Meer mensen die ook in de thuiszorg werken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Meer mensen die ook in de thuiszorg werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:53

Hallo,

Al een tijdje, zeker al een halfjaar voelde ik me niet meer fijn op me werk. Ik heb daar een jaar gewerkt en was al sinds een halfjaar opzoek naar ander werk. Schoot elke keer niet op, of er zaten dagen tussen dat ik het weer leukvond en had toen zoiets; Ach, laat ook maar zitten ik blijf wel hier werken. Of er zaten dagen tussen dat ik het gewoon niet zocht om opzoek te gaan naar ander werk; al dat gedoe.
De grootste reden dat ik me niet fijn voelde op het werk was omdat 1 van mijn bazen daar een ontzettende bitch was! Ik werkte bij Primera, daar had ik 3 bazen (ouders en zoon). De zoon ging de zaak overnemen in 2009 en dan stopte de ouders ermee.
Maar die moeder daar, ow ow ow.. wat was dat een trut. Ik moest elke donderdag met haar samenwerken, dan waren we met zijn tweetjes en ik durfde de laatste tijd echt niet meer. Heb me op die dagen nooit ziekgemeld of iets dergelijks, maar stond wel vaak op het puntje!
Ze had overal kritiek op, maar dan ook overal op. Zelfs als er klanten bij waren zei ze banketstaaf dingen tegen me. Was zelfs een keer zover gekomen dat een klant er iets van zei tegen haar. Dat is toch niet normaal! Ook hield ik de winkel bij kwa poetswerk maar nooit deed ik het goed genoeg, altijd had ze er kritiek op. Ze heeft me zelfs een keer klein kind genoemd en dom. En dat is echt niet overdreven. Haar man zelfs heeft een aantal keer gezegt dat ze normaal moest doen.
Toen ik er nog maar net werkte had ik een kassafout gemaakt, mijn enigste kassafout in dat jaar dat ik daar heb gewerkt! Ze zei toen tegen me dat ik even naar achter moest maar dat had ik niet verstaan dus ik bleef gewoon staan. Toen ze eenmaal klaar was met die klant pakt ze me bij me arm en trekt me een stukje mee, eenmaal achter ging ze tegenover me staan en begon tegen me te schreeuwen dat ik nooit meer zo'n fout mocht maken en dat ik buiten maar even moest afkoelen.
Op sommige momenten daar integen kon ze heel erg aardig zijn, dan kon je echt gezellig met der kletsen. Maar dan sloeg dat ineens weer om..
Toen ik het echt zat was ben ik naar die zoon toegestapt, mijn officiele baas was dat. Ik had het er met hem overgehad en hij zou het erover hebben met zijn moeder. Die dag erna had ik met haar zelf gepraat en toen is het een tijdje goedgegaan.
Ik heb uiteindelijk contract-verlenging gekregen. Ik had 18 Juli vakantie en moest mijn contract-verlening 1 Aug uiterlijk inleveren. Ik dacht dat kan ik in de tussentijd mooi opzoek gaan naar ander werk en daar ontslag nemen. Helaas was me dat niet gelukt en had ik het contract ingelevert; Anders was ik bang dat ik zonder werk kwam te zitten.
Na mijn contract ingelevert te hebben ging ik door met het zoeken naar ander werk. Uiteindelijk heb ik het gevonden. Ik ga in de thuiszorg werken..
Maar nu zit ik er dus mee dat ik daar waarschijnlijk nog wel moet uitwerken, dat krijg ik morgen te horen. Of dat moet, en zoja hoelang.
Ik moet in de thuiszorg een paar keer per dag, zo'n 3 a 4 keer naar verschillende mensen toe en dan moet ik daar huishoudelijke dingen doen. Ik hoef die mensen niet te douchen ofzo hoor, alleen huishoudelijke dingen enz. Lijkt me opzich best leuk.. heb helemaal geen hekel aan poetsen en vind het wel lekker varierend werk (teminste dat lijkt me). Ik verdien er ook nog stukken beter! Nog een voordeel dus. Ook nog fijnere werktijden en niet meer van 9u 's morgens tot 6u 's avonds in zo'n stomme winkel staan. Ik had het daar echt gehad, niet alleen vanwege haar maar ook omdat ik het werk saai vond, en ook omdat ik er bar slecht verdiende.

Wie werkt er hier nog meer in de thuiszorg en kan mij hier wat ervaringen over vertellen?
Alvast bedankt, en sorry voor het lange verhaal Lachen

Groetjes Milou

Finduilas

Re: Meer mensen die ook in de thuiszorg werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:20

Ik heb een hele tijd bij de thuiszorg gewerkt en werk en nu nog steeds. Maar sta op het punt weg te gaan.
Ben al geminderd in mensen.
Heb namelijk ander werk gevonden.

Maar vergis je niet in het loon. Lijkt heel wat, maar dat is het niet.
Ten eerste jij bouwd hiermee geen pensioen op.
Je krijgt geen vakantie geld. Dat zit namelijk al bij je loon in vandaar dat het veel lijkt.
En je bent niet verzekerd.
Geen reiskosten vergoeding(als je auto rijd tenminste dan haha)

En mijn grootste reden is toch geweest om ander werk te zoeken voor het pensioen.

Hoe leuk het werk ook is, ik kies liever voor me toekomst.
En ja ik ga dit werk best missen. Eerlijk.
Maar dan ga ik nog liever hele dagen in de winkel staan. Werk nu bij de intersport.
En ja ook ik dacht eerst leuk werk, leuke mensen e.d. En ja dat is zo. Ik ga ze ook missen hoor, en kom er nog geregeld op de koffie.

En er is 'genoeg' ander leuk werk te vinden waarbij je wel pensioen opbouwd en goed salaris hebt.
Ja natuurlijk dat zou altijd minder zijn dan de thuiszorg maar daarvoor krijg je vakantiegeld.(Wat bij de thuiszorg in zit).

En wil de thuiszorg hier niet minderwaardig maken hoor, en dat staat er ook niet. Absoluut niet. Heb dit werk zelf ook gedaan, en ja doe het nu nog steeds alleen in mindere mate.
Maar je vroeg voor ervaringen en dit zijn de mijne.

Goed zoeken naar werk, desnoods 10 sollicitatie brieven tegelijk de deur uit overal naartoe. Heb ik ook gedaan haha. Afslaan kan altijd nog!
En heb nu leuk werk gevonden, super leuke baas, collegas, goed salaris e.d.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:40

[LP] > [STW]

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:23

Ik werk ook in de thuiszorg, maar ik bouw wél pensioen op.
Er zit een verschil in of je alphahulp bent of thuishulp. Ik ben dat laatste en hiermee ben ik ook verzekerd.
Ik werk er nu iets meer als een jaar, en ik vind het geweldig (nouja, meestal, er zitten ook weleens wat minder leuke mensen tussen Duivel ) fijne werktijden en steeds andere plekken. Ideaal!
Inmiddels heb ik de mogelijkheid gekregen om door te gaan leren als verzorgende (dus wel het wassen etc), en daarmee begin ik in september.
Wil in de toekomst ook graag een huisje kopen, en nu ik de kans krijg om hogerop te gaan, wil ik dat ook zeker doen.
Maar ik ga het echt ontzettend missen hoor!!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:28

Ik werk nu in de vakantie in de thuiszorg. Vind het echt heel leuk, zo gezellig bij al die mensen. Ik doe het echt als vakantiewerk, dus over pensioen opbouwen ed weet ik niks. Maar het werk zelf is wel erg leuk.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:53

ik doe ook vakantiewerk in de thuiszorg, vind het heel leuk. alleen vind ik het af en toe wel zwaar als je lange dagen moet en het loon vind ik tegenvallen

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:24

Ik heb toen ik nog studeerde ook een hele poos in de thuiszorg gewerkt. Was echt ideaal, werken in blokken van 3 uur en telkens op verschillende adressen. De verdiensten waren wel goed. Mijn ervaringen zijn dus ook positief. Ja

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:50

ik werk vanaf 1999 bij de thuiszorg(verpleging) en het bevalt me prima Haha!

bory

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:54

hoi ik werk zelf in de thuiszorg bij een gehandicapt kind. ik help daar de ouders met het verzorgen en advies geven over hoe ze dingen aan kunnen passen zodat het kind daar veilig en zo lang mogelijk kan blijven wonen. ik vind het persoonlijk erg leuk.
bij ons kan je zelf bepalen bij welk gezin je wilt gaan werken en welke doelgroep jou aan spreekt. je kan daar door dus ook zelf je tijden bepalen want er zijn gezinnen die iemand van 7uut tot 10 uur zoeken maar ook weer gezinnen die iemand zoeken van 19:00 tot 22:00 of juist iemand voor de eet situatie. dat maakt bij ons het werk erg leuk.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:41

Bedankt voor jullie berichten! Ik weet niet of het vakantiegeld bij me loon word getelt, ik krijg iig wel reiskosten vergoeding, 6 euro per dag en ik ga met de fiets. Ik moet namelijk eerst in een andere plaats beginnen dat ongeveer 12 km is, dus ga elke dag met de fiets.
Dus hoe dat zit met de verzekering, en vakantiegeld weet ik niet. Vrijdag ga ik me contract tekenen en dan zal ik alles nog even navragen.
Mij lijkt het ook heel erg leuk werk, heel erg varierend omdat je per dag naar verschillende mensen gaat. Ik vind het ook altijd wel leuk om gezellig een praatje te maken met mensen dus dat komt goed uit met dit werk.
Ik ben hartstikke benieuwd en heb er zin in om te beginnen.. maar eerst moet ik deze maand nog uitwerken bij me oude werk. Dat was een beetje te verwachten maar ik ga vragen of ik iets korter kan uitwerken. Toen ik me (oude) baas laatst namelijk aan de tel had vroeg die OF ik wou uitwerken omdat hun dus nu ff een probleempje hebben met personeel. Maar ik had dus de keuze om uit te werken ofniet, heb gezegt dat ik het deed want ik wil het wel netjes afsluiten.. maar nou ga ik vragen of ik eventueel iets korter mag uitwerken. Ze willen namelijk dat ik zo snel mogelijk ga beginnen bij de thuiszorg, en ik wil dat zelf ook.
De vrouw waar ik het over had op me oude werk had ik laatst ook aan de tel en ze klonk best boos dat ik wegging, ze vond het dom dat ik eerst mijn contract tekende en een week erna ontslag nam en zo ging ze maar door. Als ik had geweten dat ik ander werk had gevonden had ik mijn contract natuurlijk ook niet ingelevert, maar ik wou niet zonder werk komen te zitten. Dus ik ben benieuwd hoe zij nou tegen mij gaat doen, kan goed dat ze nou zo lastig gaat doen maar als het voor mij tever gaat stap ik op, nou heb ik daar toch niks meer te verliezen.
Het is al een keer voorgekomen dat ze echt tever ging, ik moest gewoon huilen op me werk door der en ik stond echt op het puntje om weg te gaan.
In de thuiszorg werk ik trouwens gewoon overdags, als ik full-time ga beginnen moet ik van half 9 tot 5u. Maar ik kon nou nog niet meteen full-time beginnen. Die man bij het uitzendbureau zei dat ik goed met 20u kon beginnen, maar die week erna al 30 kreeg ofzo. Nu ik jullie ervaringen hoor valt het mij op dat sommige het toch best zwaar werk vinden. Misschien is het dus maar goed dat ik niet meteen full-time begin!
Nogmaals bedankt voor jullie berichten! Als ik eenmaal begonnen ben vertel ik hier uiteraard over mijn ervaring Lachen

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:00

krijg je 6 euro fietsvergoeding? Scheve mond ik maar 1,10 per dag en moet ook wel eenw 12 km fietsen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:05

Bij ons is de fietsvergoeding ook 1,10 Knipoog
Ik ben begonnen in de huishouding maar heb allerlei scholing gevolgd en nu werk ik alweer 2 jaar in de verzorging. Leuk werk maar met alle veranderingen de laatste jaren wordt het wel minder aantrekkelijk.
Veel plezier bij de thuiszorg! Knipoog

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 11:05

Jups, dat zei die man iig tegen mij en ik neem aan dat die niet liegt.. Ik ga ook enorm veel verdienen, wat ik ook haast niet kan geloven. Maarja, ik neem aan dat die man niet uit zijn nek banketstaaf. En ik verdiende bij Primera ook wel erg weinig dat dit erg veel lijkt.
Als ik er eenmaal werk kom ik er vanzelf achter Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 11:09

Miryamk schreef:
Bij ons is de fietsvergoeding ook 1,10 Knipoog
Ik ben begonnen in de huishouding maar heb allerlei scholing gevolgd en nu werk ik alweer 2 jaar in de verzorging. Leuk werk maar met alle veranderingen de laatste jaren wordt het wel minder aantrekkelijk.
Veel plezier bij de thuiszorg! Knipoog

Hoe bedoel je alle veranderingen, welke veranderingen?
Hmm, ik zou eerlijk gezegd niet in de verzorging willen werken, je bedoeld daarmee die mensen douchen enz? Dat zou ik eerlijk gezegd echt niet willen. Zoals die man tegen mij vertelde moet ik gewoon een paar keer per dag naar een aantal mensen toe, en dan moeten ik aan die mensen vragen wat ze gedaan willen hebben, kan bijv ook dat ze ook een kopje koffie met je willen drinken of dat ik ff een boodschap moet doen. Dus ook meer de huishoudelijke dingen.
Dankjewel Lachen Ik hoop echt dat het leuk werk is, helaas moet ik deze maand nog uitwerken bij Primera, maar vandaag bel ik even op of het in overleg maar 1 weekje hoeft. Toen ik hem Vrijdag sprak vroeg die namelijk aan me of ik wou uitwerken, dus volgensmij had ik ook nee kunnen zeggen.
Zodra ik er werk, en dat zou dus 1 september zijn als het goed is.. laat ik mijn ervaringen wel even aan jullie weten.
Groetjes Milou

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:37

Nou als je een beetje het nieuws volgt zie je wel dat er vanuit de regering nogal wat veranderingen zijn opgelegd. OOK in de huishoudelijke zorg is behoorlijk wat verslechterd...Zo zijn bij ons bijna alle thuishulpen vervangen door alpha hulpen. En daar zijn uiteindelijk de clïenten de dupe van.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:50

Ik heb 6 jaar in de thuiszorg gewerkt en ben blij dat ik er weg ben. Een half jaar nadat ik weg gegaan ben is deze afdeling ook opgeheven allemaal door de bezuinigingen. De omgang met mensen vond ik altijd erg leuk maar de organisatie maakte het onmogelijk om nog een band met de mensen op te bouwen en maakten ons het leven zuur. Terwijl ik er jaren met plezier gewerkt heb. Ik ben heel blij dat ik daar weg gegaan ben, door al die bezuinigingen is het er absoluut niet beter op geworden voor zowel de client als de medewerker niet!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:56

Ik werk ook in de thuiszorg als alfahulp.
Het werk is niet verkeerd maar de betaling valt tegen.
Mocht je een keer goed ziek zijn dan krijg je 2 weken geen loon. Dan word je 6 weken doorbetaald en dan is het einde verhaal.

Daarnaast krijg je een hoge belasting aangifte. Er gaat 4,4% naar de belasting en dat is alleen maar voor je ziektekosten.

Maar je bent wel flexibel en het werk is (af en toe wel) niet zwaar.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:58

Hier ook een thuiszorg huishoudelijk medewerkster.

Verdienen.. het lijkt veel.maar wat je er voor moet doen..
Ik vond het altijd erg leuk.maar na een aantal jaar heb ik het wel gehad,

Goed van je dat je je huidige werk opgezegd hebt. dat is niet leuk werken. Wat dat betreft is de thuiszorg iets heel anders.

Lieve mensen(de meeste) die blij zijn dat ze even aanspraak hebben en dat je een beetje in huis rommelt.

En wat degene hier boven zegt is gewoon waar. de eerste weken zijn het zwaarste. Omdat je lichaam enorm moet wennen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 16:12

Ja idd, het lijkt mij in het begin ook wel zwaar werk ja, maar toen ik bij Primera begon vond ik het ook zwaar in het begin. De hele dag door staan, en af en toe lopen.. had in het begin last van me benen.
Hmm, hoe dat zit met mijn loon enz ga ik nog eens even navragen. Er gaat idd wel wat af voor de belasting, maar die man had uitgerekent dat ik 7,50 per uur zou verdienen, NETTO. Ik geloof niet dat hij dat zomaar gaat zeggen. Ik ben nog maar 19 maar hij zei dat ik gewoon ging verdiende voor een 23-jarige. Vrijdag als ik dat contract ga tekenen vraag ik het sowieso allemaal nog eens na voor de zekerheid. Maak voor mezelf een lijstje met vragen.
Achja, als het werk me nou echt niet bevalt kan ik er nog altijd meestoppen. Het is niet zo dat ik er me hele leven aan vast zit Lachen Ben iig al heeeel erg blij dat ik wegga bij Primera. Maar eerst nog deze maand uitwerken waar ik behoorlijk van baal! Maarja, hoort er nou eenmaal bij.
Bedankt voor jullie berichten Lachen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:20

Ik verdien 8,52 bruto, weet niet precies wat er overblijft.

Ik werk nu voor het 5e jaar in de vakantie en blijf het leuk werk vinden, ik bouw overigens wél pensioen op. Ook al heb ik daar niet eens om gevraagd. Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:23

Ik heb er gewerkt maar de planning was zo,n zootje dat ik besloot iets andes te gaan doen.Oudjes 3 weken zonder hulp zetten kan echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:26

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:27

ik vind het echt raar dat er zo'n verschillen zitten in het bruto loon over heel nederland. ik verdien maar 3,88 bruto per uur Scheve mond en ik ben 18 jaar

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:07

Moelli Ik hoop dat je inderdaad dat loon krijgt!
Hier is het loon wel verschillend voor jongeren. Scheelt best erg veel!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 07:08

Nadine_ schreef:
ik vind het echt raar dat er zo'n verschillen zitten in het bruto loon over heel nederland. ik verdien maar 3,88 bruto per uur Scheve mond en ik ben 18 jaar

Nou dat stelt ook niets voor Bloos!