Wat deden jullie vroeger met eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_

Wat deden jullie vroeger met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 20:47

Na een topic over een kleuter dat niet wilde eten, moest ik terug denken aan hoe ik was...

Wat ik allemaal heb gedaan om niet te hoeven eten...

* Alles in je wangen stoppen
* Vragen of je naar de wc mag --> Uittuffen
* We hadden ook een hond
* prullebak gooien als ouders niet keken

Maar het allerergste wat ik gedaan is dat ik spruiten moest eten. Mijn vader was vergeten dat ik dit dus echt niet luste!
Mijn moeder had het nog gezegd, maarja....
Dus ik moest het maar opeten met heel veel saus.
Ik 1 hap genomen en vond het vreselijk... Uiteindelijk moest mijn zus op mij letten want mijn ouders moesten echt naar de winkel.
Mijn zus lette niet echt op (en ik moest het eten op hebben toen ze terug kwamen)
Toen iedereen weg was heb ik een boterhamzakje gepakt en daar de spruiten incl. mayonaise ingegooit. toen naar buiten gegaan en een schepje gepakt en achter de tuin (waar een speeltuin zit) in de bosjes een gat gegraven en het erin gegooit
Als ik terug denk.... Was ik echt erg!!

Vraag me af of het er nog ligt, plastic vergaat toch niet zo snel? Tong uitsteken

Gelukkig is het nu heeeel wat beter en eet ik zowat alles.
Nou ben ik erg benieuwd naar andere verhalen!

kally

Re: Wat deden jullie vroeger met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:49

Ben altijd gek geweest op de warme hap, dus zat altijd snel aan tafel, Jammie..........

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:53

Niks, ik vond eigenlijk alles wel lekker. Een paar dingen niet, maar dan maakte m'n moeder gewoon iets anders, ik lustte maar weinig dingen niet dus dat was ook geen probleem.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:55

Ik ben heel strict opgevoed, qua eten. Je eet alles wat de pot schaft, anders geen toetje! Als je het niet lekker vindt, eet je er maar wat minder van, maar je eet het wel!
Gelukkig vond ik alleen witlof vies, maar dat at ik ook wel op.
Ben heel braaf met eten Haha!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 20:56

Ik moest het ook hoor. Maar met een zus die dat ook nog wel eens deed leerde ik wel dingen. Maar mijn ouders hadden het wel best sne ldoor hoor. Al snel werd het aan tafel tot je je eten op hebt.
Nu is het ook gelukkig helemaal over Tong uitsteken !

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:04

vroeger kreeg ik van myn ma altyd wit brood met jam! Ze sneed het brood dan in vierkantjes dus waren er een paar stukjes zonder korst...en dit vond ik zooo ranzig dat ik die stukjes snel achter de tv gooide als ze naar bv de keuken ging! De tv stond overigens in een kast...na enige tyd ging de tv kapot en toen ze de tv weghaalde raad je wel wat er tevoorschyn kwam.....eet het ook noooit meer haha!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:12

Vroeger toen ik nog heel klein was (ver voor dat ik het me nog kan herinneren) at ik vrijwel níks..
bij mij kreeg je niks naar binnen, met als gevolg dat ik 's nachts wakker met honger, ons mam erin trappen en mij een schaaltje pudding gaf Tong uitsteken maar op een keer had ze er genoeg van en ik maar door bleef huilen, tot ik leerde dat ik maar moest eten..
Met als gevolg dat ik nu bijna alles lus, bijna ja, alleen preischotel vind ik écht smerig!!

Als we het aten zei ons mam: 'Je slikt het maar weg met appelmoes en drinkt het maar weg met water' maar toen at ik het dus écht niet. Dan zei ik: 'ik moet naar de wc' nam een flinke grote hap, rende naar de wc, uitspugen en doortrekken.. Maar één keertje was ik vergeten door te trekken, waardoor ze mijn trucje kende.. Ook heb ik het ooit terug gegooid in de pan Bloos maar die tijd is over.. Nu eet ik het maar gewoon op, maar dan een beetje

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:43

Als ik iets echt heel vies vond, moest ik altijd echt overgeven.
Alles kwam er dan weer uit, maar ik kon daar niks aan doen denk ik, hihi.
Verder stiekem aan de hond geven, of als ik voor straf in de hal op de trap Clown moest eten gooide ik het altijd weg in de wc.
Ik ben altijd een moeilijke eter geweest. Bloos Haha!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:48

- Vitaminepilletjes schoot ik uit het raampje van de wc (na het eten altijd naar de wc gaan)..
- Gooide versgeperste sinaasappelsap door de gootsteen..
- Groenten uitspugen
- Groenten in mijn zak stoppen, gewoon, zo, en dan later door de wc spoelen, die natte vlek in mijn zak moet gewoon opgevallen zijn..
- Idd volle mond nemen en "plots" moeten plassen.. Valt niet op joh! Huilen van het lachen
- Af en toe bracht mijn vader mij een schaaltje kersen (vind ik nog steeds smerig), die deed ik dan in mijn ziekenkoffertje, heb dat koffertje zo'n 4 jaar later terug gevonden en meteen maar weggegooit, gats..
- Op school gaf ik mijn liga fruitkick en banaan altijd aan mijn zus, brood gooide ik weg en at alleen mijn koekje (als die lekker was)
- Beschuitjes met honing gewoon de tuin in smijten

Wonder boven wonder gaf ik nooit het eten aan de hond, best braaf..

[EDIT] En mijn arme vader, die het beste voor had met zijn kindjes, maar denken dat ik supergezond was. Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door Demone op 30-07-08 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:51

Kan me niet herinneren dat ik vroeger me eten weg gooide ofzoiets.
Wij moesten gewoon ons bord leeg eten anders kwam we niet van tafel.
En volgens mij deden wij dat braaf Clown .

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:54

Hmm, ik ging altijd cokhalzen, zeggen dat ik buikpijn had, heeel veel in mn mond stoppen, en dan uitspugen
'perongeluk' op de grond laten vallen, huilen dat ik het zo vies vond, gewoon laten staan en naar boven, als ik op mijn kamer moest eten omdat ik het niet op at, uit het raam gooien (zo vond mam ooit eten op haar auto )
Ik heb ales geprobeerd, maar nu lust ik veel meer Lachen

lisaa92

ik at eigenlijk alles wel.. Tong uitsteken

weet wel iets van mijn broer. Die wou áltijd een boterham met smeerkaas. Maargoed, die boterham at ie niet op. Die plakte hij simpelweg onder de tafel.. Clown

Demone

Nettieejj schreef:
Hmm, ik ging altijd cokhalzen, zeggen dat ik buikpijn had, heeel veel in mn mond stoppen, en dan uitspugen
'perongeluk' op de grond laten vallen, huilen dat ik het zo vies vond, gewoon laten staan en naar boven, als ik op mijn kamer moest eten omdat ik het niet op at, uit het raam gooien (zo vond mam ooit eten op haar auto )
Ik heb ales geprobeerd, maar nu lust ik veel meer Lachen

Huilen van het lachen ROFL

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:57

vroeger in het pleeg gezin kregen we altijd van die verschrikkelijke toetjes!
Nouja ik vond ze verschrikkelijk Tong uitsteken yohurt met fruit.. (bah!)
En de regel was dat als je nadat iedereen klaar was, dus nog niet klaar was je op de gang je eten maar moest opeten.
En laat er nou net ook een wc bij de gang zitten Haha!

of in spanje kreeg in van me oma altijd van die smerige vleeswaren op m brood, en durfte nooit te zeggen dat ik het echt heeeeel vies vond. Dus dwong ik me broertje het op te eten Tong uitsteken of gaf ik het door de tralies van t balkonnetje door aan mn broertje die het dan buiten in een prullenbak weg gooide haha!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:59

Wangen stoppen inderdaad , uittuffen in de wc was ook echt een favoriet. Smiddags een broodje eten en dan zeggen dat je écht geen honger had. Uit protest een uur aan tafel blijven zitten , net zolang totdat me ouders het opgaven. Ja ik was echt een makkelijk kind met eten vroeger , nu nog trouwens Bloos

Op een begeven moment kreeg ik geen toetje meer als ik het niet opat. Prima , dan nam ik die smiddags vast Nagelbijten / Gniffelen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:01

Ik had eigenlijk niet echt trucjes maar heb dan ook een hele makkelijke moeder. Wil je het niet? dan eet je het toch niet! Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:04

Ik weet nog 2 voorbeelden, allebei met zuurkool (is ook het enige wat ik nog steeds niet eet.

- Stiekem smokkelde ik hapjes zuurkool onder tafel en stopte het in mijn sokken. Toen m'n sokken volgeladen waren vroeg ik of ik naar de wc mocht en daar heb ik ze geleegd Haha!
- Ik was al naar de kamer gestuurd om te eten, maar ik weigerde nog steeds. Eerst de worst in stukjes door mijn zuurkool gemixed en daarna de kat gehaald. Die op tafel gezet en die ging natuurlijk de worst zoeken. Snel naar de wc en toen ik terug kwam: 'mama, Tijger eet m'n eten op !'. Toen hoefde ik niet meer Haha!

Ik was nooit echt een moeilijke eter, maar zuurkool, bah!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:05

In je wangen bewaren
uittuffen in de wc
aan de hond geven
je bord snel op de aanrecht zetten als ouders niet kijken

Moest ook ooit een stuk vlees eten, duurde een uur en had het nog niet op maar we moesten naar oma. dus papa en mama ja als je het niet op hebt blijf je maar hier. ik had het nogsteeds niet op dus ze reden aan, ik zat nogsteeds aan tafel. Kwamen ze vrijwel meteen terug ik moest toch maar mee kwamen ze er bij oma achter dat ik nogsteeds dat vlees in me mond had, toen mocht ik het toch wel weggooien Clown
Ook onderhandelde ik! mama schepte op en dan deelde ik het altijd in 2e, dit eet ik op en dat hoef ik echt niet.. en na verloop van tijd werd de bult die ik niet at steeds groter..

haha laatst ook nog, lag in het ziekenhuis en dat eten is echt niet om te eten! dus vriend was opbezoek, die had mijn eten in van die wegwerp washandjes gedaan en in de prullebak gegooit, en als ik dan alleen was met eten.. deed ik het in mijn nacht kastje en wachte tot er iemand op bezoek kwam die het weg kon gooien!
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 30-07-08 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:07

als ik erg treuzelde moest ik in de garage eten, maar daar staat een prullebak, dus na verloop van tijd deed ik het daarin Tong uitsteken
(bleef wel altijd een tijdje zitten)
en verder alles bijeen schuiven zodat het leek of je al heel veel had gegeten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:09

Eten wat de pot schaft, geen discussie over mogelijk Haha! Heel simpel dus, ook geen trucjes nodig, ik at alles en lust nu ook alles Clown

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:10

Ik heb een tweeling broer, en bij oma kregen we altijd 'treintjes'.
Dan werd een broodje in reepjes gesneden, en zat op elk reepje wat anders.
Mn broer lustte geen appelstroop, en ik geen pindakaas. En we moesten altijd alles opeten. Dus als oma weer naar de keuken liep, wisselden wij snel van 'treintje'. Huilen van het lachen
Oh en ik heb vroeger bakken yoghurt in mn haar gesmeerd, en broodjes op mn hoofd geplakt. En zelfs spruitjes incl. aardappels gevecht gehouden. Schijnheilig
En natuurlijk het op de gang of op je eigen kamer eten, geen probleem! Haha!

En dat terwijl ik eigenlijk alles lust, en ik eet altijd alles op.

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:11

Ik at juist altijd te veel, dat is jammer genoeg nu wel zichtbaar Huilen van het lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:13

Idd. uittuffen in de wc ROFL
Terugstoppen in de pan ook wel gedaan, maar dan wel alleen als het nog onaangeraakt is Tong uitsteken
Of eeuwig er door heen zitten gaan met je vork Schijnheilig
Maandag voor het eerst sinds eeuwen weer gedaan, vond het echt ranzig en ik moest en zou het opeten(waarna ik dan altijd zeg: ga jij dan maar pap eten(lust ze niet maar dat is natuurlijk niet hetzelfde volgens haar Nors opkijken))

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:16

ik had weleens toen ik 11 was (ja elf Bloos ) toen we spruitjes aten ging ik steeds aan de hond voern.
Maar ik dacht dat die ze opat maar nee dus.
Hoor ik later mijn moeder zeggen : Goh er ligt hier een heel spruitjesslagveld Haha!

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:20

*Bord tomatensoep over mijn hoofd gegoten (heb ik nog een foto van Haha!)
*Andijvie uitgespuugd over mijn bord.
*Vragen of ik naar wc mocht en zuurkool uitgespugen in prullenbak.