HBO Small Business en Retail Management

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpiedSkeet

HBO Small Business en Retail Management

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 12:15

In september ga ik beginnen met de HBO studie small business en Retail management aan de Stenden hogeschool in Leeuwarden. (Duale leervorm)

Zijn er meer mensen die deze studie gaan doen?

Of mensen die bezig zijn met deze studie? Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Arzil

Re: HBO Small Business en Retail Management

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:20

Eén advies, als je hierna door wilt studeren op de universiteit en een master wilt volgen, zou ik als ik jou was Commerciele Economie of Bedrijfseconomie gaan volgen.

Wordt dit je laatste opleiding, heb ik niks gezegd.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 20:46

Ik weet nog niet of ik hier na door wil eigenlijk.. Eerst maar eens kijken hoe dit gaat.

Maar je hebt me wel nieuwschierig gemaakt, waarom zou ik beter een van die andere studies kunnen gaan doen als ik door wil studeren?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:03

Omdat je met deze studie nergens aan de bak komt om een master te doen (WO niveau). Dus moet je weer helemaal opnieuw beginnen met een bachelor, wat erop neer komt dat je nogmaals 4 jaar aan de studie bent.

Als je het nog niet zeker weet, zou ik echt even heel goed gaan nadenken om toch niet een andere studie te kiezen. Het zou zonde zijn om 4 jaar weg te gooien, terwijl je met CE of BE heel veel overlapping hebt met SB.

Mijn vriend zit momenteel in die situatie en met hem meerdere klasgenoten. Afgestudeerd, vervolgens willen inschrijven voor een nieuwe studie en afgewezen worden omdat SB niet voldoende economische diepgang heeft. En dit is van tevoren niet vermeld. Er komen uiteraard ook onwijs veel klachten binnen bij die school.

Edit: Veel studenten die deze opleiding doen gaan na de studie gelijk werken (ofwel voor zichzelf, ofwel in het bedrijf van paps of mams), maar voor diegene die verder willen studeren is dit dus extra zuur.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:11

Ik sluit me aan bij Stacey. Ik heb ook overwogen om SB&RM te gaan doen, maar met een algemene brede opleiding zoals CE of BE heb je grote kans ook aan de slag te kunnen in de retailsector, helemaal wanneer je genoeg praktijkervaring hebt, heb je naar mijn mening naast een CE of BE opleiding geen SB&RM nodig. Succes met je keuze!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:45

Eigenlijk is er niet zoveel sprake van een keuze, aangezien dit de enige opleiding is die mijn werkgever financiert Clown
Het is niet zo dat ik de opleiding niet zie zitten hoor, heb er juist heel veel zin in en denk dat het me ook wel ligt.

Niet dat ik jullie verhalen in twijfel wil trekken, maar ik hoorde op de hogeschool waar ik was, dat ik na deze opleiding eventueel de WO opleiding International Retail Management kon gaan doen.. Dan heb je toch ook je Master?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 06:22

Die opleiding ken ik verder niet, weet ook niet welke uni dat is. Maar mijn vriend kan in ieder geval op zijn uni's van keuze (Rotterdam en Tilburg) terecht voor een aansluitende opleiding op WO niveau. De school accepteert die opleiding simpelweg niet als vooropleiding voor een master.

Is die opleiding die jij noemt een master of moet je dan eerst het hele bachelortraject door?

Het is verder wel een goede opleiding hoor, maar als je door wilt studeren zou ik hem niet aanraden. Lachen

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 08:44

IK heb eigenlijk geen idee hoe dat zit met die Master opleiding, maar ik kwam het toevallig tegen in zo'n schema die ik kreeg op school Clown

Het voordeel voor mij is iig dat deze studie me geen cent kost (tenzij ik hem niet afmaak) Ik moet alleen na de studie nog 2 jaar in dienst van het bedrijf blijven. Dat is voor mij (nu iig) geen probleem.