Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

.
daNiielle_ schreef:Ja, hier ook hetzelfde.
En dan vooral zoals jij het zei : Als iemand mij onterecht beschuldigd, ooh dan kan ik mijzelf wel voor de trein gooien!
Zo ook met rijden, ik wil gewoon altijd het beste uit mijn paard halen. Soms werkt het in zijn voordeel, bijvoorbeeld op concours. Maar thuis kan ik ook gewoon ontzettend moe van mijzelf worden.
Het is gewoon nooit goed genoeg in mijn ogen, en soms is dat best irritant!
en soms doe ik daar ontzettend veel voor, en andere keren laat ik het maar, maar bij het terug krijgen van de cijfers ben ik nooit tevreden 
Ook heb ik er een hekel aan als m'n nagels er niet uitzien, of ik 3 haartjes op m'n benen heb, m'n kleding wel bij elkaar staat, dat soort dingen. Op mezelf ben ik dus ook wel perfectionistisch.
Hoe herkenbaar...
. Waar ik het ook heel erg merk is als ik auto-rijles heb dan zegt mijn instructeur dat ik iets fout doe bijv. dat ik niet goed keek naast me terwijl dat wel zo was nou dan ga ik gelijk weer in de aanval. Ook met paardrijden heb ik altijd priveles en dan zegt mijn instructrice dat het erg goed ging en dan denk ik bij mezelf goed? Nou het kan veeeel beter!
_Cynthia_ schreef:Ben zo te zien niet de enige hier. Waar ik het ook heel erg merk is als ik auto-rijles heb dan zegt mijn instructeur dat ik iets fout doe bijv. dat ik niet goed keek naast me terwijl dat wel zo was nou dan ga ik gelijk weer in de aanval. Ook met paardrijden heb ik altijd priveles en dan zegt mijn instructrice dat het erg goed ging en dan denk ik bij mezelf goed? Nou het kan veeeel beter!
Nu is het al ietsje anders, ik ga voor 7ens.
Chiqa schreef:Ik herken dit wel, ik wil alles heel netjes en spik en span
hebben..>Als ergens een krasje op komt kan ik daar letterlijk
een week ziek van zijn.
Ik wil het liefst alles onder controle hebben, en geen zorgen en
afspraken die me dwingen.

. Ik ben ook zo'n enorm irritante perfectionist! Ik ben echt super zuinig op al m'n spullen. Het moet allemaal lekker schoon zijn en heeft ook allemaal een eigen plekje. Heb dat met m'n paard ook wel een beetje. Ze moet er gewoon netjes verzorgd bij staan. In de winter bijvoorbeeld: het was zo'n ontzettend blubzooi door de regen in de weilanden. Dan werden wel iedere dag haar benen schoongespoten
. Heb het met rijden wat minder, het gaat dus niet ten koste van mijn paard ofzo.
. Soms is dat echt ontzettend irritant. Het lukt me wel steeds beter om er mee om te gaan, maar toen ik nog op school zat was dat wel even anders zo af en toe...

Mosea schreef:.
en inderdaad het snachts wakker liggen om fouten!
Gelukkig is het vakantie voor mij, maar ik kan echt 3 uur lang denken over wat allemaal fout ging! Terwijl het dan nog niet eens zo erg is...Ik wil al mijn fouten altijd oplossen, dingen die ik fout zei wil ik graag opnieuw zeggen
, de dingen die ik bij het rijden niet doorhad wil ik graag overdoen...En ga zo maar door. 
En het gekke is, dat ik vind dat mensen altijd op tijd moeten komen, maar zelf doe ik altijd alles op zijn tijd. 

Anti-stress pillen helpen bij mij soms wel, dan ben ik gewoon veel rustiger in mijn hoofd, maar dat is ook niet de ideale oplossing..