Wie weet de weg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Wie weet de weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 17:19

*Privacy knip *
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lieke2

Re: Wie weet de weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:04

Kijk eens of je de uitspraak van de scheiding van destijds van je ouders eens op kunt snorren. Hierin moet duidelijk staan hoe hoog de alimentatie voor je moeder is en voor jou en je zusje. Vraag desnoods bij de advocaat na die je moeder heeft bijgestaan. Wanneer je dit hebt, zou ik je moeder hiermee confronteren. Mss kun je met je vader afspraken maken dat hij jouw deel rechtstreeks naar jou overmaakt?
Succes!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:33

Bij de gemeentelijke Sociale Dienst kun je vast wel vragen of je in aanmerking komt voor een uitkering. Dit zou ik ook niet weten.
Het zou best zou kunnen zijn dat je moeder veel vaste lasten heeft en die alimentatie wel nodig is, maar volgens mij is dit ook voor de kinderen! (weet het wel haast zeker, je vader zal onderhoudsplichtig o.i.d. zijn voor zijn kinderen).
Wat vervelend dat het thuis niet lekker loopt terwijl je zelf ook niet goed in je vel zit.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:25

[LZP] > [STW]

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 17:53

*Privacy knip *
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 07:57

Als je boven de 18 bent, kun je jouw deel van de alimentatie op je eigen rekening laten storten. Dat is wettelijk zo geregeld.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:30

Alimentatie is inderdaad om het zo te zeggen 1 pot, maar die pot is bedoeld voor jouw onderhoud, het onderhoud van je zusje en het onderhoud van je moeder.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:03

ankem schreef:
Als je boven de 18 bent, kun je jouw deel van de alimentatie op je eigen rekening laten storten. Dat is wettelijk zo geregeld.

Klopt helemaal.
Als jij op jezelf gaat wonen, zijn je ouders verplicht je financieel te onderhouden tot je 21e. Dus dan kan je vader jouw deel van de allimentatie direct op jouw rekening storten. Lijkt me dat dat een bedrag is met 2 nullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:24

Heel eerlijk gezegd vind ik dat het inkomen van je moeder jou helemaal niets aangaat. Het betalen van kostgeld vind ik heel normaal als je zelf ook inkomen hebt. Dus eigenlijk zie ik je probleem (wat dat betreft) niet.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:12

Kan je je vader niet vragen het deel dat voor jou is op jouw rekening te storten, want dat hoort zo vanaf 18? Dan kan je van je loon en de alimentatie kostgeld betalen, deze zal dan vermoedelijk wel hoger worden dan de oorspronkelijke 100 Euro. Kan je moeder dan niet uitrekenen hoeveel je haar kost, dan kan je dat vergoeden? Dan kan je alleen nog maar strijd hebben over de klussen in huis Haha! .

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:54

Rebel_Jits schreef:
ankem schreef:

Klopt helemaal.
Als jij op jezelf gaat wonen, zijn je ouders verplicht je financieel te onderhouden tot je 21e. Dus dan kan je vader jouw deel van de allimentatie direct op jouw rekening storten. Lijkt me dat dat een bedrag is met 2 nullen.

ook als je thuis woont heb je er recht op dat de alimentatie op je eigen rekening wordt gestort.
overigens vind ik het niet meer dan normaal dat je 'kostgeld" betaald.
ik zou zegge: probeer te regelen om de alimentatie op je eigen rekening te krijgen en dan daarvan je moeder "kotsgeld" betalen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 13:55

*knip*
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:47

Joki schreef:
Alimentatie is inderdaad om het zo te zeggen 1 pot, maar die pot is bedoeld voor jouw onderhoud, het onderhoud van je zusje en het onderhoud van je moeder.

Alimentatie is zeker wel verdeeld per persoon... En dit staat ook duidelijk in de papieren van de rechter genoemd voor wie hoeveel bestemd is. Het wordt dan wel in een bedrag gestort misschien, maar er is dus wel degelijk een verdeling. En dit is gebaseerd op onder andere het inkomen van zowel vader als moeder.

Ik vind het persoonlijk wel raar dat je moeder kostgeld gaat vragen. Als je moeder daadwerkelijk zoveel alimentatie ontvangt en dus makkelijk kan rondkomen. Je betaald tenslotte ook gewoon je eigen dingen (zoals stalling), je eigen verzekering, gsm rekening? Dus zoveel kosten heeft je moeder verder niet voor jou (behalve dat je daar woont, eten... )

Misschien dat ik dit raar vind omdat het bij ons thuis zo gaat. Als ik thuis zou wonen nog, hoef ik zolang mn ouders het kunnen betalen, geen kostgeld te betalen. Maar omdat ik werk, zou ik dan wel m'n eigen verzekering, abonnementen, tel rekening (heb ik btw altijd zelf moeten betalen), bijv. paard e.d. zelf moeten betalen. Voor het wonen, eten e.d. zouden ze niets hoeven hebben.
De alimentatie kreeg ik ook nooit zelf (wat ik zeer logisch vind), maar m'n moeder kon toen d'r tijd net rondkomen en betaalde daar gewoon onze scholen van.

Ik vind het dus wel gewoon dat jou moeder de alimentatie gewoon houd, maar wel raar dat ze dan ook nog eens 100 euro kostgeld wilt...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:01

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 16:26

*Privacy knip *

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 16:46

*Privacy knip *
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:49

Heel veel succes en sterkte!

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:48

succes en sterkte ermee