Je eerste vriend de ware?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Je eerste vriend de ware?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:46

Ik ben morgen een half jaar samen met mijn eerste vriend, daarvoor wel wat scharrels gehad.
Maar dit is serieus.
Ik ben 17, bijna 18. En hij 21 en in oktober wordt hij 22.
Onze zusjes zien ons wel trouwen, zonder hun was er ook geen ons geweest, maar dat terzijde.
Mijn moeder kreeg op haar 16e een relatie met mijn vader, die 5 jaar ouder was.
Daarvoor heeft ze wel een paar vriendjes gehad, maar nog altijd zegt ze dat ze mijn vader liever een aantal jaar later tegen was gekomen.
Ze heeft laatst ook tegen een collega gezegd dat ze het jammer vond dat ik nu al een serieuze relatie had, net als zij, maar dat ze het niet erg zou vinden als dit haar schoonzoon zou worden.
Erg leuk allemaal.

En mijn titel is wat verwarrend.
Op dit moment ben ik natuurlijk nog hardstikke verliefd, en zou mijn vriend echt de ware zijn.
Maar dat heeft iedereen aan het begin, denk ik.
Toch ben ik erg benieuwd, zijn hier mensen voor wie hun eerste vriendje de ware is?
En mensen die getrouwd zijn met hun eerste vriendje?

Wordt erg vaak tegen me gezegd dat er nog wel meer komen, maar ik vraag het me af. Hij lijkt sprekend op mijn vader qua gedrag en gewoontes, en ik op mijn vader. Mijn ouders zijn nog steeds een geslaagd koppel.
En mijn vriend heeft het vaak over later. We dollen maar een beetje af en toe, maar hij bedoeld het best serieus.

Ben erg benieuwd!

Nell_

Re: Je eerste vriend de ware?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:48

Mijn huidige vriend is mijn eerste 'echte' vriend. Heb wel scharrels gehad, maar dat stelde niks voor.
Wij zijn al 3,5 jaar samen, en al verloofd. Dus ook plannen om te trouwen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:49

Wauw!
Dat klinkt echt super! Gefeliciteerd trouwens!
Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
En wat zeggen mensen in je omgeving ervan?

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:55

Ik kwam mijn man tegen toen ik 17 was en het was mijn eerste echte vriend.We hebben nou een dochtertje en de 2de komt over ongeveer 8 weken.We zijn dinsdag 3 jaar getrouwd en 5 jaar samen.En of het de ware is zien we wel over 50 jaar hahah als we dan nog samen zijn.Ik hoop het in ieder geval wel

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:56

Ik ben ook nog steeds bij mijn eerste "echte" vriendje.
Ik ben daarvoor wel eens gaan zwemmen met een jongen die ik erg leuk vond maar bij de eerste zoen haakte ik al af, het was een roker en als ik iets goor vond/vind. Misselijk

Joep en ik zijn nu ruim 13,5 jaar samen waarvan we komende december 10 jaar samenwonen.
ik was 15 en hij 18 toen we een relatie kregen en nu inmiddels 29 en hij 33 Haha!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:56

Voor mij is mijn huidige vriend 'de ware'.
Met de ware wil ik zeggen; ik twijfel nooit,wil altijd bij hem zijn,hij is lief voor me,een goeie vader en past gewoon helemaal in mijn straatje.In April is onze bruiloft,en we hebben een dochter van anderhalf.

Vóór mijn huidige vriend heb ik een relatie van een jaar gehad,maar ik wist dat hij niet lang bij mij zou blijven.

Voor mij was mijn eerste vriend dus niet de ware Lachen
Maar de tweede wel.
(voor zover je een ware aan kunt wijzen trouwens)
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 02-08-08 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:58

Hmm bij mij zelf is daar geen sprake van Tong uitsteken
Mijn ouders zijn al vanaf hun 16e bij elkaar en nu nog steeds gelukkig met elkaar, dus het kan wel Haha!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:58

Ik zou zeggen geniet van de tijd dat je samen bent, maar het betekend niet dat je voor altijd samen bent. Maar het kan natuurlijk wel. (Voor mijn moeder geld dit geloof ik ook)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 18:01

Leuk om te horen allemaal!

Als het aan mij ligt hebben mijn vriend en ik nog een heel lang en gelukkig leven samen! En als ik hem hoor, ook. Lachen
Ik ben alleen onzeker over mezelf, maar dat zal wel beter worden als hij terug komt van zijn vakantie met vrienden.
Als hij dan nog steeds van me houdt en nog steeds zo doet als voorheen, weet ik gewoon dat ik de enige in zijn leven ben Lachen
Of het voor altijd is, weet ik natuurlijk niet. Dat merken we vanzelf Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:03

Ik ben getrouwd met mijn eerste vriend en ik was ook zijn eerste vriendin.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:06

Mijn vriend en ik zijn al ruim 9 jaar bijeen en ik zie ons voorlopig niet uit elkaar gaan Lachen De ware... Op dit moment zeker wel. Maar mensen veranderen en wij zijn ook nog jong (ik ben 24 en hij is 28). Vooralsnog is ie lekker de ware en worden we oud en gelukkig Knipoog Een paar ex-collega's van me zijn getrouwd met hun eerste liefde, dat zie je idd niet veel. Maar wel heel mooi Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 18:12

Nikka schreef:
Ik ben getrouwd met mijn eerste vriend en ik was ook zijn eerste vriendin.

En het is de ware?

Nogmaals, ben benieuwd hoe jullie wisten dat je eerste vriend de ware was?

Ik heb zelf voor hem 6 scharreltjes gehad, oké, 1 scharrel waar ik twee weken mee ging de rest was voor 1 avondje, maar hij wilde niet langer, hij wilde geen relatie en al helemaal niet verliefd worden. Ik was al wel verliefd. Ik ben ook op meerdere jongens verliefd geweest, eentje zelfs 3 jaar lang, terwijl het een klootzak was.
Achteraf bleek mijn scharrel (ik had inmiddels al 3 maand met mijn vriend), toch wel verliefd op me te zijn.
Hij heeft het min of meer aan een vriendin van mij verteld, terwijl hij haar niet echt kon.

Echt vergelijkings materiaal heb ik dus niet, zeker wat seks betreft niet Nagelbijten / Gniffelen
Dan ga je toch af en toe denken dat er een leukere jongen bestaat, dat deed ik eerst wel, nu niet meer.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:13

Ik woon nu inmiddels al 3 jaar samen met mijn eerste vriend en zijn op 30 mei van dit jaar getrouwt.Heb ook niiet een 'scharrel' gehad ofzo, hij is echt m'n eerste relatie
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 02-08-08 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:17

Hoe je weet dat het 'de ware' is?
Ik vind de ware altijd een beetje een vreemde definitie.
Ik noem het liever degene waarmee ik oud wil worden.
Iemand waarbij je je veilig voelt,jezelf kan zijn.
Iemand waarmee je kinderen zou willen (als je die wil) en die je aanvult.Iemand waarmee het spannend blijft,waarna je niet na 3 maanden ben uitgekeken op elkaar.

En eigenlijk,kun je alleen voor je zelf spreken,want jij wil misschien altijd samen blijven,maar helaas heb je het niet altijd voor het zeggen. (bijv. speling van het lot,of gevoelens over)

Dus hoe ik weet dat dit de ware is? Niet. Dat hoop ik alleen maar.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:19

Ik ben nu iets meer dan een jaar samen met mijn eerste vriend (ook geen scharrels gehad), en ik heb wel een sterk gevoel dat hij de "ware" (hoewel ik niet helemaal overtuigd ben dat er maar 1 ware is) is. Ik zie onze toekomst samen rooskleurig in.

Of het ech de ware is weet ik pas als ik heel oud ben, maar het gevoel dat ik er nu over heb vind ik prima Knipoog .
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 02-08-08 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:19

Ik heb die opmerking over vergelijkingsmateriaal al zo vaak naar mijn kop gekregen... Ik heb helemaal geen behoefte aan vergelijkingsmateriaal, ik ben happy met mijn vriendje... Ik ben ook geen scharrelmens. Ieder zijn ding, toch? Lachen Ik vind dat altijd zo'n dooddoener... Alsof je niet van iemand kunt houden als je niet eerst minstens 2 scharrels/andere vriendjes gehad hebt. Sorry, stukje frustratie Bloos

Ik heb wel altijd geroepen dat ik los ga als het ooit uit gaat, maar of dat in de praktijk ook zo uit zal gaan pakken durf ik te betwijfelen Clown

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 18:21

_Tivoli_ schreef:
Hoe je weet dat het 'de ware' is?
Ik vind de ware altijd een beetje een vreemde definitie.
Ik noem het liever degene waarmee ik oud wil worden.
Iemand waarbij je je veilig voelt,jezelf kan zijn.
Iemand waarmee je kinderen zou willen (als je die wil) en die je aanvult.Iemand waarmee het spannend blijft,waarna je niet na 3 maanden ben uitgekeken op elkaar.

En eigenlijk,kun je alleen voor je zelf spreken,want jij wil misschien altijd samen blijven,maar helaas heb je het niet altijd voor het zeggen. (bijv. speling van het lot,of gevoelens over)

Dus hoe ik weet dat dit de ware is? Niet. Dat hoop ik alleen maar.

Mooi gezegd Lachen
Ja, wie zegt dat de ware bestaat.
Als je het zo bekijkt dan heb je echt 100% gelijk.
Ik lees teveel boeken Nagelbijten / Gniffelen
Sprookjes bestaan niet.

Wat ik wel weet, is dat ik geen moment het "schoolmeisjes"-verliefdheidsgevoel heb gehad, me echt onzeker voelen als ik bij hem ben, niet weten wat ik moet zeggen. Me afvragen of mijn grapjes wel leuk zijn.
Altijd als ik verliefd was, durfde ik amper bij diegene in de buurt te zijn.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:21

Hij is degene waar ik bij pas, waar ik me prettig bij voel, ik kan me het leven zonder hem niet voorstellen. De ware? Geen idee, we hebben best onze trubbels gehad zo door de jaren heen. Maar ik kan me geen ander voorstellen waar ik mee zou willen leven en dat is altijd zo geweest. En we zijn al heul lang bij elkaar.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:22

Ik heb hiervoor een tijdje een vriendj gehad maar niet lang.
Vanaf mijn 16e ken ik nu mijn vriend en we zijn nu 6,5 jaar samen (ben 22). Sinds een jaar wonen we samen.
Hij is echt de ware voor mij en dat voelde ik al vrij snel.
Over jaar willen we trouwen

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:23

Ik heb voor deze vriend indd net als jij een scharrel gehad. Had ik een week mee vond hem eigelijk niks. Maar iedereen op school had iemand en ik niet dus nam ik ook maar iemand (hij was een player en dat wist ik ook) na een week vonden we het beide niks meer en zijn gestopt met onze nou ja relatie kan je het niet noemen:P
Een jaar later kwam ik via internet in contact met mijn vriend ik woon bij den haag. Hij bij eindhoven.
Via msn paar maanden gemsnt en daarna een keer afgesproken (waar mijn vriendinnen het niet mee eens waren. Ik ging alleen mijn ouders wisten van niks)
Het werd vanaf toen direct een serrieuse relatie. (dus ook mijn eerste echte relatie)
Ik heb nu inmiddels bijna 2 jaar een relatie met hem. We hebben al het plan om samen te gaan wonen als ik klaar ben met mijn studie. (volgend jaar)
Ik en hij trouwens ook denken beide dat we de ware voor elkaar zijn.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:25

Mijn vriend is mijn eerste echte vriend (had ervoor wel wat 'vriendjes' maar deed er nooit nix mee Tong uitsteken ).
En wat mij betreft is hij 'de ware'.
We voelen ons goed bij elkaar en vullen elkaar aan, ja met hem zie ik mij oud worden Lachen

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:45

Mijn eerste echte vriend heb ik een relatie gekregen op mijn 14e jaar. En ondertussen loop ik nog steeds met hem

Hij is nu 24 en ik 19 we hebben nu bijna 5,5 jaar. Volgend jaar gaan we samenwonen en gaan we trouwen.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:38

Miijn eerste echte vriend had ik ook het gevoel van dit is hem
Maar toch waren we vorig week alweer een jaar uitelkaar en ben ik dus vrijgezel

Mijn ex is nog steeds bijzonder en helaas door omstandigheden werkte onze relatie niet meer.

Dus voor mij geld niet mijn eerste vriend dat die de "ware" is
(opdit moment dan in ieder geval je weet het nooit over x aantal jaar)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:40

mijn vader was de eerste vriend van mijn moeder nu meer dan 20jaar later nog gelukkig getrouwd en 3kinderen Clown

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:44

Ik ben nu 5 jaar samen met mijn vriend.
Ik was 14 toen ik hem leerde kennen (jong he? Knipoog ) & hij 16.
Ondertussen ben ik dus 19; hij 21..
Ik hoop dat hij de ware is; maar of je dat echt kunt weten..?
Het belangrijkste is gewoon dat je je goed met hem voelt, graag bij hem bent etc..