Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Pinacolada schreef:Eis dat hij in therapie gaat en anders ermee stoppen. Klinkt hard maar zo heb je alleen jezelf te pakken en vaak gaat het van kwaad tot erger.

.jojo23 schreef:helemaal met PC eens...als hij van je houdt moet hij dit voor je overhebben om dus te veranderen en in therapie te gaan.
sterkte ermee.
Ikzelf woon nu 3 jaar samen met een borderliner, ik weet wat die uitbarstingen soms kunnen doen etc. Chiqa schreef:Dus hij ziet het zelf niet in dat therapie noodzakelijk is?
Meid als ik jou was zou ik stoppen met samenwonen met hem,
hier ga je langzaamaan helemaal aan kapot...Ik heb zelf ook met
mannen samengewoont waar ik me ongelukkig bij voelde (Een was manisch depressief)
en ging er helemaal kapot aan...deze man zat nog wel in therapie....
ik weet dat het een moeilijke keus is en een grote stap...Maar je zult er enorm
van opknappen.
Raimondlover schreef:Hij ziet inderdaad niet dat het noodzakelijk is, en voor mij? dat vindt hij oneerlijk, 'ik doe niks en hij wel' in zijn ogen.
Raimondlover schreef:Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, maar ik woon nu een jaar samen met mijn vriend en voor die tijd hadden we al een jaar een relatie en zagen elkaar al iedere dag.
Juist omdat we elkaar iedere dag al zagen was de overstap makkelijk om samen te gaan wonen, maar met de verhuizing kwamen er al bepaalde uitbarstingen uit hem die ik als niet prettig ervaarde, dit kwam door de stress.
Na de eerste maanden trok dit weer geleidelijk weg omdat er structuur in ons leven kwam, maar het laatste half jaar heeft hij minimaal 1xper week wel een uitbarsting. Zo'n uitbarsting van opgekropte woede en ontevredenheid en hij loopt zichzelf weer ontzettend druk te maken terwijl er in mijn ogen niks aan de hand is. Ik en mijn familie denken dat hij borderliner is want hij voldeed aan de meeste kenmerken, ik zelf ben heel erg overlgevoelig en kan absoluut niet omgaan met zijn uitspattingen, ik raak iedere keer van streek en voel me gekwetst ook mede omdat ik de schuld van hem krijg dat hij zo doet, terwijl ik niks doe. Het ergste ervan is dat hij niet inziet wat hij met me doet, ook al heb ik het al zo vaak tegen hem gezegt. Iedere keer dat hij zo doet ook al is het niet tegen mij, dan doet dat me pijn.
Hij heeft vroeger al bij een psycholoog gelopen en denkt zelf dat hij alleen manisch depressief is, maar er is meer aan de hand maar hij wil daar niet aan. Ik heb relatietherapie voorgesteld maar hij wil geen enkele therapie, maar ik ben wel de dupe en hoe vaak ik dat ook zeg, hij ziet het gewoon niet!
Deze situatie heeft me al redelijk verbitterd, voel me vaak futloos en heb vaak nergens meer zin in en ben veel te vaak moe. Het zuigt zoveel energie om me groot te houden dat ik denk dat ik dit niet lang meer ga volhouden.
Ik hou van hem maar zolang hij zichzelf niet wil veranderen en denkt dat het door andere mensen komt, terwijl hij het toch echt zelf doet kan ik het niet opbrengen bij hem te blijven.
Ik was voor dat ik samen woonde altijd vol energie, vrolijkheid, levenslust en spontaniteit en ik heb nu in de gaten dat ik nu precies tegenovergesteld doe. Ik wil graag weer de leuke dingen zien maar ik krijg de kans niet meer, want steeds als het eindelijk weer iets beter gaat valt meneer weer een keer uit.
Ik ben dus heel erg gevoelig en sfeergevoelig en kan die heftige reacties van hem gewoon niet meer verdragen, ik ben al naar een oplossing aan het zoeken voor als het echt niet meer gaat, ik ben hier niet gelukkig.
Bedankt voor het lezen ik moest dit gewoon even van me af schrijven.
Maarja je snapt me geerke schreef:als je niet meer kunt zijn wie je bent in een relatie stoppen er mee!!!