broer word uithuis geplaats!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nestle

broer word uithuis geplaats!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 14:24

sorry ik moet echt even aan iemand mijn ei kwijt want al mijn vriendinnen zijn weg .
ik loop net naar benede en zie dat mijn moeder huilt ik had verwacht dat ze mijn vader misten want die is een paar jaar gelede overleden.
dus ik vraag wat er is en ga naast haar zittten.
blijkt dus dat ze drughs op mijn broer haar kamer heeft gevonden.
mijn broer is authisties en heeft dus een uitgebrijden handlijding.
mijn moeder had al eens eerder drug gevonden en heeft toen gezecht dat ze wou dat hij ging stoppen ze snapten best dat hij wou uitproberen maar i.v.m autisme kan het voor mijn moeder en mij gevaarlijk worden en toen had ze al gezecht dat hij als ie door zou gaan het huis uit moest omdat ze niet met een junk wil wonen die gevaarlijk is voor ons.
maar nu heeft ze dat weer gevonden en hij is nu op vakantie maar hij gaat dus 99% zeker het huis uit maar dat wil ik niet !
iemand ervaring of zo iemand tips op ietsanders?
die drughs is trouwens wiet!
sorry dat het zo lang is ik weet het gewoon ff niet meer.
ik heb al geen vader meer straks ook geen broer meer.

groetjes rachelle

Casarell

Re: broer word uithuis geplaats!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:27

Meid.. doe eens wat aan je nederlands, het leest erg onprettig zo..

Verder, waarom wordt het gevaarlijk voor jou en je moeder??
Ok, ik ben fel tegen drugs, maar het gaat hier slechts om wiet.. een vrij 'onschuldige drug'.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:30

Wat heb je liever, een agressieve broer die je heeel lelijk gaat behandelen (schelden, fysiek geweld..) of een broer met wie je nog redelijk kan omgaan, omdat hij wordt geholpen (uit huis -> pleeggezin of inrichting ofzo -> dat is hulp).
Ik zou alleen maar blij zijn dat hij geholpen kan worden en dat je moeder deze beslissing heeft genomen! Daarvoor moet erg sterk in je schoenen staan, als ouder. Steun haar daar alsjeblieft in en ga niet tegenwerken. Dat brengt alleen maar meer verdriet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:35

Ik lees uit het verhaal niet dat je moeder al hulp heeft ingeschakeld. Tussen de situatie nu en uit huis plaatsen kan nog een station zitten hoor. Profesionele begeleiding en hulp kunnen jullie nu goed gebruiken.

Heel veel sterkte.

@ femmefatale1: iemand die wanhopig is, in eerste instantie op taalgebruik aanvallen is niet nodig en komt niet leuk over.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:38

met betrekking tot wat wil je tips?
ik werk zelf namelijk met jongeren met gedragsproblemen die uit huis zijn geplaatst.
en het klinkt heel hard misschien maar je broer word niet "zomaar'uit huis geplaatst.
daar moet wel het een en ander aan vooraf gaan.

tot die tijd, sterkte

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:38

Als je broer uit huis is is hij nog steeds gewoon je broer en kun je hem regelmatig bezoeken. Je moeder vindt het heus niet leuk dat ze deze beslissing moet nemen, maar als ik het zo lees is dat voor iedereen, en dan met náme je broer, het beste.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:39

Wat viel ik ze aan zeg..

Ik vraag alleen of ze wat meer op dr taalgebruik kan letten..
Verder vraag ik me af door wie hij uit huis geplaatst wordt, als moeders het niet is geweest..

TS.. vertel eens wat meer..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:33

hoe oud is je broer??
is hij 18 geweest, zal dit grote problemen opleveren. Want volgens de wet ben je dan niks verplicht en kan je hem niks maken. Verplicht oplaten nemen, kan alleen als hij dit zelf wilt. Zal eerst eens naar de huisarts gaan, daar een praatje maken. Die kan vaak ook uitleg geven, wat je moet doen. Er zijn vele instellingen ect, maar daar moet hij zelf heen bellen, om zich aan te melden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:38

ik vind het uitproberen niks met autisme te maken hebben eerlijk gezegd, gewoonweg op zijn zachtst gezegd niet slim.
ik vind het niet zo heel gek dat je moeder hulp inschakeld..
maar dat maakt het niet leuker natuurlijk.
ik ga ook wel met femmefatale mee, dit leest heel lastig.
dat is echt niet aanvallend bedoeld.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:46

Ik snap wel dat je moeder hulp inschakeld, het lijkt mij ook erg moeilijk om met een autistisch iemand samen te wonen.

Ook ik vond het verhaal moeilijk te lezen door je nederlands.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:51

In dit geval betreft het ook wiet hè? Vraag me af of je moeder weet wat wiet met je doet. Zou ze ook zo reageren als er een leeg flesje bier op zijn kamer zou liggen?

Ik weet dus niet of wiet voor een autist extra gevaarlijk is maar het zijn echt softdrugs. Met goede begeleiding valt er misschien nog mee te leven.

Profesionele hulp is in iig een noodzaak voor jullie.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:05

slimmerik schreef:
In dit geval betreft het ook wiet hè? Vraag me af of je moeder weet wat wiet met je doet. Zou ze ook zo reageren als er een leeg flesje bier op zijn kamer zou liggen?

Ik weet dus niet of wiet voor een autist extra gevaarlijk is maar het zijn echt softdrugs. Met goede begeleiding valt er misschien nog mee te leven.

Profesionele hulp is in iig een noodzaak voor jullie.

Meestal is wiet het begin van de stap naar harddrugs.

Zelf denk ik dat er grote kans is op andere werkingen bij autistische kinderen, maar weet het niet zeker

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:06

proffesionele hulp? Ik heb ok 2 jaar wiet gebruikt (als het niet langer is*-)) en ik ben nog steeds normaal hoor Haha! Wie gebruikt er geen wiet dezer tijden?
Ouders zeiden ook 2 keer dat ze mij uit het huis gingen plaatsen (wat ze normaal écht wel doen) maar dat konden ze gewoon niet.
Ik zie in je profiel dat je broer maar 17 is dus dat gaat niet als hij geen andere plaats heeft om te blijven.
Geen schrik hebben denk ik dus.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:16

hij is ondertussen 18 mijn moeder heeft ondertussen al met wat mensen gebelt,
haar vriend komt zo ik hoop dat die het uit haar hoofd praat.
me broer word zo ie zo al begeleid i.v.m autisme.
wiet is voor hem exstra gevaarlijk omdat hij er agressief van word.
ik vind het ook niet zo erg dat hij wiet gebruikt.
maar zodra hij er echt verslaaft aan gaat worden word het voor ons hier niet meer zo leuk.

100 X sorry voor mijn taal gebruik

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:41

als je broer 18 is zal hij niet snel uit huis geplaats worden., hij moet hier immers zelf toemstemming voor geven,
nogmaals als je meer wilt weten , pb me maar, ik werk namelijk met deze doelroep.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:44

nestle schreef:
wiet is voor hem exstra gevaarlijk omdat hij er agressief van word.
ik vind het ook niet zo erg dat hij wiet gebruikt.

tis maar wat je prettig vindt...

Ik snap wel dat je je broer graag thuis wil hebben, maar het lijkt me echt verstandig dat in deze situatie, zoals jij hem schetst, andere maatregelen komen. Uiteindelijk is dat waarschijnlijk voor iedereen het beste/veiligste.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:44

ja als hij er agressief van word is dat geen goed plan nee.
dat zal misschien niet bij alle autisten zou zijn, maar wel erg vervelend.
ze zijn vaak al moeilijk genoeg weet ik uit ervaring dan wil dat er niet bij hebben.

(ik dacht al, nogal verontwaardigd, waarom zou autisme een reden zijn om aan drugs te beginnen..
ik ben namelijk zelf autistisch snap je?)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:25

jullie kunnen hem alle hulp van de wereld aanbieden. Maar hij zal zelf ja moeten zeggen. Je schrijft dat hij al begeleiding krijgt, kaart het daar eens aan. Wie weet kunnen zij, jullie en hem verder helpen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:49

He wat vervelend TS ik begrijp jou en je moeder volkomen.

En ik wil ook even aan een ieder kwijt die zei dat het helemaal niet zo gevaarlijk voor TS en haar moeder zou kunnen worden, dit is echter echt waar. Een autistisch kind die wiet/drugs gebruikt kan welliswaar agressief worden. Ik heb dit van dichtbij meegemaakt nml.

Mijn schoonmoeder (die er al een jaar helaas niet meer is) werkte al zolang met autistische kinderen etc dat was echt haar ding haar vak haar kennis. En ik ging regelmatig met mijn schoonmoeder wel eens mee en hielp haar.

Ze was van plan haar eigen bedrijfje ervoor op te richten alleen mn schoonmoeder werd toen ernstig ziek (oftewel ze kreeg te horen dat ze ongeneeslijk ziek verklaard was). Nou echt dat was een enorme schrik zowel voor mn schoonmoeder als voor ons allen.

Mijn schoonmoeder was echt degene die kinderen met autisme begreep en er heel goed mee overweg kon.

TS wat ik je mee wil geven als tip praat heel veel met je moeder en haar vriend en met je broer erbij ? Zorg dat je broer overdag op zo'n verblijf/school voor autistische kinderen komt ? Dan heeft je moeder s'avonds alleen de zorg over haar zoon, dat zal een stuk verlichterder aanvoelen voor je moeder.

En je broer moet echt ook stoppen met de wiet/drugs. Mijn schoonmoeder heeft daardoor bijna gehad dat een autistisch kind haar aanviel met een mes, maar mn schoonmoeder bleef tegen hem praten praten praten en vervolgens daarna liet blijken dat wat ie deed/doet niet helemaal normaal is.

Heeeeeel veeeeeeel sterkte TS en je moeder kop op sta overal voor open praat enorm veel met je broer maak het hem duidelijk dat wat wiet betreft etc... Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:51

Mijn beste vriend heeft autisme in een redelijke gradatie en is ook opgenomen vanwege het blowen. Hartstikke veel sterkte meisje!

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:24

nestle schreef:
sorry ik moet echt even aan iemand mijn ei kwijt want al mijn vriendinnen zijn weg .
ik loop net naar benede en zie dat mijn moeder huilt ik had verwacht dat ze mijn vader misten want die is een paar jaar gelede overleden.
dus ik vraag wat er is en ga naast haar zittten.
blijkt dus dat ze drughs op mijn broer haar kamer heeft gevonden.
mijn broer is authisties en heeft dus een uitgebrijden handlijding.
mijn moeder had al eens eerder drug gevonden en heeft toen gezecht dat ze wou dat hij ging stoppen ze snapten best dat hij wou uitproberen maar i.v.m autisme kan het voor mijn moeder en mij gevaarlijk worden en toen had ze al gezecht dat hij als ie door zou gaan het huis uit moest omdat ze niet met een junk wil wonen die gevaarlijk is voor ons.
maar nu heeft ze dat weer gevonden en hij is nu op vakantie maar hij gaat dus 99% zeker het huis uit maar dat wil ik niet !
iemand ervaring of zo iemand tips op ietsanders?
die drughs is trouwens wiet!
sorry dat het zo lang is ik weet het gewoon ff niet meer.
ik heb al geen vader meer straks ook geen broer meer.

groetjes rachelle

Heb hier ervaring mee Huilen

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:35

mijn broer is dit moment op vakantie en weet ook niet wat hier allemaal gebeurt. mijn broer zit al op een specialen school enzo.
ik houd julie op de hoogte mijn moeder en har vried zijn nu volgens mij op zijn kamer bezig

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:54

ramgad schreef:
proffesionele hulp? Ik heb ok 2 jaar wiet gebruikt (als het niet langer is*-)) en ik ben nog steeds normaal hoor Haha! Wie gebruikt er geen wiet dezer tijden?
Ouders zeiden ook 2 keer dat ze mij uit het huis gingen plaatsen (wat ze normaal écht wel doen) maar dat konden ze gewoon niet.
Ik zie in je profiel dat je broer maar 17 is dus dat gaat niet als hij geen andere plaats heeft om te blijven.
Geen schrik hebben denk ik dus.

Ja maar je weet niet hoe de thuis situatie is.
Ik heb ook veel wiet gebruikt vroeger, maar ben ook heel volwassen en verstandig geworden.

Mijn broertje is door mijn ouders ok uit huis "geplaatst".
Hij is namelijk slecht ziend en heel erg achter met de ontwikkeling.
Maar het is een onwijs lief kind met een goed karakter wat echt geen probleem levert thuis.
Alleen soms kunnen mensen hun eigen kind niet het beste helpen.

Mijn broertje moest naar een internaat omdat de school voor slechtzienden aan de andere kant van het land ligt, maar daar weten ze wel het beste hoe ze met mijn broertje om moeten gaan.

Ik was er heeeeeeeeel erg tegen, maar nu ben ik eigenlijk alleen maar blij da mijn moeder doorgezet heeft, hoe moelijk het voor haar ook was.
Mijn broertje is op de juiste plek, hij leerd veel heeft het onwijs naar zijn zin.
Zijn vriendjes daar snappen hem en hij snapt hun.

Mijn broertje is wel elke vakantie, weekend en als hij ziek is thuis.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:56

Wat is de reden dat hij wiet rookt?
Sommige mensen met autisme hebben het vaak heel druk in hun hoofd omdat ze vaak meer moeten nadenken over dingen en situaties die ze moeilijk kunnen overzien.
Ik ken heel veel mensen die wiet roken en die ook een vorm van autisme hebben.
Die blowen om rustig te worden in hun hoofd.
Wel apart dat jou broer juist agressief word van blowen.
Weet je zeker dat hij agressief word als hij gerookt heeft of word hij juist agressief als hij niets te roken heeft?
Misschien dat hij juist door het blowen rust vindt in zijn hoofd?
Ik ken je thuissituatie verder niet maar ik hoop dat je broer hulp krijgt en dat jullie er als gezin samen uit kunnen komen wat het beste is voor je broer.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 17:14

mijn moeder kwam net naar me toe en vroeg of ik mis een nachtje bijme tante wou slapen omdat ze heel erg veel aan het regelen is maar ik weet het niet.mijn gevoel zecht dat ik hier moet blijven voor haar