Betalingsachterstand bij HI?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Betalingsachterstand bij HI?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 11:22

Ik heb vanmorgen een brief gekregen van KPN gekregen met de mededeling dat ik een betalingsachterstand heb. Dit heb ik nagekeken op mijn internetbankieren, maar het bedrag is allang afgeschreven! (27-06).
Toen heb ik contact opgenomen met KPN, maar die zegt dat er een stortenering heeft plaatsgevonden van de bank (Postbank). Ik Postbank gebeld en die zegt dat er geen stortenering is geweest, dus dat ze het bedrag gewoon hebben ontvangen of dat er iets fout is gegaan met de automatische incasso. Toen heb ik een mail gestuurd naar KPN met een printscreen van mijn betaling (internetbankieren).

Toen KPN weer gebeld en ik moet het bedrag alsnog betalen, anders sluiten ze mijn telefoonaansluiting en kan ik daar dus niet meer gebruik van maken.

Is dit terecht? Ik ben niet van plan om het bedrag nog een keer te betalen!

annika_s

Re: Betalingsachterstand bij HI?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:25

over welke rekening ging het want ik heb ook hi en de mijne is 25/7 ook nog eens afgeschreven Lachen aangezien jou datum van juni is heeft het hier misschien mee te maken ?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 11:30

Het ging bij mij om nr 12. Lachen
Nr 13 is 24/7 al afgeschreven.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:31

oke Nja als jij idd kjan bewijzen dat het betaald is en niet gestorneerd dan hoef je volgens mij niks te betalen Lachen En mogen ze niks zomaar afsluiten Lachen

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:34

Nee, natuurlijk niet terrecht.

Wat je even moet doen is op je bankafschriften nagaan of je toch het bedrag niet ergens heb terug gekregen.

Zo niet dan zou ik de kpn bellen en de siuatie nogmaals uitleggen. Waarschijnlijk krijgen ze erg veel telefoontjes waarin door mensen wordt aangegeven dat is betaald terwijl dit niet zo is waardoor ze je niet helemaal geloven. Als ze dan alsnog aangeven dat je moet betalen dan zou ik een adres vragen waarnaar ik een brief kan sturen.

In die brief zou ik dan nogmaals de situatie uitleggen, bewijs van afschrift er weer bij. Daarnaast zou ik de namen noemen van mensen die je gesproken hebt. Ik zou zeer duidelijk aangeven dat je je niet als klant voelt behandeld en dat je wilt dat ze nogmaals nakijken of de betaling is ontvangen.

Succes!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 13:11

Ik heb de situatie nog een keer uitgelegd na KPN te hebben gebeld. Mocht het geld gestorneerd zijn en het is hun fout, dat hoef ik het niet te betalen. Ik heb het bedrag niet terug gekregen. Lachen

brief is al onderweg, bedankt voor je reactie Winkie. Lachen