ongeduldig vakantie kind pppfff

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

ongeduldig vakantie kind pppfff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 10:24

Zelf heb ik een engelen geduld maar niet iedereen heeft dat.Wij hebben jaren een meisje uit berlijn gehad,maar die is uit huis geplaats dus die komt dit jaar niet.Ik heb op school nooit duits gehad maar ik versta het aardig,maar het vorige kind had als ik het niet verstond zoiets van ach laat maar.Nu hebben we haar zus in huis en die is nu 11 jaar,vorig jaar ging het niet goed bij haar gastgezin en toen is ze overgeplaatst dus hebben wij haar nu in huis.Mijn man spreekt goed duits maar die krijgt donderdag vakantie,als ik haar niet meteen begrijp dan vind ze dat niet leuk.Ook gaan we vanavond bowlen en ze vroeg al als dat niet door gaat wat gaan we dan doen? En ze vroeg ook wat gaan we vandaag nog meer doen,gaan we rijden? Op mijn paard kan ze niet rijden want dat is geen beginners paard helaas.Dat vind ze niet zo leuk,misschien kan ik iets vinden in de buurt waar ze kan rijden? Vrijdag gaan we een week naar weerterbergen dus dan zal ze zich best vermaken.Ik hoop dat we het leuk hebben,aan ons zal het niet liggen.

Marchador

Re: ongeduldig vakantie kind pppfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:30

Poeh jeetje ik zou mijn geduld kwijtraken echt waar. Vind het knap dat je het zo uithoud!
Is er niet een manege in de buurt, je zou eens contact met ze op kunnen nemen en vragen welke mogelijkheden zij hebben, kan dit bij hun niet zou je ze kunnen vragen of ze een manege weten in de buurt die jou wel verder kunnen helpen..

Succes (en sterkte) Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:30

Klinkt als een kind dat behoefte heeft aan (extreem veel) duidelijkheid. Moeilijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 10:39

Ach ik heb veel geduld maar ik wil het haar naar de zin maken zodat het goed blijft gaan hier, maar ik laat me niet gek maken hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:52

Ik snap het probleem geloof ik niet helemaal? Haar reacties lijken mij - zo op het eerste gezicht - heel erg te begrijpen voor een meisje dat in een voor haar onbekende omgeving komt waar ze de taal niet spreekt en vanuit een niet helemaal stabiele thuissituatie. Vooral de vraag 'als dat niet doorgaat, wat gaan we dan doen' geeft me de indruk dat het meisje zich gewoon nog wat onveilig voelt hier - en dat lijkt me niet zo vreemd.

Maar wat is je vraag nu precies?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:54

Lijkt mij juist heel begrijpelijk voor een kind in een onbekende omgeving. Precies zoals Shadow0 het al zegt.
Het is de eerste keer dat ze bij jullie is. Volgens mij heeft het helemaal niets met ongeduld te maken.
Worden jullie wel goed begeleid? Ik snap namelijk niet zo goed dat je hier zelf niet op bent gekomen als je al jaren kinderen op vangt?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:45

waarom zit het kind bij jullie, vanuit waar komt ze, voor hoe lang, wie zijn haar ouders enz.
En wat is je vraag precies?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:50

Ik ben het met shadow eens, dit meisje is hier niet gewend, heel wat meegemaakt, dus wat wil je, knap dat je het doet hoor, maar ik vind wel dat je je geduld niet mag verliezen

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 06:39

Bij Weerterbergen ligt een manege tegenover... Misschien kun je daar een keer gaan rijden?

Ik vind het wel knap dat je zomaar een 'vreemd' kind in huis neemt!! Echt super van jou en je man!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 07:07

We hebben er eerst 1 gehad en die wilde niet meer komen,toen kwam het zusje(Sophia) van het meisje dat we nu hebben.Die was een paar keer geweest en toen bleek er een tekort aan gastouders, dus zeiden we geef er nog maar 1 dus dat jaar hadden we er 2.Vorig jaar is Sophia nog geweest, maar door dat ze uit huis is geplaatst kwam ze dit jaar niet.Ze dreigde af te glijden,het is daar namelijk een soort ghetto.Dus was haar zus welkom,maar het gaat nu erg goed en ze gaat lekker rijden in Weert.Ze probeert mij nu ook te verstaan,ik ga begrijp haar ook steeds beter.Volgend jaar komt haar zus als het goed is ook weer,we willen wel dit jaar naar Berlijn gaan om haar op te zoeken want we hebben haar al een jaar niet gezien.Maar dan moet ze wel thuis zijn,ze woont namelijk in een pleeggezin ver bij haar huis vandaan.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:54

Ik wilde al reageren dat jullie waarschijnlijk even aan elkaar moeten wennen, en zij zeker aan jullie, een nieuwe omgeving, nieuwe taal, nieuwe regels. Maar ik lees dat het al veel beter gaat, gelukkig! Veel plezier met elkaar!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:58

Ze zal waarschijnlijk moeten wennen.

Dan nog, als er geen uitje of activiteit is, wat is er dan voor dat meisje bij jullie te doen? Zijn er leeftijdsgenoten? Leest ze graag? Is er een zwembad?
Als zij in een vreemde omgeving de hele dag zichzelf loopt te vervelen dan is dat ook lastig natuurlijk (en voor haar ook geen vakantie).

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:54

Shadow0 schreef:
Ik snap het probleem geloof ik niet helemaal? Haar reacties lijken mij - zo op het eerste gezicht - heel erg te begrijpen voor een meisje dat in een voor haar onbekende omgeving komt waar ze de taal niet spreekt en vanuit een niet helemaal stabiele thuissituatie. Vooral de vraag 'als dat niet doorgaat, wat gaan we dan doen' geeft me de indruk dat het meisje zich gewoon nog wat onveilig voelt hier - en dat lijkt me niet zo vreemd.

Maar wat is je vraag nu precies?

Inderdaad ik snap het ook niet helemaal Lips are sealed.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:13

Nou je man zal inmiddels al vakantie hebben, dus heeft het meisje vast wat meer duidelijkheid.
Het zal vast ook wennen voor haar zijn..en ik denk dat het helpt als jijzelf je wat minder druk maakt, zij zich ook veel relaxter voelt.
Zo te horen gaan jullie wel leuke dingen doen, t wordt mooi weer, badpakken mee en lekker op zn beloop laten. meisje gaat het vast naar haar zin krijgen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:17

Het gaat erg goed maar ze is dan ook ernstig toe gesproken door iemand van de organisatie,we hebben nog niks gemerkt van de woede aanvallen die ze soms heeft.Ze mag terug komen dat is zeker.