Op 15 juli verwachte ik de uitslag van de loting voor mijn opleiding (Forensisch onderzoek in Amsterdam) van de IB-groep. Maar die kwam maar niet binnen.
Rond 22 juli gebeld naar ib-groep waarom ik nog geen bericht had gehad daar vertelde ze aan mij dat ik mijn diploma en cijferlijst nog moest opsturen (terwijl studielink aangaf dat ik moest wachten op de centrale loting alsof ze alle papieren wel binnen hadden) Ik heb dezelfde dag nog alle papieren opgestuurd.
Op 29 juli heb ik gebeld naar IB-groep voor meer informatie die vertelde mij dat ik lotnummer volgnummer 0014 had. Nu was het voor diegene aan de tel nog niet 100% duidelijk of ik daadwerkelijk was ingeloot omdat het systeem nog niet gelopen had en het volgens de computer 2 kanten op kon. (ik begrijp nu nog steeds niet hoe dat precies zit..) Ze heeft lang moeten overleggen om mij dit antwoord te geven en dus ik moest donderdag terugbellen dan had het systeem gedraaid.
Zo gezegd zo gedaan op 31 juli heb ik gebeld. En ze vond het raar. Het eerste wat ze zei toen ze mijn gegevens zag was Huh?. En legde ze mij de situatie uit... Op papier was ik ingeloot maar het systeem heeft mij uitgeloot... (op de ib-groep staat ook volgnummernummer 0014 bij diegene die zijn ingeloot http://www.ib-groep.nl/particulier/Informatie/Naar_het_hoger_onderwijs/Loten/HBO/Forensischonderzoek.asp (hoop dat de link het doet waar overigens geen rechten aan ontleend mogen worden dat weet ik maar via de tel bevestigde ze die gegevens wel

Omdat ze er zelf niet uitkwam zou ze "vergaderen" met diegene die ik op 29 juli heb gesproken en diegene die daar over ging (supervisor oid denk ik). En ze zouden mij de volgende dag terugbellen..
Nog dezelfde dag kreeg ik telefoon dat ik toch ben uitgeloot (

Nu kan ik bezwaarschrift aan tekenen (wat ik ga doen maar eerst moet ik de uitslag per brief krijgen)Heeft iemand nog tips voor het bezwaarschrift?
En ik vroeg me af of iemand zoiets heeft meegemaakt of iemand in de buurt wellicht? Ben benieuwd naar die ervaringen....
Nu hoeft er maar 1 iemand van mijn klasse af te zeggen en ik ben wel ingeloot (zijn 13 mensen) maar ze konden mij niet vertellen wat de kans daarop was..