ben ik verwend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

ben ik verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 13:51

Mijn ouders betalen mijn studie en stalling van mijn 1e pony. Veel mensen vinden mij verwend.. Ik krijg het steeds vaker te horen, terwijl ik echt vind dat het wel mee valt. Ik weet dat ik heel blij moet zijn met het feit dat mijn ouders mijn studie en stalling van pony 1 betalen, maar verder ben ik druk bezig met mijn studie.

Ik zal even wat over mezelf vertellen:

Op mijn 16e kocht ik mijn eigen pony (zelf jaren lang krantenwijk voor had en schoongemaakt bij mensen thuis).

Ik kreeg 30euro zakgeld van mijn ouders, dat ging naar de stalling.
Ook kreeg ik 50euro kleedgeld, maar ook dat gebruikte ik voor de stalling. (vonden mijn ouders overigens mijn eigen keus)

Ik betaalde toen der tijd 150euro stalling en werkte zelf voor het geld wat ik dus nog moest bijleggen en de extra kosten als hoefsmid, wormenkuur, voer, da etc etc.

Op mijn 18e ging ik SPH studeren en besloten mijn ouders dat ze mijn stallingskosten gingen betalen, zodat ik kon werken voor kleding, beltegoed etc en voor de extra kosten voor mijn pony. dan kon ik me verder concentreren op school.

Op mijn 19e kocht ik er een shetlander bij, deze heb ik zelf gekocht. De stalling betaal ik zelf en ook de extra kosten dus.

Mijn studie wordt ook door mijn ouders betaald.
Ik haal goeie cijfers op de sph, sta gemiddeld over de afgelopen 2 jaar een 7,3.
Heb mijn propedeuse het 1e jaar gehaald (1 herkansing gehad) en het 2e jaar geen enkele herkansing en dus mijn 60punten weer binnen!

In de zomer werk ik gewoon fulltime, maar door het jaar heen werk ik soms een aantal weken niet omdat ik het dan te druk heb met de pony's en me studie. Soms leen ik dan wat geld bij mijn ouders en betaal ik dat een aantal weken later terug als ik weer meer gewerkt heb.

Soms krijg ik ook te horen dat het bij mij allemaal maar komt aanwaaien. Daar kan ik dus echt NIET tegen! Ik doe hard mijn best voor school om goeie cijfers te halen en neem de zorg en verantwoordelijkheid voor mijn 2e pony's volledig op me.

Inmiddels ben ik net 20 geworden dus en begin ik in september aan mijn 3e jaar sph

Vinden julie mij een verwend?

kehdra

Re: ben ik verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:54

Tsja, verwend wil ik het niet noemen, maar je hebt het wel makkelijk.

Tuurlijk doe je je best voor school.

Maar hoe leer jij ooit op eigen ( financieële) benen te staan?

Stel je voor (hoop van niet natuurlijk) dat er iets met je ouders gebeurd waardoor ze je niet meer op deze manier kunnen bijstaan.. Wat dan?
Hoe ik het hier lees vind jij het best vanzelfsprekend dat je ouders dit voor je doen namelijk..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:56

Ik vind je niet verwend. Ik vind dat je je juist heel bewust bezig bent, heb ik wel respect voor! Mensen zien alleen maar de buitenkant en oordelen nu eenmaal snel (misschien jaloers op jou), niets van aantrekken en lekker doorgaan! Wees trots op jezelf.
Fijn dat je ouders je zo kunnen helpen. Ben je trouwens enig kind?
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 23-07-08 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:57

je doet het prima hoor, laat anderen maar lekker aanl*len, want je hebt er veel voor over en niet zomaar alles kado!!!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:57

je bent in die zin verwent dat je ouders je helpen je hobby te kunnen bekostigen (door gedeeltelijk mee te betalen en op moeilijke momenten bij te springen). Maar goed zelf heb je ook veel voor je hobby over en doe je wat je kunt om je paarden goed te onderhouden. Dus nee ik vind je niet verwent je moet er echt voor werken. Het komt je niet aanwaaien. Goede manier van opvoeden van je ouders. En daarbij heb je het geluk dat je ouders je hobby kunnen en willen ondersteunen.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:58

Vind het wel meevallen hoor.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:59

Nee hoor, je bent niet verwent..
mijn ouders betalen ook mijn paard en studie, en ik leg wel alles wat ik bij verdien erbij..
maar je kan je beter goed concentreren op je studie, en daarna gaan werken, dan je nu al de pletter in werken, en minder goede resultaten te halen in je studie..
vriendin van mij, werkte zich te pletter tijdens de studie, en heeft het jaar op het nippertje gehaald en moest 4 dingen herkansen!.. nou dan heb ik toch liever dat je minder werkt, en je goed concentreert op je studie, en dan wel goede resultaten haalt, die studie gaat wel over de rest van je leven!

furypretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:59

ik vind het niet echt erg verwend hoor want je werkt er wel voor.. mijn ouders betalen ook mijn paard (ben 18) het enige wat ik betaal is de hoefsmid, da en andere kosten en betaal mijn eigen kleding meer niet.. vind ik best normaal maar ik ben denk ik ook beetje verwend:P oja en ik zit op Deurne (paard&sport) en dat betalen mijn ouders ook nog eens.. :/
Laatst bijgewerkt door furypretty op 23-07-08 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:00

friesiszwart schreef:
je bent in die zin verwent dat je ouders je helpen je hobby te kunnen bekostigen (door gedeeltelijk mee te betalen en op moeilijke momenten bij te springen). Maar goed zelf heb je ook veel voor je hobby over en doe je wat je kunt om je paarden goed te onderhouden. Dus nee ik vind je niet verwent je moet er echt voor werken. Het komt je niet aanwaaien. Goede manier van opvoeden van je ouders. En daarbij heb je het geluk dat je ouders je hobby kunnen en willen ondersteunen.

Helemaal mee eens. Je hebt gewoon veel geluk! Maar je bent je er wel bewust van dat je heb makkelijk hebt en dat vind ik knap van je. Dus laat iedereen maar gewoon praten en geniet van wat je hebt!

Vanessa

Jouw ouders zijn gewoon in de gelegenheid om jou financieel bij te staan zodat je je paarden kunt houden en je studie kunt afronden.
Je hebt dit geluk nou eenmaal. Zolang je je maar bewust bent van dit geluk en waardeert wat je ouders voor je doen vind ik het niet verkeerd.
Het wordt een ander verhaal als ALLES je komt aanwaaien en je gaat stampvoeten als je een keer iets niet krijgt!

Anoniem

Verwend is vaak niet in wat je krijgt, maar hoe je dat naar buiten brengt.
Euh hoe leg ik dat uit..?

Iemand die alles krijgt, maar heel goed weet dat die ontzettende mazzel heeft en er ook niet over opschept. Daardoor ook niet neer kijkt op andere.
Of iemand die alles krijgt, het totaal niet waardeert en ook lekker verwaand is tegen andere.

In dit berichtje kom je me iig niet verwend over Lachen

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:02

Je bent zeker niet verwend hoor! En zo te horen werk jij er ook hard voor, vind de post van Kehdra niet helemaal terecht, want jij weet ook heus wel hoe het is om op eigen financiële benen te staan, dat blijkt wel.
Ik vind dat als het mogelijk is voor ouders om hun kind in bepaalde gevallen financieel bij te staan, dat ook wel mag.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:02

Nee,je bent niet verwend, ik vind dat je het gewoon goed hebt getroffen met ouders die je bijstaan!! Als zij het kunnen en willen, waarom niet?

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:20

ik vind pas dat je verwend bent op het moment dat je niet weet te waarderen wat je krijgt.
Jij weet dat kennelijk wel, dat vind ik niet verwend....

dus lekker laten zeuren Lachen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:28

kehdra schreef:
Maar hoe leer jij ooit op eigen ( financieële) benen te staan?

Stel je voor (hoop van niet natuurlijk) dat er iets met je ouders gebeurd waardoor ze je niet meer op deze manier kunnen bijstaan.. Wat dan?
Hoe ik het hier lees vind jij het best vanzelfsprekend dat je ouders dit voor je doen namelijk..

Ik denk dat ze heel goed weet wat haar ouders voor haar doen. Ze heeft immers een tijdje zelf de stalling en alle kosten voor haar rekening genomen.

Ik denk daarom niet echt dat je verwent bent. Je weet wat alles kost en werkt hier ook hard voor.
Dat je ouders je bij willen springen is alleen maar geweldig, dan kun je je ook op school richten.

Ik zou je pas verwend vinden als je alles maar als gewoon beschouwd en de moeite niet neemt voor een baantje.
Maar als ik het zo lees is dat niet aan de orde.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:31

Ik vind je ook niet verwend! Ik zit in net z'n soort positie als jou en krijg vaak te horen dat ik een evrwend nest ben. Ik weet hoe lastig dat kan zijn.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:32

nee hoor ik vind je niet verwend, ok je ouders hebben het financieeel misschien iets makkelijker dan andere ouders maar je geeft duidelijk aan dat je erbij werkt, ik vind het goed dat je weet wat het allemaal kost en dat je meebetaald hierin.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:34

ik kreeg nog meer van mijn ouders, maar omdat ik t er nooit over had met anderen kon niemand mij ook verwend vinden. Wel vond ik het niet vanzelfsprekend, en ben ik mijn ouders heel erg dankbaar dat ze mij een pony hebben gegeven vroeger:) Als je ouder word kom je er wel achter dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:37

Ik vind je niet verwend.

Zelf zou ik geen 2de pony hebben gekocht, maar de de kosten van de eerste hebben "overgenomen".

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:59

Als jij verwend ben, dan ben ik het zeker. Mijn ouders betalen mijn school (volgend jaar4de jaars SPH) verzekering, en doen een bijdrage per maand,aangezien ik op mezelf woon.
Ik werk iedere zaterdag en in vakanties, heb een verzorgpony die ik zelf betaal, maar heb relatief 'weinig' kostten.

Ik vind je verwend als je het niet respecteert, als je niet ziet wat je hebt, en hoe hard je ouders er voor werken.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:07

Je bent niet verwend, je hebt gewoon het geluk dat het leven wat dit betreft naar je lacht. Zoals hierboven vermeld: je bent verwend als je er geen respect voor hebt. Zo kom je niet over, dus nee: je bent niet verwend!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:10

Als jij verwend ben, dan ben ik dat ook. Nagelbijten / Gniffelen Ik betaal alleen mijn verzekering en kleding, de rest betalen mijn ouders.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:17

Je bent niet verwend. Je bent je gewoon bewust van het feit dat je het best goed hebt, maar werkt zelf ook nog gewoon hard, omdat je weet wat alles kost!
Dat vind ik erg goed van je! Dus nee niet verwend gewoon een beetje geluk!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:19

Ik vind je ook niet verwend En als dat al verwend is... ik betaal alleen mn kleding en eigen spullen zelf Nagelbijten / Gniffelen

Verwend is als je het als normaal beschouwd dat je al die dingen krijgt. Als je het weet te waarderen ben je imo niet verwend Lachen

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:35

Ik vind je niet verwend, je hebt zelf voor je pony gespaard (sommige krijgen hem gewoon) ook voor de 2de je werkte hard wat je zelf zegt.. en ik vind je gewoon niet verwend Clown