Skieën zonder les, is dat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolkje

Skieën zonder les, is dat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 15:57

Ik heb een bon voor twee personen voor een hele dag skieen in Snowworld in Landgraaf.
Dat lijkt me echt geweldig en ik heb er veel zin in om dat binnenkort eens te gaan doen.
Maar.... Ik kan niet skieën. Bloos
Het enige dat ik ooit gedaan heb is een middagje langlaufen, maar dat stelde niet zo heel veel voor.

Maar als ik ook naar Snowworld ga, wil ik ook daadwerkelijk skieen.
Nu vroeg ik me af of dat te doen is zonder les of ervaring?
Ik zal waarschijnlijk nooit op ski-vakantie gaan, dit zal echt de enige keer zijn.
En om daar nu van die dure lessen voor te gaan nemen...

Of is het toch wel zo verstandig om toch een of twee uurtjes les te nemen?

Anoniem

Re: Skieën zonder les, is dat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:01

Als je je knieën en enkels heel wilt houden dan is het denk ik toch wel handig om even wat instructie te krijgen...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:02

Tuurlijk kan dat, maar of het verstandig is...
Ik ben ook gegaan zonder les, na 2x de pilaar te hebben omhelst, kwam ik wel goed beneden Haha!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:05

Zou best kunnen, het is niet zo moeilijk. Kan degene die je meeneemt wel skieen kan die het je uitleggen Knipoog

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:08

opzich is het te doen zonder les, maar wil je echt een leuke dag met skieen, kan je het beste even een lesje nemen. Anders ben je alleen maar aan het stuntelen en dat verveelt ook snel Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:33

Een vriendin van mij is daar ooit een dag geweest geloof ik, ze had les, maar was nogal een brokkenpiloot Nagelbijten / Gniffelen
Les is dus wel erg verstandig Nagelbijten / Gniffelen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:36

Ik vind het erg onverstandig zonder les, er gaat al genoeg mis bij mensen die wél kunnen skieën.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:39

Skieën is een technische sport, iemand zal je echt moeten uitleggen hoe je het gewicht op een dal ski moet houden om een bochtje te kunnen maken. Maar de z.g. pizzapunt is niet moeilijk voor een jong mens.

Doe jezelf een plezier en neem een les van minstens een uur en bekijk dan of je vrij wilt skiën

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:39

nee. niet doen. Is gewoon dom:) Als je een leuk dagje wilt skieen, heb je les nodig... Gewoon al is het alleen om de basis te leren.. T lijkt zo makkelijk..

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:30

Is prima te doen hoor. Ik heb mezelf ook skieen en snowboarden geleerd op die manier Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:55

amondi schreef:
Maar de z.g. pizzapunt is niet moeilijk voor een jong mens.

Grinn, zelfs met een 'pizzapunt' vloog ik als idioot naar beneden, moest omver worden getrokken door mijn leraar. (en dat als een jong mens van 17 en mijn leraar was rond 40 en kon veeel beter skien dan ik Haha! )

Absoluut les nemen dus!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:58

Dat is net zoiets als zonder ooit op een paard gezeten te hebben een buitenrit gaan maken. Levensgevaarlijk dus, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen die met jou op de baan staan.

Ik zou dit nooit doen zonder goede instructie, ik wil mezelf en ook anderen graag heel houden. Knipoog

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:24

Wij hebben het toen ook gedaan. En we zijn er allemaal zonder wonden vanaf gekomen. Er was wel iemand bij die wel ervaring had, en ons het e.e.a. hebben uitgelegt.

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:28

Ja hoor, ik heb ook nooit gelest.
Mijn vader kan skieën, als je doorhebt hoe je een bochtje moet maken & moet remmen komt t wel goed.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:31

Wij zijn daar ook heen geweest, ik had het ook nog nooit gedaan.
Vond het doodeng Clown
Naderhand zijn we dus maar met zijn allen op die sleetjes gaan zitten en zo hard naar beneden te glijden.

Dus dat kun je ook doen als het andere niet lukt *LOL*

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:32

Ik heb ook nooit gelest maar heb het geleerd van mijn leraar omdat ik zogezegd ruzie had met de skileraar. Maar ik zou zeggen ga absoluut les nemen of neem iemand mee die bereid is om je te leren skien..

(skileraar was echt om boos te worden, wij hadden betaald voor 2x3 uur les.. komen wij aan, na half uur zegt hij dat hij pauze heeft.. en dat voor een groep beginners *die allemaal nooit hebben geskiet*)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:33

Ik zou het niet doen, heel onverstandig.
Meestal krijg je niet eens ski´s in indoor skibanen als je geen ervaring hebt en mag je de baan ook niet op.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:37

Ik heb dus wel een middag geskiet zonder ooit eerder op die dingen gestaan te hebben. Er waren wat mensen met ervaring mee en die legde alles een beetje uit, verder was er een klasje bezig en daar keek ik wat van mee.
Al moet ik wel bekennen dat ik in eerste instantie er iets te makkelijk over dacht: Na twee keer zo'n babyheuveltje ging ik met een liftje een stuk verder omhoog en zoefde naar beneden, maar . . . die pokke ski's remde opeens niet meer Nagelbijten / Gniffelen *Knal* Fenn tegen de wand. Ik had gelukkig niets en ben uiteindelijk zonder les toch van de hoogste piste afgezoefd, keurig bochtjes maken en al Ja

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:54

Als de mogelijkheid voor les er is; doen. En anders maar lekker zonder les Haha!
Ik ben in Frankrijk ook gewoon de blauwe piste afgegaan zonder ooit maar 1x keer geskiet te hebben Sigaar

Mag aannemen dat je over voldoende gezond verstand beschikt om zelf te oordelen wat wel en wat niet veilig is voor jou én anderen. Desnoods kijk je van te voren even op internet voor bepaalde technieken of vraag je het een en ander aan een bekende.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 07:36

Neem gewoon eerst even een uurtje les zodat je de basis kent...is prettig voor jezelf en ook voor de andere skieers..! Clown

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:38

@ fenn: het zal meer aan jou hebben gelegen dan aan die pokke skies.

TS neem les. Denk er niet te makkelijk over, je zou zo maar met een blessure thuis kunnen komen. (of een medebaangebruiker)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:40

Ik zou toch zeker wel een uurje les nemen.
Het ziet er allemaal makkelijk uit, maar geloof me, zo makkelijk is skien niet.
Het zou je nog lelijke verwondingen op kunnen leveren als je gewoon uit jezelf die helling af sjoeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:41

Een vriendin van me woont in de buurt van Snowworld, ze hebben een abonnement op ambulances bellen...

M.a.w. Ik zou zéker les nemen! Voor skiën moet je wel t een en ander leren over de techniek ervan etc. Pisteregels is ook handig. En zeker als je je lichaam heel wil laten...

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:48

Heb enkele maanden geleden ook voor het eerst geskied.
Heb wel een voormiddag les gekregen waar ik toch redelijk veel uit geleerd heb! De rest van de week deed ik zelfstandig en met de dag ging het vlotter.
Zou echt een lesje nemen, had ook nog maar enkel gelanglaufd en is echt totaal anders!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:00

Zou zonder les niet gaan skien, je zou niet de eerste zijn die zich flink zeer doet...