Engels boek uitgeven , eerst controlle .

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Engels boek uitgeven , eerst controlle .

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:10

Nou ik heb een vraag .
Mijn oma waar ik tijdelijk bij woon is al jaren bezig met een boek , in het engels geschreven .
[ Voor haar makkelijker ze is Jamaicaans ] .
Ze heeft heel erg veel meegemaakt in haar leven en het is / word dan ook echt een verschrikkelijk dik boek .
Maar in ieder geval nu is haar boek eindelijk klaar , en heeft ze iemand nodig die dat voor haar gaat lezen , corrigeren etc .
Uiteindelijk wil ze later ook het boek in Nederlands om laten zetten en daar moeten we dan ook weer iemand voor vinden .
Nou heb ik echt overal zitten zoeken op internet , en ik vind maar twee site's wat iets zou kunnen zijn en die gaan we morgen bellen .
Weet iemand anders misschien meer hiervan ?

CandyQueen

Re: Engels boek uitgeven , eerst controlle .

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:21

gewoon naar een uitgever sturen, indien ze het een goed boek vinden en eventueel interesse hebben om het voor jou uit te geven zullen ze zoieso een eerste controle uitvoeren.. spelfouten worden door hen verbeterd.. ook geven ze eventueel suggesties.. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:29

Candy_x3 schreef:
gewoon naar een uitgever sturen, indien ze het een goed boek vinden en eventueel interesse hebben om het voor jou uit te geven zullen ze zoieso een eerste controle uitvoeren.. spelfouten worden door hen verbeterd.. ook geven ze eventueel suggesties.. Succes!

Oke dankjewel , zijn der nog uitgevers waar ik beter wel of niet heen kan gaan ?
En wat moet me oma dan opsturen , niet haar hele verhaal neem ik aan ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:30

Inderdaad, de uitgever zal eindredactie regelen.

Als 't in eigen beheer gaat (gebeurt best veel tegenwoordig) kun je eens googelen naar vertaalbureau's, vertalers etc. Genoeg te vinden. Oproepje plaatsen op bijvoorbeeld http://www.freelance.nl kan ook.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:32

ztugwell schreef:
Candy_x3 schreef:

Oke dankjewel , zijn der nog uitgevers waar ik beter wel of niet heen kan gaan ?
En wat moet me oma dan opsturen , niet haar hele verhaal neem ik aan ..

Gewoon het hele verhaal. Heb zelf geen ervaring met goede/slechte uitgevers, maar zoek naar een bekende uitgever, deze zijn ook betrouwbaarder.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:59

Ik denk dat het handig is om je een beetje te orienteren wat uitgevers betreft.
Er zijn heel veel uitgevers, maar ze geven niet allemaal hetzelfde uit, qua genre en stijl. Dus kijk een beetje wat bij het genre van het boek past wat je wil gaan uitgeven.
Maar wil je een controle voordat je hem wegstuurt naar uitgevers? Of is het boek in zoverre al af, zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:10

Iepke schreef:
Ik denk dat het handig is om je een beetje te orienteren wat uitgevers betreft.
Er zijn heel veel uitgevers, maar ze geven niet allemaal hetzelfde uit, qua genre en stijl. Dus kijk een beetje wat bij het genre van het boek past wat je wil gaan uitgeven.
Maar wil je een controle voordat je hem wegstuurt naar uitgevers? Of is het boek in zoverre al af, zeg maar.

Ja die controle bedoel ik , die moet nog gedaan worden .