Wie-o-wie: deeltijd SPW in Almelo...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mpepers

Wie-o-wie: deeltijd SPW in Almelo...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 18:54

Ik begin, (als mama van drie op mijn dertigste Slim ) komend schooljaar aan de deeltijdopleiding SPW aan de ROC in Almelo.
Ik ben erg benieuwd of er nog meer bokkers zijn die hetzelfde gaan doen!
Kunnen we een beetje kletsen over hoe en wat er allemaal op ons afkomt. En over of je al een stage/leerwerkplek hebt gevonden. Ook zal ik elke dinsdag voortaan met de auto naar almelo rijden vanuit Itterbeck (langeveen) en is er misschien iemand die mee wil rijden ofzo...
Laat maar horen!!

Linde90

Re: Wie-o-wie: deeltijd SPW in Almelo...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:56

Ik begin dit jaar aan m'n 3e jaar spw4, maar geen deeltijdopleiding. Denk dat het ietsje anders als bij mij is, maar als je vragen hebt, hoor ik het wel Knipoog

Oja.. het heet trouwens toch ook geen spw meer tegenwoordig? Volgensmij iets van maatschappelijk medewerker ofzo, tenminstte, bij ons (groenlo).

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:13

Wij hebben ook drie kids!
In september begin ik aan de avond/deeltijd Bol SPW-kinderopvang in Rotterdam.
In 1999/2000 heb ik het eerste jaar al afgerond, helaas moet ik nu wel weer opnieuw beginnen, maar misschien wat vrijstellingen voor bepaalde punten.
1 avond in de week naar school en 16 uur stage per week (8 uur stage per week was het minimum maar hier in de regio (zuid hollandse eilanden) nemen ze je niet aan voor die paar uurtjes)
Omdat ik dus het dubbele aan stage doe, ben ik wel al eind 2009 klaar met de stage.

@ Linde90: als ik richting gehandicaptenzorg zou gaan werd het idd maatschappelijk werk (zoiets), maar kinderopvang "oude" opleiding is nog SPW. Er komt ook een nieuwe variant per september en dat is dan Pedagogisch werker en duurt 4 jaar ipv 3 jaar.

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:04

Bij mij is het zo dat met de oude spw4 opleiding je 'alle' kanten op kunt gaan, spw3 is meer richting kinderen e.d. (vind ik niks Bloos Dus ben blij dat ik voor 4 gekozen heb) Wel moet je in het derde leerjaar voor activiteitenbegeleiding of woonbegeleiding kiezen.