Help stalker heeft zelfs huisnr.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lucy_

Help stalker heeft zelfs huisnr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 14:30

Ik heb al heel lang een stalker die me af en toe belt, een paar keer in de week.
Hij belt dan onbekend, dus onbekende nummers neem ik niet (meer) op.

Hij is echt ranzig, lekker dit lekker dat, hijgen echt vanalles..
Een tijdje terug was ik het zo zat dat ik naar de politie wilde gaan, maar iedereen zei dat dat geen zin had want ze mogen dat nr niet zomaar bekend maken en ze doen er verder niks aan.
Oke, gewoon negeren dus..

Net belde die weer, niet opgenomen, gaat de huistelefoon; Met Lucy.. 'Hey schatje, hoe is het met jou?' WHAT :/ Hoe kom je aan mij huisnr? 'Die heb ik gekregen' OMG ik gef hem aan m'n vader en voordat ik kon zeggen dat hij die stalker was zei hij zijn naam en toen hing die weer op..

Ik heb hem nou denk ik 2 jaar..
Ik kan er echt met mijn pet niet bij, hoe enorm levenloos kun je zijn om iemand zo lang te stalken, zelfs als ik niet opneem blijft hij bellen..
Maar nog erger, HOE KOMT HIJ AAN MIJN HUISTELEFOON!? en als je huisnr hebt weet je ook waar diegene woont.. Maar hij klinkt niet echt Brabants.. God ik weet het niet meer hoor.. Nu vind ik het wel eng worden..

Weet iemand of de politie hier toch iets mee doet? Want met dat aangifte doen dat duurt ook eeuwen.. Verward

Evelijn

Re: Help stalker heeft zelfs huisnr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:33

Tja.. meeste stalkers zijn toch bekende. Ik zou zeker het bij de politie melden, dan wordt het iig in de computer gezet. Misschien ook even vragen wat jij het beste kan gaan doen.
Wel heel erg vervelend. Veel sterkte!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:34

gewoon naar de politie gaan hun kunnen de nummers nakijken...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:34

belt hij naar de huistelefoon ook als onbekend nummer?
dan zou ik niet meer opnemen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:35

Telefoonmaatschappij bellen en dan de tijden doorgeven (moet je wel van een week minimaal bijhouden) dat je door die persoon gebeld bent en dan vragen of ze dat nummer willen blokeren.

Dan word je iig niet meer mobiel lastig gevallen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:37

Ik zou zeker aangifte doen... zeker na 2 jaar, dat is wel een hele lange periode zonder actie te ondernemen! Geen idee of het helpt, maar het proberen is de moeite waard toch?

Het beperkt zich dus wel tot bellen? Als het idd steeds van hetzelfde nummer is, kan het geblokkeerd worden. Dus idd de tijden opschrijven en dan kan de telefoonmaatschappij nagaan welk nummer het steeds is/zijn.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:38

Ik ben ooit eens lastig gevallen door een nr. (ook onbekend). Het meest 's nachts, erg irritant. Er werd alleen niks gezegd.
Heb contact opgenomen met KPN en ik moest een tijd bijhouden wanneer die persoon belde, dus alles noteren. Dat heb ik ze toegestuurd. Zij zouden dan een waarschuwing sturen en daaropvolgend zou er een politie waarschuwing komen.

Bij mij bleek ik het nummer te hebben van een oud bedrijf. Als er 's nachts faxen werden verstuurd (???), dan werd dat ook naar mijn nummer gedaan.
Was er wel meteen vanaf.

Zou het toch gewoon proberen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:38

Je kunt dit doorgeven aan je telefoonmaatschappij (wij hadden wel aangifte gedaan).

Wij moesten wachten totdat hij ons weer belde en dan de tijd opschrijven.
Toen konden zij zien wie ons op dat moment gebeld had.

Zij hebben hem gebeld (en geloof ik ook een brief geschreven) en hem medegedeeld dat hij ons niet meer mocht bellen.
Ook hebben ze zijn nummer geblokt, maar om extra druk achter te zetten hebben zij hem ook gebeld.

Gelukkig hebben wij toen niets meer van hem gehoord.

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 14:45

Oke, dus ik moet de telefoonmaatschappij, van mij mobile telefoon neem ik aan bellen (we hebben namelijk geen nummerherkenning op onze huistelefoon) en die kunnen wel het nr achterhalen? oke, ga ik dat proberen want aangifte, ja 2e optie dan want volgens mij doen ze er vrij weinig aan, hij klinkt neit als een crimineel, echt een sukkel en super dom..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:47

Ja die kunnen dat wel.
Ook de maatschappij van je huistelefoon kan het, maar dan moet ie je ook eerst daar een paar keer op gebeld hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:47

idd je telefoonmaatschappij bellen, opschrijven wanneer hij precies beld (je krijgt een formulier). en dan terugsturen, zij gaan dan uitzoeken welke provider hij heeft (als hij niet prepaid beld), en dan krijgt hij een brief thuis, waarin verzocht word geen contact meer met je op te nemen (ik heb dit ook gehad) en dat als hij doorgaat, zijn gegevens aan jou verstrekt worden.. vervelend, hoop dat hij ophoud na die brief, en idd anders naar de politie gaan.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:50

is met huistelefoon niet zo dat je als je opneemt en het blijkt hem te zijn bijv. een 1 in moet drukken ?
Zoiets hebben wij wel een gehad ( al een tijdje geleden dat wel )

Ik zou er zeker wat aan gaan doen !

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:54

Absoluut aangifte doen, je weet nooit wat voor psycho het is, en als hij er al twee jaar mee weg komt (paar keer per week nog wel!) dan moet je echt actie gaan ondernemen! God weet, misschien denkt hij wel dat je het leuk vind. "ja, ze doet er toch niks aan...?" Je weet het echt nooit! Onderschat zulke sicko's niet!

Typo... Clown

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 15:00

Hmm.. Ik heb mijn provider gebelt.. Maar die kunnen onbekende nummers ookniet traceren zeggen ze.. Dus daar heb ik niks aan, nu de provider van mijn huistelefoon proberen (al lijkt het mij moeilijker om hem zo te pakken want ik ben niet alleen thuis andere nemen de telefoon ook op en dan hangt hij meteen op want dat had mijn vader al een paar keer zei die.. (dat er dus iemand meteen ophing als hij zijn naam zei) Want dat weet ik dus neit zeker of hij dat is..
Maar goed ga het toch proberen en als dat niet lukt ga ik idd naar de politie mischien kunnen hun dat wel..?? nee denk het niet, maargoed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:07

wat onzin zeg! ik werd ook onbekend gebeld, en bij mij konden ze er wel wat aan doen, dus dat klopt niet..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:13

Aangifte doen bij buurt/wijkagent of anders bij het politiebureau. Ik heb er eentje gehad die mij persoonlijk steeds opzocht.. de buurtagent is toen door mijn baas ingeschakeld. Sindsdien heb ik 'm niet meer gezien of gehoord. Kijk goed uit, mensen doen soms rare dingen.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:14

Nou ik heb hetzelfde probleem. Scheve mond
Hij zit zelfs op mijn oude msn.. loop me elke dag onbekend te bellen.. als ik niet opneem blijft hij bellen..

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 15:15

Ja, ik zei ook van dan kunnen jullie een formulier sturen houd ik dat bij, dit en dat, zegt die vent ja dat klopt maar een geheim nummer kunnen wij ook niet achterhalen.. nice..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:26

hmm, ik denk dat je afgescheept bent, als het bij mijn maatschappij kan, dan moet het bij die van jou ook kunnen toch?

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 15:35

Ja denk het ook, maar nu heb ik hij huistelefoon provider gebelt, en die kunnen het zo ook niet, maar dan moet er een speciale melding van gemaakt worden en dat meot via het hoofd kantoor, allemaal moeilijk dus, denk dat daarom mijn mobile pr. dat niet wilde ofzo?
Maargoed, dan moet ik dus naar de politie en zorgen dat hun naar mijn maatschappij gaan, dan kan het wel, dus dan ga ik dat zo snel mogenlijk doen! Want het heeft nu lang genoeg geduurt en mijn huistelefoon vind ik toch echt te ver gaan..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:42

Meteen naar de politie. Zorg dat je van alles alles, maar dan ook echt ALLES een kopie hebt wat hem betreft. Bewaar msn gesprekken, leg een tape recorder naast de telefoon.

Zeg heel duidelijk dat je hem vervelend vindt, en dat je hem NIET meer wilt horen of zien. Hoe moeilijk het ook is, ga geen scheldwoorden gebruiken (dan laat je je kennen), ga ook zeker geen dingen zeggen als 'ik weet je waar jij woont, ik weet je telefoonnummer'

Stalkers zijn gestoorde personen, die je vroeg of laat mogelijkerwijs ook thuis op komen zoeken. Dat wil natuulijk bij lange na niet zeggen dat dat bij jou gebeurt! Maar je moet er wel zeker van zijn dat de politie volledig op de hoogte is, en weet waar je woont, zodat áls er iets is, ze meteen weten dat dit langer loopt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:44

Iris82 schreef:
Telefoonmaatschappij bellen en dan de tijden doorgeven (moet je wel van een week minimaal bijhouden) dat je door die persoon gebeld bent en dan vragen of ze dat nummer willen blokeren.

Dan word je iig niet meer mobiel lastig gevallen.

Dit klopt helemaal Ja , ik zou het gewoon even bijhouden, dan kunnen zij het telefoonnummer blokkeren Lachen .

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:51

Stalking is strafbaar. Zou er zeker iets aan doen. Zoals al gezegt word in deze topic.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:18

Onbekend nummer kan toch zeker wel getraceerd worden door de maatschappij zelf? Er is altijd een nummer bekend, alleen wordt dit niet op het scherm weergegeven, raar verhaal van de telefoonmaatschappij hoor.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:37

Onbekend nummer kan echt wel getraceerd worden door zo'n bedrijf!! Dus ik zou nog maar eens goed op mn strepen gaan staan!