Even verhaal kwijt willen en advies vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXGRIETJEXx

Even verhaal kwijt willen en advies vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 00:10

Hallo mensen,

Ik ben bang dat dit welleens een lang verhaal kan worden, maar wilde het toch even van me af schrijven en eventueel mensen om advies vragen.

Ik ben inmiddels 25 jaar heb een zus en een zusje en heb een dochtertje van 2 en een vriend, we wonen nog niet samen ed wat wel de planning was, maar daar kwam het volgende tussen.

Sinds 1996 zijn wij met 3 meiden alleen achter gebleven bij mijn vader omdat mijn moeder overleed aan longkanker, we zijn met ons 4en ons leventje gaan lijden en we hadden het financieel gezien nooit ruim, elk dubbeltje moest omgegraaid worden.
Vorig jaar 16 oktober is plotseling mijn vader overleden aan een hartstilstand (vermoedelijk) en ik heb hem sochtends gevonden op zijn bed.
Mijn zus, ik, zusje, vriend en dochtertje zijn doorgegaan met het leven.
Ik ben zelf altijd al een regeltante geweest, en heb vanaf begin afaan alles op me genomen.
Crematie geregeld, alle instantie's afgebeld, mijn zusje die minderjarig was zonder voogd en nog meer van die dingen.
Via het gerecht heb ik de voogdijschap over mijn zusje weten te krijgen.
Mijn vriend en ik hadden samen met mijn dochtertje samenwoonplannen voor het overlijden van mijn vader, dit ging dus niet door vanwege mijn zusje.
Ik ben dus door de week in het ene huis en in het weekend bij mijn vriend in, dit ging altijd super goed en er waren ook nooit problemen (athans dacht ik)
Toen ze zomervakantie aanbrak wilde mijn zusje graag een vakantie baantje, nou ja natuurlijk totaal niks te vinden totdat mijn vriend zei: Bij mij op het werk kunnen ze altijd goede vakantie krachten gebruiken, zo gezegd zo gedaan en ze kon er ook meteen aan de slag, dus ze was echt super blij.
Maar aangezien mijn eigen huis 57 km verder op staat en zij sochtens om 6 uur moest beginnen was het voor ons niet de doen, mijn vriend zei dus dat wij de gehele zomervakantie (zolang mijn zusje kon werken) bij hem konden wonen, nou dat vond mijn zusje dus helemaal geweldig.
Haar vriendin die in Gouda woonde zou een paar dagen bij ons komen logeren dus daar was ze ook heel erg blij mee.

Tot op de dag van vandaag, mijn zusje kwam eerder thuis uit haar werk dan gepland en was ziek naar huis gegaan (zei ze)
Even later roept ze me naar haar toe of ik even met haar wilde praten, dus ik zeg ja ik ga ff naar de wc en dan kom ik.
Krijg ik te horen dat de ouders van haar vriendin (uit Gouda) haar op zouden komen halen, dus ik vraag waarom, vervolgens blijft het alleen maar stil
Zo plotseling staat die vrouw die haar komt halen dus ook op stoep en komt binnen dat er jeugzorg is ingeschakeld, begeleid wonen, dat zij de voogdij overneemt en weet ik allemaal nog wat.
Mijn zusje heeft dus gezegd dat ze geen schoolboeken van mij mocht kopen omdat ik dat geld niet had, en dat ze nooit naar de kroeg mocht.
Wat betreft die schoolboeken wilde ze zelf niet kopen omdat er vorig jaar ook voor 500 euro schoolboeken is betaald en ze er in de hele opleiding maar 1 heeft gebruikt, dus ze wilde eerst kijken welke boeken ze nodig had en die zou ze dan bestellen.
Zo waren er nog veel meer dingen (wat ik dus allemaal niet meer precies weet).
Ik heb dingen gezegd die ik niet had moeten zeggen (ik voelde me zo gigantisch voor het blok gezet en zo gigantisch genaait, ik kon alleen maar zeggen wat ik dacht) en heb dus ingestemd dat ze maar weg moest gaan en dat ik mijn handen er helemaal vanaf trok en dat ze het maar lekker uit moest zoeken.
Ze is dus meegegaan naar een camping waar die mensen uit Gouda nu staan.

Die is een heel verhaal geworden en wil jullie ook erg bedanken voor het lezen (en hopelijk reactie's) maar heb ik hier goed aan gedaan om haar weg te laten gaan, of hadden jullie het anders aangepakt?

Boktpony

Re: Even verhaal kwijt willen en advies vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 01:03

jeetje wat een verhaal Ach gut

persoonlijk zou ik niet weten wat nu slim is om te doen...
als het mij zou overkomen zou ik de boel eerst laten bekoelen en dan kijken hoe en wat je zusje allemaal heeft gezegt en met die mensen gaan praten...
ik vind dat je heel wat voor je zusje hebt gedaan en dat ze je best dankbaar mag zijn Bloos

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 01:23

ik zou in iedergeval ook nu nog eens goed met je zusje gaan praten....... t zou toch heel erg zijn als dit tussen jullie komt te staan of jij fouten begaan hebt kan ik niet opmaken uit dit verhaaltje dus daar zal je echt voor bij je zusje moeten zijn......

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 05:07

Poe, das nog al wat wat je allemaal hebt mee gemaakt, als eerste een dikke Ach gut

Wat betreft je zusje, ik zou als ik jou was eens met die mensen gaan praten waar ze nu logeert. En dan zonder je zusje, zodat zij jou kunnen vertellen wat je zusje zoal verteld aan hun.
Daarna zou ik een gesprek met je zusje alleen aan gaan. Met de info van die mensen, kun je bijvoorbeeld al onderwerpen aansnijden, omdat je weet wat haar dwars zit. ( al dan niet naar de waarheid natuurlijk, alhoewel zij misschien de dingen anders op kan vatten als dat er bedoeld is. Dat maakt voor haar misschien de waarheid anders als de jouwe Knipoog snap je hoe ik het bedoel? Clown ) Daarna, kunnen jullie misschien met zn allen om de tafel heen gaan zitten, om te zien wat er voor een oplossing bedacht kan worden.

Jeugdzorg wordt naar mijn weten alleen bij ernstige dingen ingezet door de instantie zelf, dus als je zusje alleen problemen heeft met geen boeken krijgen en niet naar de kroeg mogen, zou ik me niet al te druk maken, hoe vervelend dit natuurlijk ook is.

Btw, hoe oud is je zusje? Ik denk een jaar of 16-17 omdat ze vakantie werk mag doen?

Iig veel sterkte en succes ermee.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:45

Jeetje.....
zou eens héél goed met je zusje om de tafel gaan zitten en praten.
Ik zou als ik jou was de voogdij niet afstaan.
Snap niet dat die ouders en jeugdzorg niet zien dat je zusje van 16 liegt, zoals zovaak bij meisjes van die leeftijd.
Misschien zijn er meer problemen, of ervaart ze die zo?
Maar ik zou een buitenstaander zeker niet de voogdij geven over je zusje na alles wat jullie hebben meegemaakt; zou er inelkgeval flink tegengas tegen geven.
Zegt je zus ervan?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:50

Ik zou in elk geval voor jezelf gaan navragen wat er precies aan de hand is. Waarom doet ze nou ineens zo? Is ze erg kort gehouden of meent ze dat ze het slecht heeft bij jullie.

Ik zou in elk geval met die vrouw gaan vertellen om te kijken wat er allemaal speelt.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:55

Jeetje wat een verhaal....... Ach gut

Ik denk (wat hier eerder ook al gezegd is) dat praten met de mensen waar ze nu is de beste manier is om het aan te pakken.
Misschien reageert je zusje ook alleen maar haar verdriet af. Toen ik die leeftijd had was ik net zo. Alleen door rustig te blijven en veel te praten, denk ik, dring je tot haar door. Boos worden bevestigd alleen maar het beeld dat die andere mensen misschien al van je hebben.

Heel veel succes, je zit echt in een moeilijk parket en petje af dat je je zo in probeert te zetten.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:07

Ik denk dat je zusje het zelf ook heel moeilijk heb. Op jonge leeftijd je ouders verliezen en je grote zus die dan voor je zorgt, Zal niet makkerlijk zijn geweest. Daarnaast zal ze misschien ook gezien hebben dat jij het niet altijd makkelijk had en daar haar conclusies uit getrokken hebben. Succes verder!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:07

Hoe oud is je zusje?
Ik zou iig ook eens contact gaan opnemen met het ggz/jeugdzorg en het probleem voorleggen.
Veelgemaakte fouten in zo'n situatie zijn dat de instanties 10 verhalen horen en van de verkeerde dingen uitgaan waardoor er mensen gedupeerd worden.
Oftewel, zorg ervoor dat jeugdzorg precies weet hoe het zit(wees ze dus een stapje voor)
Daarnaast zul je zelf moeten kijken wat jij(en je vriend) willen; eventueel samenwonen in een groter huis zodat zij erbij in kan of idd de voogdijschap overdragen.
Uiteraard ook met je zusje om de tafel gaan zitten maar leg al het geregel niet op haar bord; dat is jouw taak imo.
Stel haar wel duidelijke alternatieven en evt regels en vertel wat de consequenties van iedere optie zijn!
heel veel sterkte en succes

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:31

Hoe oud is je zusje?
Ik zou me ook ontzettend genaaid voelen zeg, je regelt dat jullie de voogdij krijgen en dan flikt ze je zoiets.
Ik zou ook zeker met haar om de tafel gaan zitten, eventueel met jeugdzorg erbij. Goed meisje en leg nu maar eens uit ...

Sterkte en succes!

Wat zegt je vriend hier trouwens van als ik vragen mag?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:37

Ik weet niet wat slim is, maar ik wilde je even heel veel sterkte wensen ermee.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:45

Dat valt wel heel rauw op je dak zo. Voor ons is het natuurlijk moeilijk te beoordelen wat er nu allemaal gebeurt is. Je zusje heeft zo te zien beklag gedaan. Terecht of onterecht, en daar is vanuit een andere kant direct op ingesprongen. Als het allemaal min of meer onterecht is, is er natuurlijk een grote kans dat je zusje hier spijt van krijgt. Gras lijkt ook altijd groener aan de andere kant van het hek, maar dat kon haar nog al eens flink tegen vallen. Had je haar moeten laten gaan? Je hebt haar al laten gaan. Ik weet niet hoe die vrouw was die haar kwam halen? Waren ze opgefokt, of kun je daar rustig mee praten?
Kun je contact leggen met je zusje? Want er moet in elk geval overlegd en gepraat worden. Is het waar wat die vrouw allemaal heeft gezegd, over voogdij, jeugdzorg? Misschien kun je even rustig contact opnemen met jeugdzorg om te vragen of hun weten wat er speelt. En vandaar uit verder handelen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:49

Jeetje meid wat een verhaal !!

Ik vindt het als eerste heel erg moedig van je, en knap dat je de dingen allemaal bent gaan regelen, en de zorg van je jonge zusje op je genomen hebt.

Mijn vader is kort geleden overleden, ik heb hem ook gevonden. Hij was van de trap gevallen, en ik weet dus ongeveer hoe je je voelt en hoe je moet boksen om door te gaan. Mijn ouders waren al lang gescheiden, maar mijn moeder heb ik nog wel.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je even geflipt bent op het moment dat je die mensen voor je neus zag staan. Dat begrijpt denk ik ieder weldenkend mens, dus zit daar niet te veel over in !!

Verder zou ik een begeleid gesprek houden met je zusje, met mensen erbij van de jeugdzorg en eventueel ook die mensen uit Gouda.

Je zusje is 16 jaar lees ik, ik kan me goed voorstellen dat je wil dat ze bij jou blijft, aan de andere kant is het mss voor iedereen wel goed als ze onder de zorg van andere staat. Jij bent en blijft toch haar zus met een 'man' en kleine !!

Ik kan me totaal niet indenken hoe de situatie is en wat jij wilt, maar mss is het wel goed om je zusje te laten kiezen wat zij wilt. Wellicht kies jij er voor om haar bij je te willen houden om de familie in stand te houden, terwijl het voor een jongere meid mss nu belangrijker is om door te gaan.....

Ik wil je iig heel erg veel sterkte en vooral heel veel wijsheid toewensen !! Mijn pb box staat voor je open als je wilt.

Een zuster band is sterk, dus ook als ze nu weg zou willen gaan, blijven jullie toch zusjes !!!!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 12:08

Allereerst heel erg bedankt voor de tips en de vele lieve woorden, die doen me op diit moment erg goed.
Mijn zusje is nu 17, en een echte binnenvreter, ze zegt niks en als ik A zeg doet zij het ook.
Zij verteld aan mij hele andere dingen dan wat ze tegen die mensen heeft gezegd ben ik inmiddels achter.
Mijn vriend is op dit moment ook best pissig op haar, hij is druk aan het verbouwen hier thuis en daardoor heeft ze nog geen echt slaapkamertje, er zit namelijk nog geen deur in, dat zou hij zo snel mogelijk doen aangezien het toch een meid van 17 is die graag haar privecie (schrijf je dat zo?) heeft, wij doen alles voor haar, ik draai elk dubbeltje om om haar en mijn dochter zo goed mogelijk te onderhouden, ik geef toe dat ik die kinderen niet in levi's broeken rond kan laten lopen of puma schoenen voor hun te betalen, maar in mijn ogen hebben ze het goed.
Wat betreft de voogdij en de dingen die er meer zijn gezegd, dit is allemaal niet waar, zij kunnen geen voogdij over haar krijgen, en er is helemaal geen contact geweest met jeugdzorg of begeleid wonen, dit was om mij op de kast te krijgen en wat ze dus heel erg goed gelukt is.
Ikzelf ben nu van plan om een buitenstaander de voogdij te geven, want ik wil dit allemaal niet meer, en ik kan het niet meer, ik vind dingen waarvan ik had gehoopt dat ze dat tegen mij zou zeggen om het uit te proberen (wiet en de rest wat je daarvoor moet gebruiken).

Het zal altijd mijn zusje blijven en ik hoop haar niet kwijt te raken, waar ik nu eerlijk gezegd wel bang voor ben, ik weet gewoon niet wat ik moet doen.

Een goed gesprek zal er absoluut komen tussen ons want ik wil dit niet langer, alleen ben ik heel erg bang dat er niks uit komt omdat zij toch niet (durft) te zeggen wat ze denkt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:20

pfff dat is niet niks. Ik hoop dat je hulp kunt vinden om dit op een goede manier in goede banen te kunnen sturen. Jullie hebben natuurlijk ook best een moeilijk verleden achter de rug met behoorlijk zware verlies-ervaringen. Jij hebt je best gedaan om ervoor te zorgen dat je zusje een onderdak had en eten kreeg en nog bij bekende is kunnen blijven. Ze had ook gelijk bij vreemden geplaatst kunnen worden maar dat zou ook geen garantie gegeven hebben dat het wel goed zou zijn gegaan.

Hopenlijk komt ze er later achter hoeveel je voor haar gedaan hebt en hoeveel je voor jezelf en het gezin hebt moeten laten. Ze zit nu ook niet in een makkelijke leeftijd op het moment. Ik hoop echt dat alles goed geregeld gaat worden en dat jullie beiden er beter uit komen en goed contact gaan krijgen met elkaar ongeacht of ze nu bij jullie blijft of niet.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 12:55

Heej mensen

Hier is de vriend van grietje even onder grietje haar naam .

Allereerst bedankt voor de steun en de tips , ja hoe zal ik het eens uitleggen hoe ik me voel .
Het voelt bij mij alsof ik een trap in mijn rug kreeg , ik ben zelf 29 jaar met een goede baan en een goed inkomen en ik probeer die meiden te geven wat ze "gemist "hebben en ik zal ze ook in alles steunen waar ik kan .

Ik heb een eigen huis wat we eigenhandig helemaal gerenoveerd hebben en sinds ik met grietje ga hebben we in 2 maanden tijd 2 slaapkamers gebouwd 1 voor ons en 1 voor de kleine meid en de logeerkamer was ik ook aan begonnen voor als grietje haar zusje een weekendje wou blijven slapen.

maar zoals grietje al zegt , haar zusje zal nooit haar mond open trekken dus mij even vragen of ik even die deur er in wil hangen is er dus niet bij . Ja deze week met die vriendin uit gouda erbij dan mag je de sneaky opmerkingen opvreten Boos! van dit is mis en dat is slecht , nou dan heb je al zo iets van huh waar komt dit ineens weg .

ja en dan met het voorval van gisteravond erbij dat je uitgemaakt wordt voor broekje en dat wij het in hun ogen niet goed hebben ( blijkbaar hebben ze een speciale gave en kunnen ze op mijn rekening kijken hoeveel geld ik heb , maar laat ze dan wel de leesbril op zetten en goed kijken ) en ja dan voel je je wel in je rug getrapt .

Ik heb zoiets we hebben ons een jaar lang aangepast aan het zusje , maar als ze met hangende pootjes terug komt zal ze zich aan ons aan moeten passen .

tot zover even mijn kant van het verhaal .

groeten eric

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:57

Typisch geval van puber volgens mij hoor. Schoppen tegen dingen.
Ouders doen het ook nooit goed. Gewoon opstandige leeftijd. Probeer het je niet teveel aan te trekken....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:24

Neem eens contact op met Jenna, ik geloof dat zij ook een jonger zusje in huis heeft genomen.

Het klinkt mij als een pubermeisje, dat zal zich gaan afzetten tegen degenen die haar het dichtst in de buurt zijn. Helaas zijn jullie dat. De meeste pubers zijn egoistisch, valt helaas niets aan te doen.

Het zusje heeft in haar jonge leven natuurlijk erg veel bagage meegekregen, zieke moeder en een vader die plots wegvalt. Dat is voor "volwassenen" al amper te verteren, maar voor een puber helemaal lastig. Ze heeft in haar relatief korte leventje natuurlijk voornamelijk geleerd dat de mensen waar je van houdt weg kunnen vallen (overlijden van de ouders). Om zich hiertegen te kunnen wapenen zullen veel kinderen (en volwassenen) de mensen nabij onbewust op afstand houden, dan doet het minder pijn als je verstoten wordt door overlijden of "wegjagen".

Zij zal "haar waarheid" aan haar vriendinnetje hebben verteld, diens ouders nemen dat mee, denken het goed te doen voor het kind, maar vergeten dat jullie ook nog een waarheid hebben.

Jullie hebben of iig Grietje heeft de voogdij gekregen, een rechter gaat daarbij echt niet zomaar over 1 nacht ijs.

Probeer dit gedrag gewoon als pubergedrag te zien (moeilijk!), zorg dat ze in ieder geval een plekje heeft dat haar thuis is, ook al lijkt ze jullie af te stoten. Een goed gesprek met jullie drieen en een onafhankelijke derde lijkt me best zinvol.

Daarnaast is het inderdaad belangrijk dat het zusje leert dat niet iedereen naar haar pijpen danst en dat zij ook wel eens water bij de wijn mag doen. Het is geven en nemen, voor iedereen.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:36

Meis meis.. Ach gut
wat een nare situatie, terwijl jij zo je best hebt gedaan.
Ik denk dat jouw zusje nog niet op de leeftijd is dat ze genoeg wijsheid heeft om te beslissen bij wie ze wil blijven, en dat ze heeft gekozen voor degene bij wie het het 'spannendste' leek; bij wie ze waarschijnlijk niet dingen zelf hoeft te betalen, en tja, bij een vriendinnetje wonen klinkt ook erg rooskleurig..
Daarbij zal die moeder dingen vast verkeerd hebben opgevat. Je kunt hier imo weinig aan doen, behalve de relatie met je zusje goed proberen te houden. Het zal niet de eerste keer zijn dat zo een familieruzie onstaat..

heel veel sterkte hiermee Ach gut

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:39

Ik wil jullie als eerste sterkte wensen!
Imo had zij niet eens met die mensen mee mogen gaan, vooral omdat jij de voogdij hebt gekregen en die mensen en zij buiten jou hebben gehandeld.
Je kan praten met die mensen en je zusje al denk ik niet dat dat zal helpen omdat zij haar verhaal heeft verteld en die mensen dat waarschijnlijk geloven..
Hoe denkt je zus (oudste) erover? Ik vind dat zij ook haar mening hoort te geven, want jullie zijn familie.
Je kan naar een kantoorwinkel in je woonplaats en daar vragen wat er gedaan moet worden en wat je kan.
Maar jij blijft verantwoordelijk voor je zusje tot haar 18e omdat je haar voogd bent.
En voor alles zul jij haar toestemming moeten geven en op de hoogte gehouden moeten worden.
Schoolboeken, afwezigheid, baantjes, alles.
Zelfs of ze uitgaat of niet.
Die mensen mogen op geen enkele manier iets voor haar bepalen, toestemming geven of ook maar iets regelen zonder jouw toestemming.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:52

Wat een lastige situatie, het klinkt mij ook in de oren als enorm puberaal gedrag. Dit zal zeker wel minder worden, maar daar gaat tijd overheen..

Als ze terugkomt, zou ik haar inderdaad goed op haar verantwoordelijkheden wijzen, maar misschien is het beter om er afstand van te nemen en een normale zessen relatie op te gaan bouwen..?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:54

jeutje zeg wat een verhaal...

ik zou denk ik in jullie situatie zo iets hebben van "ga jij maar, ga jij maar uitzoeken of het gras echt groener is........" en inderdaad als ze straks thuiskomt..... wat natuurlijk geheid gaat gebeuren, dan heel even uitleggen dat er dingen behoorlijk gaan veranderen....

heel, heel veel sterkte

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 14:06

Weer heel erg bedankt voor jullie reactie´s.
Er zal altijd een plekje voor haar blijven als ze hier weer wil komen, maar dan word er volgens onze regels geleeft en niet volgens die van haar.
Op dit moment moet ik die ouders uit Gouda niet tegenkomen, alles wat zij gister vertelde is niet waar, zij wilden mij (in mijn ogen) op de kast jagen en dat ik mijn zusje meegaf aan hun.
Wel blijf ik van mening dat ik niet meer "alleen" de voogdij wil, eventueel zoek ik iemand anders, of ik ga het met iemand anders doen, zodat ik toch mijn zegje nog een beetje mag doen.
Wanneer ze weer terug wil komen, staat er een heel erg goed gesprek op de planning, en er word vanaf dan 1x in de maand een goed gesprek gehouden en dan mag zij al haar gal spuien die ze wil.
Ik vind het echt heel lief dat jullie zulke lieve woorden zeggen en ook tips geven.
Ik zal Jenna eens een prive berichtje sturen, misschien wil ze haar verhaal eens vertellen en heb ik er wat aan.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:06

Als ik je verhaal goed lees heeft je zusje aan de moeder van haar vriendin uit Gouda allerlei dingen verteld. Die mensen zijn geschrokken en hebben jeugdzorg ingeschakeld en je zusje bij hen genomen.

Ik weet niet wat ik moet denken van dit verhaal. Zoals het vertelt is er niks aan de hand en hangt jouw zusje de puber uit. Tegen andere mensen zielig doen met het feit dat ze wees is en van haar voogd weinig mag/krijgt.

Anderzijds: jouw zusje heeft haar baantje, dat ze zo graag wou, in de steek gelaten om met vreemde mensen mee te gaan kamperen. Ze heeft er geen behoefte aan gehad om met jou te praten over de problemen en ze heeft zelfs niet tegen jou durven zeggen dat ze wegging.

Misschien zijn er rond je zusje toch meer problemen dan jij zelf beseft/weet?

Ga eens praten met de mensen van jeugdzorg, dan zal je in elk geval horen waarom dit allemaal gebeurt; sterkte!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:13

Jemig. Dat is niet niks.
Heeft ze je ook verteld waarom ze die dingen gezegd heeft?
Het lijkt me dat jeugdzorg oid jouw voogdij niet om zoiets kan af pakken.
Toch snap ik dat jij het ook goe dzat bent. Je doet alles voor haar en wat krijg je er voor terug?
Denkt je zusje dat het ergens anders beter zal zijn? Beter dan bij je eigen famlilie kan het eigenlijk nooit. Maar daar zal ze ook wel achter komen.

Moeilijke keuze. Ik wens je heel veel sterkte