Passievruchten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Passievruchten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:27

Ik heb langs het huis een passiebloem klimmen. En daar hangen een vruchten in, heel veel. Ze zijn nog niet rijp, maar heeft iemand een ideetje voor dingen die je kan maken van die passievruchten? En hoe kan je zien dat ze rijp zijn? Dus ideetjes recepten, noem maar op. Of zijn die dingen gewoon niet te vreten zo goor? Dat kan ook nog. Laat horen!

Kimmes

Re: Passievruchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:28

Ik eet ze wel hoor. Ze worden vanzelf oranje en dan kun je ze wel eten.
Recepten heb ik niet voor je

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:30

Ik heb een keer passievrucht in mijn fruitsmoothie gedaan, was erg lekker. Alleen de binnenkant is allemaal pit, met maar een beetje oranje vruchtvlees, ik wist niet of je die pitten ook gewoon kon eten, dus ik heb ze zitten zeven hahaha.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:35

Die pitjes zijn juist hetgeen wat je eet Haha!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:37

Haha die oranje prut met de pitjes, dat moet je eten ja. Ik vind het erg lekker. Gewoon door de midden snijden en uitzuigen of uitlepelen. Haha!

Maar door de verse jus blenden is ook erg lekker. Volgens mij kun je er ook marmelade van maken, maar dan moet je wel veel hebben.
Kan ook door de yoghurt. *LOL*

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:43

Maar als je het met de blender doet, gaan die pitjes dan stuk? En is dat dan niet zo'n droog smaakje, als bij andere pitjes die je kapot maakt (bv kiwi)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:17

Lekker in een smoothie, of in de yoghurt, of om zó uit te lepelen. Of als je een taart gaat maken en je doet er van die banketbakkersroom in, dan een deel van je water vervangen door passievruchtenprutje. Heerlijk fris!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 21:01

Bedankt allemaal! leuk, ik moet dus nog even wachten, want ze zijn nog groen die vruchten. Maar zo kan ik er wat mee.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:07

sheela schreef:
Bedankt allemaal! leuk, ik moet dus nog even wachten, want ze zijn nog groen die vruchten. Maar zo kan ik er wat mee.

Zodra ze RIJP zijn gaan ze ook héérlijk ruiken Sheela. Zolang je ze nog niet lekker vindt ruiken moet je ze gewoon lekker laten hangen.
Wel super dat je ook echt vruchten krijgt aan die klimop. Ja

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 22:11

De struik zat dus eerst helemaal vol met bloemen en nu dus vol met vruchten. Ik zal kijken of ik er morgen een foto van kan maken. Ik weet niet of die groene vruchten duidelijk te zien zijn op de foto. Tussen de groene bladeren.....

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:00

Wat gaaf! Ik prik er altijd een gat in en dan zuig ik ze uit. Ja Erg lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:41

Ik heb ook de passievrucht groeien in mijn pergola. Bij mij zitten er wel al gele/rode vruchten aan. Nooit geweten dat je het echt kunt eten. Ik laat ze altijd hangen voor de vogeltjes Ja.

Ik heb ook een blauwe druivenstruik en elk jaar weer heb ik grote blauwe druiven hangen haha en ja, ze zijn eetbaar! Haha!

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:58

Passievruchtensorbet Vork

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:14

rockwitch schreef:
Ik heb een keer passievrucht in mijn fruitsmoothie gedaan, was erg lekker. Alleen de binnenkant is allemaal pit, met maar een beetje oranje vruchtvlees, ik wist niet of je die pitten ook gewoon kon eten, dus ik heb ze zitten zeven hahaha.

Huilen van het lachen
Hoeveel heb je dan eigenlijk nog over? Niet veel me dunkt. Clown

Ik zelf vind passievruchten héérlijk. Lovers Gewoon uitlepelen doe ik altijd. Je kan ze ook bij een smoothie doen ofzo. Geeft er zo'n exotisch smaakje aan vind ik.
Op reis had ik laatst wat lekkers gegeten, vraag me niet hoe het heet. Waren krokante koekjes, met daartussen een laagje crème van passievruchten. Enorm lekker was dat. Maar helaas geen idee hoe dat zelf te maken. Nagelbijten / Gniffelen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:34

Hej wij hebben onze passievruchten klimop nog maar een jaar staan en nu al zitten er 5 vruchten aan. Wist niet of je ze ook daadwerkelijk kon eten... en nu blijkt wel dus Lachen leuk!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:01

Onze struik staat er ook een jaar en hangt echt vol vruchten. We hebben de eerste oogst binnen, ongeveer 30 stuks. En er hangen er nog een heleboel groenen aan. Ik heb er al eentje open gesneden en geproefd. Jammie!