Stempel "jeugd van tegenwoordig"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Stempel "jeugd van tegenwoordig"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:42

Ik zie en hoor de laatste tijd alleen maar de "jeugd van tegenwoordig", nu ben ik zelf 19 en ik mis het ook wel "vroegah" dat ik veilig kon buitenspelen, 7 uur thuis, bord leeg eten, wachten tot iedereen klaar is met eten, met je mond dicht eten en ga zo maar verder, nu ben ik nog erg jong maar ik zie degelijk wel wat er veranderd is, mijn zusje van 13 heeft klasgenoten die stelen, mensen in elkaar slaan en met het K woord schelden is stoer, dat is idd de jeugd van tegenwoordig.

Maar ik ben toch redelijk beledigd als ik het weer eens naar me hoofd gesmeten krijg door een opa van 80 die mij geen voorang verleend terwijl dat wel moet. of ik aangereden word door meerdere elektrische rolstoelen en dat ik maar moet uitkijken, ik voel me dan eigenlijk best wel naar, ik ben namelijk erg netjes opgevoed, ik sta voor je op in de bus of ziekenhuis of ergens anders, een vrouw moest vandaag naar de lift maar was niet zo snel, ik heb de deur opengehouden en haar naar boven geholpen, en een engelse (oudere)vrouw die doodsbang was voor een roltrap naar beneden geholpen en zo doe ik dagelijks nog meer dingen, maar ik ben het zo spuugzat dat al die oudere altijd gelijk maar schreeuwen die jeugd van tegenwoordig, terwijl ze er zelf ook wat van kunnen.

Als ik met me 19 jaar al ergens kom waar wat oudere mensen zijn krijg ik een dikke vette stempel, pas nadat ze inzien dat ik niet zo ben draaien ze ineens om, wat is dat toch met die mensen die zoveel tegen de jeugd hebben...

lindake

Re: Stempel "jeugd van tegenwoordig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:27

De jeugd van tegenwoordig... dat zei men vroeger ook al Lachen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 07:21

Ik zou me er niet te veel van aantrekken, is inderdaad van alle tijden, zoiets wat je roept zonder erbij na te denken. Misschien omdat men automatisch ervan uitgaat dat de jeugd wel slecht zal zijn omdat vrijwel iedereen dat roept, het in de krant staat + op televisie is. Hartstikke goed dat je opstaat in de bus, mensen in de lift helpt enzo, laat een ander maar denken, jij weet zelf wel beter & wie het laatst lacht.. Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 07:25

Volgens mij was dat vroeger ook hoor dat ze dat zeiden,maar de jeugd is erg brutaal geworden gelukkig niet allemaal.Maar ze zijn echt veel anders als dat ze in mijn tijd waren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 07:27

Gewoon een standaard uitdrukking,wij waren vorige week ergens met on duits vakantie kind zegt een vrouw,grrrrrrr die duitsers ook altijd zoooooooo brutaal,nou dat is ook nieuw voor mij.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:53

Ik snap wat je bedoelt met vooroordelen maar kijk eens kritisch naar je beginpost.. daar zeg je het zelf ook: "Ja, dat is de jeugd van tegenwoordig"

Verder ben ik het met je eens dat oudere mensen er ook wat van kunnen, die nemen maar meteen voorrang overal omdat ze vinden dat ze dat horen te krijgen. Kijk dat vind ik dan weer overdreven he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:06

Ach ja, het is zo lekker makkelijk om stempels te drukken als je zelf geen zin hebt om verantwoordelijkheid te nemen he?

Die 'jeugd van tegenwoordig' waar jij het over hebt (leeftijd van je zusje) hebben ook altijd nog 'ouders van tegenwoordig' waar natuurlijk vaak het probleem in zit.

Ouderen met een grote mond ken ik inderdaad ook... Zo stond ik altijd netjes op in de tram, behalve één keer omdat ik de dag ervoor geloof ik van een paard was gevallen. Ik was in ieder geval helemaal niet lekker, en had ontzettende last van mijn knie... Werd hardhandig op mijn schouder getikt door een oudere meneer (die ik nog niet eens had gezien, want ik zat naar buiten te kijken) met de mededeling: "Sta jij eens op voor mij!"

Ik was zó verbaasd dat ik inderdaad ben opgestaan en weg ben gelopen... Zo gebeuren dat soort dingen nog wel meer helaas.

Als iedereen nou wat meer respect voor elkaar zou hebben.......

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:11

Rock schreef:
Ach ja, het is zo lekker makkelijk om stempels te drukken als je zelf geen zin hebt om verantwoordelijkheid te nemen he?

Die 'jeugd van tegenwoordig' waar jij het over hebt (leeftijd van je zusje) hebben ook altijd nog 'ouders van tegenwoordig' waar natuurlijk vaak het probleem in zit.

Ouderen met een grote mond ken ik inderdaad ook... Zo stond ik altijd netjes op in de tram, behalve één keer omdat ik de dag ervoor geloof ik van een paard was gevallen. Ik was in ieder geval helemaal niet lekker, en had ontzettende last van mijn knie... Werd hardhandig op mijn schouder getikt door een oudere meneer (die ik nog niet eens had gezien, want ik zat naar buiten te kijken) met de mededeling: "Sta jij eens op voor mij!"

Ik was zó verbaasd dat ik inderdaad ben opgestaan en weg ben gelopen... Zo gebeuren dat soort dingen nog wel meer helaas.

Als iedereen nou wat meer respect voor elkaar zou hebben.......

Dat is echt niet normaal! . Waar ik me ook ontzettend aan kan irriteren is van die oude mensen die allemaal op een bankje zitten en naar je gaan zitten kijken en naar je gaan zitten roepen. Eerder zei ik nog wel eens een keer hallo ofzo maar als ze nu wat zeggen kijk ik ze gewoon goed nijdig aan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:37

@TS: ik met het helemaal met je eens.

Ik maak ook weleens dingen mee met oudere mensen en dat is echt te zot. Zo had ik er vorige keer 1 die doodleuk ging voordringen in de winkel dus ik zei dr wat van en dan kijkt iedereen je gelijk aan van: tjonge laat dat mens voor. Nou ja, dacht het niet. Oud of jong, je moet niet voordringen. Maar ze was heel de tijd al raar bezig, express dr kar doorduwen zodat ik er niet langskan. Echt een raar mens.

En zo wel meer dingen meegemaakt, de oudjes van tegenwoordig Knipoog

Maar goed, de opmerking jeugd van tegenwoordig is natuurlijk snel gemaakt, bestaat al zo lang.
En ik moet zeggen dat sommige jeugd echt niet normaal is en doet, maar goed, dat had je vroegah ook.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:41

Een paar jaar terug was ik op vakantie in Benidorm...wat ik daar in m'n hotel toch zag Bloos!
De oudjes sloegen elkaar bijna de hersens in met hun wandelstokken en krukken en ramden massaal tegen elkaar aan met hun rollaters enzo...en waarom?Om als eerste bij het eten te zijn.Ik en m'n hubbie werden altijd vuil aangekeken en moesten niet het lef hebben om voor te dringen...terwijl wij gewoon achter aan gingen staan.
Vanaf die vakantie is mijn mening dat de ouders maar eerst respect voor elkaar moeten hebben voor je respect van mij kunnen krijgen
Sommige dingen zijn even flink aangedikt..maar zie je het voor je?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:49

Tja, de jeugd van tegenwoordig wordt overal voor gebruikt.... zodra het mensen (vooral ouderen) niet bevalt wat er gebeurd wordt dat geroepen.

Bij ons in de wijk heb je te maken met zowel de jeugd van tegenwoordig als de bejaarden van tegenwoordig.

Ik heb in feb een ongeluk gehad, en ben vlak daarna (eerste keer dat ik weer op een fietsstapte, ongeveer een maand later) van mijn fiets getrokken door een bejaarde.
Ik ben zodanig gevallen dat ik dus echt niet meer kon lopen, kon niet opstaan niks.
Politie gebelt, en die oudere man (jaar of 80) heeft geluk gehad dat ik geen aanklacht tegen hem heb ingediend. Een volgende keer doe ik dat zeker wel!

Deze man was zodanig niet bij de tijd dat hij dacht dat ik over de stoep fietste, helaas voor hem was de verkeers situatie 3 jaar daarvoor gewijzigd, en fietste ik netjes over de weg. (was een verkeers drempel, boven op de drempel is het een tijdje stoep geweest, maar dat was dus weer terug gedraaid).

Ach, de vriendinnen van mn oma roepen het ook af en toe. Enige wat ik er nog op terug zeg is: ja en wij zijn ook meteen de volwassenen van de toekomst, en de mensen die erg veel belasting moeten gaan betalen om de AOW van de bejaarden te moeten betalen.

En wat marlies zegt ben ik het mee eens.
Ik heb geen respect voor ouderen, ik heb respect voor de mensen die mijn respect verdienen.
En tja, beleefd (en correct) zijn tegen ouderen vind ik niet meer dan normaal, maar dat betekend niet dat ik respect voor ze heb.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:55

De ouderen zijn anders ook brutaal genoeg, vorige week ben ik nog door een opa aangereden omdat híj niet uitkeek; resultaat 3 vermorzelde tenen Blauw oog En vervolgens ook nog zeggen dat ík maar beter op moet letten. Natuurlijk zijn ze lang niet allemaal zo, maar je hebt er een aantal bij zitten waarvan ik het idee krijg dat ze denken dat ze alles kunnen maken omdat ze bejaard zijn.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:37

Ik moet ook eerlijk zijn dat ik vaak iets tegen bejaarden heb (vind ze onnoemelijk respectloos) zoals zij iets tegen 'de jeugd van tegenwoordig' hebben. Een mens is gemaakt om iedereen over 1 kam te scheren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:42

Je doet het zelf dus waarom ben je boos op mensen als je zélf jeugd veroordeeld. Heb in een klasje gestaan met dezelfde leeftijd van jouw zusje en dat waren stuk voor stuk beleefde kinderen die goed opgevoed waren. Denk je dat het voor hen minder erg is als voor jou?

IMO groeit de jeugd nu in een onveiligere plek op dan "vroeger" omdat de samenleving veranderd is. Lachen Bij veel van die jongeren die schelden met K woorden enz zou je eens dieper moeten kijken, naar omgevingsfactoren enz, ipv ze meteen te veroordelen...

Je bent niet beter dan die oudere met hun "jeugd van tegenwoordig" dus ik snap je topic niet? Lachen

Niet zo snel dingen op je trekken. Lachen

(en ja, ik word ook 18 eind van de maand dus nee ik zit niet in jouw zusjes leeftijdscategorie)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 12:59

misschien moet je beter lezen pharagirlke Ja zo bedoel ik het niet , ik bedoel er mee te zeggen dat er idd jeugd van tegenwoordig is, maar dat je door oudere al zodra je ergens heen stapt die stempel krijgt zonder dat je ook nog maar iets gedaan hebt oid.

@Niseyra: idd ik heb dat dus ook regelmatig, heb ook eens gehad een vrouw die de winkel inkwam, greep me bij me schouder ik moet NU een stoel hebben ik MOET zitten ik ben moe(midden in een winkel), en als ik dan zeg dat buiten in het zonnetje (met briesje) een hele stapel met banken staan (nog geen 4 meter verder) ben ik een onbeschoft rotkind Gestoord

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:02

jamaar dat ís de jeugd van tegenwoordig helemaal niet. De jeugd van tegewoordig is niet rotter of onbeschofter dan jij of ik op die leeftijd. Het zijn die enkelingen die er zo bovenuit springen met hun daden en woorden die het voor hen verpesten. Dus daarmee geef je ze zélf al die stempel. En als jij dat al zo makkelijk doet, waarom zouden die oudere dat dan niet makkelijk doen, zij hebben immers ook die ervaringen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:44

Wat een verhalen...
Je kunt dus evengoed zegge: 'De ouderen van tegenwoordig...'

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:49

De jeugd van tegenwoordig wordt elke generatie gezegd. Clown Het gaat elke generatie blijkbaar slechter Clown Of elke generatie denkt het beter gedaan te hebben dan die na hun komt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:45

Ik heb eens gehad dat ik in een halflege trein met een groepje meiden van school voor in de coupe zat, als enige op zo'n klapstoeltje, de rest op de trap.
Komt er een vrouw aangefietst van ik gok zo'n 55 jaar, zet haar fiets in de trein en zegt "ik wil daar zitten".
Dus ik heb gewoon gezegt dat er achter de deur nog meer plaats was.
Maar nee, mevrouw moest en zou daar zitten waar ik zat.
Toen ik weigerde om op te staan (vnl door de imo onbeschofte manier waarop ze het zei), begon ze me uit te schelden en liep ze te tieren over de jeugd van tegenwoordig.
Als ze het normaal had gevraagt, had ik wsl gewoon voor d'r opgestaan, maar nu dus niet.

Een week later zit ik in een volle trein, dezelfde mevrouw stond iets verderop, en er komt een oudere vrouw binnen die slecht ter been was.
Ik ben gelijk opgestaan voor die mevrouw en kreeg te horen dat ik zoooo beleefd was. Haha!

xDramaQueen schreef:
met het K woord schelden is stoer

Hoeven mijn stiefbroertjes van 13 niet te doen.
Als ze hun vader of mijn moeder dan niet op hun dak krijgen, krijgen ze mij wel op hun dak. Vork

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:43

Haha, de mensen van tegenwoordig.

Iedereen past zich misschien wel aan het stereotype aan. In mijn ogen is het normaal dat je voor een ouder iemand opstaat, zonder dat dat heel beleefd is, of dat je zojuist een wonder hebt verricht, dat hoeven ze niet eens te vragen. Daarentegen is het jammer dat als ik vriendelijk naar een oudje lach of gedag zeg dat ze je soms geen blik waardig gunnen, terwijl dat ook de normaalste zaak van de wereld is, dat je iemand even vriendelijk gedag zegt. Komt dat dan door het stereotype beeld wat er van jongeren geschetst is door de maatschappij met z'n hangjongeren en drugsverslaafden?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:46

Over 60 jaar roep jij vast ook hetzelfde, dus maak je niet druk. Clown Netjes op je beurt wachten zegmaar. Clown

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:48

Tsja... de jeugd van tegenwoordig. Maar zoals sommige al zeggen: het is al veel eerder misgegaan.

Ik heb helaas genoeg ervaring met oudere mensen die geen grijntje fatsoen hebben, die hun kinderen niet kunnen opvoeden en die alles behalve verantwoordelijkheid kunnen nemen, het goede voorbeeld kunnen geven...

Daarentegen zijn er ook nog genoeg net opgevoede jongeren. Ik denk dat de verhouding altijd al hetzelfde is geweest, alleen zijn de normen en waarden met de tijd veranderd, dus lijkt/is alles tegenwoordig wat heftiger.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:52

Ik denk dat ze dit vroeger ook al vonden van de 'jeugd van tegenwoordig' maar toen werd het minder aangetoont, nu lees je zo enorm veel in kranten/bladen enz & zie je zoveel op tv. Ik ben zelf 14, dus hoor ook wel een beetje bij 'de jeugd' die jij benoemd. Maar dan vraag ik me af, ligt het echt aan onszelf? Of aan onze ouders & alles wat er in de wereld gebeurd om ons heen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:11

Het eerste stuk klopt wel, maar ieder mens zoekt in zijn/haar jeugd toch echt de grenzen op. Voor de een is dit stelen, voor de ander is dat weer iets anders.
Het is dom, maar een stukje opvoeding en dingen die ze meekrijgen in de maatschappij.
Mensen die schelden met het K-woord, weten zelf amper waar ze over praten, zijn vaak egoistisch, en hebben geen flauw benul van hoe ze mensen kunnen kwetsen. Vaak gaat dat wel over hoor.
De maatschappij is niet geweldig, maar is die het ooit geweest? Mensen veranderen de maatschappij, en de maatschappij veranderd de mensen.

Ouderen zijn ook behoorlijk egocentrisch, ze vinden dat ze overal voorrang moeten krijgen (niet alleen in het verkeer) en iedereen moet maar rekening met ze houden.
Ik moest een keer een aantal boodschapjes halen voor mijn moeder. Ik kom bij de kassa en een oudere vrouw met een kar vol boodschappen komt er aan, ik stal mijn boodschapjes uit, het moeten een stuk of 5 producten zijn geweest: "Ik mag wel even voor je he?"
Nou, dat dacht ik dus niet. Ik heb meer te doen dan te wachten op een oud mens dat een kar vol boodschappen heeft, wiens man buiten in de auto zit te wachten. En ook nog eens een kwartier doet over gepast betalen, want dat is wel zo makkelijk voor de cassiere!
Nee, mevrouw, ik ga even snel voor. Ik kost nog geen 2 minuten van uw tijd!
Ik fietste een poos naar school. Zo kwam ik 's middags terug, en moest ik van de weg op een fietspad, een heel breed fietspad! En kwam ik regelmatig ouderen tegen. Maar denk maar niet dat die aan de kant gaan! Ook niet als jij als enige daar fietst. Het hele fietspad moet gebruikt worden.
ONZIN!
En dan hebben we in ons dorp ook nog zoiets gehad als een samenscholingsverbod voor jongeren. Omdat ze "overlast" veroorzaakten. Nee, dat is slim joh. Ze mogen niet meer op straat elkaar ontmoeten, maar het jeugdhonk was gesloten.
Belachelijk. Maar oudere mensen voelden zich onveilig op straat.
Onzin, ze zien er misschien wat anders uit. Maar het zijn stuk voor stuk aardige mensen! Ik ken ze toevallig, en ze gaan voor elkaar door het vuur. En ze zouden nooit anderen onveilig stellen.
Stom als dat samenscholingsverbod is, kom ik op mijn werk in de pauze vaak in een winkelcentrum, waar werkelijk waar vaak een grote ophoping van rolstoelen, elektrische karretjes en rollators bij elkaar staan. SAMENSCHOLING!
En schijtergerlijk, vooral als je ziet dat ze over je praten! Ze wijzen ongegeneerd naar je en je ziet ze praten over de laarzen die je bij je rok aan hebt. Want dat is wel zo hoerig.

Vaak is het bij ouderen een oorzaak van verveling, ze weten niet wat ze moeten doen. En gaan ook veel roddelen, dat merk ik in het dorp wel.
Gelukkig zijn er ook nog goede mensen.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:27

Ik ken het, hoewel ik met mijn goeie gedrag voor rood staat te wachte, rijd een oudje mij zo voorbij boos omdat auto's die groen hadden niet voor hem/haar stoppen.

ik doe iedere keer netjes mijn knipperlicht aan, met afslaan of inhalen. Rijd er een opa-tje voor me (heeft nog een linker spiegeltje op zijn snorfietsje ook.) Ik gooi mijn linker knipperlicht uit om in te halen. Meneer kijkt in zijn spiegel en slaat zonder vinger ect. uit testeken linksaf (hij zag mij echt aankomen in zijn spiegel, zag hem kijken.) wederom boos omdat ik niet stopte.....

Zo kan ik wel meer dingen op noemen. Het is niet dat ik dus niets om oudere geef of iets. Het zijn er een paar die het verpesten voor de andere. een beetje jammer.

Ik ben wel iemand die anderen helpt, er viel laatst een oudere meneer van zijn fiets, een meisje voor mij (schat een 14 a 15 jaar) rijd om hem heen en zo door (alsof hij zelfs nog in de weg lag..) Ik van mijn scooter gesprongen om hem te helpen. Hij was niet zo goed bij zinnen dus ik de ambulance gebeld, en bij hem gewacht tot de ambulance kwam.

Dus ik bedoel maar.. Ik ben niet tegen oudere, maar somige maken het wel erg bond soms....