Iemand contacten in australie om te werken op een ranch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

R0X

Iemand contacten in australie om te werken op een ranch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 07:50

Hoi hoi Knipoog

Volgend jaar ben ik van plan om een aantal maanden naar Australie te gaan. Ik hoef geen verre doorreizen te maken want ik ben namelijk van plan om , buiten een aantal steden, op ranches te gaan werken. En daar zit je niet zomaar voor een paar dagen.

Ik kan natuurlijk ook bij een reisorgaan langs maar goed, ik dacht, ik probeer het eerst eens via bokt!

Maar hoe kan ik dat het beste gaan aanpakken?

Ik weet dat er cursussen zijn voor jillaroo/jackaroo. Maar dat is duur, lijkt me erg commercieel en wie zegt dat je daarna aan de bak komt? Wie zegt dat je niet een of ander flutbaantje krijgt in de zin van 'baangarantie'.... Volgens mij kan je net zo goed naar een ranch toegaan en hopen dat ze je 'aannemen' en dat je daar het een en ander kan leren. Ik kan rijden, bekappen...en ja, dat cow mustering en schapen scheren en weet ik het wat nog meer natuurlijk niet Knipoog Ik heb zo'n idee dat als ze mensen zien aankopmen met zon 'certificaat' van zo'n cursus dat ze dan denken "oh daar hebben weer zo iemand die zijn geld weggegooit heeft en denkt dat ie alles kan". Maar ja dat denk ik natuurlijk alleen maar omdat ik die cursus maar niks vind. Leren paardrijden? Daar ga ik toch zeker niet meer voor betalen!

Heeft er iemand een contact in Down Under? Familie die misschien een plekje weet? Vrienden die weer iets of iemand weten? Heb je op een ranch gewerkt? Enkel adressen van ranches met telefoonnummer/email is ook prima! Tell me please!!! Knipoog

Ik hoef er niks voor te hebben, kost en inwoning vind ik prima! Kijk een zakcentje is natuurlijk altijd leuk, maar meestal zit je op zon ranch zo ver van de buitenwereld dat je toch niks opmaakt Knipoog

Ik ben heel erg benieuwd en hoop dat er het een en ander uitkomt. Dus laat een berichtje achter of stuur een pb.

Bedankt! Vork

Alicia2u

Re: Iemand contacten in australie om te werken op een ranch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:21

www.yardandgroom.com daar staan genoeg bedrijven uit australie waar je best een maandje of langer kunt werken.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 16:05

dank je wel!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 07:57

heeft niemand meer een idee? Kom op, bokt is zo groot!!!!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:29

Er zijn al diverse van dit soort topics op Bokt International. Lachen Ik heb geen adressen voor je in Australie, maar ik wilde je wel even meegeven dat het daar allemaal wat anders werkt dan hier. Wat ik in Nieuw Zeeland heb ervaren, is dat men het prettiger vind als je belt, zegt waar je op dat moment zit en hoe snel je er kunt zijn en wat je ervaring/motivatie is. Kletsen met de locals in de plaatselijke pub doet ook wonderen Lachen Er zijn diverse sites waarop bedrijven al 'adverteren'. Yardandgroom is er 1 van, maar je kunt ook een kijkje nemen op http://wwoof.com.au/ Het is niet helemaal wat je zoekt, maar er zitten ontzettend leuke bedrijven tussen met hele aardige hosts. Sommige zijn idd erg 'geitenwollensok', maar de meeste hosts zijn heel down to earth die het gezellig vinden als je komt helpen.
Probeer je reis niet vantevoren al helemaal in te plannen. Het is juist heerlijk om op het allerlaatste moment te kunnen beslissen dat je toch ergens anders heengaat. Veel plezier! Lachen