Kamer zoeken een RAMP!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kamer zoeken een RAMP!?

Ja
21 (58%)
Nee
15 (41%)

Totaal aantal stemmen: 36

SdaphneS

Kamer zoeken een RAMP!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 19:33

Hallo,

Ik zoek nu al dik een half jaar een kamer in Zwolle.
Betaal me suf aan allemaal reactietegoeden en kan nog steeds geen kamer vinden!
En ik heb niet eens veel eisen aan een kamer. Eigenlijk geen enkele eis, ja ik wil niet in een klerenkast zitten en er moet internet aanwezig zijn.
En toch vind ik geen kamer.
Zijn er meer mensen die ook de hoop gaan verliezen om een kamer te vinden voor het nieuwe schooljaar? Scheve mond

Rebel_Jits

Re: Kamer zoeken een RAMP!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:52

Ik heb al een kamer (in Nijmegen) Haha!
Meteen ingeschreven bij de studentenhuisvestingsorganisatie toen dat kon, maar aangezien ik een half jaar moet wachten, heb ik tijdelijk iets anders via een vriend van mijn ex.
Zorg voor veel connectie's, dan komt er meestal vanzelf iets op je pad.
Vraag je ouders of mensen van hun werk nog mensen kennen in Zwolle, of iets in die trant. Vooral overal rondbazuinen dat je iets nodig hebt en dan komt het vanzelf Lachen

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:56

dat is wel gek! mijn vriend zoekt nu ook een week ofzo actief en is vandaag voor het eerst gaan hospiteren, misschien zijn je reacties niet leuk genoeg? dat ze denken van neee die nodigen we niet uit.. ? * niet l*llig bedoeld hoor Bloos *
of misschien kijk je op de verkeerde sites.. neem aan dat je kamernet.nl wel gebruikt? dan gaat het meestal wel gemakkelijk..

inderdaad gewoon rondbazuinen en ook in supermarkten kijken..
is het erg noodzakelijk dat je voor het schooljaar een kamer nodig hebt? want als je op school zit leer je veel mensen kennen die er wel wonen in een studentenhuis en als er dan iemand weggaat enz..

ik heb er ook lang over gedaan, maar had dan wel een aantal eisen

veel succes iig!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:01

Ik heb eigenlijk zo snel mogelijk een kamer nodig. Ik moet elke dag twee uur reizen, vier uur in totaal dus, om in Zwolle te komen. En dat is me eigenlijk een beetje teveel.
Ik heb me ook direct aangemeld bij een woonorganisatie in Zwolle, die eigenlijk zon beetje alles verhuurd. Alleen dat gaat op basis van een puntensysteem. hoe verder weg je woont des te meer punten. En ik heb opzich al veel punten, maar je kan in de twee week maar op één kamer reageren.
Verder zit ik ook op kamernet.nl en daar staan inderdaad veel dingen op, maar elke keer als ik wil reageren is een advertentie alweer verwijderd.

Ik weet niet of mijn reacties leuk zijn, meestal vertel ik hoe oud ik ben, wat voor werk ik doe, wat voor studie, hobby's en waarom ik de kamer wil. Dat is toch wel de belangrijkste informatie? Wat zou ik er nog meer bij moeten voegen dan? Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:02

Hmm.. vreemd. In Zwolle zou je nou niet direct een kamertekort verwachten? Ik niet althans Nagelbijten / Gniffelen
Ikzelf ben via Kamernet wezen zoeken naar een kamer in Wageningen en dat werd ook niets, maar toen de studentenhuisvesting daar open ging (via internet kan je dan reageren op kamers) had ik er binnen twee dagen 1 te pakken (zonder enige eis dan).
Ik ken wel een paar mensen in Zwolle, en ik weet niet of ik die binnenkort nog spreek, maar ik zou eens voor je kunnen informeren of zij nog tips hebben.

@SdaphneS: Op de site van Kamernet staat wel ergens een rijtje met wat mensen graag in een mail hebben gezien. Ik heb volgens mij 5x gereageerd en ben 4x uitgenodigd met een mailtje wat aan die richtlijnen voldeed..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:06

Ja, ik heb dat lijstje met richtlijnen ook gevolgd.
Netjes alles ingevuld, dus afwachten maar. Het is alleen dat in Zwolle veel tijdelijke kamers zijn en ik heb liever een kamer voor onbepaalde tijd. Anders kan ik na 3 maand alweer een nieuwe kamer zoeken.

@annemarie: Als je dat zou willen doen, ben ik je erg dankbaar! Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:09

Tijdelijke kamers zijn inderdaad vervelend, ik ben dan ook blij met de vaste kamer die ik nu gevonden heb.
Ik dacht maar zo: een tijdelijke kamer kan ik ook een week voor aanvang van de studie nog wel vinden, dus als ik dan niets vasts heb kijk ik daar wel naar.
En ik ga kijken wat ik voor je kan doen Lachen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:15

Ja, ik kijk ook wel naar de tijdelijke kamers.
Zo van: Als ik niks vind, dan moet ik dat eerst maar proberen.

Dankje wel voor de moeite! Lachen

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:27

Gewoon een leuk spontaan verhaal werkt t beste Lachen

Heb je misschien rare hobby's of wensen of evt een huisdier dat je perse mee wil nemen? K weet uit ervaring dat wij als we zoeken iemand zoeken die overeen komt met wat er hier ongeveer in huis zit Lachen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 21:18

Ik heb denk ik geen rare hobby's. Uitgaan, afspreken met vrienden, boek lezen en sporten.
Huisdieren heb ik verder niet en zal ik ook niet nemen.
Geen flauw idee waaraan het dus ligt. Lachen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:02

Nee. Lachen Grote voordeel is dat ik in het gat Dronten woon. Daar is eigenlijk nooit kamer gebrek. Ik heb zelfs met een vriendin 2 kamers in een huis gevonden!
Edit: briefjes ophangen bij supermarkten geeft ook veel reacties. Lijkt me wel een tripje naar Zwolle waard. Knipoog Succes!

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:38

Annemarie schreef:
Hmm.. vreemd. In Zwolle zou je nou niet direct een kamertekort verwachten? Ik niet althans Nagelbijten / Gniffelen
Ikzelf ben via Kamernet wezen zoeken naar een kamer in Wageningen en dat werd ook niets, maar toen de studentenhuisvesting daar open ging (via internet kan je dan reageren op kamers) had ik er binnen twee dagen 1 te pakken (zonder enige eis dan).
Ik ken wel een paar mensen in Zwolle, en ik weet niet of ik die binnenkort nog spreek, maar ik zou eens voor je kunnen informeren of zij nog tips hebben.

@SdaphneS: Op de site van Kamernet staat wel ergens een rijtje met wat mensen graag in een mail hebben gezien. Ik heb volgens mij 5x gereageerd en ben 4x uitgenodigd met een mailtje wat aan die richtlijnen voldeed..

Ik ben nu ook een kamer in Wageningen aan het zoeken! Schiet ook niet echt op moet ik zeggen. Kamernet staan maar erg weinig fatsoenlijke kamers op (vind ik dan) en ben nu bezig met idealis, maar dat schiet ook niet heel hard op. Waarmee had jij een kamer gevonden dan? (@Annemarie)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:40

Je zou anders ook eens kunnen proberen in een andere stad die niet al te ver er vandaan is.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:43

Idealis Ja
Ik weet niet wat voor eisen je stelt, maar ik heb nu een hokje van 12m2 op een afdeling van 8 personen. Het complex wordt wel gesloopt in 2010, maar dan moeten ze me wat anders aanbieden.
Ik weet niet, misschien doe jij dit al wel, maar ik deed het als volgt: iedere dag om 12 uur reageerde ik op twee kamers. De volgende ochtend keek ik bij passend aanbod oid, en dan kreeg je zo'n rijtje te zien van kamers en welk nummer je zou krijgen als je daarop zou reageren. Daar stond toen toevallig een kamer bij waarbij ik op 1 zou komen te staan. Dus een reactie van de vorige dag verwijderd en op die kamer gereageerd. De tweede dag reageren er nauwelijks nog mensen op die kamers, want zij wachten af tot de nieuwe lichting van 12 uur, dus zodoende bleef ik toen bovenaan staan.
*gaat weer eens op Kamernet kijken*

Edit: Daar staat inderdaad niet veel op
(Doe jij trouwens mee aan de AID? Als je dan nog niets hebt kunnen we er bij mij vast nog wel een luchtbed inproppen Lachen )

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:47

Hmm tja misschien ben ik ook wel wat te veeleisend... Want 12m2 lijkt me wel een beetje klein, en wil sowieso internet en als het kan ook een wastafel op mijn kamer. Maarja dat is misschien ook wel beetje veel gevraagd.
En ik wist trouwens niet dat dat bij passend aanbod zo werkte, zal ik ook eens proberen. Maar nou komen er steeds maar zo'n 2 kamers per dag bij, schiet niet echt op dus. Dan reageert iedereen natuurlijk op beide kamers. Maar dadelijk weer 12 uur dus eens kijken wat er allemaal bijkomt. Wel bedankt voor je tip iig Lachen

Edit; bedankt voor je aanbod! Lachen Maar had al bij een andere bokker een slaapplaats geregeld. Doe ik wel aan mee dus.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:51

12m2 is ook vrij klein, maar opzich prima te doen. Alles past er in (ik vond het wel een must dat er daarnaast dan ook nog een gemeenschappelijk woonkamertje bij was, want de hele dag op 12m2 is inderdaad niet aan te raden). Ik heb geen wastafel maar deel 3 wastafels met ongeveer 5 mensen, dus ook nog goed te doen. Internet zat niet bij de prijs in maar is wel aanwezig, en omdat de prijs die ik betaal voor 12m2 niet duur is, kan ik die 7 euro er per maand ook nog wel bij betalen.

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:00

Hmm oké. Maar als er bij staat geen internet, kan je dat altijd dan nog gewoon regelen? Want niet dat je dadelijk het risico loopt dat je helemaal geen internet kan krijgen...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:25

Je kan er van uit gaan dat dat op de afdeling zelf al is geregeld. Niemand kan tegenwoordig nog zonder internet Knipoog , dus hoogstwaarschijnlijk is het er wel, maar daar moet je dan voor bijbetalen.
Ik woon nu aan de Walstraat, waar dat dus ook zo werkt. Ik ben 2x aan de Walstraat wezen hospiteren (via Kamernet) en daar hadden ze het zo geregeld, dus ik ben er toen ik bij Idealis zocht gewoon van uit gegaan dat ze het wel hadden, en inderdaad hangt er een internetkabel in mijn kamer Ja

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:41

Kampen is trouwens met de trein maar 10 minuten naar Zwolle. Is misschien nog een optie als je niks kunt vinden in Zwolle. Lachen

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:01

het lijkt mij wel het leukst om in de stad te wonen waar je studeert, kun je nog eens lekker gaan stappen met je vrienden enzo!

ik zit op 13 m2 zonder gezamelijke woonkamer, best jammer maar opzich wel te doen.. heb een eigen wastafel en deel keuken/badkamer met 2 andere meisjes. vind het wel prima zo.. alleen misschien als ik er wat langer zit gaat het me vervelen maar dat merk ik vanzelf

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:34

Ik weet niet of Zwolle het ook heeft, maar een vriendin van me had steeds woningruimte via een antikraakstichting. Ze heeft ook echt een jaar aan een stuk in een groot huis gewoond bijvoorbeeld.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:37

ik weet nog iemand hier op bokt die in het topic over het windesheim een reactie had geplaatst dat haar moeder een kamer wilde verhuren...

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 17:26

Oke.
Ik heb in het topic gekeken, maar vond er niks over een kamer.
Welke bokker was het? Lachen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:31

Katuwr schreef:
Annemarie schreef:

Ik ben nu ook een kamer in Wageningen aan het zoeken! Schiet ook niet echt op moet ik zeggen. Kamernet staan maar erg weinig fatsoenlijke kamers op (vind ik dan) en ben nu bezig met idealis, maar dat schiet ook niet heel hard op. Waarmee had jij een kamer gevonden dan? (@Annemarie)

Wageningen is de laatste twee jaar rond september een DRAMA. Toen ik in Wageningen begon had ik me gelijk op 1 januari ingeschreven en had ook gelijk per 1 juli een kamer (toen werd er nog toegewezen). Dat jaar is Van Hall Larenstein naar WAgeningen gekomen, hebben ze de reinsteeg (flat) gesloopt. DAarnaast is de laatste jaren de universiteit FLINK gegroeid (ik geloof tot wel 40% meer aanmeldingen) en ze houden de binnenhaven ook nog eens leeg omdat ze die willen gaan verplaatsen (was tijdeijk bouw) ... kortom, dat alles samen maakt wageningen tot een kamer drama rond september.

Gaan ze de walstraat ook al slopen? zijn lekker bezig daar bij idealis, als ze van de haarweg maar afblijven Knipoog

Inmiddels is het bij idealis via inschrijven, wat me nog veel lastiger lijkt. In de lokale krantjes wil ook nog wel eens wat staan, maar jah die heb jij daar natuurlijk niet bij de hand. Op mijn werk liggen die super veel, als je wil kan ik daar morgen wel even voor je inkijken.. en volgens mij hangt er beneden in de flat ook nog wel iets aan het bord... ik ga zo wel eventjes kijken...

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:42

Ik wil je niet meteen heel blij maken want er is nog iemand voor je maaaaaaar ........Ik heb een kamer in Zwolle en die komt per 15 augustus leeg.
Ik woon er nu al niet meer ( ben afgestudeerd en heb een vaste baan en eigen appartementje) maar er staat nog wel wat spul van mij.
Kamer ligt aan het begin van de wijk Assendorp, 10 minuten lopen naar stad en station, 5 minuten op de fiets en een kwartier met de fiets naar het Windesheim.
Er wonen ( nu nog) 2 jongens en een meisje en het is echt onwijs gezellig en niet zo ranzig of gehorig.
Kamer is 16m2 met gemeenschappelijke keuken, toilet, douche, tuin en schuur. Huur is 267,50 incl internet.

Het broertje van een vriendin wil er heel graag in, maar die weet nog niet of hij is ingelood voor Calo. Als dat zo is neemt hij de kamer, anders kan je evt wel is komen kijken