Nu dit weer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Nu dit weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 14:15

Het gaat al een hele poos niet goed met mij, depressief, heb net te horen gekregen dat ik een angststoornis heb en waarschijnlijk ook iets van ADHD (vorm daarvan). Ben net met therapie begonnen, is ook niet erg makkelijk. Begin april kreeg ik te horen dat iemand een mede eigenaar zocht voor een paard (mijn ex paard dus) als ik een deel mee zou betalen. Dit was sinds half april. Krijg ik vandaag ineens een smsje dat ik hem niet meer mag verzorgen! Gewoon, via sms, zonder enige reden. Nou voel ik me dus enorm gebruikt, ze heeft het alleen voor het geld gedaan, nu hoeft het dus niet meer! M'n paardje was iets waar ik naar uitkeek, waar ik graag naar toe ging. Had eindelijk wat leuks voor mezelf met al die ellende. Maar nu, nu heb ik niets meer... Waarom wordt ik alwéér gebruikt? Nog wel van iemand waarvan ik het niet verwacht had! Gewoon zomaar ineens...

Borg

Re: Nu dit weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:22

Je mag op zijn minst uitleg verwachten over haar beslissing. Hebben jullie niets op papier staan?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 14:38

Via email staat er wel wat ja...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:40

Je hebt iig recht om te weten waarom niet.
Ze kan het niet zomaar meer verbieden, je betaalde er ook voor!
Als je medeeigenaar bent hoort ze je uit te kopen (als je dat ook wilt) als ze niet meer wilt dat je bij het paard komt.
Zou mocht je nog eens een medeeigenaar hebben, alles op papier zetten om dit te voorkomen.
Sterkte!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 14:45

Ik vraag me af of ik het geld terug ga krijgen... Ze heeft me gevraagd om mede eigenaar te zijn, maar het blijft haar paard. Maar ik heb wel meebetaald aan de onkosten. Het is een jaarling, dus van rijden geen sprake dus ook niet echt dat ik betaald heb om gebuik te maken van het paard... Ik trek toch aan het kortste eind...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:52

wat voor afspraken hadden jullie erover als het mis zou gaan?
Wat zou jij krijgen in ruil voor de deel onkosten dat jij betaalde?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 15:02

Niets... Daarover staat ook helemaal niets... M'n geld zie ik niet meer terug.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:10

nee, dat denk ik ook niet.
Mocht je het een keer gaan doen, laat veel dingen op papier zetten. Vind het niet netjes dat ze geen reden opgeeft. Daar mag je imo naar vragen.
Zegt denk ik meer over haar, dan over jou maar het is l*llig, vooral hoe je je nu voelt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:32

Nouja, al met al heel gedoe geweest... Ik ben bij haar langs geweest. Het komt er op neer dat er veel geroddeld is daar op stal en dus anderen wel gelooft en mij niet. Ik zou gezegd hebben dat het mijn paard is en dat vind haar man niet goed want het is haar paard en zij moet voor de kosten opdraaien en ik niet. JAJA! Nou ze stikt er maar in, m'n leven is toch al een puinhoop kan dit er ook wel bij.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:37

Dus manlief bepaalt het allemaal wel, juist wat een ... mens is het. Doe rustig aan en denk even aan jezelf.
En mocht je nog een keer een paard gaan delen, laat alles op papier zetten.
Sterkte!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:29

Fjordjes, dat is een wel heel fatalistische gedachte. Natuurlijk is de situatie poedersuiker, maar daar kun je 2 dingen mee:
1 je gooit de handdoek in de ring want het heeft toch allemaal geen zin, zoals je nu aangeeft
2 je rukt jezelf uit die slachtofferrol en probeert een oplossing te vinden zodat je toch het paard waar je gek van bent kunt blijven verzorgen. Schrijf bijvoorbeeld een nette brief waarin je vertelt hoeveel dit paard voor je betekent en waarin je de roddels tegen kunt spreken. Zet alles rustig op papier, misschien moet je wel tig keer overnieuw beginnen, geeft niet. Doe het eventueel samen met iemand die je vertrouwt zodat je alles zo goed mogelijk verwoordt. Reageren ze dan nog niet positief, dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan en blijf je niet met een gevoel van 'had ik maar' zitten.
Trouwens, mijn bijrijdster zal ook wel eens zeggen "even MIJN paard losgooien" , want het voelt toch ook een beetje als haar paard als ze er mee bezig is? Zou ik persoonlijk geen aanstoot aan nemen hoor Bloos

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:11

ik denk dat het per persoon verschillend is of het ons paard is of mijn paard.
Als ik een paard zou hebben zou ik waarschijnlijk geen bijrijdster hebben omdat ik juist elke dag tijd heb en bezig wil zijn, zou het dan ook niet leuk vinden als iemand die een keer helpt zegt even mijn paard verzorgen.
Anders zou het zijn als ik een bijrijdster of gedeeltelijke zorg hebt met iemand, dan is het imo ons paard.
Hangt toch echt af van de persoon met wie je het doet.
Brief schrijven klinkt erg goed. Raadzaam om te doen, en geen verwijten maken, gewoon uitleggen hoeveel het paard voor je betekent en waarom je mijn paard zei enz.
Succes!
Trouwens ik snap het wel als je de handdoek in de ring gooit, het kan teveel worden. Maar wil je het paard kwijt of niet?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:38

Borg schreef:
Fjordjes, dat is een wel heel fatalistische gedachte. Natuurlijk is de situatie poedersuiker, maar daar kun je 2 dingen mee:
1 je gooit de handdoek in de ring want het heeft toch allemaal geen zin, zoals je nu aangeeft
2 je rukt jezelf uit die slachtofferrol en probeert een oplossing te vinden zodat je toch het paard waar je gek van bent kunt blijven verzorgen. Schrijf bijvoorbeeld een nette brief waarin je vertelt hoeveel dit paard voor je betekent en waarin je de roddels tegen kunt spreken. Zet alles rustig op papier, misschien moet je wel tig keer overnieuw beginnen, geeft niet. Doe het eventueel samen met iemand die je vertrouwt zodat je alles zo goed mogelijk verwoordt. Reageren ze dan nog niet positief, dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan en blijf je niet met een gevoel van 'had ik maar' zitten.
Trouwens, mijn bijrijdster zal ook wel eens zeggen "even MIJN paard losgooien" , want het voelt toch ook een beetje als haar paard als ze er mee bezig is? Zou ik persoonlijk geen aanstoot aan nemen hoor Bloos

Het heeft toch ook geen zin als ik gisteravond langs ben geweest om verhaal te halen? Ze gelooft haar dochter van 8 wel dat ik iets gezegd heb maar aan mij vraagt ze niets. Tuurlijk is het lülkoek wat ze zegt over haar man en mijn paard, maar ik kan het niet veranderen! Ik kan niets meer doen... Er is géén oplossing want ze moet schijnbaar naar haar man luisteren, ik mag niets meer doen met dat beest. Dat dat een fatalistische gedachte is kan wel zijn maar je weet toch niet wat er aan de hand is? Ze weet zelf wel een beetje wat er aan de hand is en dat dus dat paard wel iets betekent voor me. Maar schijnbaar doet dat d'r niets want ik mag hem toch niet meer verzorgen.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:51

Vanuit je depressiviteit begrijp ik je reactie. Wanneer je aangeeft misschien ook een vorm van ADHD te hebben, dan vraag ik me af of dit samen garant staat voor een goed gesprek? Daar ben ik idd niet bij geweest. Lukt het je om in zo'n situatie toch op een nette manier je gevoelens en je mening te verwoorden? Daarom adviseer ik je er toch nog een brief aan te wagen. Doe dat samen met iemand die je goed kent en vertrouwt. Liefst iemand die de andere mensen ook kent. Misschien heb jij ook wel dingen gezegd die hen gekwetst hebben en lijkt dit ze een eenvoudige manier om van je af te komen.

En al krijg je er je verzorgpaard niet mee terug, je hebt er recht op om je verhaal te doen en ze duidelijk te maken dat het geroddel niet waar is.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:30

Jeetje wat onwijs flauw zeg ook dat ze die anderen gelooft en jou niet Nagelbijten / Gniffelen.

En ben inderdaad met Borg eens , je hebt het recht je verhaal te doen!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:20

Gaat het om die pony in je profiel?
(Waarbij staat; sinds ..... heb ik een eigen paardje)? Dat is iets wat me daarbij wel opviel. Ik ga er verder niet over oordelen (maar wta ik me afvraag is, kan dat er misschien mee te mekaen hebben?), de situatie die je nu hebt is ontzettend rottig Ach gut Jammer dat jouw verhaal niet gelooft wordt.

Sterkte!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:24

Marchador schreef:
(Waarbij staat; sinds ..... heb ik een eigen paardje)? Dat is iets wat me daarbij wel opviel. Ik ga er verder niet over oordelen (maar wta ik me afvraag is, kan dat er misschien mee te mekaen hebben?), de situatie die je nu hebt is ontzettend rottig Ach gut Jammer dat jouw verhaal niet gelooft wordt.

Sterkte!

Mhh ja , dat zie ik nu ook!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:37

Heb jij meebetaald aan de aanschaf en deel je mee in de stallings- en onderhoudskosten?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 16:55

Marchador schreef:

Sterkte!

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ze zit niet op bokt ofzo.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:07

fjordjes schreef:
Marchador schreef:

Sterkte!

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ze zit niet op bokt ofzo.

Ja maar misschien meiden van Stal wel en die hebben het dus misschien doorgepraat en daardoor is dit misschien ontstaan? Lachen