Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

skara schreef:Daar heb ik echt nog nooit van gehoord dat je na je 18de moet kiezen. Als je die dubbele nationaliteit van geboorte hebt blijf je die normaal ook behouden. Verlies van nationaliteit gebeurt meestal door adoptie door ouders met een andere nationaliteit, verkrijging van een andere nationaliteit, langdurig verblijf in een ander land, fraude bij de verkrijging van je nationaliteit,...
Maar verlies van de dubbele nationaliteit door stilzitten op je 18de heb ik echt nog niet van gehoord.
Mientjeuh schreef:Ik kan ook gewoon daar gaan wonen, want ik ben Amerikaanse.
Mientjeuh schreef:oordelen: als ik besluit in Amerika te studeren, ben ik out-of-state-student, wat financiëel dan beter is dan zowel buitelands als in-state-student.

MoniqueT schreef:Mientjeuh schreef:Ik kan ook gewoon daar gaan wonen, want ik ben Amerikaanse.
Daar zullen veel mensen jaloers op zijn!
Biepje schreef:Op zich staat er in mijn cursus personenrecht dat de dubbele nationaliteit geen enkel probleem is en dat je absoluut niet hoeft te kiezen. Vroeger was die dubbele nationaliteit inderdaad niet mogelijk, maar dat is onlangs veranderd.