Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Caira schreef:Een heel mooi spreekwoord:
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Oftewel: mensen zijn het bangst voor de angst zelf. Door ieder moment stil te staan bij wat er KAN gebeuren ontneem je jezelf veel levensvreugde
renee16 schreef:Het klinkt zo inderdaad wat overdreven….
Het is niet dat ik hier constant mee bezig ben, ik lees net een stukje uit de krant en het beangstigd me gewoon. Zeker omdat je het zo vaak hoort.
Snacht’s na het stappen neem ik wel voort minder risico’s door niet alleen naar huis te fietsen etc. Ik vroeg me gewoon af of meer mensen zijn die hier bij stil staan en misschien wat meer de veilige weg kiezen (bv. Snacht’s niet alleen te fietsen)
Paula: Ik woon in de stad...
Marijke schreef:Men lijdt het meest van het vrezen wat men vreest....
Ik snap het wel maar daar moet je niet altijd bij stilstaan. Goed dat je bepaalde dingen doet voor je eigen veiligheid (niet alleen naar huis fietsen na stappen, etc.).
Maar... en ja helaas spreek uit ervaring als het noodlot voorzien is om op je pad te komen, komt het toch wel. Het is erger als je daar dan vooraf al angst en spanning voor gehad hebt, alsof je erop zit te wachten.
Een heleboel dingen kun je niet voorkomen, noodlot is noodlot, maar gezond en bewust leven en bewuste keuzes maken is al een groot goed.
Herinner het verleden, denk aan je toekomst maar LEEF vandaag! Je moet er niet van uitgaan dat elke dag je laatste is, daarom moet je dat juist loslaten en genieten van het moment. Als alles goed is, is het goed je bent nu gezond en gelukkig en de mensen om je heen ook. Dat is belangrijk en dat is NU wat komt of moet komen, komt toch wel of je er nu op gaat zitten wachten of niet.
Kom op, zorgenknop om het is zomer, eindelijk mooi weer! Tijd om iets leuks te gaan doen i.p.v. achter de PC te gaan zitten doemdenken.
Gr. Marijke
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Oftewel: mensen zijn het bangst voor de angst zelf. Door ieder moment stil te staan bij wat er KAN gebeuren ontneem je jezelf veel levensvreugde
Klinkt iets doms, maar helpt inorm. Ik ben doodsbang om alleen in de stad rond te lopen, zéker in de avond. En heb al veel situatie's tegengekomen dat er een auto terugkomt etc. Doen alsof dat je aan het bellen bent en veel minder kans dat iemand je meeneemt.
Kleine tip. 

).