Geen vakantie ?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Geen vakantie ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 14:11

Dit is het 2e jaar dat ik helemaal geen vakantie heb. Ben al 5 jaar niet op vakantie geweest, al is dat zo vreselijk niet.
Nu ben ik 3 dagen uitgeroosterd en ben lekker aan het aanrommelen hier, schoonmaken enzovoorts. Maar bij het idee dat ik vanaf morgen weer 3 dagen van 9 uur moet gaan maken, ga ik bijna huilen.
Ben moe en de zorgen even helemaal zat.
Ik woon alleen en de laatste jaren erg veel tegenslagen.

Per 1 oktober ga ik ergens anders werken.
Ik hoop dat er ruimte is om mijn vrije uren allemaal op te nemen en nog even een weekje of wat vakantie te hebben. Het liefst misschien nog even ergens anders heen te gaan.

Dit is niet om te klagen hoor, maar ik ben dus al een keer overspannen geweest en wil dat liever niet nog een keer.....
Hebben jullie wat tips?

RelarDevi

Re: Geen vakantie ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:15

Met je werkgever gaan praten dat je er helemaal door heen zit.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:15

inderdaad, met de gene praten die je het bezorgd.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:16

Waarom heb je dan geen vakantie genomen? Misschien kun je inderdaad afspreken om je uren op te nemen in september zodat je nog even uit kan rusten voordat je aan een nieuwe baan begint. Ga dan lekker een paar daagjes weg, zodat je er echt even tussenuit bent. Je kunt niet al doodmoe aan je nieuwe baan beginnen.

Omdat mijn bazin op dit moment met zwangerschapsverlof is heb ik ook geen zomervakantie. Van te voren dacht ik dat dat niet zo erg zou zijn. Ik mocht in mei wel vakatie nemen maar dat heb ik niet gedaan omdat ik dan in mijn eentje vakantie had en het toen slecht weer was. Nu merk ik ook wel dat je toch echt elk jaar vakantie nodig hebt om op te laden. Ik ben ook heel moe en wordt het me toch een beetje teveel allemaal. Ik heb wel wat vrije dagen genomen maar je mist toch het echte 'vakantiegevoel'. Daarom heb ik besloten om eind augustus toch maar een weekendje naar zee te gaan. Dan ben ik er toch ff tussenuit geweest en misschien dat ik in september toch maar een week vrij neem om even bij te komen.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 14:21

Mijn locatiemanager weet nog niet dat ik wegga Knipoog, die is zelf met vakantie.
Vanwege de financien besloot ik door te werken en omdat er al heel veel collega's waren die vakantie hadden.
Ik ga er ook zeker op aan dringen mijn vrije uren in te leveren eind september.
Ga ik september ook opleiding beginnen.

Zat net te stofzuigen (zat ja, in plaats van staan Clown ) en was ineens in tranen, zo dom.
Hou me wel groot en doe stoer, maar merk dat het af en toe ineens op is.

Weet je, er zijn veeeeeeeeel ergere dingen hoor Knipoog

Maar was benieuwd of jullie het herkennen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:34

Soms is even huilen prima hoor Knipoog Dat mag.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:40

ja inderdaad. Ik ben ook wel eens zo moe of heb het zo gehad dat ik in tranen uitbarst. Vaak gaat het daarna ook meteen een stuk beter.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:42

Ik ben al 10 jaar niet op vakantie geweest.....
In deze periode is een heleboel gebeurd o.a. zware depressie etc.
Vorige week ben ik 3 dagen ertussen uit geweest, trof het ontzettend met het weer, ik zei tegen mijn vriend tijdens die dagen, schat in Oktober gaan we lekker op vakantie, naar de zon ik heb het nodig....

Vaak is een last minute goedkoper dan een paar dagen weg.
Verandering van omgeving doet verteren, dus misschien kan je daar weer helemaal tot rust komen en alle zorgen achter je laten om met een schone lei aan je nieuwe job te beginnen straks

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 14:49

Thanks voor de reacties Knipoog

Zelf vind ik niet op vakantie gaan niet zo heel erg, aan de andere kant, als je thuis blijft dan blijf je ook bezig. Ik woon alleen en heb weinig vriendinnen en amper familie. Ook geen geweldig probleem, maar af en toe wel soort van eenzaam. (heb gelukkig een schat van een hond Knipoog ).

Huilen is niet erg, maar de wasmachine wordt zo gebracht en daar zat ik dan, op de grond met de stofzuiger..... Clown

Je hebt gelijk Miep1979, verandering van omgeving helpt zeker weten. Fijn dat je 3 leuke dagen hebt gehad en ik hoop dat je in oktober een leuke vakantie hebt!!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:50

nektosha schreef:
Je hebt gelijk Miep1979, verandering van omgeving helpt zeker weten. Fijn dat je 3 leuke dagen hebt gehad en ik hoop dat je in oktober een leuke vakantie hebt!!

Dank je en ik hoop dat jij ook je rustpuntje kunt vinden Ach gut

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:52

Vroeger ging men ook niet op vakantie. Dat was een luxe, alleen als je het écht kon betalen ging je op vakantie. Nu sluit men leningen af voor de vakantie, want men ziet dat als een recht. Dat moet iedereen zelf weten, maar ik geloof niet dat je overspannen raakt van het feit dat je niet met vakantie kunt. Hoop mensen zouden dan behoorlijk gestrest zijn (en vroeger al helemaal, terwijl de werkdagen véél en véél langer en zwaarder waren). De oorzaak kan dus blijkbaar ook ergens anders zitten. Misschien zit je ergens mee, vind je het werk niet meer leuk, geen uitdaging, iemand die je niet mag of die bot doet of noem maar op...

Lijkt me erg goedkoop dat je door op vakantie gaat je dan weer helemaal er tegen aan denkt te gaan. Na 2 weken zijn die problemen er weer. En dan kun je het niet op vakantie zijn gegaan de schuld niet geven. Clown Want dat is hoe ik het lees, je bent nu lekker thuis aan het rommelen en wilt liever niet weer aan het werk. Dan komt het op mijn over dat er iets met je werk is dat je tegenstaat. Lachen

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 14:58

Je hebt gelijk Sammie wat betreft de vakantie en ik heb ook niet de illusie dat na 2 weken vakantie het over is Knipoog. En een lening afsluiten? Echt niet Tong uitsteken .
Er staat me zeker iets tegen op mijn werk, daarom ga ik per 1 oktober elders werken. De opleiding heb ik superzin in.

Het is denk ik meer dat ik afgelopen 2 jaar zo doorgedenderd heb en zoveel voor mijn kiezen kreeg dat het nu even op is Knipoog. Zeker afgelopen jaar heb ik veel geleerd over mezelf en mijn eigen eigenaardigheden en manieren er mee om te gaan.

Gewoon even een weekendje met mijn hondje in een hutje ergens alleen zou ik al heerlijk vinden, gewoon even dingen op een rijtje krijgen en met frisse moed verder.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:57

Krijg in de winter maanden 3 weken vakantie.. Voor de rest werk ik 6 dagen en om de 2 zondagen ook de zondagen.
Als ik dan in de winter vrij heb, wil ik bij de 2de dag al werken.. Boos! ..

Ma ik heb heel gauw dat ik niet stil kan zitten. Ben vorige jaar op vakantie geweest, de 3de dag zat ik al bij een renstal die bij ons (ierland) boven de heuvel woonde..

Trouwens, elke uur, dag, week, maand dat je werkt bouw je vakantietijd op. Ligt er maar net aan hoe het in je contrackt staat..

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 17:00

Heel herkenbaar hoor Esperance.
Stilzitten kan ik ook slecht.

Ik kan er ook al van genieten om een zaterdag op de boerderij mee te helpen, poep te scheppen in de paddock en wei en balen hooi op zolder te parkeren.
Gewoon even uit de sleur;).

Dit is overigens ook geen klaagtopic hoor, al mogen mensen het best gezeur vinden.
Ik wilde even mijn ei kwijt en soms helpt het als andere mensen tips geven, ervaringen delen en helpen relativeren Knipoog.