Nike + Ipod Sport Kit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Nike + Ipod Sport Kit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 22:45

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Nike + Ipod Sport Kit. Een apparaatje dat je aansluit op een Ipod Nano die op de Nano de tijd, de afstand of het aantal verbrande calorieën weergeeft, een Powersong afspeelt op je op te peppen, het reguliere afspeelwerk doet en gesproken feedback geeft. Lijkt mij verdomde handig Clown Meer info: http://www.apple.com/nl/ipod/nike

Nu is het probleem dat je die krengen in bepaalde Nike-schoenen moet doen. Daar zit in de zool een inkeping waar hij in past:

Afbeelding

Alleen, ik heb geen Nikeschoenen. Ik heb Saucony schoenen (als ik 't goed heb) en daar zit dus geen inkeping in de zool. En om nu nieuwe schoenen te kopen is ook zonde, die schoenen zijn net een half jaar oud. No Cheer De meneer in de Nikewinkel hiero (Orlando, Amerika) beweerde dat die chip alleen in Nikeschoenen gebruikt kan worden. Tuurlijk, hij wil verkopen.

Heeft iemand dat dingetje? Weet iemand hoe het werkt? Is het ook bruikbaar als ik het in mijn veters doe/vastzet? Of is het waar wat die meneer zegt, dat het ónder de voet moet?

__KELLY

Re: Nike + Ipod Sport Kit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:50

ik denk als ik een 'technische gok' moet doen het wel logisch is dat de ipod onder de schoen moet om de gegevens zo goed mogelijk op te nemen ..

Ik weet niet hoeveel die nike's daar kosten maar bedenk wel dat in de VS een ipod en een stel nikes vaak een stuk goedkoper zijn dan hier ..

ik heb iig spijt dat ik dat ik in de VS was de ipod nano daar niet had gekocht want die was toen iets van 30 of 40 euro goedkoper ..en was ook al de nieuwere versie te koop terwijl in nederland nog de oudere versie alleen te koop was .

Maar je kan zelf ook niet handig doen en onder de zool een inkeping maken waar de ipod in kan ??? dat zou misschien ook een optie kunnen zijn ,,, of daarvoor naar de schoenmaker gaan o.i.d.. ??

(even offtopic .. hebben jullie geen last van die orkaan die richting texas en mexico gaat ?? )

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:56

Lijkt mij juist niet dat het uitmaakt, dat ding registreert waarschijnlijk alleen maar het aantal kilometers en de tijd e.d. Calorieën zijn waarschijnlijk gewoon een standaard instelling (zoveel minuten gelopen is zoveel calorieën).
Ik zou de gok nemen denk k, weet niet hoeveel het prijsverschil is als het hier in NL koopt? Of is dat geen optie?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 03:54

Calorieën lijkt mij ook een vrij standaard instelling. Lachen

De prijs is idd het grote punt op dit moment. Die kit kost hier nog geen 25 dollar... Ongeveer 15 euro. In Nederland kost ie € 29 excl. evt. verzendkosten zie ik net. Ik moet er dan ook een Nano bij kopen, aangezien ik een Shuffle heb. Maar ook die zijn hier niet duur. Maar schoenen erbij kopen gaat me eigenlijk net iets te ver, vooral omdat ik gewoon goede schoenen heb Bloos Lachen

En ergens vind ik het larie wat de goede man zei, lijkt mij dat het om de beweging an sich en idd theoretische veronderstellingen gaat. Dat het in die zool puur bescherming voor het weer ed is. Maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen... Vandaar mijn vraag Lachen

(offtopic: nee, wel dagelijks een stortbui, maar dat is vrij normaal voor deze tijd van het jaar Lachen Dolly is hier al voorbij Lachen )

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:38

Mijn vriend heeft hem Lachen. En je hebt er geen speciale Nike schoen voor nodig. Ik was ook erg nieuwsgierig of het zonder werkte dus heb hem tussen mn veters gedaan en ben er toen mee gaan rennen, werkte prima Knipoog.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 14:13

Hoe heb jij 'm bevestigd in de veters dan? Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:54

op instructables.com kwam laatst een topic voorbij van iemand die het ding in een andere schoen had ingebouwd. Moet wel willen dus..

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 00:22

Ik had hem tussen de lip en de veters gestopt. Ik kan me niet meer herinneren hoe stevig het zat, maar ik kon er wel gewoon mee rennen Ja. Ik moet wel zeggen dat ik binnen op een loopband liep dus ook niet bang hoefde te zijn om hem kwijt te raken Haha!.

Edit: Hou je vast, ik denk dat ik dé oplossing voor je heb gevonden Cool *tromgeroffel*.............. http://www.grantwoodtechnology.com/shoepouch/ !!! Nog verkrijgbaar in verschillende hippe kleuren ook en maar 7 dollar dacht ik zo snel te zien!

Nog een edit, je kan de sensor ook in een boterhamzakje doen en dat bijvoorbeeld weer in een stukje panty en die met een veiligheidsspeld aan je schoen vast maken. Het ziet er iets minder mooi uit, maar zo is de sensor ook beschermd tegen water en weet je zeker dat ie blijft zitten Lachen.

Goed ik blijf bezig Haha!. Hier nog een clipje waarmee je hem aan je veters kan bevestigen, het is maar net wat je mooi vind Lachen. http://www.switcheasy.com/products/Runaway/Runaway.html

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 17:02

OK dan!

Die Shoepouch ziet er prima uit en idd maar $ 7. Er zit een winkel die die dingen verkoopt op 30 minuten afstand, dus daar gaan we denk ik eens kijken Lachen Ik wil sowieso nog wat meer kleding hebben, ik ben tot dusver aan het rennen geweest in een simpele - en warme - joggingbroek. Ik had me al voorgenomen om hier kleding te gaan halen gezien de prijs, dus dat die Shoepouch in een sportwinkel te krijgen is is alleen maar mooi meegenomen Lachen Die van Switcheasy doet zo te zien alleen via post en die vind ik ook niet zo hip Bloos

Ontzettend bedankt voor het zoeken! OK dan! En iedereen uiteraard voor het meedenken Haha!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:38

Graag gedaan hoor Haha! Hopelijk bevalt de Shoepouch!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 23:27

Nou, we zijn vandaag naar dat winkeltje geweest. Leek op internet gigantisch, bleek maar heel klein Clown Ik heb inmiddels een mooie, hippe, paarse Shoepouch Vork De állerlaatse Nagelbijten / Gniffelen De mevrouw voor me had een mooie roze Lachen Die krengen vliegen schijnbaar de winkel uit... Ik heb even zitten kijken naar die sportkit en een armband voor de Nano gepakt en toen begon de verkoopster (ik geloof in elk geval dat het een zij was Bloos) over een wristband. Dat bleek een soort horloge te zijn met zo'n chip, waarbij je dus geen Nano nodig had (Nike + Sportband). Dat zou dan hoogstens voor de muziek zijn, maar ik heb een Ipod Shuffle, dus muziek heb ik toch wel Lachen En aangezien mijn broertje een hele oude Nano blijkt te hebben en de nieuwe Nano's hier alsnog $ 150 tot $ 200 doen... Heb ik dat horloge-geval maar gekocht Lachen Dus ander basisapparaatje, zelfde principe.

Nogmaals ontzettend bedankt voor het meedenken allemaal Haha!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 00:03

Oh handig zeg! Hoe duur was de wristband als ik vragen mag? En wat doet dat precies? Registreerd die chip alles?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 03:45

$ 60, ik zag dat ie in Nederland € 60 kost Nagelbijten / Gniffelen Er zit gewoon zo'n zelfde chip bij als bij de Nano 'add on' en in theorie zou dat ding hetzelfde moeten registreren. Ik zag net in de gauwigheid al hartslag, stopwatch, calorieën en gewone tijd. Het is gewoon een USB-stick in een polsband, dus je kunt 'm zo in je computer steken. Volle batterij gaat 2 uur mee. Boekje ed maar eens lezen Lachen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:52

Oh wat handig! Dan heb je dus helemaal geen ipod meer nodig?! Ik had, toen ik in Amerika was, ook wel zo'n sport kit willen kopen, maar om dan ook nog een ipod te kopen vond ik wat te ver gaan Knipoog.