Verjaardag, help me!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Verjaardag, help me!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 10:57

Hoi!
Ik ben 7 augustus jarig, maar ik vier het 2 augustus (niet zulk nuttige info haha)

We eten normaal ALTIJD soep op verjaardagen, maar ten eerste lust ik amper soep en ten tweede, word dit wel erg eentonig.
Nu ik op mijzelf woon en het samen in mijn nieuwe huisje met mijn moeder vier (die is 29 juli jarig) Wil ik iets speciaals klaarmaken, wat wel in een normaal budget past.
Het heoft geen 9 gangen diner te worden, Maar wel iets speciaals.
mijn oma komt ook eten, en die lust geen knoflook (nu kan ik wel achteraf knoflook aan iets toevoegen en het beetje van mijn oma dus niet met knoflook kruiden)
Kan iemand mij helpen met ideetjes?
Ik hoor het graag! Ik ben zelf namelijk uit ideetjes..
( Ik ben het soort persoon met culinair bloed geerft van mijn ex-chefkok vader en die met kerst een toetje maakt van overgebleven ijs, kerstkoekjes en slagroom ) hahah.
Maar heb op het moment een erg creatieve dip. BEdankt!!

Jellie

Re: Verjaardag, help me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:03

Ehm best lastig Haha!
Diverse soorten Quiches
Stokbrood/broodjes met lekkere salades of sate en saus
Pita broodjes met shoarma
Gebakken kippenpootjes
Pasta salade

Ik weet ook niet voor hoeveel personen er komen maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Edit; leuke tapas

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 11:47

Jellie schreef:
Ehm best lastig Haha!
Diverse soorten Quiches
Stokbrood/broodjes met lekkere salades of sate en saus
Pita broodjes met shoarma
Gebakken kippenpootjes
Pasta salade

Ik weet ook niet voor hoeveel personen er komen maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Edit; leuke tapas

Ik ben nog vergeten te melden dat ik geen oven heb Boos! (net op mezelf) Maar verder heb ik wel gewoon gasvornuis snacktoaster en een magnetron Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 12:59

Ik zit ineens zelf met het geniale idee om te gourmetten ofzo (ik woon op 6 hoog in een flat dus ken nie bbqen)
Iemand een idee voor bijgerechten eventueel enzo ?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:05

een lekkere salade erbij (of zo'n koude maaltijd salade met aardappels enzo erin?)

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:03

Koude macaroni salade. Dat is echt lekker, en heel makkelijk te maken Vingers aflikken

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:16

Gourmetten is niet echt goedkoop denk ik, weet niet hoeveel mensen er komen?
Pastasalade is ook erg lekker, valt bij ons altijd goed in de smaak Vingers aflikken En dan eventueel nog soep erbij voor degene die het niet lusten met stokbrood? (zo'n stokbrood die al afgebakken is)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:04

Ik heb geen idee hoeveel mensen je op bezoek krijgt, maar zou het wat zijn om een klein buffetje te maken?
Dan kan iedereen kiezen waar ie zin in heeft.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:14

PinkyBubble schreef:
Hoi!
Ik ben 7 augustus jarig, maar ik vier het 2 augustus (niet zulk nuttige info haha)

Ik ben 6 augustus jarig, en vier het ook op 2 augustus. Ook geen nuttige info

Ik vier het vanaf 21.00 maar heb wel op de uitnodiging gezet 'er is voedsel aanwezig', samen met een vriendin ga ik allemaal hapjes en dingetjes maken; iig gamba's, kippenpootjes, salade met stokbrood een quiche enz.

Een salade met stokbrood is altijd goed en ook makkelijk, je kunt ook twee salades maken (een watermeloen salade doet het bijvoorbeeld altijd goed) met vooraf een soepje uit zak soep.

Als je alles leuk opdient in leuke schalen, tafels leuk dekt of juist alles klaar zet als een lopend buffet dan lijkt het al snel heel wat zonder dat het veel is, en je er veel werk aan hebt gehad.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:17

Ik zou het lekker simpel houden en wat salades maken en stokbroodjes met wat smeersels Lachen Dan kan iedereen pakken wat hij/zij lekker vindt.

Mijn moeder maakte vroeger altijd een grote pan nassi met stokbroodjes en sate enzo. Doet het ook altijd wel goed Ja

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:19

maak lekker nasi of grote pan pasta ofzo is erg lekker en lusten veel mensen en kan je zelf je eigen draai aan geven wat betreft verse groente en sausjes enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 23:55

Lekker tapas maken Tong uitsteken Allemaal kleine hapjes (fingerfood).

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:27

Ik zou het ook lekker simpel houden. Waarschijnlijk is het op je verjaardag lekker weer, dus dan eten mensen toch wat minder. Wat Oscar al zei: Misschien een soort van buffetje op tafel zetten? Iets van aardappelsalade, pastasalade en dan een pannetje met sate en stokbrood met verschillende salades en kaas of zalm voor op? Als je hiervoor naar de Lidl of Aldi gaat wordt het ook niet zo heel duur.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 08:27

Ik houd het gewoon bij gourmetten, Nu nog de side dishes.
Gourmetten is idd niet erg goedkoop, maar ik koop mijn vlees gewoon bij de lidl en dan snijd ik het zelf, en dan maak ik zelf balletjes en kleine burgertjes, dat is goedkoper.

Ik vermoed dat er rond de 8 personen komen maar dat weet ik nog niet helemaal zeker.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 08:29

Lotje02 schreef:
Ik zou het ook lekker simpel houden. Waarschijnlijk is het op je verjaardag lekker weer, dus dan eten mensen toch wat minder. Wat Oscar al zei: Misschien een soort van buffetje op tafel zetten? Iets van aardappelsalade, pastasalade en dan een pannetje met sate en stokbrood met verschillende salades en kaas of zalm voor op? Als je hiervoor naar de Lidl of Aldi gaat wordt het ook niet zo heel duur.

Nee oke, maar mijn familie heb als ze dat eten na een uur weer honger Clown Maar ik heb het zelf niet zo op alleen salades en koude dingen, En nog vind ik het TE simpel, komop ik word 22 ik heb geen feestje gegeven toen ik 16 was, ook niet toen ik 18 werd, dus dan doe je het als je 22 word Lachen Plus het is voor het eerst dat er mensen in mijn nieuwe huis komen, Dus dan is het extra, dan ga ik niet aankomen zette met banketstaaf saladetjes. Sorry Lachen (is wel een goed idee voor komende verjaardagen hoor maar niet voor deze)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:16

Ik heb gisteren geBBQed voor mijn verjaardag. Maar dat zal bij jou wel niet lukken op 6 hoog Tong uitsteken

Maar je mag mijn naakte gourmetstel wel hebben hoor Tong uitsteken
(of hem een string aandoen Clown)

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 11:19

Sabbientje schreef:
Ik heb gisteren geBBQed voor mijn verjaardag. Maar dat zal bij jou wel niet lukken op 6 hoog Tong uitsteken

Maar je mag mijn naakte gourmetstel wel hebben hoor Tong uitsteken
(of hem een string aandoen Clown)

Mwahaha danke schon sabsel, Me mams en ik hebben de kosten verdeeld, zij de taart en het drinken, en ik gewoon het eten.
Nu alleen nog ideetjes om er naast bij te zetten bijgerechtjes dus, mag zowel warm als koud.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:55

Een buffetje hoeft niet altijd koud te zijn en ook zeker niet simpel Knipoog
Maar goed, je hebt je keuze al gemaakt Lachen
Veel plezier!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:13

Ik ben te laat, ik weet het... maar ach, volgende jaar ben je weer jarig dus toch nog even een reactie... je zou ook (zomerse) stamppottten kunnen maken. Makkelijk, lekker (nou ja, ik vind stamppot iig lekker), goedkoop en het vult goed Haha! . Maar als extra's naast gourmetten zou je oa "corn fritters" (geen idee hoe ik dat in het nederlands moet noemen, zie http://www.smulweb.nl/koken/recepten/de ... ept=156094 voor een recept ) kunnen maken met een lekkere zelf gemaakte dipsaus / salsa er bij

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:50

corn fritters= mais koekjes (staat op die site die je opgeeft Haha! )
klinkt lekker in elk geval Ja

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:25

Bij mais koekjes denk ik zelf toch aan iets anders... die vertaling vind ik gewoon niet voldoen voor mijn rare standaard ROFL Ze zijn echt lekker in ieder geval, zeker met een fris sausje er bij Vingers aflikken .

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 13:27

Klinkt goed! ik ga dat eens proberen Lachen
en ik vind corn fritters ook leuker klinken Haha!