achtervolgt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellemieke_

achtervolgt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:35

Gister terug gekomen van vakantie, en heb toen geld gebracht naar diegene die mijn krantenwijk had gedaan.
De volgende ochtend om half vijf ging de wekker af, en snel aangekleed, op de fiets gesprongen en de kranten opgehaald.
Er leek niks aan de hand totdat ik bij een straat was waar een jongen, met een witte trui achter mij fietste.
Ik dacht nog; die rijd zo vast wel door, maar dat was dus niet zo.
Hij heeft mij de hele weg gevolgt tot aan huis! Ik was echt doodsbang en rilde als een rietje.
Als een idioot ben ik naar huis gefietst, met hem dus achter mij aan. Had mijn zusje en zus even gebelt aangezien die ook de kranten deden. Toen heb ik het tegen mijn vader vertelt, ondertussen stond die jongen half op de oprit!
Mijn vader ging als een idioot aankleden en achter hem aan, maarja die jongen was natuurlijk veel sneller en hij kon hem net niet te pakken krijgen.
Daarna ben ik samen met mijn vader naar politie bureau gegaan, waar we naar een hok moesten en beschrijven hoe die erut zag.
Nou ik had hem niet aan durven te kijken dus hoe die er precies uit zag wist ik niet.
Pfff, ik zit nu nog te trillen ook al deed die niks, maar je weet ook niet waarom je die, je de hele weg volgt?

sorry voor beetje onduidelijk verhaal maar moest het even kwijt Bloos.

Anoniem

Re: achtervolgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:37

Wat een randdebielen bestaan er toch op deze wereld! Ik snap dat je zsm naar huis wou, alleen balen dat hij nu dus weet waar je woont... Maarja, waar moet je anders heen. Goed dat jullie aangifte hebben gedaan en mss zou je iets van pepperspray moeten aanschaffen voor het geval er weer zoiets gebeurd?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:38

Oh bah zeg, wat eng. Ben ook weleens achtervolg, zowel op de fiets als met de auto en ook een keer dat er iemand naar me zat te loeren in de bosjes..doodeng.

Ik heb altijd een deo in me tas, mocht ie wat willen zal ik het niet laten om in zn ogen te spuiten.
Lijkt me ook best eng dat ie weet waar je nu woont.

Ellemieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:40

Ja, dat is best eng.
Maar ik wist niet waar ik anders heen moest.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:45

Gadver, kan me voorstellen dat je geschrokken bent!!
Ik liep vroeger ook de ochtendkrant en ben toen eens achterna gezeten door een naakte man... is ook echt niet leuk, in het donker, met je loodzware tassen achterop (was op een zaterdag, dus extra dikke krant)...
Heb het toen nog 2 maanden volgehouden, waarbij een van mijn ouders met mij meeging, maar zodra ik van hen weer alleen moest gaan (zij kunnen ook niet eeuwig mee blijven gaan) ben ik ermee gestopt, ik durfde niet meer!

Ik raad je aan gewoon een klein flesje deo in je zak te doen en evt. in zn ogen te spuiten als er iets gebeurt. Ook heb je van die sleutelhangers, met een alarm erin als je het pinnetje eruit trekt... Kan handig zijn!

Sterkte ermee!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:38

Maar wat heeft die jongen dan gedaan? dat kan ik niet vinden, heeft ie iets gezegd? waarom ging hij er vandoor? Ik zie achtervolgen, maar dat heb ik (helaas) ook wel eens, maar dan zeggen ze vaak: ik vind je leuk of weet ik veel wat. Ik kan niet helemaal opmaken uit je tekst wat er nou gebeurd is alleen dat er iemand achter je aanfietste. Ik kan mij voorstellen dat als hij nare of ranzige dingen heeft geroepen dat je het eng vindt, maar ik kan daar niets over vinden. sterkte iig en ik hoop dat hij je niet meer lastig valt....

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:38

He jeetje zeg!! ik kan mij voorstellen dat je daar van geschrokken bent als ie je echt de hele weg achterna fietst!!!

Je zegd dat je hem niet hebt aangekeken.
Hoe bang je ook bent, kijk de volgende keer die persoon aan... Het is heel intimiderend voor de ander als hij aan gekeken word. Je laat zien dat je zeker bent van jezelf. Door die persoon te ontwijken of sneller te gaan lopen/fietsen als hij je ziet wek je ook de indruk dat je bang bent. Omdat je niet weet wat zo'n persoon van je wil is het vaak best lastig om te weten waar je goed aan doet!! maar laat niet blijken dat je bang voor zo'n idioot bent. Sommige doen het nl alleen al daarom.. Doe gewoon je ding met idd een busje deo/haarlak of je telefoon binnen handbereik!

Gelukkig is er niets gebeurd, en kom je deze engerd niet meer tegen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:52

Ik zou het ook in mijn broek doen. Bloos
Heb het ook eens gehad toen ik met mijn hondje aan het wandelen was, toen leek het ook dat een man me achtervolgde. Ben snel een paar zijstraatjes ingelopen en ik was hem kwijt. Maar bij jou is het best wel eng dat ie nu weet waar je woont. Ik zou idd ook een klein busje deo binnen bereik houden, en gsm natuurlijk. Zo krijg je misschien een veiliger gevoel dat je wat kan doen als er daadwerkelijk iets zou gebeuren. Echter is er nooit wat gebeurt en dat moet je ook in je achterhoofd houden (ik bedoel dat je het niet erger gaat maken dan het is en jezelf daarmee nodeloos in paniek gaat jagen). Succes ermee. Lachen
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 04-08-08 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:55

Merilyn schreef:
Maar wat heeft die jongen dan gedaan? dat kan ik niet vinden, heeft ie iets gezegd? waarom ging hij er vandoor? Ik zie achtervolgen, maar dat heb ik (helaas) ook wel eens, maar dan zeggen ze vaak: ik vind je leuk of weet ik veel wat. Ik kan niet helemaal opmaken uit je tekst wat er nou gebeurd is alleen dat er iemand achter je aanfietste. Ik kan mij voorstellen dat als hij nare of ranzige dingen heeft geroepen dat je het eng vindt, maar ik kan daar niets over vinden. sterkte iig en ik hoop dat hij je niet meer lastig valt....

Ik kan me voorstellen dat TS het eng vind als hij achter haar aan fietst, moet hij haar soms eerst iets aandoen voordat het terecht eng is?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:02

Ik heb ook wel eens zoiets mee gemaakt.

Ik fietste van stal terug naar huis (winter, rond 10 uur, dus enorm donker) en ik fietste over een heel afgelegen stuk. Op een gegeven moment kwam er een auto naast me rijden.. Ik schrok me rot en fietste maar door en hoopte dat ie op een gegeven moment door reed. Toen ie dat deed bedacht ik me dat ik die auto ergens eerder had gezien.. dat was op de parkeerplaats van de voetbalvereniging bij stal.. Ong. 2 à 3 km verder reed die zelfde auto weer naast me.. Gelukkig niet al te lang omdat ik de woonwijk in moest..

Het enigste wat ik weet is dat het een grijze auto was en dat er 2 mensen in zaten die enorm aan het lachen waren.. Heb verder niet gekeken, dat durfde ik niet! Heb ook geen nrbord genoteerd.. Stom van me!

Ik hoop dat dit een eenmalige actie van die vent is! En anders.. Misschien weer zo snel mogelijk naar huis, vader of iemand anders informeren en wanneer je dan bijna thuis bent, kijken of je zijn gezicht kunt zien.. Hoe meer info hoe beter Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:43

Ik ben 2 keer achtervolgd, vind het echt zielig gedrag om meisjes/vrouwen te gaan achtervolgen om hen bang te maken.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:46

Misschien vind hij je wel leuk en wilde hij weten waar je woont.. Ik zou niet meteen van het ergste uit gaan.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:46

Of hij had gewoon zin om iemand te vervelen,

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:52

imd schreef:
Merilyn schreef:

Ik kan me voorstellen dat TS het eng vind als hij achter haar aan fietst, moet hij haar soms eerst iets aandoen voordat het terecht eng is?

Waar staat dat ik zeg dat hij eerst iemand wat moet aandoen? Vraag mij alleen af wat hij heeft gedaan. voor de slechte lezers onder ons heb ik er zelfs nog wat voorbeelden bij gezet. zie het dik gedrukte boven. Beetje rare reactie. Ik begin nergens over iets aandoen. Er zijn wel meer rare mensen die achter iemand aanfietsen, maar niets doen. Maar als je vader achter hem aangaat en hij er keihard vandoor gaat, mag ik er toch naar vragen wat die jongen heeft gedaan. Als je er zelfs aangifte tegen doet moet hij wel iets gezegd hebben of gedaan. Ik neem aan dat de politie geen aangifte accepteert als iemand alleen maar achter haar aan heeft gefietst. Er moet toch wel iets gebeurd zijn?

Overigens trek ik het verhaal van TS niet in twijfel ik vind het hartstikke vervelend voor haar, maar zou graag wat meer willen weten hierover om een goede mening te kunnen geven. Ik lees nu alleen maar achtervolgen zonder dat er daadwerkelijk een woord is gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:00

Merilyn schreef:
Waar staat dat ik zeg dat hij eerst iemand wat moet aandoen? Vraag mij alleen af wat hij heeft gedaan. voor de slechte lezers onder ons heb ik er zelfs nog wat voorbeelden bij gezet. zie het dik gedrukte boven. Beetje rare reactie. Ik begin nergens over iets aandoen. Er zijn wel meer rare mensen die achter iemand aanfietsen, maar niets doen. Maar als je vader achter hem aangaat en hij er keihard vandoor gaat, mag ik er toch naar vragen wat die jongen heeft gedaan. Als je er zelfs aangifte tegen doet moet hij wel iets gezegd hebben of gedaan. Ik neem aan dat de politie geen aangifte accepteert als iemand alleen maar achter haar aan heeft gefietst. Er moet toch wel iets gebeurd zijn?

Wat hij gedaan heeft? Hij achtervolgd haar en vervolgens staat bij haar op de oprit! Als een jongen zoiets bij mij zou doen zou ik het ook doodeng vinden hoor. Hij heeft helemaal geen reden om haar te gaan achtervolgen en al helemaal niet om bij haar op de oprit te gaan staan In mijn ogen is dat al debiel genoeg en mijn vader zou 100% zeker op precies dezelfde manier gereageerd hebben. Het is toch niet gezond als iemand je de hele tijd achtervolgd en vervolgens zelfs het léf heeft om naar de voordeur te lopen? En wegrennen als haar vader naar buiten komt is ook geen goed teken, dan ben je iig niet van plan om haar onschuldig de weg te vragen ofzo. Of moeten we wat deze jongen heeft gedaan als normaalste zaak van de wereld gaan beschouwen?

[edit] Daarnaast spreek je jezelf een beetje tegen, je zegt dat hij haar niet eerst iets moet aandoen maar tegelijkertijd vind je het raar dat er aangifte word gedaan omdat die debiel haar naar huis achtervolgd. Dat is al erg genoeg, laat staan dat hij dan óók nog eens dingen tegen je gaat zeggen of aan je gaat zitten...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:06

Miss_montana: ga eens lezen. Ik heb het recht te vragen of er wat gebeurd is. Ik twijfel in geen enkel geval aan het verhaal van TS en ik wil gewoon weten of meneer wat heeft gedaan / geroepen naast het achtervolgen niet meer en niet minder. Jouw reacties op mij zijn wat mij betreft zeer nutteloos en raar. Ik weet niet of je bewust een rel wilt uitlokken, maar ik ga niet meer op je reageren. Ik wacht gewoon op TS. Ik zeg dus niet dat ik TS niet geloof, ik twijfel ook niet aan haar keuze. Ik wil gewoon iets extra's weten. zucht......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:13

Merilyn schreef:
Miss_montana: ga eens lezen. Ik heb het recht te vragen of er wat gebeurd is. Ik twijfel in geen enkel geval aan het verhaal van TS en ik wil gewoon weten of meneer wat heeft gedaan / geroepen naast het achtervolgen niet meer en niet minder. Jouw reacties op mij zijn wat mij betreft zeer nutteloos en raar. Ik weet niet of je bewust een rel wilt uitlokken, maar ik ga niet meer op je reageren. Ik wacht gewoon op TS. Ik zeg dus niet dat ik TS niet geloof, ik twijfel ook niet aan haar keuze. Ik wil gewoon iets extra's weten. zucht......

Reacties? Ik heb maar 1x op jou gereageerd hoor Knipoog Daarnaast heb ik je posts gelezen en daarop probeer ik alleen maar te reageren omdat ik het niet met je eens ben. Dat heet discussieren en dat doen we op bokt. Alleen wil ik wel zeggen dat ik jouw reactie ook erg raar vind, je kan toch zelf ook lezen in de beginpost wat er gebeurd is? Verward Waarom moet hij iets hebben gezegd of wat dan ook? En je moet toch echt met wat beters komen dan dat ik 'een rel wil uitlokken' als je toch niets beters te zeggen hebt op mijn post. Maarja, wij spreken elkaar iig niet meer denk ik, vind het alleen wel altijd jammer als mensen met geheel andere dingen (die absoluut niets toe te voegen hebben aan het onderwerp) aankomen als je alleen maar wilt discussieren Doei!

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:16

Wat een mafkees
Sommige mensen hebben echt niks te doen.. en je hoort echt zoveel rare verhalen hoe zoiets kan aflopen.. brr!

Ikzelf heb het ook wel eens gehad met een busje.
Die bleef maar heel langzaam achter me rijden en hoorde de deur een stukje opengaan.
Op dat moment ben ik heel snel een oprit ingefietst en bij een huis gaan staan, toen reed hij gelukkig door..

Ellemieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 21:46

Nou,op het begin zat hij door een raam bij een huis te kijken en toen ik langs kwam is hij dus me gaan achtervolgen. en bij elke oprit ging die ervoor staan zodat ik er niet langs kon en..
hij zat me de hele tijd aan te kijken en zei 1x he lekker ding! toen ben ik als een idioot dus naar huis gefiets, en echt hard en hij fietste net zo hard met mij mee!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:48

iehieuw!!! eng!!!

ik denk dat ik heul erg snel pleite was geweest Bloos

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:52

Aah bah, ik baal er zo van dat er zulke mensen bestaan.
Ik heb er echt een stronthekel aan. Ik hoop dat er snel wat aan gedaan kan worden!

Ik loop zelf ook kranten en ben ook nog steeds bang dat er zoiets gebeurt. Sterkte ermee!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:49

He bah TS, wat naar dat is natuurlijk niet leuk. Ik snap echt dat je het eng vindt zeker als hij de doorgang blokkeert. Ik hoop dat ze hem kunnen aanhouden. Nu snap ik wat er gebeurd is waardoor je zo bang werd. Ik kan het beter plaatsen. dank je voor het antwoord. sterkte...