Ex wil met me praten, maar hij heeft me misbruikt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Ex wil met me praten, maar hij heeft me misbruikt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 20:07

Ik heb dit nooit met zoveel woorden aan iemand verteld, omdat ik hem wil vergeten en me ook schaam voor wat er is gebeurd. Maar hij heeft nou al 2 mails gestuurd, waarin hij zegt dat hij wilt praten.
Het zit zo: 2 jaar geleden heb ik met een jongen gelopen, had toen gewoon behoefte aan aandacht, zat niks geen liefde achter. Vond hem enkel 'wel leuk'. We kregen wat en hij wou all-the-way. Heb toen wel wat gedaan (weet niet wat me bezielde Huilen ), maar niet alles wat hij wou, want ik was nog helemaal groen op dat gebied en wou niet meteen zo ver gaan.
Maar al na 2 weken lagen we in bed. Toen zijn we wel all-the-way gegaan. Dat deed gruwelijk veel zeer, wat je duidelijk kon zien aan m'n gezicht. Hij ging door. Ik zei auw auw, hij ging door. Ik vroeg hem te stoppen, hij zei:" ben er bijna!"
Paar keer erna zijn we ook nog all-the-way gegaan (wederom met pijn bij mij, maar hij ging gewoon door). Toen ineens geen reactie meer van hem, waarbij ik hem heb gemaild dat het uit was als hij niet reageerde binnen zoveel dagen. Niks gehoord, dus hem achter me gelaten. Ik kwam hem nog wel eens tegen op school, maar ik keek hem nooit meer aan.
Nou kwam hij laatst op het asiel waar ik werk. Hij zit blijkbaar bij de dierenambulance, dus hij komt altijd wel langs als hij moet werken. En elke keer kijk ik overal, behalve naar hem. Ik ben zo kwaad op hem en ergens ook op mezelf, ik wil hem gewoon vergeten.
Maar de mails.. Hij wilt praten, zegt hij. En ik citeer:" De weken na je vakantie was jij niet de enigste die het moeilijk heeft gehad.. Misschien heb jij dat idee, maar ikzelf heb ook avonden op bed gezeten en me afvragen waarom.. [..] Zoals ik van jou hield heb ik nog nooit van iemand gehouden. En blijkbaar geef ik op een of andere manier nog steeds wel om je, anders had ik nu dit mailtje niet gestuurd."

Ik hoef hem zeker niet IRL te spreken, want dan weet ik zeker dat ik hem een trap in z'n kruis geef en daarna een knietje in z'n gezicht. Bloos
Ik stop over enkele weken bij het asiel, omdat ik dan verhuis, dus dan kom ik hem al niet meer tegen.
Nou zit ik te twijfelen of ik hem een (heel boos) mailtje moet sturen of nog even toevoegen op msn.
Wat moet ik er nou mee? Verdrietig
Laatst bijgewerkt door iefke op 07-08-08 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 18+ herschreven door TS

Nassie

Re: Ex wil met me praten, maar hij heeft me misbruikt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:10

Ik zou er gewoon helemaal niet op reageren. Hij deed toch eerst ook niet de moeite ervoor?
Jij bent voorhem gewoon even een speeltje geweest en hij heeft je nu blijkbaar weer ergens voor nodig..

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:13

1 tip: Reageer niet!
K ga verder niet persoonlijk hier op in, want dat is geen pretje..
Maar het beste kan je hem volkomen negeren!
Hij heeft jou misbruikt, hij is jou niet waard.
Trap niet in de praatjes die hij via zn mail stuurt.

Ik hoop dat het goed komt! Sterkte! Knipoog

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:14

Als een jongen zo weinig rekening met mij houdt, is het voor mij wel duidelijk dat hij niet van me houdt..... Om het eens even cru neer te zetten. En hoeft hij bovendien niet te verwachten dat ik nu lief, vriendelijk en aardig rekening met zijn arme gevoelentjes ga houden!!

Waar heb je zelf behoefte aan? Heb je nog dingen die je tegen hem wil zeggen? Zo ja, zet die dan in een mail en stuur hem die. Zo nee, dan doe je gewoon niks. Weet je zo snel niet wat je eigenlijk wilt, stuur hem dan een mail dat je het ontvangen hebt, en dat je op dit moment niet weet hoe je moet reageren. Zeg hem dat er later een inhoudelijke reactie komt, en of hij je tot die tijd geen mailtjes meer wil sturen zodat jij er rustig over na kan denken.

Uit jouw verhaal proef ik toch een beetje dat je er nog niet helemaal klaar mee bent, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Luister gewoon naar jezelf, en verplaats je maar niet in hem. Als jij er behoefte aan hebt, terugmailen. Zo niet, nou, jammer dan. Ik zou me beide heel erg voor kunnen stellen.

Mijn voorkeur zou wel naar email uitgaan, en niet naar MSN. In je mail kan je alles rustig overdenken, dingen goed onder woorden brengen. Twijfel je of je het goed zegt, of het is wat je wilt zeggen? Dan sla je de mail op en verstuur je hem later. Dat kan allemaal met MSN niet. Bovendien heb je kans dat hij dan onmiddelijk op alles gaat reageren.

Heel veel sterkte ermee!!

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:14

helemaal niks. is hij is jou niet waard! iemand die zo doet denk alleen aan zich zelf. je verdiend beter veel beter. geen hand vol maar een land vol. met de perfect jongen voor jou.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:17

Hoe moeilijk het ook is niet reageren. Als je toch gaat verhuizen zie je hem niet meer. En dan stopt hij vanzelf met mailen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:19

Rebel_Jits schreef:
Allereerst: er zitten 18+ dingen tussen. Ga dus niet verder, als je hier nog niet tegen kan.

Ik heb dit nooit met zoveel woorden aan iemand verteld, omdat ik hem wil vergeten en me ook schaam voor wat er is gebeurd. Maar hij heeft nou al 2 mails gestuurd, waarin hij zegt dat hij wilt praten.
Het zit zo: 2 jaar geleden heb ik met een jongen gelopen, had toen gewoon behoefte aan aandacht, zat niks geen liefde achter. Vond hem enkel 'wel leuk'. We kregen wat en hij wou de eerste avond meteen al dat ik hem pijpte. Heb hem toen enkel afgetrokken (weet niet wat me bezielde Huilen ), want ik was nog helemaal groen op dat gebied en wou niet meteen zo ver gaan.
Maar al na 2 weken lagen we in bed. Toen moest ik hem pijpen en daarna hebben we seks gehad. Dat deed gruwelijk veel zeer, wat je duidelijk kon zien aan m'n gezicht. Hij ging door. Ik zei auw auw, hij ging door. Ik vroeg hem te stoppen, hij zei:" ben er bijna!"
Paar keer erna hebben we ook nog seks gehad (wederom met pijn bij mij, maar hij ging gewoon door). Toen ineens geen reactie meer van hem, waarbij ik hem heb gemaild dat het uit was als hij niet reageerde binnen zoveel dagen. Niks gehoord, dus hem achter me gelaten. Ik kwam hem nog wel eens tegen op school, maar ik keek hem nooit meer aan.
Nou kwam hij laatst op het asiel waar ik werk. Hij zit blijkbaar bij de dierenambulance, dus hij komt altijd wel langs als hij moet werken. En elke keer kijk ik overal, behalve naar hem. Ik ben zo kwaad op hem en ergens ook op mezelf, ik wil hem gewoon vergeten.
Maar de mails.. Hij wilt praten, zegt hij. En ik citeer:" De weken na je vakantie was jij niet de enigste die het moeilijk heeft gehad.. Misschien heb jij dat idee, maar ikzelf heb ook avonden op bed gezeten en me afvragen waarom.. [..] Zoals ik van jou hield heb ik nog nooit van iemand gehouden. En blijkbaar geef ik op een of andere manier nog steeds wel om je, anders had ik nu dit mailtje niet gestuurd."

Ik hoef hem zeker niet IRL te spreken, want dan weet ik zeker dat ik hem een trap in z'n kruis geef en daarna een knietje in z'n gezicht. Bloos
Ik stop over enkele weken bij het asiel, omdat ik dan verhuis, dus dan kom ik hem al niet meer tegen.
Nou zit ik te twijfelen of ik hem een (heel boos) mailtje moet sturen of nog even toevoegen op msn.
Wat moet ik er nou mee? Verdrietig

gewoon helemaal niet op reageren; lekker links laten liggen
ik weet niet hoe oud je bent maarre er zijn mannen genoeg die een vrouw wel met respect behandelen
dus geen contact meer met hem zoeken

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:20

absoluut niet reageren!! hij heeft je misbruikt, wat heb je in godsnaam nog tegen hem te zeggen?
ik ga eerder voor je knietje tactiek. Dat heeft hij zeker verdient. Je bent waarschijnlijk niet het eerste of laatste meisje bij wie hij dit flikt. Vergeet hem, er zijn zo veel leuke jongens die wel respect voor je hebben. En die snappen wel dat je niet meteen besprongen wil worden. Laat hem maar lekker doodvallen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:34

Als je echt een mail wil sturen lees die dan 3x voordat je hem stuurt en wees daarin duidelijk.
Om even kort je verhaal zwart wit samen te vatten is dit 1 aanranding en 2 verkrachtingen. Meneer moet zich heel gelukkig prijzen dat je geen aangifte hebt gedaan.

Tenzij hij zelf doorheeft dat hij ernstig fout zat en welgemeend excuus wil maken zou ik niks meer van hem willen weten (en na het excuus trouwens ook niet meer).

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:35

Oei, om eerlijk te zijn zal ik er niet eens op reageren hoe moeilijk dit misschien ook is..

Veel sterkte nog in ieder geval!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:48

Mocht negeren niet in je straatje passen;
Dan zou ik hem een kort en bondig mailtje sturen waarin je je niet klein laat krijgen.Niet boos doen,daarmee bevestig je alleen maar dat het je nog iets doet.

Ik zou dan zoiets sturen als;
Beste ....
Ik heb geen behoefte meer met jou te praten,ik heb nu mijn eigen leven.Laat me met rust.

Of zoiets.
En verder; niet jezelf de schuld geven!
Jonge meiden laten zich vaak overdonderen en betrekken dit op zichzelf.In werkelijkheid zijn het vaak jongens die hier een beïnvloedbaar meisje voor 'uitzoeken'...
Beter om hier een les uit te leren,dan jezelf de schuld te geven Lachen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:20

heel snel vergeten die jongen, jij bent beter waard!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:24

Niet terug reageren en heel snel aangifte doen.
Tamary heeft gelijk. Hij heeft je 1x aangerand en 2x verkracht.
Wat een ontzettende pieeep... verdien je niet!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:28

Dat je een bericht op bokt neerzet betekend dat je ermee zit, en toch ergens eroverna blijft denken. Mail m een keer terug.. Kijk wat dat brengt. Ga niet meer met m afspreken of iets. Praat het verleden een beetje uit, hij heeft jou pijn gedaan: dat mag je hem best vertellen Knipoog

Je zegt dat je gaat verhuizen en stoppen bij werk.. daarna hoef je m niet meer te zien of te spreken. Dus nu dat nog kan is het misschien wel fijn om nog een keer contact met m te hebben. Mensen kunnen veranderen Knipoog niet veel mensen. maar er zijn er die het kunnen.

Je kanhem een mail sturen, en bevalt zijn reactie je niet hoef je er niet meer verder op in te gaan. Jij bepaalt hoe het in elkaar steekt Knipoog.

Ik schijn trouwens 1 van de weinige te zijn die er zo over denkt, maar bedoel anderzeids ook wel : hij heeft je verkracht, en aangerand ook. Wees op je hoede. Maar je piekerd over iets.. en dat kan je beter niet doen. Dat is hij zoiezo niet waard.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:29

Allereerst: Jeetje wat een heftig verhaal zeg Bloos! . Vind het echt erg dat zulke dingen gebeuren, waarom hield hij gewoon niet op? Voel jezelf vooral niet schuldig, jij kan hier niks aan doen... Maar stuur niks meer terug, gun hem die aandacht niet! En als het even kan, grote stappen ondernemen. Sterkte Ach gut

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:45

Ik heb net zoiets meegemaakt, incl. de ''verkrachting'', zoals ik het noem... jaren later een mailtje dat het ''hem speet als hij me destijds gekwetst had''.

Ik heb teruggemaild dat ik niet wist wat ik van die mail moest denken... en daarna nooit meer iets teruggehoord.

Vuile schoften, dat soort types... dit is pure misbruik...
Ik zou 'm gewoon zeggen dat hij dit nooit meer goed kan maken en op moet donderen!!

Veel sterkte... Ik weet helaas hoe het voelt...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:53

Niet reageren........... Mocht hij je blijven benaderen dan is denk ik 1 x duidelijk maken dat ie je met rust moet laten als ie niet alsnog een aanklacht wegens aanranding/verkrachting aan zijn broek wil hebben genoeg om hem af te laten druipen......

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:11

Vooral niet reageren, hij zoekt weer contact om 1 ding..

En,
wat een banketstaaf ! Ach gut

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:16

Nassie schreef:
Ik zou er gewoon helemaal niet op reageren. Hij deed toch eerst ook niet de moeite ervoor?
Jij bent voorhem gewoon even een speeltje geweest en hij heeft je nu blijkbaar weer ergens voor nodig..

Helemaal mee eens! laat hem lekker stikken!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 01:01

laat 'm gewoon in z'n sop gaarkoken Knipoog
dat hij ziet waar ie blijft, gewoon niks op terug sturen en denken, jij kan me de rug op én af Knipoog!
en idd geef je zelf niet de schuld, is het NIET..
HIJ heeft jou gebruikt niet anders om.. als je 't hard zou willen spelen zou je 'm wegens verkrachting én aanranding kunnen aangeven..
maar mensen (die me misschien opheldering daarover kunnen geven Bloos) ff beetje off topic, kan dat wel nog na een bepaalde tijd, aangifte doen van zoiets??

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:06

ik geloof idd ook dat je niet moet reageren.....maar ik zou waarschijnlijk het zelf wel doen....lekker tegenstrijdig natuurlijk wat ik nu zeg...maar ik weet van mezelf dat ik me echt niet in zou kunnen houden en een mail terug zou sturen.
ik zou hem kort maar krachtig terug mailen...dat je je misbruikt voelt door de dingen die hij met je gedaan heeft, dat je er niet aan toe was en dat jij het gevoel had dat hij geen rekening hield met jou...en dat mag best een beetje op een boze manier. en daarna zou ik afsluiten dat je verder niet met hem hoeft te praten aangezien er verder niets te bespreken valt...klaar....
niet via msn doen...dat maakt het alleen maar lastiger.

overigens..wat een enorme ei*el dat hij niet eens aan jouw gevoelens dacht en je zo misbruikt heeft...en dan ook nog het feit dat hij daarna niets van zich heeft laten horen..lijkt mij een duidelijke boodschap...verder lekker op afstand houden...wat een ongelovelijke loser.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:50

Wat ik opvallend vind, is dat veruit de meesten hier vinden dat je het niet moet doen, omdat HIJ het niet waard is... Waar iedereen aan voorbij gaat (in mijn ogen dan) is dat het voor JOU nog weleens goed zou kunnen zijn om dingen een keer gezegd te hebben.
Hij is het inderdaad niet waard, als je zou reageren omdat je vind dat je dat naar hem toe verplicht bent of omdat je het zo zielig voor hem vind of wat dan ook, dan kan je inderdaad beter niet reageren.

Maar zoals eerder gezegd proef ik dat JIJ er nog niet helemaal klaar mee bent..... (nogmaasl, ik kan me daar in vergissen). En in dat geval kan het juist helpen om toch te reageren en hem jouw kant van het verhaal te vertellen, zonder daarbij met hem in gesprek te gaan. Heb je nog dingen die je tegen hem wil zeggen, grijp dan je kans nu. Want allereerst is het maar de vraag of het later nog kan. Daarnaast is dan de stap een stuk groter dan hij nu is. Want nu reageer je op hem, anders moet jij contact zoeken. Zelf contact zoeken met iemand die verder uit je leven is en die je uit je leven wilt houden, is veel moeilijker dan nu reageren, terwijl hij min of meer nog in je leven is. Ik heb in soortgelijke situaties gezeten, had beide keren de dader nog wel wat te zeggen, heb het een keer wel en een keer niet gedaan. En van dat laatste heb ik nog altijd spijt, want nu kán het niet meer. Jarenlang was de drempel om weer contact te (laten) zoeken te hoog, en nu leeft hij niet meer.......

Als je hem niks te zeggen hebt, prima, gewoon niet reageren. Hij moet het, hoe dan ook, ookal reageer je wel, zelf maar uitzoeken. Hij is jouw probleem in elk geval NIET!!! Maar als je hem nog wel wat te zeggen hebt en je doet het niet, dan is de kans erg groot dat je daar later spijt van krijgt en dat verwerken een stuk moeilijker word.

Veel sterkte met je beslissing!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:15

Als het voor jou goed zou voelen om bepaalde dingen nog te uiten, zou ik dat via mail doen.
Ik weet niet of het verstandig is hem weer te zien. Ik zou bang zijn dat het dan weer gebeurd.
Msn zou ook kunnen, maar dat is toch al wat persoonlijker.
Doe wat goed voor je voelt. Wil je zelf nog dingen zeggen? Wil je het afsluiten?
Sterkte meid.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 11:14

Bedankt iedereen voor jullie reactie's.
Ik heb er wel eens over nagedacht om hem aan te geven, maar volgensmij doet de politie er niets mee. Er is geen bewijs, het is zijn woord tegen de mijne. En aangezien ik er geen echte trauma's aan over heb gehouden (seks met m'n laatste ex ging super namelijk), denk ik ook niet dat het veel zin heeft. Ik ben al gelukkig als ik hem nooit meer hoef te zien Bloos

Ik heb hem een mailtje gestuurd, dat hij me met rust moet laten. Dat wat hij deed tegen m'n zin was en dat hij me diep heeft gekwetst. En dat hij niet van houden van moet spreken, als hij niet weet wat het is Bloos (In mijn ogen kan je niet van iemand houden als je doorgaat, terwijl diegene pijn heeft. En je kan ook niet van iemand houden, als je elkaar pas 3 weken ziet.)
Hoop zo dat ik hem nooit meer hoef te zien, want op deze manier blijf ik er steeds aan denken Huilen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:17

Denk dat je goed hebt gehandeld......

Je hebt je zegje gedaan, en gelukkig geen trauma's overgehouden. Nu mag ie opzouten Knipoog