Wat aan jezelf verbeteren tov je moeder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Wat aan jezelf verbeteren tov je moeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 16:23

Omdat ik ruzie heb met mijn moeder (ik heb niet het idee dat ze mij waardeert), kom ik op dit onderwerp. Door zo'n ruzie kom je namelijk met allerlei dingen die je je voorneemt anders te doen dan je moeder, als je eventueel zelf moeder wordt. Het beste is om dit op te schrijven; anders vergeet je ze weer en is de kans groot dat je zelf dezelfde fout gaat maken.

Also, hier mijn lijstje:
- Positief in het leven staan
- Minder letten op negatieve kleine dingen (bv huis moet altijd spik en span zijn)
- Ervoor zorgen dat het kind zich gewaardeerd voelt
- Af en toe dingen toelaten hoewel je het er zelf niet helemaal mee eens bent (kamer verven, om de zoveel jaar nieuwe meubels op de kamer geven)
- Meer interesse tonen in de kleine dingen die het kind bezig houden (hoe was de paardrijles, zal ik je overhoren voor je toets)
- Proberen zoveel mogelijk bespreekbaar te maken

Ik ben benieuwd naar jullie lijstjes! Lachen

Anoniem

Re: Wat aan jezelf verbeteren tov je moeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:26

Mijn moeder is de beste moeder die een kind zich kan wensen, absoluut.
Het enige wat ik anders zou doen zijn wat kleine dingetjes, zoals dat ze een behoorlijke controlefreak is.
Maar verder ben ik heel blij met mijn mams. Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:27

hahaha hoe herkenbaar...

wat er nog bij kan:
-kind wat vrijer laten, zodat hij/zij eigen weg kan zoeken

dat deed mijn moeder nooit. en ik was (en ben, mocht ik ooit aan kinderen willen gaan geloven) er van overtuigd dat ik dat WEL zou doen...

wat je voor de lol eens moet vragen (als je geen ruzie met haar hebt) wat zij vroeger beter wilde doen dan haar moeder...

mijn moeder ongeveer precies t zelfde als ik , aar is haar dus niet gelukt... best apart...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:28

Guernica schreef:
Mijn moeder is de beste moeder die een kind zich kan wensen, absoluut.
Het enige wat ik anders zou doen zijn wat kleine dingetjes, zoals dat ze een behoorlijke controlefreak is.
Maar verder ben ik heel blij met mijn mams. Lachen

Idem zo mijn mams Haha!

Ik heb trouwens dus de allerliefste mams die een kind zich kan wensen Haha!

Alleen is het soms een bemoeial, maar dat zijn volgensmij alle moeders Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:29

Niks. Het enigste wat ik wil veranderen is MIJN gedrag tegenover m'n moeder... Dat is namelijk echt belachelijk, maar heb het zelf niet echt in de hand. Scheve mond

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:31

Ag zo heeft iedere moeder wel wat..
ik kan me ook ergeren aan mijn moeder maar we zijn ook allebei verschillend!
weekendje rust is heerlijk, en zou ook graag op mezelf gaan wonen maar dat kan/mag nog niet Clown
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 29-07-08 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:39

Nee hoor, dr hoeft niks te veranderen aan mn mama.
Alhoewel, iets minder vaak zeggen dat ik mn kamer op moet ruimen en mn voeten moet vegen voor ik het huis binnen kom. Maar daar moet ik eigenlijk zelf aan denken, dus eigenlijk hoeft dr helemaal niks te veranderen.

Als ik ooit moeder zou zijn, zou ik alleen minder beschermend doen Ja
Laatst bijgewerkt door Myrtje_ op 29-07-08 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:41

Zo ongeveer alles. Te beginnen met de keuze om niet aan kinderen te beginnen, had mijn moeder ook beter kunnen doen Lachen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:43

Lovely schreef:
Zo ongeveer alles. Te beginnen met de keuze om niet aan kinderen te beginnen, had mijn moeder ook beter kunnen doen Lachen.

oei, das wel heel rigoureus? mag ik vragen hoe oud je bent? ik heb dat ook een tijd gedacht, maar dat was rond mijn 16e? btje kort dor de bocht gedachte van mij toen...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:50

Ik zou niks veranderen. Heb zoals meerdere hierboven zeiden de liefste mama (alleen de mijne is ECHT de liefste ) Haha!
Ben super blij met mijn moeder, zou haar voor geen goud willen missen.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:53

Mijn mama is gewoon perfect. Hoeft niks aan veranderd te worden.. Behalve dat ze soms zo schoonmakerig is Clown

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:54

wees blij dat je zon moeder hebt, ik kan echt niet een lijstje op internet zetten wat mijn moeder beter zou moeten doen. mijn ma is ook maar een mens, en mijn moeder doet t echt goed, en nee ze is niet perfect.. wie wel? Pff, ik zou niet weten wat ik zonder mijn moeder zou moeten..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:00

mijn mams is af en toe ook compleet onuitstaanbaar. maar dat komt omdat we 2 heel verschillende personen zijn.

ik heb de instelling van : relax, het komt wel goed. maak je niet druk.
bovendien vind ik het afschuwelijk als alles helemaal opgeruimd is, het voelt zo kil,net alsof er niemand leeft.
mijn moeder daar en tegen wordt panisch bij het zien van de puinhoop die ik binnen 5 minuten kan veroorzaken in mn kamer.
daarom vind ik het heerlijk als mn ouders een weekje weg zijn.
de eerste 2 dagen ben ik dan ook nog heel erg gestressed. maar daarna voel ik me zoveel relaxter dat ik er gewoon tegenop zie als mn ouders weer terug komen. ( of nja, mn moeder, vader is geen probleem.)

maar af gezien van t feit dat mn moeder en ik heel erg verschillen is ze wel een hele goede moeder en ik zou der niet willen missen.

ik zou alleen heel erg graag zien dat ze mij mijn dingen op mn eigen manier laat doen. ook als het een keer fout gaat, dan ga ik maar een keer op mn bek.
( bijvoorbeeld, mij in het weekend om 10 uur uit mn bed sleuren omdat ik hertentamens heb die ik moet leren (over 3 weken). laat me lekker zelf uitzoeken hoelaat ik opsta en wanneer ik dat leer!
overigens mogen wij nooit uitslapen omdat zij dat zelf een verspilling van de dag vindt want je moet je nuttig maken, ook weer zoiets. )

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 17:06

Redelijk herkenbaar Zwitsal. Ja Mijn moeder en vriend zijn net 3 weken op vakantie geweest, in die drie weken ben ik zelf met vrienden op vakantie geweest (een week), en de rest heb ik alleen doorgebracht in huis. Heerlijk! Haha! Ze zijn nu minder dan 3 dagen terug, en we hebben nu al ruzie. (''Ruim je zooi op of je eet niet mee!'' Gevolg: ik eet niet mee.)
Natuurlijk zou ik mijn moeder ook niet willen missen, maar ik ben blij dat ik niet meer thuis woon. Helaas kan ik mijn nieuwe kamer nog niet in. Mijn ouders zijn al 9 jaar gescheiden en mijn enige zus heeft al 4 jaar geen contact meer met mijn moeder. Tja, dan denk je al gauw dat het niet meer aan jezelf ligt. Ik ben gelukkig volwassen genoeg om ook mijn fouten te zien en ik probeer het uit te zingen, maar dat is niet altijd makkelijk.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:15

Niks, ik heb de allerliefste moeder (en vader) die je maar kan wensen.

Oké, als ik heel diep nadenk, iets minder bezorgd (maar daar zijn het moeders voor, zeggen ze toch altijd, hihi) en iets minder perfectionistisch (haha, ben ik zelf ook, maar zij heel erg in het huishouden, oké ik houd ook wel van netjes maar zij is echt iets te).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:23

Hahaha, ik hoop een betere moeder te zijn dan de mijne, maar ik ga er vanuit dat ze toch haar best heeft gedaan Duivel en ik hoop dat mijn dochter het weer wat beter doet dan dat ik het doe.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:28

pinuts schreef:
wees blij dat je zon moeder hebt, ik kan echt niet een lijstje op internet zetten wat mijn moeder beter zou moeten doen. mijn ma is ook maar een mens, en mijn moeder doet t echt goed, en nee ze is niet perfect.. wie wel? Pff, ik zou niet weten wat ik zonder mijn moeder zou moeten..

Inderdaad,

En ik wil zowiezo later al geen kind dus voor mij geen lijstje Huilen van het lachen.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:30

Mijn moeder is ook perfect! Kan me geen betere wensen, net als m'n vader trouwens!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:31

Ik wil consequenter zijn (nee blijft nee) en minder poetspoets dan m'n moeder.
En niet chagerijnig worden, als er iets heel normaals gebeurd (kind brengt wasmand naar beneden, dat mag ik blijkbaar niet Gestoord Of dat er haren liggen van de huisdieren, dat is ook ergerlijk blijkbaar..)

Maar verder is ze wel tof Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:33

Mijn mama is lief, leuk maar ik maak wel iets beter schoon ach..je kan niet alles hebben Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:34

Voor mezelf opkomen, zoals zij niet durfde zodat me geen dingen aangedaan worden die haar zijn aangedaan tijdens de huwelijk..
Verder hoop ik dat ik voor mij kinderen zal klaar staan zoals zij voor mij klaarstaat.
Dat ik net zo'n goede band met mijn kinderen krijg als ik met haar heb

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:35

Hmm interessant.. Mijn lijstje was ik aan het maken maar er staan best wat persoonlijke dingen bij. Het enige wat mijn moeder wel heeft en ik een poos begon na te doen is het makkelijk ontslag nemen als je werk je even niet aanstaat. Dat deed zij heel makkelijkek, waardoor ik dat ook een tijd heel gewoon vond. Nu heb ik nieuw werk, werk er nu bijna een maand en ik heb mij voorgenomen om dit keer eens een andere weg in te slaan..

Verder heb ik het altijd heel fijn gevonden bij mijn moeder (woon bij pa) en dat zou ik mijn kinderen ook willen geven. Een vriendin die ook eens de moeite neemt om mary poppins te huren en een meidendag te houden..dat was altijd heel leuk. Een moeder die ik kon vertrouwen waardoor zij mij in mijn puberteit ook kon vertrouwen wat betreft vriendjes en dergelijke..

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:50

Ik vind mijn moeder een top mam! Ik kan super met haar overweg, ze is een hele goede vriendin voor mij waar ik echt met alles mijn verhaal kwijt kan.

Het enige wat ik later zou veranderen met het opvoeden van mijn kinderen;
-Ik zou veel strenger zijn met eten. * Dit komt door een eigen stomme fout van mij, waardoor ik niet wil dat het bij mijn kinderen overkomt*
-Ik zou ook mijn kinderen veel meer mee laten helpen in het huishouden.

Voorderest is ze helemaal top! I love my mumm Lovers

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:00

ik heb ook echt een topmoeder (ook vader trouwens Knipoog )
het enige wat ik zou willen veranderen is niet zo zeurdigerig zijn over onzinnige dingen...ze kan zo heerlijk allerlei families aan elkaar breien met haar verhalen en die intereseren met echt niet...maar goed dat weet ze ook Haha!

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:05

Ik heb vind ik zelf wel een hele leuke moeder,
Ik mag heel veel, als ik bijvoorbeeld iets langer bij de paardjes wil blijven gaat ze niet zeuren dat ik
persee om 6 uur thuis moet zijn, en mag ik het eten gewoon opwarmen enzo..

Ik heb nooit echt het idee dat ik een vervelnde moeder heb, ze is ook altijd geintereseert enzo,
Alleen vind ik het wel jammer dat ik eigelijk over zelf naar toe moet rijden..
Ook als het heel harde regent moet ik op de fiets.

Mijn vader daarintegen vind ik een beetje een klo0tzak, voorzover ik dat kan zeggen over mijn vader,
Mijn ouders zijn gescheiden
Maar hij is altjd heel ongeintreseert, gaat elke avond stappen, geeft mij geen geld voor de medicijnen en toebehoren die ik
nodig heb(mijn moeder was op vakantie), ik krijg geen kadoo voor mijn verjaardag terwijl mijn broer en zusje een ipod kregen.
Hij vraagt nooit hoe het met me hgaat..
Nee ik vind het niet zo fijne vader..

Maar mijn meoder is top!