Kunnen ze dit maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_love_U

Kunnen ze dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:34

Waar ik werk daar zouden ze 3 weken sluiten (het bedrijf). Dan zou iedereen vrij zijn. Ook de mensen die in die weken geen vakantie gepland hadden. Dus die weken vrij gevraagd hadden.
Dinsdag was alles nog steeds zo dat we allemaal vrij zouden zijn. Nu meld ik mezelf gister ziek. Werd er gezegt als je volgende week nog ziek bent bel dan eventjes. Dus ik zeg : Volgende week zijn ze toch gesloten ?
Waarop gezegt wordt nee dat is veranderd we blijven nu de ochtenden open.
Als ik er dus niet naar gevraagd had had ik dus ook van nix geweten.
Kunnen ze dit nou zomaar maken? Een deel van de mensen is nu al met vakantie en rekent natuurlijk ook op die weken.
Er zouden dan misschien 3 a 5 mensen aanwezig zijn. De rest is iig vrij.

Vind dit eigenlijk niet kunnen. En volgend meer collega's mogen ze dat zomaar niet doen.

Marchador

Re: Kunnen ze dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:44

Poeh ik snap het volgens mij niet helemaal.
Wanneer hadden ze het besloten dan? misschien dat ze de mensen nog op de hoogte moesten brengen hiervan. Toch wel vreemd dat de situatie inene gewijzigd is.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:48

In januari hebben ze besloten die weken dicht te gaan. Eerst waren het er 4 en nu 3. Schijnbaar hebben ze dat woensdag besloten om ineens die weken open te blijven.Dinsdag is er nog helemaal nix over gezegt Scheve mond
Zouden vanaf 4 aug dicht zijn daar.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:51

Hmm wat raar zeg.. vreemde situatie. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.. je zou maar een vakantie gepland hebben in die tijd Wow!

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:55

Jah idd dan zit je helemaal lekker. . Een collega van mij die zei dinsdag met weggaan nog tot over 7 weken en daar hebben ze nix tegen gezegt. Hij had zn vakantie na die sluiting staan (4 weken) En die 3 weken dus er gewoon bij gehad. Bijna iedereen is al met vakantie en die weten er dus ook nix vanaf. Echt een zooitje daar zeg pff.

Ze kunnen zomaar toch niet op je laatste dag werken zeggen je moet die 3 weken gewoon komen Scheve mond

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:59

begrijp ik nu goed dat er mensen zijn die EN de 3 weken sluiting En daarachteraan nog vakantie hebben gepland? Dus zo'n 6 weken niet aanwezig zijn en daar ook nog salaris voor wensen te ontvangen?

Waar werk je, ben aan het sollicteren dus die baan lijkt me wel wat....

ik denk echter dat er een denk fout ergens is ontstaan, vraag dit gewoon even aan je chef want de situatie die je schetst zou echt niet normaal zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:30

amondi schreef:
begrijp ik nu goed dat er mensen zijn die EN de 3 weken sluiting En daarachteraan nog vakantie hebben gepland? Dus zo'n 6 weken niet aanwezig zijn en daar ook nog salaris voor wensen te ontvangen?

Waar werk je, ben aan het sollicteren dus die baan lijkt me wel wat....

Voor je te snelle conclusies trekt: je hebt natuurlijk geen idee of de betreffende persoon door het jaar heen extra uren maakt (bijvoorbeeld een 32-urige aanstelling en 40 uur werken, dus elke week een dag vakantie opbouwen.)
Voor je gaat solliciteren en voor je conclusies trekt dat mensen onverdiend salaris ontvangen zou ik daar eerst naar informeren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:54

Ik vind het niet zo raar hoor. Bedrijven genoeg die een verplichte bedrijfssluiting kennen, maar waarvan bv de administratie wel (gedeeltelijk) open blijft. Heeft de rest van het bedrijf verder niets mee van doen.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:08

Ze moesten voor in januarie hun vakantie datums doorgeven.En daarna is er besloten wanneer ze die weken dicht zouden gaan. Dus dat sommige zoveel weken hadden was al duidelijk bij hun denk ik.

Het lijkt mij niet dat je op de laatste werk dag voor de vakantie door kan geven dat het niet door gaat die sluiting ? Sommige hebben namelijk alleen die 3 weken sluiting als vakantie.
Iedereen kan toch zomaar niet alles omgooien?

Volgens mij de gene met die lange vakantie's komen er vrijwillig. Is ook een deel een soort sociale werkplaats.

Ik ben er pas na januari gekomen en heb dus ook geen vakantie door kunnen geven.Dit zouden dus de enige weken zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:14

Maar eh, is je nu daadwerkelijk gevraagd om wel te komen werken? En wat gebeurt er als je zegt dat dat niet kan omdat je had gerekend op de sluiting en dus al andere plannen hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:17

Volgens mij is er alleen gevraagd om even te bellen als ze nog ziek is, en dat zal wel te maken hebben met bv doorsturen naar de Arbo.

Dat ze (gedeeltelijk) toch open zijn wil nog niet zeggen dat ze je vakantie intrekken...

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:22

Er is gezegt dat ze niet meer sluiten. Want ik vroeg jullie zijn toch volgende week dicht? Toen zei ze nee het is veranderd we blijven open.

Dat ze gedeelte lijk open gaan lijkt me ook sterk. Zijn dan wss met 3 man daar omdat de rest dus wel vakantie heeft.
Als alleen de administratie open zou zijn dan zit er dus maar 1 iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:33

Waarom VRAAG je het ze niet gewoon ipv dat je op internet speculeert? Lijkt me veel makkelijker Knipoog

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:43

Misschien makkelijker om even te vragen ja. Een bedrijf kan het wle maken om open te blijven en zelfs werknemers hun vakantie laten annuleren.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:44

Wat is precies het probleem?

Is het probleem dat het nu mensen vakantiedagen kost terwijl dat niet zo was als het bedrijf helemaal gesloten was? Of moest toch iedereen al vakantie opnemen?

Moeten mensen terug komen van vakantie hiervoor?

Ik snap het probleem niet zo.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:09

Ja dat kunnen ze maken...
Mijn werk gaat ook wel eens op vakantie en als die vakantie dan niet door gaat dan moeten wij ook gewoon aan het werk. Dat is het risico dat je een periode "verplicht" vrij bent...
Als ze dan besluiten dat er toch gewerkt moet worden dan moeten wij ook gewoon weer komen...

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 21:00

Het probleem is dat we vrij zouden zijn en nu ineens op de laatste dag is besloten dat ze niet meer sluiten.
Dus heb ik geen vakantie meer Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:19

Maar hebben ze ook daadwerkelijk gevraagd of jij dan komt werken? Want dat is me uit jouw verhaal nog steeds niet helemaal duidelijk.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 21:23

Ja ze hebben gezegt dat ze niet meer sluiten. Wat betekend dat we dus gewoon moeten komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:27

Ik vind dat twee verschillende dingen. Misschien hebben ze onderling geregeld dat zij wel komen, maar heeft dat geen gevolgen voor jou? Ik zou dit eerst eens even heel duidelijk navragen.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:58

Vind het inderdaad niet echt slim , ze hadden beter het pas kunnen vertellen als ze er zeker over waren want wat je zegt nu zijn er veel al op vakantie die van niks weten, en zowiezo bij zo'n verandering zouden ze zoiets even moeten melden.. Nagelbijten / Gniffelen

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 22:52

Onderling lijkt me niet want dan is er dus nix te doen. De gene die wat kunnen doen daar hebben dus in die weken vakantie geboekt. Verder is er eigenlijk nix te doen. Dat zijn de enige die met de bus mogen rijden om wat te halen of te brengen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:29

'niet sluiten' hoeft niet gelijk te staan aan 'moeten komen werken' Lachen

Ik zou dat als ik jou was gewoon even direct vragen. Of dit betekent dat je dus moet komen werken.

Als er niets te doen is dan is duidelijk dat je gewoon vrij kunt nemen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 06:31

't Lijkt mij zinvol om eerst even na te vragen wat er bedoeld wordt.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 07:55

het is praktisch gezien zo dat je dan het risico niet had moeten lopen en gewoon vrije dagen op had moeten nemen... Heb je ervoor gekozen om dan "lekker geen vrije dagen op te nemen" heb je het risico dat je inderdaad gewoon aan het werk moet als de baas het besluit...
Het beste is nu gewoon even overleggen met je directe leidinggevende en daar mee in overleg beslissen wat nu het beste is en of je nog vrij kan hebben...