Help!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:55

Ik gooi het er maar even uit. Ik baal van de hele wereld met alles en iedereen. Weet echt even niet hoe ik dit moet verwerken maar misschien helpt het als een luisterend oor. Vandaag had ik dus echt een rot dag. Niet met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo maar gewoon een verrotte dag. Ik heb sinds een tijdje een chronische darm ontsteking. Colitis Ulcerosa. Hierdoor ben ik vaak moe, heb vaak pijn in mijn gewrichten en nu weet ik eindelijk de oorzaak dat is onderzocht door de Reumatholoog. Ik heb Fibromyalgie, beter bekend als Weke delen reuma. Iets waar ik never nooit meer vanaf kom. Ook is mijn vader 2 weken weg en is mijn laatste kat vandaag ingeslapen. Soms vraag ik mij eigen af waarom ik dit heb, waarom maak ik dit mee?? Ik zou het liefst in een ander land willen zijn, even onzichtbaar voor alles en iedereen en soms denk ik zelfs aan de dood. Ik moet eigelijk met een professioneel iemand gaan praten maar ik kan de stap gewoon niet zetten. Ik moet morgen gaan werken de hele dag en waarschijnlijk achter de tabakshop staan. En dan komt er nog zo'n collega die de hele tijd loopt te zeuren dat ze dit niet mag en dat niet van de cardioloog. En mij horen ze nooit klagen over iets. Hoe kan ik in godsnaam voorkomen dat ik haar niet naar haar keel vlieg? Letterlijk tot 10 tellen gaat dus niet meer, ik kom niet verder dan 6.

LiNdA1986

Re: Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:57

Oh bah, dat klinkt allemaal erg dramatisch zeg.
Denk aan leuke dingen en ga leuke dingen doen meid!
Je hebt weleens van die dagen dat alles tegenzit, ik weet dr alles van... zet je eroverheen of probeer er met iemand over te praten.

Veel sterkte nog!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:58

Adem in... adem uit. Ik begrijp je heel goed, heb zelf artritis en psoriasis (gewrichtsreuma en een huidziekte). En dan heb je altijd mensen die heel hard klagen en als je dan zegt dat je ook wat hebt 'dan ben je nog zo jong'. Om vervolgens weer verder te klagen.
Dus: adem in, adem uit en denk maar aan die daagjes Parijs die je tegoed hebt... Ach gut

Manoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:05

Blue_Eyes: ik heb hetzelfde als jouw hoe ga je hiermee om. En voor purny hier moet je even doorheen en dan zie je echt wel weer dat de zon weer gaat schijnen geloof me. Het leven is te mooi om op te geven en de vraag waarom ik krijg je toch geen antwoord op ik ook niet maar als je positief blijft dan kun je dit makkelijker verwerken.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:05

Ik snap jou voledig, heb niet dezelfde problemen als jou gehad maar ik heb ook echt van die momenten gehad dat ik ff van alles en iedereen weg wou gaan. Geen gezeik aan me kop, en niemand die me er kent ofzo. Volgensmij is het normaal dat je ooit wel eens zo'n gedachte hebt. Zelfmoord gedachte daarintegen heb ik nog nooit gehad. Ik heb ook zoiets meegemaakt met een collega, alleen was zij mijn baas.. ze had altijd kritiek op me en dat was ik ook echt zat (ben daar nu ook weg, heb ontslag genomen).
Heel vervelend, die ziektes.. zelf heb ik het niet maar het lijkt me echt klote. Zet die gedachte opzij en denk aan de leuke dingen van het leven, steeds denken hoe klote het wel niet is om die ziektes te hebben, daar gaan de ziektes niet van weg. Het klinkt hard, maar laat je leven hier niet door verpesten! Dat bedoel ik ermee.
Praat er sowieso veel over, met verschillende mensen, dat scheelt ook altijd een hele hoop. Zeg desnoods een keer tegen die collega dat het je irriteert dat ze altijd zo klaagt, zeg haar dat je zelf die ziektes hebt en dat je het niet fijn vind om steeds naar dat geklaag te horen. Geloof mij; dat lucht echt op en waarschijnlijk werkt het ook.
Ik zie dat je in september een paar dagen naar Parijs gaat, ga daar lekker genieten en zet alles even lekker opzij.. knap je vaak al heel veel mee op.
En blijf positief denken meid, ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn maar het is wel altijd het beste. Ga door met je leven, elke dag is weer een nieuwe dag en je moet er juist zoveel mogelijk van maken. Heel veel succes ermee en veel plezier in Parijs. Als je wilt kun je me altijd PM-en als je ergens meezit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:10

Vluchten heeft geen zin, daar worden je problemen niet mee opgelost.

Op het moment zit ik ook totaal niet lekker in m'n vel, maar juist op zulke momenten moet je proberen te genieten van de leuke dingen en leef van dag tot dag.

En als je er zelf niet uit komt, probeer dan inderdaad professionele hulp in te schakelen.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:50

Meid,we hebben het er al over gehad op msn.
Ik ben er altijd voor je! Dat weet je...
En wat betreft je ziekte,je zal er echt op een 1 of andere manier mee moeten leven,en misschien lukt dat nog goed ook!

En dat van je pa...Ik snap dat het moeilijk voor je is..Maar als het goed is word het er alleen maar beter op..Knipoog

Lovers