Ik ben bang !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Ik ben bang !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 09:33

Hoe vaak je nu hoort, verkrachting, ontvoering ziekte enz.

Ik ben gewoon echt bang, hoelang gaat het duren voor ze mij, mijn beste vriendin, mijn zus een bekende van me pakken?
Zoveel verkrachtingen en zo dicht in de buurt. Je leven is van het ene op het andere moment verwoest wanneer zoiets je overkomt. Zou je nog ooit alleen door het donker weg durven ?

Hoe komt iemand erbij om iemand zo veel pijn te doen (lichamelijk & vooral geestelijk)

Ik fietste eerst na het stappen best vaak alleen naar huis, ik woon nog geen 10 minuten van de stad. Maar ik durf het gewoonweg niet meer. Dan maar met de auto en zelfs dan wil ik dat er iemand mee naar de auto lopen.
Dat is toch niet meer normaal dat je je zo onveilig voelt?

En dan hoor ik mijn omgeving ook zo vaak, kanker hier, tumor daar… Overleden op leeftijden onder de 25 !

Ik word gewoon zo bang van al die dingen die ik hoor….
Ben ik hier alleen in? Of zijn er meer mensen die zich niet meer veilig voelen?

Muffin_

Re: Ik ben bang !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:36

als je er stil bij staat, zijn dat inderdaad enge gedachten. Stel dat jezelf of je familie/vrienden zoiets overkomt! Maar ik probeer er niet al te vaak aan te denken en als je bang bent om alleen s avonds en s nachts over straat te gaan (hoe dan ook) is het inderdaad wel geruststellend als je iemand bij je hebt!
Persoonlijk voel ik me (bijna altijd) wel veilig

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:38

Ik ken het gevoel wel hoor, je bent zeker niet de enigste. Maar je moet zoiets niet je leven laten overnemen, dat heeft niet veel zin.
Je moet zo denken: hoeveel tijd heb je nou al besteed aan piekeren? (ik doe dat zelf ook, maar wel grappig als je dan eens terug denkt) En hoe weinig is er nu uiteindelijk gebeurt?

Verder, de kans dat je in het verkeer een ongeluk begaat is waarschijnlijk groter dan dat je verkracht of iets dergelijks wordt Lachen

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:40

ik denk dat je bij dit soort dingen niet teveel stil moet staan, je maakt jezelf alleen maar banger.
Door alle berichten in het nieuws en in je omgeving lijkt het alsof iedereen zoiets mee maakt of nog mee gaat maken, maar je vergeet dat er ook genoeg mensen zijn die oud worden zonder ziekte of traumatische gebeurtenissen.

Maar als je inderdaad bang ben zorg dan dat er iemand met je mee loopt...

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:43

Men lijdt het meest van het vrezen wat men vreest....

Ik snap het wel maar daar moet je niet altijd bij stilstaan. Goed dat je bepaalde dingen doet voor je eigen veiligheid (niet alleen naar huis fietsen na stappen, etc.).

Maar... en ja helaas spreek uit ervaring als het noodlot voorzien is om op je pad te komen, komt het toch wel. Het is erger als je daar dan vooraf al angst en spanning voor gehad hebt, alsof je erop zit te wachten.

Een heleboel dingen kun je niet voorkomen, noodlot is noodlot, maar gezond en bewust leven en bewuste keuzes maken is al een groot goed.

Herinner het verleden, denk aan je toekomst maar LEEF vandaag! Je moet er niet van uitgaan dat elke dag je laatste is, daarom moet je dat juist loslaten en genieten van het moment. Als alles goed is, is het goed je bent nu gezond en gelukkig en de mensen om je heen ook. Dat is belangrijk en dat is NU wat komt of moet komen, komt toch wel of je er nu op gaat zitten wachten of niet.

Kom op, zorgenknop om het is zomer, eindelijk mooi weer! Tijd om iets leuks te gaan doen i.p.v. achter de PC te gaan zitten doemdenken.

Gr. Marijke

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:47

ik ben het helemaall met je eens marijke....
ik spreek helaas ook uit ervaring maar ik ben blij dat er nog zo iemand is die dit soort dingen redelijk nuchter kan bekijken

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:47

Goed, er lopen veel idioten rond maar het gaat niet altijd mis.
Ik ben zelf van de fiets af getrokken en heb mijn belager bijna het ziekenhuis in geslagen. De meneer in kwestie had botbreuken en kneuzingen. Dit is inmiddels al 16 jaar geleden en ik ben daarna om gecontroleerd te kunnen meppen op een vechtsport gegaan.
Voor mij persoonlijk was dit geen traumatische ervaring. Ja, ik ben me wezenloos geschrokken maar ik weet nu hoe ik reageer in dit soort gevallen.
Het schijnt dat je drie types reacties hebt bij mensen. Je hebt de vluchters, je hebt mensen die verstijven en je hebt de vechters (hier ben ik er dus kennelijk 1 van).
Je zou om je misschien wat griezels betreft veiliger kunnen voelen door een cursus zelfverdediging te volgen of op een vechtsport te gaan. Het is bijzonder goed voor je zelfvertrouwen en dikke pret tijdens de trainingen.
Verder gewoon niet te veel stilstaan bij alles wat er KAN gebeuren en proberen te genieten van het leven. Het KAN zijn dat je leven niet zo lang is en dan heb je van de korte tijd ook niet kunnen genieten.
Dus haal uit elke dag wat er in zit, geniet van de schoonheid van bijvoorbeeld een net nat geregend bos, spelende puppy's of je soezende paard.
Count your blessings and enjoy live!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:48

Een heel mooi spreekwoord:

Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Oftewel: mensen zijn het bangst voor de angst zelf. Door ieder moment stil te staan bij wat er KAN gebeuren ontneem je jezelf veel levensvreugde

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:51

Mooi gezegd Caira...Als ik teveel over dit soort dingen na ga denken dan wordt ik ook bang.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:55

Je hoort het tegenwoordig wel vaak inderdaad.
Maar je kunt het ook overdrijven vind ik persoonlijk.
Als je er niet continu bij stil staat en niet alles door andere laat doen (bijv. mee laten lopen naar je auto, omdat jij jezelf allerlei spookverhalen in je hoofd haalt) zal de angst veel minder zijn.
Probeer er niet teveel mee bezig te zijn, voordat het een obsessie wordt.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:00

Caira schreef:

Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Oftewel: mensen zijn het bangst voor de angst zelf. Door ieder moment stil te staan bij wat er KAN gebeuren ontneem je jezelf veel levensvreugde

Precies. Ik heb geen zin om mijn leven aan te passen aan een stel gekken dat op de wereld rondloopt.
Er kan altijd iets gebeuren, ook op klaar lichte dag. Ik fiets dus gewoon op m'n uppie op afgelegen weggetjes naar huis. Heb er weinig problemen mee, vind de stad ook gevaarlijker.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 10:02

Het klinkt zo inderdaad wat overdreven….
Het is niet dat ik hier constant mee bezig ben, ik lees net een stukje uit de krant en het beangstigd me gewoon. Zeker omdat je het zo vaak hoort.

Snacht’s na het stappen neem ik wel voort minder risico’s door niet alleen naar huis te fietsen etc. Ik vroeg me gewoon af of meer mensen zijn die hier bij stil staan en misschien wat meer de veilige weg kiezen (bv. Snacht’s niet alleen te fietsen)

Paula: Ik woon in de stad...

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:06

renee16 schreef:
Het klinkt zo inderdaad wat overdreven….
Het is niet dat ik hier constant mee bezig ben, ik lees net een stukje uit de krant en het beangstigd me gewoon. Zeker omdat je het zo vaak hoort.

Snacht’s na het stappen neem ik wel voort minder risico’s door niet alleen naar huis te fietsen etc. Ik vroeg me gewoon af of meer mensen zijn die hier bij stil staan en misschien wat meer de veilige weg kiezen (bv. Snacht’s niet alleen te fietsen)

Paula: Ik woon in de stad...

ik woon ook in eindhoven en er schijnen een aantal mafkezen rond te lopen bij ons vlak bij zijn er 5 of 6 vrouwen verkracht door de zelfde persoon 2 overdags en de rest s avonds en dat nog langs een soort van snelweg.
en vlak bij het centrum van eindhoven is er ook iemand aktief.
en loopt een kinderlokker rond bij ons in de buurt.

zo gaat het maar verder de wereld wordt steeds erger en maffer

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:10

Nou het is goed dat je niet alleen naar huis fietst, je moet inderdaad niet je hele leven laten beheersen door een paar 'gekken' maar het is zeker niet slecht om er even bij stil te staan.

Niet om je nog banger te maken maar er bestaan nou eenmaal van die enge types en daar kun je zeker snachts wel rekening mee houden. Vermijd stille steegjes of straatjes en doe verder gewoon zoals je altijd doet...

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:14

en altijd zorgen dat je niet alleen s;nachts s; avond in het donker bent

ik heb altijd of me hond of een vriendin bij me

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:42

Marijke schreef:
Men lijdt het meest van het vrezen wat men vreest....

Ik snap het wel maar daar moet je niet altijd bij stilstaan. Goed dat je bepaalde dingen doet voor je eigen veiligheid (niet alleen naar huis fietsen na stappen, etc.).

Maar... en ja helaas spreek uit ervaring als het noodlot voorzien is om op je pad te komen, komt het toch wel. Het is erger als je daar dan vooraf al angst en spanning voor gehad hebt, alsof je erop zit te wachten.

Een heleboel dingen kun je niet voorkomen, noodlot is noodlot, maar gezond en bewust leven en bewuste keuzes maken is al een groot goed.

Herinner het verleden, denk aan je toekomst maar LEEF vandaag! Je moet er niet van uitgaan dat elke dag je laatste is, daarom moet je dat juist loslaten en genieten van het moment. Als alles goed is, is het goed je bent nu gezond en gelukkig en de mensen om je heen ook. Dat is belangrijk en dat is NU wat komt of moet komen, komt toch wel of je er nu op gaat zitten wachten of niet.

Kom op, zorgenknop om het is zomer, eindelijk mooi weer! Tijd om iets leuks te gaan doen i.p.v. achter de PC te gaan zitten doemdenken.

Gr. Marijke

Mooi verwoordt dit!
Heb hier niks meer aan toe te voegen!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:46

Caira schreef:

Juist! Als je gaat doemdenken wordt zelfs achter de computer zitten gevaarlijk. Het mooie van het leven is dat je niet weet wat je te wachten staat; soms kunnen dingen zo positief en mooi uitpakken!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:48

Caira schreef:

Inderdaad, en ik snap dat je bang bent maar als je overal stil bij gaat staan wat je kan gebeuren dan durf je je niet eens meer te bewegen, je kan ook van de trap af vallen en iets ernstigs hebben straks durf je niet meer trap te lopen, ik snap heeel goed dat je bang bent ik vind het ook vreselijk als ik s'avonds zou moeten fietsen alleen (helemaal onder bruggentjes) maar als je jezelf zo bang maakt sluit jejezelf straks op en dat moet niet gebeuren toch?! Ach gut

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:51

Als je alleen loopt, altijd doen alsof je aan het bellen bent. Ja Klinkt iets doms, maar helpt inorm. Ik ben doodsbang om alleen in de stad rond te lopen, zéker in de avond. En heb al veel situatie's tegengekomen dat er een auto terugkomt etc. Doen alsof dat je aan het bellen bent en veel minder kans dat iemand je meeneemt. Lachen Kleine tip.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:00

Door bang te zijn voorkom je niks, helemaal niks. Angst wijst je erop dat je op moet letten en voorbereidingen moet treffen, maar zodra je oplet en die voorbereidingen getroffen hebt moet het ook gedaan zijn met die angst. Je hebt geen leven als je altijd maar bang bent. Ik moet nu meteen aan mijn moeder denken: zij is zóóó bang als ze in het vliegtuig gaat, dan zit ze te hyperventileren, te huilen, te trillen etc. wanneer hij gaat landen. Ik zit daar dan met mn droge kop te vertellen dat zij met haar gehuil en getril het vliegtuig niet beter laat vliegen.. Als hij neerstort stort hij toch wel neer.. Dan kan je bang zijn wat je wil, kan je janken wat je wil maar het helpt niet. Vervolgens wordt ze dan pissig, maar goed, dat terzijde. Wat ik nou precies duidelijk wil maken: angst is vrijwel nergens goed voor, behalve dus voor je alertheid, verder is het alleen maar belemmerend voor je leven want als je bang bent dat je verkracht wordt dan kan je inderdaad niet meer normaal over straat zoals jij al aangaf. En als je echt heel bang bent dat iemand je wat doet dan zou ik een mes mee op zak nemen (ja serieus), liever hij dood dan jij.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:05

Zoals ik net al aangaf, klinkt het hier erger als dat ik werkelijk bedoel (misschien verkeerde woroden gebruikt).
Het is niet dat ik constant met angst bezig ben. Ik fiets alleen snachts niet meer alleen naar huis (tenzij het echt niet anders kan een keer).
Dus niet zo bang dat ik alleen maar achter mijn computer zit te doemdenken, zit overigens op mijn werk dus kan niet echt weg Knipoog

Ik word me er alleen bewust van wat er hier ook in de dichte omgeving allemaal gebeurt, en die gedachte maakt me dus inderdaad bang.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:47

Ik hoop voor je dat dit enkel een fase is Lachen

Ik heb ook een 'angst-fase' gehad, met name voor ziektes. (door omstandigheden, veel gevallen met kanker, moeder verloren, etc etc) Je gaat dan nadenken en stilstaan over die dingen en dat maakt je je nou niet beter voelen.. Is er iets heel recent gebeurd dicht bij je waardoor deze angst ineens kwam? Want 'time kills the pain'.. Over tijd wordt het wel weer minder en ga je het wat meer accepteren. Het blijft nou eenmaal een feit dat er gekken in de wereld rondlopen, dat je vroeg kunt sterven aan een ziekte of mensen om je heen kwijtraakt..
Ik ben er ook achter gekomen dat ik hier weinig aan kan veranderen en heb het geaccepteerd en moet genieten van de tijden die er wel zijn, en de nare dingen die ons misschien te wachten staan.. te vergeten.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:09

Het klinkt als een cliche, maar probeer het van je af te zetten.
Overal schuilen gevaren, soms is het goed dat je je ervan bewust bent dat niet alles vanzelfsprekend (geluk, gezondheid) is of dat je gewoon wat extra moet opletten.
' Life is life, nothing you can do about it, just live with it and keep on going!' . Wat gebeuren moet, gebeurt.

Nadat mijn vader overleden was aan kanker, dacht ik ook bij ieder knobbeltje dat ik kanker had, maar dat is gelukkig niet zo. Nu (15 jaar later) merk ik dat ik te laks word en pas na een jaar met een onrustige moedervlek naar de huidarts ga (vond ie niet goed Knipoog ).
Ik heb een tijdje in Amsterdam gestudeerd, moest dan na 9 uur nog met de metro naar het station (in het donker), daar moet een mens niet te veel over nadenken, ging altijd goed! Terwijl ik in Groningen na het donker niet meer alleen naar buiten ging, zekerheid voor alles.

Maar beste TS, geniet van het leven, je leeft maar een keer. Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan spijt hebben omdat je bepaalde dingen niet hebt gedaan. Het leven is zo mooi, take it!! Ach gut