Meisje uit Biddinhuizen dood door val van balkon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Meisje uit Biddinhuizen dood door val van balkon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 09:56

Ik las dit in de krant:

Citaat:
AMSTERDAM - Een 18-jarig Nederlands meisje is dinsdagmorgen in alle vroegte in Lloret de Mar doodgevallen toen zij na een avondje stappen probeerde van het ene naar het andere balkon te springen.

De riskante actie op de derde verdieping van appartementencomplex Eva mislukte waarna het meisje van een hoogte van ruim tien meter op de binnenplaats viel en op slag dood was. Het meisje had met twee vriendinnen een appartement gehuurd in de populaire badplaats aan de Costa Brava en zou gisteren weer naar Nederland zijn teruggekeerd. De Mossos, de regionale Catalaanse politie, wilde geen gegevens verstrekken over de identiteit en de woonplaats van het Nederlandse meisje tot na het uitvoeren van de autopsie, die moet uitwijzen of sprake was van overmatig drankgebruik. "Het appartementencomplex Eva bestaat al 25 jaar maar zoiets vreselijks hebben we nog nooit meegemaakt", verzucht receptionist Antonio Puerta teneergeslagen.

Het 'balkonspringen' lijkt deze zomer een rage onder de jongeren die nog steeds iedere zomer met duizenden naar Lloret de Mar trekken voor een goedkope vakantie met veel vertier en drank. Volgens de in Spanje woonachtige Nederlander André van den Bedum is dit al het vierde geval dit jaar van een jongere die verongelukt of zwaargewond is geraakt bij het balkonspringen. "Maandag was het ook weer raak toen een jongen in hotel Festa Brava van het ene balkon naar het andere wilde springen. Hij overleefde het, maar ligt nu zwaargewond in het ziekenhuis."

Inmiddels is bekend dat ze uit Biddinghuizen komt en zangeres was van het bandje Early May

Citaat:
Scholiere dood na val van balkon

HARDERWIJK - Een 17-jarige leerlinge van het christelijk college Nassau-Veluwe in Harderwijk is dinsdag in het Spaanse Lloret de Mar overleden na een val van het balkon.

Rector Sels van het Nassau-Veluwe spreekt van een tragisch ongeval. Volgens een lid van de band Early May, waarin ze zong, is ze tijdens het roken haar evenwicht kwijtgeraakt en van het balkon gevallen.

Het meisje was net geslaagd voor de havo en vierde dat in Spanje. De school houdt vrijdag een bijeenkomst voor medewerkers en leerlingen.

Jemig wat sneu! Ik denk dat ze misschien wel veel alcohol gedronken had en in een overmoedige bui deze sprong waagde.
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 04-07-08 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zamora

Re: Meisje uit Biddinhuizen dood door sprong van balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:02

allegra@bokt kende haar. echt sneu verhaal ja. En ze waagde geen sprong Scheve mond

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:04

Jeetje wat vreselijk!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:07

O wat verschrikkelijk.
Zo'n jonge meid, net geslaagd, lekker vakantie met vrienden, daarna beginnen met een nieuw leven...
Echt vreselijk.
Heel veel sterkte voor familie, vrienden en bekenden... Ach gut

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:08

Pfoeh wat een heftig verhaal.....
Het gebeurd helaas vaker.. drank en dan worden mensen durfals...
triest hoor voor de nabestaanden en vrienden.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:08

Echt vreselijk voor haar familie, vrienden en iedereen die het heeft gezien.
Ik ga zelf ook elk jaar naar Lloret maar helaas gebeuren dit soort 'ongelukken' daar meerdere keren per jaar.Wat niet wegneemt dat het elke keer weer vreselijk is.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:08

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:10

Als ze echt sprong.. ja dom! Je weet dat dat fout kan gaan.

Als ze echt viel, dan vind ik het heel sneu, sterkte aan familie en vrienden. Lachen
Vreselijke gebeurtenis

Een oud klasgenootje van mij is in Turkije eens via balkons naar boven geklommen, ook erg stom. Ze viel naar beneden en is er nog goed van af gekomen.
Ze was wel al haar tanden kwijt, moest mee met de ambulance en had diverse kneuzingen.

Karin

Wat een tragisch ongeluk... Scheve mond Hopelijk is het niet bewust gegaan.

En wat ontroerend, al die condoleances bij dat filmpje op YouTube... Krijg het er koud van.
Laatst bijgewerkt door Karin op 04-07-08 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xxelviraxx

Het was laatst al op het nieuws dat dit steeds vaker gebeurt op vakantie. Echt triest dat mensen daar aan mee doen. Veel sterkte voor de nabestaande

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:11

Verschrikkelijk zeg... Scheve mond

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:12

Vreselijk verhaal, waar vast drank in het spel was.......

Ik heb zelf hoogtevrees, zou het niet in mijn kop halen om van balkon naar balkon te springen, laat staan op de 3de verdieping. Scheve mond

Sterkte voor haar familie en vrienden....... Ach gut

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:13

Of ze nu naar het andere balkon probeerde te springen of haar evenwicht verloor tijdens het roken... het is een triest ongeluk! Waarschijnlijk wel drank in het spel geweest, maar dat maakt het niet minder erg... Meisje van 17/18, net haar diploma gehaald, nog aan het begin van haar leven. Erg verdrietig Vriendjes zijn?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:15

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:16

Ze waren helemaal niet bezig met balkonjumpen of hoe je het ook noemen wil. Ze ging gewoon op het balkon een sigaret roken en is waarschijnlijk haar evenwicht verloren... Haar broer en leden van de band waren er ook, die hebben het zien gebeuren.
Ongelofelijk, het ene moment sta je vrolijk vakantie te vieren, 2 seconden later ben je er niet meer...
Dit was een meisje die vol in het leven stond, ze was dan zangeres bij Early may, schreef zelf liedjes, heeft haar HAVO dan net succesvol afgerond...
Er zijn echt geen woorden voor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:17

Wat afschuwelijk, brrrrrrr.........

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:20

wat afschuwelijk,zo'n mooi jong meisje,zo vol in het leven,en zomaar ineens weg...

wat een verdriet voor iedereen die haar kende en lief had,onbegrijpelijk dit soort dingen... Verdrietig

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:25

vreselijk Scheve mond
veel sterkte aan de nabestaanden!
hoe heeft dat kunnen gebeuren? een sigaretje roken, evenwicht verliezen en van het balkon vallen? er is toch altijd een balkonhek?

mijn tante was ongeveer een half jaar geleden naar ik geloof italie, was een jongen in een overmoedige bui
van het ene balkon naar het andere balkon gejumped, ook dood..

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:28

Allegra schreef:
Ze waren helemaal niet bezig met balkonjumpen of hoe je het ook noemen wil. Ze ging gewoon op het balkon een sigaret roken en is waarschijnlijk haar evenwicht verloren... Haar broer en leden van de band waren er ook, die hebben het zien gebeuren.
Ongelofelijk, het ene moment sta je vrolijk vakantie te vieren, 2 seconden later ben je er niet meer...
Dit was een meisje die vol in het leven stond, ze was dan zangeres bij Early may, schreef zelf liedjes, heeft haar HAVO dan net succesvol afgerond...
Er zijn echt geen woorden voor.
Wat vreselijk voor je, sterkte! Ik heb getemd of een mod de titel kan veranderen, 'val' in plaats van 'sprong' is hier dan beter op zijn plaats...

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:29

Voor de duidelijkheid, dit meisje is absoluut niet gesprongen! Ze is door een stom ongeval tijdens het roken van een sigaretje gevallen. Marlous was niet iemand die zulke stomme dingen zou doen zoals op tv ook al wordt gezegt. Ik vind de titel van dit topic daarom ook zeer vervelend.

Ik heb dit overigens uit de eerste hand, een kennis van mij was met haar mee op vakantie.
Laatst bijgewerkt door gamblerlover op 04-07-08 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:30

Mijn broer heeft op precies dezelfde plek zijn vakantie vorig jaar gevierd. En vertelde al meteen dat de reling van het balkon er smal is. Hij durfde er al niet op te gaan zitten.

Denk idd eerder dat ze doordat ze haar evenwicht verloor gevallen is, en niet van het ene naar het andere balkon wilde springen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:34

Wat vreselijk..
Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:35

gamblerlover schreef:
Voor de duidelijkheid, dit meisje is absoluut niet gesprongen! Ze is door een stom ongeval tijdens het roken van een sigaretje gevallen. Marlous was niet iemand die zulke stomme dingen zou doen zoals op tv ook al wordt gezegt. Ik vind de titel van dit topic daarom ook zeer vervelend.

Ik heb dit overigens uit de eerste hand, een kennis van mij was met haar mee op vakantie.

dat zei allegra net ook al.

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:37

Zamora schreef:
dat zei allegra net ook al.

Dat weet ik, maar omdat er al zoveel verkeerde verhalen rond gaan via internet wou ik het nogmaals duidelijk benadrukken. Is nooit verkeerd denk ik. Zulke verhalen heeft marlous namelijk niet verdient.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:38

Jammer dat het in de pers zo naar buiten is gebracht. Koren op de molen van degenen die met een vingertje naar 'de jeugd' willen wijzen.