Toch maar wel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke86

Toch maar wel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:26

Ik zou het eerst niet doen, maar heb er de hele nacht over na gedacht.
Ik wil liever niet dat dit topic weer hetzelfde word als die andere 2, maar wou iig de mensen even melden die alles mee hebben gekregen en de vorige topics ook bij hielden, dat Richard ( mijn vriend) 18 augustus naar Veenhuizen gaat ( gevangenis ).

Voor een totaal van 237 dagen, ik hoop dat hij ervan leert Lachen ( heeft jij ook al, maar nog even extra )

Het zal moeilijk voor hem worden, en voor ons, maar we weten allemaal dat het zen eigen schuld is.

En ik wou graag weten wat voor soort gevangenis het is, want de 1 zegt het is een hele strenge en de andere zegt dat het wel meevalt.
Maar ik kan er niet veel over vinden namelijk.
Ik ga sowieso mee, de 18e om hem er te brengen, maar wou graag voor de tijd wat info er over hebben, maar dat zal wel moeilijk worden.
Maar ja voor degenen die er wat van weten, zou ik graag een pb of reactie krijgen Lachen

En de mensen die de vorige topics bij hebben gehouden weten waar ik het nu over heb Knipoog
En ik ga nu ook niet de nadere 2 topics erbij zetten, want dan beginnen de mensen die het voor het eerste lezen waarschcijnlijk weer op mij te schelden, dus vandaar zet ik ze er niet bij Knipoog.

Naja voor de mensen die het hebben gelezen bedankt!

P.s Oh ja voor de mensen die steeds zeiden dat ik het uit moet maken, erg lief bedoeld maar dat weet ik nu wel hoe jullie erover denken, maar ik ben nog steeds stapelgek met hem Knipoog

Anoniem

Re: Toch maar wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:30

er bestaan geen strenge gevangenissen in nederland..alleen maar hotels...

(maar is vast ook het verkeerde antwoord Lachen )

stitchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:34

Heb geen idee maar volgens mij zijn er inderdaad geen strenge
gevangenissen hier in Nederland.
Misschien ligt het er ook aan waarvoor je de gevangenis in moet.
Voor moord of voor diefstal of dealen.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:43

nou,zeg niet dat de gevangenis net een hotel is!!! Kan wel zo lyken maar geestelyk ga je helemaal naar de klote...

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:46

Tsjah daarom reageer ik ook niet op zulke reacties.
Het zal wel netjes voor elkaar zijn, en hij zal wel veel mogen, maar idd geestelijk gaat hij vast kapot daar, maar dat is juist goed volgens sommigen denk ik dan, maja hoop dat het allemaal goed komt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:49

dus alle mensen in een verzorgings tehuis gaan geestelijk ook naar de klöte?

Die moeten ook op stipte tijden aan activiteiten deelnemen. Anders is het voorbij.
Willen ze niet worden ze er vaak gewoon neer gegezet, want dat is goed voor ze...
Hebben geen kamer voor zichzelf alleen.
Moeten maar wachten tot ze eens verzorgt/gewassen gaan worden wanneer de verpleging eens tijd heeft.

Allen die werden gewoon ziek of oud...deden geen dingen zelf om er te komen

edit: net =niet
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-08-08 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:53

veenhuizen is redelijk streng; veel grote criminelen gaan die kant op
dat hij geestelijk kapot gaat zou ik niet zo bang voor zijn; 9 vd 10 keer gebeurt dat alleen bij hele jonge mensen
al lijkt me een beetje geestelijke schade in zijn geval ook niet verkeerd qua boetedoening
succes

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:55

Naja 23 vind ik ook niet oud, en idd had gehoord van een vriendin dat er gewoon moordenaars zitten Verward
En daar word hij tussen gezet, dus dat vind ik wel erg eng, eerlijk gezegd.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:56

ik ben dus zo'n eerste lezer maar volgens my heb ik weleens wat gelezen van je,het is me even niet bygebleven en weet dus niet wat hy heeft gedaan! 237 dagen is heel erg veel,ikzelf heb er eens 1 avond gezeten en dan nieteens in de gevangenis maar ik was helemaal verrot,kapot,gebroken,in mezelf gekeerd want tja het enige wat je er kan is denken,alleen!! Daar word je hoofd gek van en maakt je kapot...als je er zit denk je toch aan veel dingen waar je niet zomaar met medegevangenen over gaat zitten praten!!! Voor de echt slechte mensen is het goed ,maar die zitten tegenwoordig korter dan mensen die iemand mishandeld hebben etc.......wat dat betreft,verwen m maar flink voordat het zover is!!!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:58

een verzorgingstehuis is toch geen vergelyking?? Daar hebben ze elkaar nog op een normale manier,in een gevangenis vertrouw je toch niemand?

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 11:02

nightlover schreef:
ik ben dus zo'n eerste lezer maar volgens my heb ik weleens wat gelezen van je,het is me even niet bygebleven en weet dus niet wat hy heeft gedaan! 237 dagen is heel erg veel,ikzelf heb er eens 1 avond gezeten en dan nieteens in de gevangenis maar ik was helemaal verrot,kapot,gebroken,in mezelf gekeerd want tja het enige wat je er kan is denken,alleen!! Daar word je hoofd gek van en maakt je kapot...als je er zit denk je toch aan veel dingen waar je niet zomaar met medegevangenen over gaat zitten praten!!! Voor de echt slechte mensen is het goed ,maar die zitten tegenwoordig korter dan mensen die iemand mishandeld hebben etc.......wat dat betreft,verwen m maar flink voordat het zover is!!!

Dank je wel voor bericht!
Richard heeft na het ongeluk ook al 2 nachten en 3 dagen gezeten, hij was toen ook al helemaal op en kapot, was niks van hem over, en toen vond ik het goed want het is zijn schuld geweest, zal het ook blijven, maar ben gewoon bang dat hij helemaal kapot gaat.
Maar 237 dagen is wel erg lang Boos!
Stuur je de link wel ff via pb dan weet je waar het over gaat Lachen

Bedankt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:02

k heb eig geen idee of t streng is, ken iemand die er werkt.. en woon er vlakbij.. Lijkt me wel dat t streng is, maar in nederland is streng weer heeeeel anders dan in andere landen. Dus zal voor zon straf wel meevallen denk ik

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:03

runningkawa schreef:
er bestaan geen strenge gevangenissen in nederland..alleen maar hotels...

(maar is vast ook het verkeerde antwoord Lachen )

Onzin.

sabje1985

nikkiej_86 schreef:
Naja 23 vind ik ook niet oud, en idd had gehoord van een vriendin dat er gewoon moordenaars zitten Verward

Ik kan het mis hebben,maar denk niet dat hij zomaar tussen de moordenaars enzo wordt gezet hoor.De ene gevangenis is veel strenger dan de ander en ze plaatsten vast niet iemand die een ongeluk veroorzaakt heeft tussen moordenaars.Maar kun jij of je vriend geen gesprek hebben met iemand die er alles vanaf weet.Dat je weet waar je aan toe bent??

Anoniem

geen vergelijking?? Klopt, verzorgingstehuis hebben mensen het slechter
Ga jij maar met een roggelende kotsende buurvrouw de rest van je leven slijten op 1 kamer...

Die moeten deelnemen aan activiteiten, ja gevangen ook...alleen die laatste groep had maar braaf moeten zijn.

Wachten tot je gewassen wordt, wat wel eens vergetenw ordt door personeels te kort.
In de gevangenis vergeten ze je niet te luchten...

Recreatie ruimte, sportschool en de hele reutemeteut is er in een gevangenis...zelfs een naaikamertje...geheel onthouding zou gepaster zijn...

En dan nog durven zeggen het is geen hotel?

En tussen moordenaars zitten...ik weet nog hel goed waar het topic over gaat...deze man kan zich gelukkig prijzen dat hij geen moordenaar is...dat had met geluk te maken, niet met zijn daad...

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:04

De gevangenis van Veenhuizen ligt midden in een bos, heel Veenhuizen bestaad ongeveer uit de gevangenis, andere huisjes die er staan zijn van mensen die er werken. Gevangenen worden aan het werk gezet in de omringde bossen.

Verder gaan geloof ik veel grote criminelen heen, dus zal wel strenger zijn dan de meeste gevangenissen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:04

nikkiej_86 schreef:

Waarom vindt je dat eng?
Lijkt me dat ze daar gewoon toezicht op hebben hoor. Dus daar zal ie weinig van merken.
Dat het een strenge gevangenis is lijkt mij alleen maar goed. Anders leren ze het nooit.

Verder heb ik je vorige topic gevolgd en blijf ik bij mijn mening, maar ik wil jou wel veel sterkte toewensen Lachen

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 11:05

runningkawa schreef:
Ga jij maar met een roggelende kotsende buurvrouw de rest van je leven slijten op 1 kamer...

Die moeten deelnemen aan activiteiten, ja gevangen ook...alleen die laatste groep had maar braaf moeten zijn.

Wachten tot je gewassen wordt, wat wel eens vergetenw ordt door personeels te kort.

Recreatie ruimte, sportschool en de hele reutemeteut is er in een gevangenis...zelfs een naaikamertje...geheel onthouding zou gepaster zijn...

En tussen moordenaars zitten...ik weet nog hel goed waar het topic over gaat...deze man kan zich gelukkig prijzen dat hij geen moordenaar is...dat had met geluk te maken, niet met zijn daad...

Idd hij mag zich gelukkig prijzen ja.
Maar dan nog is hij nu GEEN moordenaar.
Dus hoeft hij er ook niet tussen te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:07

nee..doordat de vrouw NET niet dood ging...door een wonder...

Maar zoals cayenne zegt er is gewoon toezicht.

Ook in adere gevangenissen zitten moordenaars.
De gevaarlijke komen niet los bij de andere, die luchten alleen.
De niet gevaarlijke ja daar ben je mee samen, maar nooit alleen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:07

meeste moordenaars krijgen TBS, en das niet in veenhuizen dacht ik

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 11:07

@ sabje 1985: Zo goed ik weet doen ze dat dus wel.
Vriendin van mij zit bij politie, maar die zegt ook dat het wel kan, hangt ervan waar plek is, en aangezien iedereen zowat voor 1 Juli hoger beroep heeft ingetrokken omdat als ze dat niet zouden doen, hun hele straf konden uit zitten, zit het nu wel redelijk vol denk ik.
En dan zien ze elke gevangene gewoon hetzelfde denk ik .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:13

runningkawa schreef:

Euhm prima dat je je mening geeft hoor, maar de TS vroeg of Veenhuizen een strenge gevangenis was, niet hoe de situatie is in verpleeghuizen in vergelijking tot gevangenissen. Hoe erg de situatie in verpleeghuizen ook is, daar gaat dit topic niet over.

Volgensmij hebben bijna alle gevangenissen hetzelfde regime, alleen de extra beveiligde inrichtingen etc daar is het wel strenger. Ik denk dus niet dat Veenhuizen strenger is dan een andere gewone gevangenis.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:14

Mijn vader heeft als bewaarder wel eens in Veenhuizen gewerkt, verschilt niet van de andere gevangenissen. Oftewel eigen kamer, met toilet en wastafel. 3 keer er dag eten, recreatie, luchten en sporten en televisie kijken. Mijn oma wilde liever naar de gevangenis dan naar het verzorgingstehuis, mede doordat ze via mijn vader wist hoe het er in een gevangenis aan toe gaat. Je zit er misschien inderdaad tussen moordenaars en kinderverkrachters, maar bijna een jaar celstraf krijg je in Nederland niet omdat je braaf geweest bent. Overigens de bewaarders zitten er ook tussen en ook die overleven het, hier in Nederland moet je niet aan Prison Break achtige taferelen denken. Hier in Nederland is de benaming hotel nog niet zo verkeerd gekozen.

TS veel sterkte want je zult je vriend zeker missen. Maar maak jezelf niet te druk over de gevangenis op zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:15

Nee het gaat erover of het streng is...en nee het is niet streng...dat bestaat in NL niet...
daarvoor moet je naar het buitenland

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:15

Oke maar dan nog de moordenaars hebben wel hele andere regels dus denk niet dat die mensen zomaar naar buiten kunnen.Dus zou als ik jouw was daar niet zo druk over maken.