Ik hou van spanje, ik zit dr dan ook aan te denken om dr te gaan wonen Maar ik heb geen idee wat je allemaal moet doen en regelen dan. Moet je net als in nederland een verblijfs vergunning en dat soort dingen? En zijn dr al mensen hier eens geemigreert naar dit mooie land??? Graag wat informaties
Ik ben naar Frankrijk geemigreerd. Als je op internet het nummer zoekt van de nederlandse ambasade in Spanje, kunnen zij je ook een hoop vertellen. Maar Spanje zit bij de EU toch? (sorry ben daar heel slecht in) Dat zou in elk geval betekenen dat je geen verblijfs of werk vergunning nodig hebt.
ohw haha dat wist ik niet, ben je alleen verhuist of met vriendinnen/familie mijn ouders willen namelijk niet en om nou voor hun me hele leven in een land te blijven waar ik het totaal niet naar me zin heb vind ik een beetje overdreven, tenslotte moet ik ergens zijn waar ik het fijn vind.
dat je geen verblijfsvergunning nodig hebt, in een land dat bij de Eu hoort klopt volgens mijn niet. Ik ben naar belgie verhuisd, en heb daar wel degelijk een verblijfsvergunning nodig. Omdat ik een vaste baan had, kreeg ik een verblijfsvergunning voor 5 jaar, anders was het een verblijfsvergunning van, als ik me niet vergis, 1 jaar. Hoe het met spanje zit weet ik dus niet, maar in belgie heb je wel een verblijfsvergunning nodig.
Je kunt in EU landen tijdelijk werk krijgen zonder verblijfsvergunning.. meestal moet je wel een sofinummer aanvragen in het desbetreffende land om salaris te kunnen ontvangen. Voor langere verblijven geldt idd ook in Spanje een verblijfsvergunning, ook om je juridisch een poot te geven om op te staan mocht het nodig zijn.
Ik ga naar spanje emigreren. Maar mijn ouders gaan eerder en helpen me opweg als ik er ook heen ga Ik kan je (nu nog) geen informatie geven. Wat ik wel weet is dat je ninummers moet aanvragen, een soort van sofinummer
Ik ben met mijn moeder hier heen gegaan. Haar beviel het niet, en zij is vorige maand weer naar NL verhuisd. Ik heb hier een relatie gekregen, en woon hier dus nog steeds. Ik zou ook niet meer terug willen als het niet nodig is.
Hier moest je vroeger een Carte de ce jour aanvragen, maar dat hoeft niet meer. Ik kan hier gewoon werken en wonen.
Verzekeren zonder dat je werk hebt is wel weer heel lastig. En bijna onmogelijk hier...