even naar achter moest maar dat had ik niet verstaan dus ik bleef gewoon staan. Toen ze eenmaal klaar was met die klant pakt ze me bij me arm en trekt me een stukje mee, eenmaal achter ging ze tegenover me staan en begon tegen me te schreeuwen dat ik nooit meer zo'n fout mocht maken en dat ik buiten maar even moest afkoelen.
Op sommige momenten daar integen kon ze heel erg aardig zijn, dan kon je echt gezellig met der kletsen. Maar dan sloeg dat ineens weer om..
Toen ik het echt zat was ben ik naar die zoon toegestapt, mijn officiele baas was dat. Ik had het er met hem overgehad en hij zou het erover hebben met zijn moeder. Die dag erna had ik met haar zelf gepraat en toen is het een tijdje goedgegaan.
Ik heb uiteindelijk contract-verlenging gekregen. Ik had 18 Juli vakantie en moest mijn contract-verlening 1 Aug uiterlijk inleveren. Ik dacht dat kan ik in de tussentijd mooi opzoek gaan naar ander werk en daar ontslag nemen. Helaas was me dat niet gelukt en had ik het contract ingelevert; Anders was ik bang dat ik zonder werk kwam te zitten.
Na mijn contract ingelevert te hebben ging ik door met het zoeken naar ander werk. Uiteindelijk heb ik het gevonden. Ik ga in de thuiszorg werken..
Maar nu zit ik er dus mee dat ik daar waarschijnlijk nog wel moet uitwerken, dat krijg ik morgen te horen. Of dat moet, en zoja hoelang.
Ik moet in de thuiszorg een paar keer per dag, zo'n 3 a 4 keer naar verschillende mensen toe en dan moet ik daar huishoudelijke dingen doen. Ik hoef die mensen niet te douchen ofzo hoor, alleen huishoudelijke dingen enz. Lijkt me opzich best leuk.. heb helemaal geen hekel aan poetsen en vind het wel lekker varierend werk (teminste dat lijkt me). Ik verdien er ook nog stukken beter! Nog een voordeel dus. Ook nog fijnere werktijden en niet meer van 9u 's morgens tot 6u 's avonds in zo'n stomme winkel staan. Ik had het daar echt gehad, niet alleen vanwege haar maar ook omdat ik het werk saai vond, en ook omdat ik er bar slecht verdiende.
Wie werkt er hier nog meer in de thuiszorg en kan mij hier wat ervaringen over vertellen?
Alvast bedankt, en sorry voor het lange verhaal

Groetjes Milou
) fijne werktijden en steeds andere plekken. Ideaal!
ik maar 1,10 per dag en moet ook wel eenw 12 km fietsen