Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Shadow0 schreef:Hoe je het kunt veranderen: indirect als je je pagina verandert op de manier waarop je het normaal doet, ik weet niet precies hoe?
Shadow0 schreef:Hoe bedoel je 'bron veranderen van buitenaf'?

Shadow0 schreef:En wie zijn de 'velen' voor wie het abracadabra is?
Chiqa schreef:presies zoals ik het zeg dat een buitenstaander geen details kan veranderen
Want als je kijkt naar Bokt - dan kan in principe iedereen die iets kan plaatsen ook iets aan 'de bron' veranderen. Want als jij een reactie toevoegt aan een pagina dan verandert dus ook de bron van die pagina. Citaat:ook presies zoals ik het zeg...denk dat de meesten odner ons die HTML en PC taal niet veel zegt.
En voor de rest - ik weet zeker dat het veel mensen niets zegt, maar die hoeft het ook niets te zeggen. Als je gewoon een pagina wilt bekijken en verder niet heb je er niets mee te maken. Maar jouw vraag, die me nog steeds niet helemaal duidelijk is geloof ik, gaat veel meer in op die technische details. Je kunt een vraag over html niet beantwoorden zonder iets over html te zeggen
Shadow0 schreef:Maar dat is niet zo 'precies'Want als je kijkt naar Bokt - dan kan in principe iedereen die iets kan plaatsen ook iets aan 'de bron' veranderen. Want als jij een reactie toevoegt aan een pagina dan verandert dus ook de bron van die pagina.
Verder kan elke gebruiker een aantal instellingen kiezen (bijvoorbeeld sorteerweergave, wel of niet tonen van onderschriften, eventueel het kleurenschema) die ook veranderen wat jij uiteindelijk als de bron te zien krijgt.
Maar is dat wat je bedoelt, of niet?
)?
De webmaster krijgt een wachtwoord + gebruikersnaam van zijn domein tijdens de registratie en kan zo zijn bestanden aanpassen via FTP of via de website zelf. Evantia schreef:Maar Shadow0, dat gaat toch allemaal via de database (of probeer je het simpeler uit te leggen)?
Chiqa schreef:Ik zie het voor het eerst, als je op beeld klikt daarna
op Bron in je menubalk boven de site zie je een tekst bestand staan
met allemaal HTML codes en informatie die zich opend in een kladblok bestand.
Als je die stappen volgt kom je vanzelf in een
Shadow0 schreef:En voor de rest - ik weet zeker dat het veel mensen niets zegt,

Shadow0 schreef:Want als je kijkt naar Bokt - dan kan in principe iedereen die iets kan plaatsen ook iets aan 'de bron' veranderen.
Shadow0 schreef:Dat gaat inderdaad via de database.
(Via een FTP oid) Chiqa schreef:Je kan het dus niet bewerken, was ook meer mn vraag hoe ik het als eigenaar van een site zou kunnen bewerken.(Via een FTP oid)
Shadow0 schreef:Databases raken vrij snel in de war en zijn erg gevoelig voor fouten. Met de hand wijzigingen aanbrengen kan dan ook erg snel leiden tot een onbruikbare database of hele wonderlijke effecten.
Chiqa schreef:Ja ik heb wel enige kennis met PHP en HTML...MYSQL..
Vind het ook verschrikkelijk interessant, stuitte nu alleen
op deze bron, en vroeg me af wat het inhield, dat is me nu duidelijk.
Shadow0 schreef:Eh, je hebt kennis van html, php en mysql maar nog nooit de broncode van een html-pagina bekeken?

Evantia schreef:Elke mens met kennis van HTML en zéker van PHP en MySQL zou moeten weten dat een broncode niet aan te passen valt (like duh!).
Zal mezelf nog even herhalen....Chiqa schreef:Je kan geen bron veranderen van buitenaf, en dat is maar goed ook mss wel vanuit je FTP server of direct op de database?
Chiqa schreef:Als je die stappen volgt kom je vanzelf in een
bron van een website, en lijkt me logisch dat je die niet kan bewerken als buitenstaander dus niet eigenaar van een site
Chiqa schreef:Nou jij kan me iig het antwoord niet op mn vraag geven wáár ik dit in de database kan
aanpassen en met welke scripts (En dat was volgens mij ook gewoon mn vraag)
NIets meer en niets minder.Evantia schreef:Elke mens met kennis van HTML en zéker van PHP en MySQL zou moeten weten dat een broncode niet aan te passen valt (like duh!).
Chiqa schreef:Ja ik heb wel enige kennis met PHP en HTML...MYSQL..
hier kan ik iets mee