Iemand ervaring met het bedrijf zelf en de prijzen? Is het positief?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Mayo schreef:Iemand ervaring met Energie Direct? Zijn ze daadwerkelijk zo goedkoop? Ze zeggen mij dat ze het complete pakket van Eneco over kunnen nemen tegen een lager tarief. Nu heb ik fijn de kWh prijzen hier voor diverse onderdelen, maar daar snap ik natuurlijk geen drol van
Iemand ervaring met het bedrijf zelf en de prijzen? Is het positief?
Heb ze maar even heel duidelijk gezegd dat ze gauw dat bandje terug mogen luisteren waarin duidelijk verteld is dat het na ontvangst van de brief is en niet na dagtekening. Ineens zou ik al besloten hebben, heb de brief nog nieteens kunnen lezen
Ik wilde het rustig kunnen lezen en niet ergens ingeluisd worden. Ben al jaren bij de Eneco en dik tevreden
Hoop dat ze dit nog gaan fixen, weet anders niet wat ik moet doen... Mayo schreef:Ah, kreeg dat vermoeden al. Ze stuurde mij informatie en zodra de brief ontvangen was had ik nog 7 dagen om door te geven of ik het wel of niet wilde. Fijn als je de brief laat krijgt en ze het ineens op dagtekening gooienHeb ze maar even heel duidelijk gezegd dat ze gauw dat bandje terug mogen luisteren waarin duidelijk verteld is dat het na ontvangst van de brief is en niet na dagtekening. Ineens zou ik al besloten hebben, heb de brief nog nieteens kunnen lezen
Ik wilde het rustig kunnen lezen en niet ergens ingeluisd worden. Ben al jaren bij de Eneco en dik tevreden
Hoop dat ze dit nog gaan fixen, weet anders niet wat ik moet doen...

Mayo schreef:Nou idd, het is een enorm agressieve verkoopvorm. Ik had gevraagd om een informatiemap, niet dit gezeik
Dus PinkyBubble, jou wilde ze ook al vastleggen? Volgens hun ben ik namelijk door mijn 7 dagen termijn al heen en ik vertik dat te accepteren, gezien ik de brief pas eind vorige week ontvangen heb.
Ik peins er nu nieteens meer over om het eventueel aan te gaan. Gewoon weg met dat bedrijf. Mayo schreef:Oh dan ben ik al op de goede weg met mijn briefIk peins er nu nieteens meer over om het eventueel aan te gaan. Gewoon weg met dat bedrijf.
Citaat:Betreft: ongewenste benadering en daarbij ongewenste overstap naar energie:direct
Geachte heer/mevrouw,
Onlangs ben ik door een callcenter uit naam van Energie:direct benaderd voor de overstap van Eneco naar Energie:direct. Ik heb aangegeven niets telefonisch te willen beslissen en dat ik eerst informatie wenste te ontvangen. Er is mij toen aangegeven, tevens opgenomen op band, dat ik na ontvangst van het informatiepakket nog 7 dagen de tijd had om aan te geven dat ik de overeenkomst niet wenste aan te gaan.
Op donderdag 31 juli 2008 valt het informatiepakket bij mij op de deurmat. De dagtekening van de brief van het pakket staat op 23 juli 2008. Zonder mogelijkheid te hebben gehad van doorlezen ontvang ik op maandag 4 augustus 2008 prompt een email met de melding ‘Voortgang registratie klantnummer 462502’. Ik zou al over mijn 7 dagen heen zitten, want het gelde vanaf dagtekening brief die bij het pakket zat. Mij is duidelijk verteld ná ontvangst van het pakket. Dit is terug te horen op de band.
Ik ben het totáál niet eens met de gang van zaken, dit is niet volgens de afspraken die gemaakt zijn tijdens het telefoongesprek met de callcenter medewerker. Ik eis dan ook dat dit per direct stopgezet wordt. Ik blijf klant bij Eneco en zal géén klant van jullie worden. Deze manier is geen manier van zaken doen en ik wens ook zeker geen zaken meer te doen met Energie:direct.
Dinsdag 5 augustus 2008 heb ik tevens gebeld met uw telefoonnummer 0900-2020688 ter kennisgeving van deze kwalijke zaak. Er is mij verteld dat de band opgevraagd zal worden en een en ander uitgezocht zal worden. Mijn inziens is dit niet langer nodig, gezien ik niet van jullie diensten gebruik wens te maken.
Ik neem aan dat dit door Energie:Direct geregeld zal worden en ik ontvang graag een ontvangstbevestiging met de mededeling dat de annulering daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Ik verneem graag met spoed uw reactie.
Mayo schreef:Deze brief heb ik zojuist opgesteld:Citaat:Betreft: ongewenste benadering en daarbij ongewenste overstap naar energie:direct
Geachte heer/mevrouw,
Onlangs ben ik door een callcenter uit naam van Energie:direct benaderd voor de overstap van Eneco naar Energie:direct. Ik heb aangegeven niets telefonisch te willen beslissen en dat ik eerst informatie wenste te ontvangen. Er is mij toen aangegeven, tevens opgenomen op band, dat ik na ontvangst van het informatiepakket nog 7 dagen de tijd had om aan te geven dat ik de overeenkomst niet wenste aan te gaan.
Op donderdag 31 juli 2008 valt het informatiepakket bij mij op de deurmat. De dagtekening van de brief van het pakket staat op 23 juli 2008. Zonder mogelijkheid te hebben gehad van doorlezen ontvang ik op maandag 4 augustus 2008 prompt een email met de melding ‘Voortgang registratie klantnummer 462502’. Ik zou al over mijn 7 dagen heen zitten, want het gelde vanaf dagtekening brief die bij het pakket zat. Mij is duidelijk verteld ná ontvangst van het pakket. Dit is terug te horen op de band.
Ik ben het totáál niet eens met de gang van zaken, dit is niet volgens de afspraken die gemaakt zijn tijdens het telefoongesprek met de callcenter medewerker. Ik eis dan ook dat dit per direct stopgezet wordt. Ik blijf klant bij Eneco en zal géén klant van jullie worden. Deze manier is geen manier van zaken doen en ik wens ook zeker geen zaken meer te doen met Energie:direct.
Dinsdag 5 augustus 2008 heb ik tevens gebeld met uw telefoonnummer 0900-2020688 ter kennisgeving van deze kwalijke zaak. Er is mij verteld dat de band opgevraagd zal worden en een en ander uitgezocht zal worden. Mijn inziens is dit niet langer nodig, gezien ik niet van jullie diensten gebruik wens te maken.
Ik neem aan dat dit door Energie:Direct geregeld zal worden en ik ontvang graag een ontvangstbevestiging met de mededeling dat de annulering daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
Mayo schreef:Ik ben ook secretaresse![]()
Maar als je niet duidelijk neerzet wat er is gebeurd, dan lijkt me dat ik ook nog een boel gezeik met ze ga krijgen.
Mayo schreef:Hoe zou jij de brief doen?
Eneco zal ik inderdaad even bellen, goede tip
Citaat:Betreft: Annulering overstap.
Geachte heer/mevrouw,
Graag zeg ik met onmiddellijke ingang de gemaakte afspraken op.
Ik wens dus niet over te stappen naar Energie direct dit omdat ik het niet eens ben met de gemaakte afspraken, en ook niet eens ben met de manier waarop ik benaderd ben door jullie.
Ook heb ik contact opgenomen met mijn huidige energie bedrijf, zodat de overstap niet plaats kan vinden.
Romyv schreef:Heb even geinformeerd bij onze juridische afdeling hier op kantoor: zonder handtekening is niets rechtsgeldig! Zij kunnen nooit aantonen dat jij getekend heb voor iets..
Raadzaam is om in de brief te vermelden dat je een CC stuurt naar allerlei adnere instanties als consumentenbond ed. dan lopen ze wat harder voor je..
:P:D
worden om dat soort sch0ften....
eraan komen is een makkie, maar er weer vanaf, een drama