Ik ben er, om het leuker te maken, een studie Grieks en Latijn bij gaan doen - superleuk! Ik deed alleen de vakken van Grieks, omdat ik Latijn nog moest bijwerken, aangezien ik daar geen eindexamen in had gedaan.
Ik ben op mijn zeventiende op kamers gegaan. Eigenlijk had ik er nog helemaal geen zin in en vond ik het veel te vroeg, en ook wist ik nog niet goed wat ik later wilde. 'Dan maar studeren.' En omdat Groningen te ver was om iedere dag op en neer te reizen, moest ik dan ook maar op kamers. Ergens ook wel spannend, natuurlijk.
Maar op kamers wonen is ook zo druk. Alles moet je zelf doen - het is bijna een dagtaak om alles zo bij te houden. Daarnaast heb je dan nog een studie die je totaal niet leuk vindt, en een andere die je wel leuk vindt, maar die je waarschijnlijk niet af kan maken omdat je het dan niet haalt met je studiefinanciering (ik doe daarvan nu het eerste jaar Latijn en het tweede jaar Grieks).
Sinds twee weken heb ik er ook weer een paard bij. Die staat in Epe, een half uur van mijn ouders weg en 2,5 uur van Groningen weg. Daar moet ik ook elk weekend heen. Het was niet mijn bedoeling om weer een paard te nemen, maar anders zou ze geslacht worden. En dat wilde ik echt niet, want het is mijn oude paard en ik ben echt gek op haar.
Daar nog eens bovenop heb ik ergens vorig jaar afgesproken om af en toe bij Grieks en Latijn te helpen op mijn oude middelbare school. Daar heb ik erg veel zin in, maar die school is weer in Deventer, waar mijn ouders wonen...
EN ik heb een heel lief vriendje, die ook wel eens wat aandacht verdient (lees: ongeveer elke dag)
Om snel van Rechten af te zijn, wil ik volgend jaar per se mijn bachelor halen. Dan kan ik daarna een jaar naar het buitenland - iets dat ik heel graag wil.
Nu heb ik net mijn rooster bekeken, en ik ga een 32-urige collegeweek hebben. Daarnaast moet ik dan nog al mijn opdrachten en huiswerk maken, en het zijn momenteel twee erg zware studies. Mijn dagen zitten dus al vol, en bovendien heb ik ook avondcolleges, waardoor ik huiswerk niet goed overdag kan maken (aldoor 1 uurtje vrij overdag enzo) en leuke dingen zoals hofdansen deels moet missen, als ik er al tijd voor ga hebben.
Ik zit er dus even helemaal doorheen. Grieks deels laten vallen lost niet zoveel op en bovendien wil ik het niet graag, omdat dat juist hetgene is waar ik mee verdet wil en nog wel een beetje lol in heb.
Eigenlijk wil ik gewoon weer thuis wonen, maar zoals vroeger op de middelbare school wordt het toch niet meer, omdat ik in Deventer nu geen vriendinnen meer heb en ik hier in Groningen een beetje aan mijn toekomst moet werken. Maar ik vind nog steeds dat ik te vroeg op kamers ben gegaan en ik heb het gevoel dat ik het helemaal niet kan, zo alles tegelijk... Het lijkt me zo fijn om gewoon even helemaal niets te hoeven doen...
HELP!

(al wordt dat een dure grap met 32 lesuren in de week, vrees ik)
.
. En hij vindt toch heel andere dingen belangrijk dan ik...